Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2002, 14:45
Tampert
Tampert is offline
De oplossing is zeer simpel, maar ook vrij hard. Laat de eerstkomede 100 gijzelingen heel nonchalant de gijzelaarss doden. "wat? jullie gijzelen honderd mensen? Schiet maar, het kan ons geen ene reet schelen". Dan zullen gijzelnemers vanzelf zien dat het gijzelen van burgers geen effect meer heeft en zullen ze vanzelf stoppen.

Okee, het kost een paar burgers, maar dan héb je ook wat.
Oud 26-10-2002, 14:47
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
hmm in de media totaal negeren lijkt me toch een beter plan.

bovendien zal een bush of een poetin zoiets nooit doen want dan kan hij nog zo veel oorlog voeren maar hij krijgt die stemmen nooit meer terug
Oud 26-10-2002, 14:47
xx
xx is offline
wat is dat nou weer voor rare theorie??!?!!? het is de bedoeling dat niemand van de gegijzelde mensen dood gaat, het is trouwens gewoon de bedoeling dat er nooit meer iemand gegeijzeld wordt.

xx
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 14:51
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
xx schreef:
wat is dat nou weer voor rare theorie??!?!!? het is de bedoeling dat niemand van de gegijzelde mensen dood gaat, het is trouwens gewoon de bedoeling dat er nooit meer iemand gegeijzeld wordt.

xx
Die 2 dingen zijn momenteel absoluut onrealiseerbaar. Ten eerstse komen gijzelingen nog vaak genoeg voor, ten tweede zullen daar ongetwijfeld slachtoffers bij vallen.

De theorie van Tampert is dat er door de eerste zoveel gijzelingen letterlijk niet te reageren er in totaal minder slachtoffers vallen.
Oud 26-10-2002, 15:07
dystopia
dystopia is offline
Daarmee gaat hun essentie verloren en zullen ze iets anders bedenken (iets extremers waardoor ze wel mediaaandacht krijgen). Bijv. vliegtuigje kapen en op het Kremlin inboren.
Oud 26-10-2002, 15:11
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Tampert schreef:
De oplossing is zeer simpel, maar ook vrij hard. Laat de eerstkomede 100 gijzelingen heel nonchalant de gijzelaarss doden. "wat? jullie gijzelen honderd mensen? Schiet maar, het kan ons geen ene reet schelen". Dan zullen gijzelnemers vanzelf zien dat het gijzelen van burgers geen effect meer heeft en zullen ze vanzelf stoppen.

Dit slaat werkelijk op alles, kijken of je er ook zo over denkt als jij of je familie gegijzeld wordt
Oud 26-10-2002, 15:29
~De Hypospriet~
~De Hypospriet~ is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Daarmee gaat hun essentie verloren en zullen ze iets anders bedenken (iets extremers waardoor ze wel mediaaandacht krijgen). Bijv. vliegtuigje kapen en op het Kremlin inboren.
Mee eens ,en dat is misschien ook de reden van Bin Laden Amerikaantje gijzelen?? oh nee da boeit niemand kom we kapen een vliegtuig
Oud 26-10-2002, 15:37
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
~De Hypospriet~ schreef:
Mee eens ,en dat is misschien ook de reden van Bin Laden Amerikaantje gijzelen?? oh nee da boeit niemand kom we kapen een vliegtuig
Mee eens, goed voorbeeld. En dat is weer een gevolg van de onvrede die er heerst in de wereld dat weer gecreerd wordt doordat de wereld ongelijk is verdeeld. Die mensen die terroristische aanslagen plegen hebben meestal niet veel te verliezen...
Oud 26-10-2002, 15:42
~De Hypospriet~
~De Hypospriet~ is offline
Citaat:
dystopia schreef:
. Die mensen die terroristische aanslagen plegen hebben meestal niet veel te verliezen...
Ja het schijnt dat bij de islam je meteen naar de hemel gaat als je iets voor je geloof doet
Oud 26-10-2002, 16:04
Nate
Nate is offline
Citaat:
~De Hypospriet~ schreef:
Ja het schijnt dat bij de islam je meteen naar de hemel gaat als je iets voor je geloof doet
De link tussen terrorisme en de Islam is wel weer snel gelegd, I see. Totdat je de Koran uit je hoofd kent, 5x met de voet op en neer naar mekka bent geweest, en een Islamitische vrouw hebt getrouwd mag je niks zeggen.

Oké da's iets overdreven maar toch zou het misschien niet onverstandig zijn je wat meer in een dergelijk geloof te verdiepen voordat je het er over hebt. De Islam is namelijk zeer cultuur- en plaatsafhankelijk, waardoor de ene 'club' het prima vindt om vliegtuigen in torens te boren, en de andere niet. Niet alles wat in de Koran staat wordt officieel erkent door alle Islamitische groeperingen.

Overigens vind ik dat plan van Tampert geen al te best idee. Ik denk dat het wel even duurt voordat je 'het eruit hebt', ofwel, voordat er in totaal minder mensenlevens door door zijn verloren. Zoals al gezegd, er worden gewoon nieuwe manieren om de aandacht van de media te krijgen gezocht, en besides, niemand wil de dood van honderden burgers op zijn naam hebben, no matter hoe leuk het uiteindelijk uitziet.
Oud 26-10-2002, 16:05
U-W
U-W is offline
Citaat:
~De Hypospriet~ schreef:
Eerwaarde hypospriet,

Ik vraag me af waarop jij dat baseert dat het in de Islam er zo aan toe gaat en van waar heb jij deze informatie vandaan gehaalt, dat je naar de Hemel gaat voor zulke daden? Als het via de media is, die media zijn gewoon profiteurs, niet meer en niet minder,,,, bekijk de probleem in rusland niet alleen vanuit de kant van de slachtoffers maar ook vanuit de kant van die mensen, de kapers, wat is de oorzaak? En by the way weet je dat als een land de vijand niet aan kan, het meteen een terrorist wordt benoemd neem voorbeeld de V.S. en Rusland. Wil je de volgende keer met zulke linke uitspraken meteen de bron erbij zetten?

U-W,,,

Laatst gewijzigd op 26-10-2002 om 16:21.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 16:35
Joostje
Joostje is offline
werkt niet, omdat gijzelingen vaak ook gewoon om losgeld gaan, en de familie wil maar al te graag betalen.
jammer doch helaas .
Oud 26-10-2002, 16:58
U-W
U-W is offline
Citaat:
Joostje schreef:
werkt niet, omdat gijzelingen vaak ook gewoon om losgeld gaan, en de familie wil maar al te graag betalen.
jammer doch helaas .
Eerwaarde Joostje,

Het is een ander geval bij deze gijzelingen, deze mensen die willen volgens mij eens geen geld of dergelijke. Wat ze volgens mij willen is dat hun land weer herstelt. Via deze manier(mensen gaan gijzelen) de enige manier weet de wereld dat hun er ook nog zijn,,Dit groep is helemaal vergeten.

U-W
Oud 26-10-2002, 17:53
Carn
Carn is offline
of gewoon ala ransom. een gigantisch bedrag uit loven voor degene die er een einde aan maakt
Oud 26-10-2002, 18:14
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik zou wel enige voorwaarden stellen aan "er een einde aan maken"

Anders blaast iemand gewoon hele gebouw op, inclusief gijzelaars en dan is het probleem ook "opgelost"...
Oud 26-10-2002, 20:17
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
U-W schreef:
Eerwaarde Joostje,

Het is een ander geval bij deze gijzelingen, deze mensen die willen volgens mij eens geen geld of dergelijke. Wat ze volgens mij willen is dat hun land weer herstelt. Via deze manier(mensen gaan gijzelen) de enige manier weet de wereld dat hun er ook nog zijn,,Dit groep is helemaal vergeten.

U-W
dat weet ik nog niet zo net. De gegeijzelden hebben ook allemaal familie, en die familie zal alles op alles zetten om hun naasten terug te krijgen. politici onder druk zetten, eigen mensen inhuren om ze te bevrijden, enz.
Oud 26-10-2002, 20:53
U-W
U-W is offline
Citaat:
Joostje schreef:
dat weet ik nog niet zo net. De gegeijzelden hebben ook allemaal familie, en die familie zal alles op alles zetten om hun naasten terug te krijgen. politici onder druk zetten, eigen mensen inhuren om ze te bevrijden, enz.
Eerwaarde Joostje,

Het lijkt me logisch dat de familie van de slachtoffers de autoriteiten etc. etc. onder druk zet en alles willen gaan doen om z'n eigen mensen te gaan bevrijden maar ga is even na waarom die mensen zulke acties gaan uitvoeren,,Die gijzelingen gaan niet voor zijn eigen pret zulke acties ondernemen, die mensen hebben zijn eigen redenen, zijn eigen standpunten etc. Bekijk het ook vanuit hun kant,,We hebben het over een totaal vergeten groep die in zijn eigen thuisland zeer lijden,,elke dag valler er zoveel slachtoffers daar en niemand kan hun helpen misschien willen ze "rechtvaardigheid". Maar wie geeft hun rachtvaardigheid? Amerika, de EU, Rusland?

U-W
Oud 26-10-2002, 21:13
Joostje
Joostje is offline
Ehm, wat heeft dat te maken wat ik gezegd heb? heb niet echt behoefte om ertegenin te gaan, omdat ik het gedeeltelijk met je eens ben.
daarnaast is er ook een hoop criminele activiteit in regioo (doordaat de russen de hele tjetjeense authoriteit hebben vernield), dus voor vrij tsjetsjenie onder strenge controle van de vn enz. maar ik zie niet in waarom dit indruist tegen mijn eerdere posts
Oud 26-10-2002, 22:28
Verwijderd
je kan gewoon beter zorgen dat je in een goede maatschappij woont waarin iedereen tevreden is zodat er helemaal geen gijzeling 'nodig' meer zijn
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 01:23
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Tampert schreef:

Nogal onrealistisch. Een politicus die achter zo'n strategie staat, zal nooit herkozen worden. De burgers nemen hier geen genoegen mee, laat staan de naasten van de gegijzelden.

Juist het tegenovergestelde: met grof geweld een einde maken aan alle gijzelingen. Dat ontmoedigt ook, plus je houdt er vaak wat levende gegijzelden aan over.
Oud 27-10-2002, 20:26
Verwijderd
anders gebruik je gewoon ff V-gas ofzo bij mense die heel erg verzwakt zijn, 3 dagen geen drinken gehad hebben enzo... een hartaanvalletje kan er ook nog wel bij...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 20:46
`CrazY G
`CrazY G is offline
Citaat:
Tampert schreef:

haha jij bent grappig

spam?
slotje?
Oud 27-10-2002, 23:16
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Beter is dan om een aantal gijzelingen eerst te ensceneren. Kost minder slachtoffers.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 07:13
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
wacht maar tot jij gegijzeld wordt. Zullen we zien of je die oplossing echt zo aantrekkelijk vindt.

Btw: Volgende keer een oplossing voor spellingsfouten?
Oud 28-10-2002, 08:34
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
lafjuh schreef:
je kan gewoon beter zorgen dat je in een goede maatschappij woont waarin iedereen tevreden is zodat er helemaal geen gijzeling 'nodig' meer zijn
Beste post in dit topic.
Oud 28-10-2002, 08:37
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Beste post in dit topic.
Oud 28-10-2002, 13:54
REIE
REIE is offline
die post van lufjuh was idd waar, maar bv. Rusland heeft geen zin om aan Tsjetjenië toe t e geven anders willen al die andere deelstaten in Rusland ook onafhankelijk worden...
Verder vind ik Tamperts idee nogal lachwekkend. Misschien was-ie even niet helemaal helder. De staat moet er iets aan doen, datr is haar plicht tegenover de burgers. Daarnaast kan er ook misbruik van worden gemaakt, mensen zeggen dat ze aan het gijzelen en zo kunnen ze ongestraft moorden. Als de politie of het leger dan ingrijpt betekent het weer dat ze zich iets van die gijzeling aantrekken, of dat de burgers ze niets kunnen schelen omdat ze dan makkelijker de gijzelnemers kunne overmeesteren.

REIE
Oud 02-11-2002, 15:54
Joël
Joël is offline
Dan heb ik ook nog wel wat interessante suggesties: De congestie oplossen door de auto te verbieden, de veiligheid garanderen door iedereen preventief de gevangenis in te gooien en het HIV virus stoppen door alle mensen met HIV tegen de muur te zetten... Zijn we meteen weer een stuk gelukkiger met z'n allen .
Oud 02-11-2002, 21:14
BBEM
BBEM is offline
in feite lopen alle gijzelingen in de geschiedenis op dezelfde manier af; de overheid maakt er bijna altijd een einde aan door middel van een bevrijdingsactie om maar een paar voorbeeldjes te noemen:
-gijzeling in munchen '73 overheid greep in
-molukse acties eind jaren '70 overheid greep keihard in
-kapingen van vliegtuigen in begin jaren '90 alle vliegtuigen werden bestormd
-in rusland nu ook weer overhied maakt zelf een eindje aan de gijzeling

dus je weet ongeveer je lot al als gijzelaar je word hoe dan ook gestraft voor een gijzelingsactie met als je geluk iets anders dan de dood
Oud 02-11-2002, 22:16
Verwijderd
In Azië doen ze dat volgens mij al heel lang, slim idee. Denk ook eens na: hoevaak ontstaat een "win-win" situatie uit een gijzeling (gijzelaars krijgen losgeld/gegijzelde wordt vrijgelaten)?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 06:03
Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Citaat:
lafjuh schreef:
And then you wake up in reality. Sorry, maar je kan het nu eenmaal nooit iedereen naar zijn zin maken. Het klinkt heel erg mooi, maar in werkelijkheid is het gewoon echt onmogelijk, aangezien ieder mens een uniek individu is.

Over de stelling: Ik vind het geen moreel verantwoorde oplossing. Bovendien gaat echt niemand dat pikken als een regering dat zou doen. En het zou volksopstanden teweeg brengen, omdat iedereen denkt: Zie je nou, zo weinig geeft onze regering om haar eigen bevolking.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 11:55
Verwijderd
Een contragijzeling lijkt me ook een aardig idee
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 20:15
Darshan
Darshan is offline
Rusland heeft de goed gehandeld door ten eerste niet toe te geven aan de eisen van de terroristen en ten tweede zo snel mogelijk in te grijpen.

Alleen het gebruik van het gas begrijp ik niet. Er zijn zoveel mensen aan doodgegaan, volgens mij hadden de Russen ook een ander, minder dodelijk, gas kunnen gebruiken wat de gijzelaars toch had uitgeschakeld...
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Cleopatraan schreef:
And then you wake up in reality. Sorry, maar je kan het nu eenmaal nooit iedereen naar zijn zin maken. Het klinkt heel erg mooi, maar in werkelijkheid is het gewoon echt onmogelijk, aangezien ieder mens een uniek individu is.
niet zo extreem dat iedereen tot in de uiterste details gelukkig is,
dat is idd onmogelijk, maar je kan wel (naar mijn mening) bereiken om iedereen gelukkig te maken in het algemeen.
stop oorlogen. help groepen met grote problemen. als een land zelfstandig wil worden en ze zijn in staat dit toekomstige land goed in stand te houden laat ze dan en niet een oorlog beginnen omdat het nadelig is voor je eigen land omdat je dan minder winst maakt.

nee, iedereen 100% gelukkig maken kan niet.
maar je moet er wel voor kunnen zorgen dat de mensen genoeg tevreden zijn om geen gijzelingen te ondernemen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 10:43
Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Citaat:
lafjuh schreef:
dat is idd onmogelijk, maar je kan wel (naar mijn mening) bereiken om iedereen gelukkig te maken in het algemeen.
stop oorlogen. help groepen met grote problemen. als een land zelfstandig wil worden en ze zijn in staat dit toekomstige land goed in stand te houden laat ze dan en niet een oorlog beginnen omdat het nadelig is voor je eigen land omdat je dan minder winst maakt.

maar je moet er wel voor kunnen zorgen dat de mensen genoeg tevreden zijn om geen gijzelingen te ondernemen.
Hier sluit ik me bij aan.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 19:19
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Citaat:
Tampert schreef:

Je zegt het kost een paar burgers maar als ze actie ondernemen kan het mischien lukken om geen gijzelaars te doden of dat ze op tijd kunnen tegen gehouden worden voor de familie leden is het natuurlijk wel het ergste dan nog als er vrienden of familie er tussen de doden zitten.
Conclusie: niet zo'n goed idee vindt ik
Oud 17-11-2002, 19:28
bumblebee
bumblebee is offline
Wat zijn gEijzelingsacties?? (och solliej, ben weer flauw vandaag)
Oud 17-11-2002, 19:37
Folklore
Folklore is offline
Citaat:
lafjuh schreef:

gebeurt toch niet en dat heeft weer andere gevolgen
Oud 18-11-2002, 11:07
BARON
BARON is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Mee eens, goed voorbeeld. En dat is weer een gevolg van de onvrede die er heerst in de wereld dat weer gecreerd wordt doordat de wereld ongelijk is verdeeld. Die mensen die terroristische aanslagen plegen hebben meestal niet veel te verliezen...
wat een drogreden!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 12:25
Razzle
Razzle is offline
Citaat:
xx schreef:

xx
idd.
Oud 21-11-2002, 12:26
Razzle
Razzle is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Beste post in dit topic.
Reageren

Regels voor berichten