Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Daarmee gaat hun essentie verloren en zullen ze iets anders bedenken (iets extremers waardoor ze wel mediaaandacht krijgen). Bijv. vliegtuigje kapen en op het Kremlin inboren.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Oké da's iets overdreven maar toch zou het misschien niet onverstandig zijn je wat meer in een dergelijk geloof te verdiepen voordat je het er over hebt. De Islam is namelijk zeer cultuur- en plaatsafhankelijk, waardoor de ene 'club' het prima vindt om vliegtuigen in torens te boren, en de andere niet. Niet alles wat in de Koran staat wordt officieel erkent door alle Islamitische groeperingen. Overigens vind ik dat plan van Tampert geen al te best idee. Ik denk dat het wel even duurt voordat je 'het eruit hebt', ofwel, voordat er in totaal minder mensenlevens door door zijn verloren. Zoals al gezegd, er worden gewoon nieuwe manieren om de aandacht van de media te krijgen gezocht, en besides, niemand wil de dood van honderden burgers op zijn naam hebben, no matter hoe leuk het uiteindelijk uitziet.
||
![]() |
Citaat:
Ik vraag me af waarop jij dat baseert dat het in de Islam er zo aan toe gaat en van waar heb jij deze informatie vandaan gehaalt, dat je naar de Hemel gaat voor zulke daden? Als het via de media is, die media zijn gewoon profiteurs, niet meer en niet minder,,,, bekijk de probleem in rusland niet alleen vanuit de kant van de slachtoffers maar ook vanuit de kant van die mensen, de kapers, wat is de oorzaak? En by the way weet je dat als een land de vijand niet aan kan, het meteen een terrorist wordt benoemd neem voorbeeld de V.S. en Rusland. Wil je de volgende keer met zulke linke uitspraken meteen de bron erbij zetten? U-W,,,
Laatst gewijzigd op 26-10-2002 om 16:21. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is een ander geval bij deze gijzelingen, deze mensen die willen volgens mij eens geen geld of dergelijke. Wat ze volgens mij willen is dat hun land weer herstelt. Via deze manier(mensen gaan gijzelen) de enige manier weet de wereld dat hun er ook nog zijn,,Dit groep is helemaal vergeten. U-W
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Het lijkt me logisch dat de familie van de slachtoffers de autoriteiten etc. etc. onder druk zet en alles willen gaan doen om z'n eigen mensen te gaan bevrijden maar ga is even na waarom die mensen zulke acties gaan uitvoeren,,Die gijzelingen gaan niet voor zijn eigen pret zulke acties ondernemen, die mensen hebben zijn eigen redenen, zijn eigen standpunten etc. Bekijk het ook vanuit hun kant,,We hebben het over een totaal vergeten groep die in zijn eigen thuisland zeer lijden,,elke dag valler er zoveel slachtoffers daar en niemand kan hun helpen misschien willen ze "rechtvaardigheid". Maar wie geeft hun rachtvaardigheid? Amerika, de EU, Rusland? U-W
|
Ehm, wat heeft dat te maken wat ik gezegd heb? heb niet echt behoefte om ertegenin te gaan, omdat ik het gedeeltelijk met je eens ben.
daarnaast is er ook een hoop criminele activiteit in regioo (doordaat de russen de hele tjetjeense authoriteit hebben vernield), dus voor vrij tsjetsjenie onder strenge controle van de vn enz. maar ik zie niet in waarom dit indruist tegen mijn eerdere posts
||
Citaat:
Juist het tegenovergestelde: met grof geweld een einde maken aan alle gijzelingen. Dat ontmoedigt ook, plus je houdt er vaak wat levende gegijzelden aan over. ![]()
||
Citaat:
![]() spam? slotje?
|
die post van lufjuh was idd waar, maar bv. Rusland heeft geen zin om aan Tsjetjenië toe t e geven anders willen al die andere deelstaten in Rusland ook onafhankelijk worden...
Verder vind ik Tamperts idee nogal lachwekkend. Misschien was-ie even niet helemaal helder. De staat moet er iets aan doen, datr is haar plicht tegenover de burgers. Daarnaast kan er ook misbruik van worden gemaakt, mensen zeggen dat ze aan het gijzelen en zo kunnen ze ongestraft moorden. Als de politie of het leger dan ingrijpt betekent het weer dat ze zich iets van die gijzeling aantrekken, of dat de burgers ze niets kunnen schelen omdat ze dan makkelijker de gijzelnemers kunne overmeesteren. REIE
|
Dan heb ik ook nog wel wat interessante suggesties: De congestie oplossen door de auto te verbieden, de veiligheid garanderen door iedereen preventief de gevangenis in te gooien en het HIV virus stoppen door alle mensen met HIV tegen de muur te zetten... Zijn we meteen weer een stuk gelukkiger met z'n allen
![]()
|
![]() |
in feite lopen alle gijzelingen in de geschiedenis op dezelfde manier af; de overheid maakt er bijna altijd een einde aan door middel van een bevrijdingsactie om maar een paar voorbeeldjes te noemen:
-gijzeling in munchen '73 overheid greep in -molukse acties eind jaren '70 overheid greep keihard in -kapingen van vliegtuigen in begin jaren '90 alle vliegtuigen werden bestormd -in rusland nu ook weer overhied maakt zelf een eindje aan de gijzeling dus je weet ongeveer je lot al als gijzelaar je word hoe dan ook gestraft voor een gijzelingsactie met als je geluk iets anders dan de dood
||
Citaat:
Over de stelling: Ik vind het geen moreel verantwoorde oplossing. Bovendien gaat echt niemand dat pikken als een regering dat zou doen. En het zou volksopstanden teweeg brengen, omdat iedereen denkt: Zie je nou, zo weinig geeft onze regering om haar eigen bevolking. |
![]() |
|
![]() |
Rusland heeft de goed gehandeld door ten eerste niet toe te geven aan de eisen van de terroristen en ten tweede zo snel mogelijk in te grijpen.
Alleen het gebruik van het gas begrijp ik niet. Er zijn zoveel mensen aan doodgegaan, volgens mij hadden de Russen ook een ander, minder dodelijk, gas kunnen gebruiken wat de gijzelaars toch had uitgeschakeld... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dat is idd onmogelijk, maar je kan wel (naar mijn mening) bereiken om iedereen gelukkig te maken in het algemeen. stop oorlogen. help groepen met grote problemen. als een land zelfstandig wil worden en ze zijn in staat dit toekomstige land goed in stand te houden laat ze dan en niet een oorlog beginnen omdat het nadelig is voor je eigen land omdat je dan minder winst maakt. nee, iedereen 100% gelukkig maken kan niet. maar je moet er wel voor kunnen zorgen dat de mensen genoeg tevreden zijn om geen gijzelingen te ondernemen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Conclusie: niet zo'n goed idee vindt ik ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Plannen voor militaire inmenging op het eiland (Ogen VS gericht op Cuba) niceman1984 | 24 | 04-12-2003 00:17 |