Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2002, 18:53
tacidvs
tacidvs is offline
Ik trap er een beetje scheef in, maar het heeft volgens mij meer met A&N te maken dan met tv. Het 8u-journaal, toch wel een van de prominente nieuwsbronnen van Nederland, zendt al vaker een of twee dingen onzin uit. Aan het eind gaan ze dan vertellen over een of ander onzinnig iets (wat me niet bijblijft, zodat ik geen voorbeelden kan noemen) en dan het weer. Ik vind dat volslagen onzinnig, kan je beter naar Hart in het land (ofzo) van SBS overschakelen, gelul. Kostbare zendtijd wordt geofferd aan marginale informatie, walgelijke verspilling. (er gaat bezuinigd worden op de PO, dus vandaaruit ook al ellende, iets zegt me dat het onzinnieuws er niet onder gaat lijden).

Hebben meer mensen hier last van? Iedereen die ik spreek kan het helemaal niets boeien, sommige mensen vinden het (hoe verwerpelijk!) zelfs wel leuk...
Oud 05-11-2002, 18:56
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Het kan me weinig boeien. Vijf jaar geleden hadden ze voor het achtuurjournaal meer zendtijd minder dan nu wordt besteed aan jouw onzin, en toen klaagde ook niemand dat het zo weinig was.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 20:21
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
dat doen ze al jaren. 1 onzinbericht ergens aan t eind van t journaal. is volgens mij meer als contrast bedoeld, ff een beetje rust ofzo...
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 20:52
Ieke
Ieke is offline
Ach het is nog lang niet zo erg als bij hart van Nederland ed. Daar hebben ze ook nog grotere onzin. Dit vind ik nog niet zo erg. Op rtl4 hebben ze het vaak ook.
Oud 05-11-2002, 21:54
dystopia
dystopia is offline
Niet iedereen heeft dezelfde interesses als jou hoor...
Oud 06-11-2002, 06:17
tacidvs
tacidvs is offline
Las gisteravond in NRC-Handelsblad dat ze nu ook nog eens meer 'nieuws uit de wijk' ipv uit Den Haag en Brussel gaan doen, de halzen. Kan je lekker luisteren naar hoe er drie lammetjes zijn geboren op de Enschedeese kinderboerderij de Grote Chaos... Hoera!
Oud 06-11-2002, 08:54
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Het NOS journaal is en blijft de meest informatieve nieuwsuitzending vind ik. Mijn god hart van nederland is 3 keer niks, daar komen soms zulke domme berichten die helemaal niet interessant zijn.
Oud 06-11-2002, 10:00
Joostje
Joostje is offline
reactie op het geuitte gevoel dat de journalistiek niet dicht genoeg bij de mensen staat. maar gaat ten koste van kwaliteit .
Oud 06-11-2002, 10:14
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Het NOS journaal is en blijft de meest informatieve nieuwsuitzending vind ik. Mijn god hart van nederland is 3 keer niks, daar komen soms zulke domme berichten die helemaal niet interessant zijn.
toch noemen ze dat soort "nieuws" human-interest
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 10:15
heldin
heldin is offline
Ik vind het veel irritanter als bijna de hele voorpagina van een krant vol onzin staat. Een beetje leuk nieuws in het journaal vind ik leuk Ze laten belangrijke dingen er toch niet voor schieten??
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 10:23
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
mijsje schreef:
. Een beetje leuk nieuws in het journaal vind ik leuk
ik vind leuk nieuws ook erg leuk
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 11:38
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
wat luchtiger nieuws tussen al dat serieuze kan geen kwaad. beter voor je gemoedsrust ook, straks zou je deknen dat er alleen maar slechte dingen in de wereld gebeuren

en volgens mij scoort Hart van Nederland hogere kijkcijfers dan de NOS (?)
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 15:03
McCaine
McCaine is offline
Het zou beter zijn als ze ipv met iets relatief onschokkends zouden eindigen met een vast stukje goed nieuws. Volgens mij zou dat de mensen meer goed doen dan wat lokaal nieuws over busongelukken ofzo uitzenden.
Oud 07-11-2002, 17:43
Yamyam
Yamyam is offline
Ik vind het -hoe verwerpelijk ook- inderdaad wel leuk, 'stiekum'. Het is wel een beetje onzinnig om met onbelangrijke dingen aan te komen, maar ik snap best dat ze iets 'luchtigs' willen als afwisseling voor alle ellende.
Ik wordt 's ochtends echt niet superblij van de krant.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 21:52
blacky
blacky is offline
Nou zoveel onzin heeft de NOS niet te vertellen. Het is het meest informatieve nieuws op tv wat je kan bedenken en dan willen ze straks meer nieuws uit de "wijk" uit gaan zenden om dichter bij de gewone burger te komen, want die zeiken maar dat journalisten niet dichtgenoeg bij het volk staan, maar als je er te dicht bij staat. Hoe kan je dan ooit een objectief beeld van een onderwerp weergeven.......ehhhh.....en is dat niet het doel van de journalistiek, een zo objectief mogelijk beeld scheppen van een onderwerp....dat wordt ons aankomend journalisten in elk geval geleerd, maar ja het zal wel weer aan mij liggen.
Oud 14-11-2002, 16:52
tacidvs
tacidvs is offline
Een onderwerp, da. Maar alsjeblieft geen trivialiteiten die alleen een drietal mensen uit Nergenshuizen-Noordwestwest boeien.
Oud 14-11-2002, 17:16
REIE
REIE is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Het NOS journaal is en blijft de meest informatieve nieuwsuitzending vind ik.
Het journaal van Canvas is toch een stukje professioneler.

REIE
Oud 15-11-2002, 14:17
Mabo
Mabo is offline
Nieuwsbulletins maken net zo als andere tv-programma's soms toch rare keuzes in onderwerpen en de lengte daarvan en de vragen die ze in vraaggesprekken of kostabare satelietlijntjes stellen. Zo als met de ramp in Moskou; de vraag die op het puntje van mijn tong lang en vrij belangrijk was; een vrij voor de hand liggende vraag werd gewoon gemeden en bewaard voor het avondmaal als Nederland zich inmiddels huiswaarts heeftgespoed en met bord op schoot of aan tafel het nieuws tot zich laat komen. Ook alle aandacht die er is voor grote rampen tot dagen na een ramp (Volendam, Enschede, New York, Rembrandtoren) is ver overdreven; ze gaan echt reportages zoeken die nog wel enigzins met de ramp te maken hebben (de bloemist die een kilometer van de rampplek afwoonde, noem maar op) om maar in de sfeer wan weemoed te blijven waar de nieuwsbronnen door hun berichtgeving ons in willen laten verkerenl evenals bij de door de media gescapen overdreven aandacht voor Prins Claus en Pimmetje met wie opeens iedereen het eens leek en verdriet had en meeleefde. Nederland laat zich hierdoor te veel beinvloeden en de nieusbronnen zouden hier bewuster mee moeten omgaan; nu lijkt het of ze er zelfs misbruik van willen maken
Oud 15-11-2002, 14:20
Mabo
Mabo is offline
Citaat:
REIE schreef:
Het journaal van Canvas is toch een stukje professioneler.

REIE
Canvas is toppertje, maar ook het statige Tageschau van de ARD, en de keurige Heute van ZDF of het BBC News mogen er wezen; maar geef mij toch maar de kneuterigheid van het Nederlandse nieuwswezen. AT5 is trouwens een topper op regio-gebied; maar kan niet oordelen over Limburg of Friesland.

Het SbS nieuws mogen ze afschaffen want dat isalleen maar sensatiezucht en talking heads die denken heel wat te zijn maar in werkelijkheid helemaal niets te vertellen hebben omdat ze daar de brains niet voor hebben; geeft nix want dat heeft hun publiek ook dus het zal wel blijven bestaan omdat deze onderlaag steeds groter lijkt te worden;

gelukkig zit er een knop op mijn tv (en op de afstandbediening maar die was er ten tijde van Doe Maar nog niet of net misschien..)
Oud 15-11-2002, 14:55
ganralph
ganralph is offline
waar komt het id vandaan dat nieuws altijd somber, strak en droog gebracht moet worden???
het moet kloppen, informatief zijn en een bepaalde mate van belangrijkheid voor de doelgroep hebben, dat is bij het Journaal nog steeds t geval.

ik heb nix tegen Noralie Beijer, maar Harmen Siezen bracht het nieuws altijd veel prettiger (oa door zn humor)
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 16:20
cottoncandy
cottoncandy is offline
wat voor de één onzin is, kan voor de ander belangrijk zijn,
Oud 16-11-2002, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Silent Enigma schreef:
dat doen ze al jaren. 1 onzinbericht ergens aan t eind van t journaal. is volgens mij meer als contrast bedoeld, ff een beetje rust ofzo...
noemen ze dat niet "luchtig" nieuws?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 17:59
Elmo19
Elmo19 is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:

soms wel ja... maar ja Hart van Ned. wordt maar 1x per dag uitgezonden en het nieuws van de NOS heeft tig uitzendingen op een dag, dus alles opgeteld heeft de NOS behoorlijk wat kijkcijfertjes meer...
Oud 20-11-2002, 12:53
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
nee

het Journaal is nog altijd het best bekeken programma in Nederland (muv van af en toe een voetbalwedstrijd)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten