Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Tja, en als iedereen al 'gemakkelijk' op vakantie zou kunnen, zoals jij zegt, zijn er ook nog ouders (die de vakantie dan over het algemeen zouden betalen) die beslissen waar de reis heen gaat en als die beslissen dat de vakantie 4 weken al bradend aan de Costa del Sol worden doorgebracht, dan is de leerling nog steeds niet in Rome, Griekenland of dergelijk culturele plaats geweest, toch?
|
![]() |
|
Ik heb het altijd heel jammer gevonden dat mijn middelbare school niet naar Rome of Griekenland ging. Wij zijn alleen een dagje naar Xanten geweest. Een reis met school lijkt me heel informatief. Dan krijg je veel eerder dingen met rondleidingen en zo en dan kom je veel meer dingen te weten. Meestal (tenminste zoals wij op vakantie gaan) doe je dat soort dingen minder als je zelf op vakantie gaat.
||
![]() |
Citaat:
Jammer. Toch sterkte. Probeer je door deze afschuwelijke situatie heen te slaan. Houd moed! |
![]() |
|
![]() |
ja! twas harsttikke gezellig en ga nou niet ijlen dak een nerd ben ofzo want dat slaat nergens op..ik heb me errug vermaakt: die gebouwen zijn echt zo cool en met de uitleggen en (sappige) verhalen van de leraren erbij ist ngo cooler!
verhalen over maagden waarvan de borsten worden afgehakt en haar bloed over het plein uitgesmeerd wordt enzo.. ![]()
|
nou, oneens, ik ga niet mee op een soortgelijk schoolreis, amar dat is ene beuwtse keuze. Je hebt 5/6 jaar Ltijn gehadm en dan is het ene fantastische afsluiting. Je verdiept je nooit zoveel in de stad rome/athene als dat je er uitleg bij krijgt van de leraar. op vakantie doe je zoiets toch niet. Goed georganiseerde schoolreizen hebben een strak schema en zijn erg educatief. Een goede begeleiding en professionele gids heb je niet op vakantie. Daarnaast merk je ze veel emer van de cultuur en steek je er meer van op dan anders.
|
![]() |
echt niet mee eens. Ikke mag volgend jaar ook na Rome en ik ga echt wel mee. Het gaat ook niet van de "kostbare" studietijd af want het is de meivakantie. En echt ni iedereen kan het zich veroorloven om ff een reisje naar Italie te maken. Wij ook ni dus ben ik blij dat we met school gaan, waarschijnlijk gaan al mn vriendinnen mee duz wordt het super tof
|
![]() |
|
Verwijderd
|
HEb je er wel eens aan gedacht dat die reis ook een enorm leuke ervaring kan zijn doordat er ook vrienden en andere medeleerlingen meegaan?????????????Dat je daar door bijvoorbeeld Rome loopt met hen erbij in plaats van je ouders, dat zij dezelfde ervaring ondergaan als jij en op dezelfde manier zo'n reis beleven. Het kan ook zijn dat je met je ouders niet eens voor Rome als vakantiebestemming zou kiezen, of kunnen kiezen. Bovendien is zo'n reis wel een mooie afsluiting van je tijd op school.
|
![]() |
|
![]() |
De Romereis in de 5e was de beste reis ooit! Niet iedereen kan het zich veroorloven op eigen kosten/houtje een (of meerdere)culturele reis te maken. En als je al zelf gaat is het 'culturele gehalte' veel lager, omdat je de uitleg van deskundigen mist (en zo'n toeristisch gidsje voegt niet veel toe, de meeste dingen die daarin staan weet je zelf al door de cultuurhistorie in de lessen Latijn, Grieks en KCV). Bovendien kan een schoolexcursie een meerwaarde hebben door het gezelschap waarmee je gaat, je loopt niet iedere dag met mensen van je eigen leeftijd die je goed kent en waarmee je hopelijk een goede band hebt(enkele daarvan althans) in een prachtige stad als Rome. De uitleg van de leraar bij alles wat je ziet maakt de beleving zoveel beter. Als je je leraar ook nog eens graag mag is het helemaal fantastisch; het moment dat ik in de zuilengalerij op het Sint Pietersplein zat en van m' n leraar een ijsje kreeg en hij rustig een mooi verhaal begon te vertellen zal ik nooit meer vergeten. Een geweldige ervaring!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
VWO |
Aardrijkskunde Gadje | 500 | 26-05-2005 21:13 |