Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2002, 10:51
Juliah
Juliah is offline
Tja, probleempje... Of is er een andere oplossing?
Oud 20-02-2002, 11:00
schaapjes
schaapjes is offline
gewoon geen verdoving 8-)
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 11:02
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
schaapjes schreef:
gewoon geen verdoving 8-)
Ik vroeg om een oplossing, niet om een 'bijdehand' antwoord.
Oud 20-02-2002, 11:10
prikkeldraad19
prikkeldraad19 is offline
Waarom laat je ze trekken? Ik ben eigenlijk van plan om ze gewoon te laten zitten (hou gewoon stug vol dat ik er geen last van heb)
Oud 20-02-2002, 11:12
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
prikkeldraad19 schreef:
Waarom laat je ze trekken? Ik ben eigenlijk van plan om ze gewoon te laten zitten (hou gewoon stug vol dat ik er geen last van heb)

Omdat de tandarts zegt dat dat moet.
'k heb er nu alleen nog geen last van.

Maar het lijkt me dat als het genoeg pijn doet, dat je ze er dan wel uit laat halen. Vroeg of laat zal het dan toch moeten, dus ja...

[Dit bericht is aangepast door Juliah (20-02-2002).]
Oud 20-02-2002, 11:52
Requiem II
Requiem II is offline
Ben je bang voor het idee van de naald die je prikt op bepaald tijdstip of alleen voor de pijn?

De naald bij mijn tandarts is eigenlijk geen naald.. Meer een ijzeren staafje met een klein puntje eraan. Even een paar kleine venijnige prikjes maar verder stelt het weinig voor. Het is hoogstens alsof je een paar keer even met een punaise geprikt wordt ofzo.

Ik was vroeger ook een beetje panisch voor injecties enzo.. Maar in praktijk blijkt het toch vaak heel erg mee te vallen.
Ik moest enige tijd terug ook enkele keren flink wat bloed laten afnemen, en ik zat ook de hele tijd er aan te denken enzo.. Ga je er echt heel erg tegen opzien enzo terwijl toen ik gewoon relaxt in die stoel zat het wel meeviel allemaal..

Echt, het stelt heel weinig voor, maar als je aan dit soort dingen constant gaat zitten denken dat maak je het allemaal veel erger dan het is.

Een oplossing - ik denk niet dat die er zijn zoals jij die zoekt.

Wat tips:

- laat het gewoon op je afkomen en ga er niet te veel over lopen peinzen

- vooral gewoon zo ontspannen mogelijk zijn. als je heel erg gespannen bent en je teveel op prikken concentreert dan doet het opeens veel meer pijn dan als je gewoon aan wat anders denkt.
zet misschien gewoon een koptelefoon op met wat relaxte muziek ofzo? dat je wat meer ontspannen wordt?

Succes

Coen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 12:02
Juliah
Juliah is offline
De pijn kan me niet zoveel schelen, maar het idee van die naald... Ik kan wel tegen pijn, maar niet tegen naalden. Injectie naalden zijn gemeen, ik heb ooit een keer 20 van die dingen in mn rug gehad, dan 'piep' je wel anders... Bloedprikken is niks aan (al doe ik dat nu ook niet meer, maar goed), maar naalden zijn gewoon eng. Als ik er niet aan denk en er gewoon heen ga dan schiet ik als ik daar zit compleet in de stress en dan ga loop ik serieus weg...dat maakt niks uit. Maar bedankt voor je reactie.
Oud 20-02-2002, 12:11
@pie
@pie is offline
Citaat:
Juliah schreef:
denk het niet he.. of je wacht tot je 'genoeg' pijn hebt van die kiezen dat je de naald op de koop toeneemt.. ik zou zeggen: bereid je erop voor, ga lekker gespannen in die tandartsstoel zitten, grijp die armsteunen vast, doe je ogen dicht en bijt jezelf er doorheen.. na de eerste spuit voel je al minder, dan nog minder, enz enz...
Oud 20-02-2002, 13:06
lupus
lupus is offline
Citaat:
Juliah schreef:
Pfff, nu herinner je mij weer aan iets

Ik heb een goede kans dat ze er bij mij binnenkort ook uit moeten en ik ben al panisch voor de tandarts zelf

Na ja, misschien moet ik wel naar een vrouwelijke tandarts, dan moet ik uit zelfbehoud stug volhouden dat het niets voorstelt en mij er doorheen bijten

Mannelijke trots enzo
Oud 20-02-2002, 14:14
crazy_ ella
crazy_ ella is offline
misschien je ogen dicht doen als ze gaan prikken.
en maak je niet druk.
ik ben ook geen naaldenfan en mijn verstandskiezen moeten er ook uit maarja.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 18:27
X-je
X-je is offline
Kan je het zo niet oplossen: je gaat onder volledige verdoving om je kiezen te trekken (hebben ze bij mij ook gedaan, alle 4 tegelijk ) en in plaats van een spuitje om te slapen, zo'n ballon op je mond met een soort slaapgas is dat zeker? Ze gebruiken dat bij kinderen ook

X-je
Oud 20-02-2002, 21:27
Requiem II
Requiem II is offline
Je zou idd kunnen vragen of ze je wat lachas (distikstofoxide, N2O) kunnen geven. Wordt voor kleine dingen ook nog wel eens als een soort lichte algehele verdoving gebruikt.
Ik denk niet dat het voldoende is om de pijn van het trekken mee te vermijden, maar misschien dat ze je tijdens die "roes" de prikken wel kunnen geven. Merk je er toch niets van.

Ik weet bijna wel zeker dat ze je geen narcose of iets dergelijks zullen geven zoals de persoon hier voor lijkt te suggereren. Brengt veel meer risico's met zich mee en kan alleen door een anesthesist gedaan worden.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 21:31
Requiem II
Requiem II is offline
Nog even een korte toevoeging.

Ik weet niet of je wel vaker zo'n verdoving hebt gehad bij de tandarts, maar het is iig heel anders dan een normale verdoving.

Toen ik eens iets met mn kaak had gebruikten ze echt zo'n grote spuit met lekker dikke naalt om een stroperige vloeistof in mn wang leeg te spuiten .

Dat doen ze bij deze verdoving dus niet.

Alleen een piepklein metalen staafje met een puntje eraan...
Tenminste toen mijn kiezen getrokken moesten worden dan.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 21:44
X-je
X-je is offline
Citaat:
Requiem II schreef:

Ik weet bijna wel zeker dat ze je geen narcose of iets dergelijks zullen geven zoals de persoon hier voor lijkt te suggereren. Brengt veel meer risico's met zich mee en kan alleen door een anesthesist gedaan worden.
Ze hebben het bij mij toch gedaan. Onder volledige verdoving, voor alle vier.

X-je

Oud 20-02-2002, 21:45
X-je
X-je is offline
Citaat:
Requiem II schreef:

Ze hebben het bij mij toch gedaan. Onder volledige verdoving, voor alle vier.

X-je

Oud 20-02-2002, 22:50
Juliah
Juliah is offline
Onder algehele verdoving, met zo'n ballon ding, zou ik wel doen. En dat lachgasachtig iets en dan verdoving, denk ik ook wel. 'k hoop dat ze dat bij mij ook willen doen... Of zo'n toverzalfje als ze bij kinderen wel eens doen, schijnt ook te werken, maar ja, gaat misschien wat lastig, in je mond...?

Regels voor berichten