Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2002, 19:45
Piccola
Piccola is offline
Heej,
Weet iemand wat ik tegen aften kan doen?! Ik loop er al zeker 4 weken mee en het doet gigantisch pijn! Ik heb er ondertussen al 8 gehad, waarvan ik er 3 nog steeds heb! Het is ook een klein beetje dik in mijn mond. Eten enzo gaat hierdoor erg moeizaam. Ik heb gehoord dat ik mijn mond 3x daags moet spoelen met zout water, maar dit helpt niet! En ik stip ze aan met Pyralvex, maar ook dit heeft geen effect! Ik heb er echt last van.. Dus weet iemand wat ik er tegen kan doen? Wil er zo snel mogelijk vanaf!
Alvast bedankt! *kus*
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 19:54
Verwijderd
Bocasan oid van dat ene tandenborstelmerk oid (ben naam ff kwijt...), dat werk echt. Is bij drogist volgens mij te krijgen, bij sommige AH's ook.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 21:09
Balance
Balance is offline
ik weet eigenlijk niet echt wat aften zijn, maar zijn dat van die kleine zweertjes?

dan kan het namelijk zijn dat je die krijgt als je verkouden bent of ziek ofzo, je krijgt ze namelijk heel makkelijk als je weerstand laag is.

als het niet hetzelfde is, zou het misschien toch wel de zelfde oorzaak kunnen hebben?
Oud 21-02-2002, 21:23
@pie
@pie is offline
Citaat:
Piccola schreef:
Heej,
Weet iemand wat ik tegen aften kan doen?! Ik loop er al zeker 4 weken mee en het doet gigantisch pijn! Ik heb er ondertussen al 8 gehad, waarvan ik er 3 nog steeds heb! Het is ook een klein beetje dik in mijn mond. Eten enzo gaat hierdoor erg moeizaam. Ik heb gehoord dat ik mijn mond 3x daags moet spoelen met zout water, maar dit helpt niet! En ik stip ze aan met Pyralvex, maar ook dit heeft geen effect! Ik heb er echt last van.. Dus weet iemand wat ik er tegen kan doen? Wil er zo snel mogelijk vanaf!
Alvast bedankt! *kus*

aften? zijn dat van die dingen die je krijgt door te weinig vitamine c? een fruit/fruitontbijt dan, dat helpt het snelste...
Oud 21-02-2002, 21:31
Piccola
Piccola is offline
Allemaal bedankt voor jullie reactie!
Ik zal dat Bocasan ook nog maar even proberen dan! Hoop dat het werkt! Ik las net op een site dat je die zweertjes idd door een te lage weerstand kunt krijgen, maar ik eet genoeg fruit en slik daarbij ook nog vitaminepilletjes.. Dus ik zou niet weten hoe ik dan verder aan een lage weerstand kan komen! En ziek/verkouden ben/was ik niet!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 14:09
Roosa
Roosa is offline
ik gebruik zelf altijd mirretinctuur en dat werkt heeel goed, kan je gewoon je mond mee spoelen (wel heel vieze smaak) of met een wattestokje aanstippen dan prikt het een beetje, maar gaat heel snel over
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 14:11
Oen
Oen is offline
Mijn oma zegt dit, Spoelen met zoutwater.
Dus neem wat water en stop er wat zout in, spoelen, zo'n 5 min en een paar keer per dag is goed.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 16:00
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Oen schreef:
Mijn oma zegt dit, Spoelen met zoutwater.
Dus neem wat water en stop er wat zout in, spoelen, zo'n 5 min en een paar keer per dag is goed.
Dit doe ik al een hele tijd, maar dit helpt ook niet! Maar thnx anywayz!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 16:49
Sannetje
Sannetje is offline
Het schijnt dat met Paradontax poetsen er goed tegen helpt.
Om het te voorkomen heeft bij mij een zachte tandenborstel goed geholpen, omdat ik ze altijd kreeg als er een haartje van mijn tandenborstel in mijn tandvlees geprikt had ofzo.

Oud 22-02-2002, 18:57
T.e.s.s
T.e.s.s is offline
de tandarts zei dat zendium helpt...

Regels voor berichten