Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Yep, chaos is best raar (wiskundige chaos). Het is geen willekeurig gedrag, immers, het voldoet gewoon aan een functie, maar het is wel geheel onvoorspelbaar.
Als het je interesseert zou je of een college aan de universiteit over dit onderwerp kunnen volgen (misschien een beetje lastig voor thuiswonende nietstudenten), of je koopt er een boek over (of vraagt het op je verjaardag ofzo, wiskundige boeken zijn meestal nogal duur en vaak engels/duits btw, en ja, een wiskundig boek op je verjaardag, flame away). Chaos kun je ook op de fysische manier zien, dan vaak entropie genaamd. Entropie is een uitdrukking voor de geordendheid, zitten twee stoffen geheel door elkaar dan is de entropie laag, zijn het twee aparte geheel zuivere delen dan is hij heel hoog (of andersom, college niet gehaald, waarbij het nulpunt willekeurig gekozen kan worden al staat me bij dat het wel zo handig is om dat op volledige chaos te leggen). Ennuh, vraag je aan mij persoonlijk wat chaos is dan denk ik toch eerst altijd even aan m'n keuken ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
Je kan ook kijken naar het tegenovergestelde van chaos; orde. Orde is als alles overzichtelijk is. Als alles in de hand wordt gehouden en er geen onverwachte wendingen zijn. Chaos is dus het tegenovergestelde, niet in de hand te houden, en onverwachte dingen. Chaos wordt vaak ook als 'slecht' gezien. Maar dat hoeft niet zo te zijn vind ik. Je hebt ook andere betekenissen van chaos, maar ik denk niet dat je dat bedoelt. Zoals een chaotisch persoon; iemand die veel dingen vergeet, niks opruimt etc... naja, dit is tenminste mijn verhaal over chaos
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Wat te doen met mijn huidige thuissituatie? Pruts0r | 3 | 07-05-2007 12:17 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal]schrijftstijl T_ID | 10 | 28-10-2005 21:52 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
bekeerd naar de islam merels | 199 | 04-10-2005 21:10 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De ondraaglijke lichtheid clubje | 124 | 27-09-2003 11:07 |