Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
"Sterven is een plicht leven een keuze!" dat vind ik beter klinken.
||
![]() |
Citaat:
![]() Je ontkomt er immers niet aan. Het stelling kun je op twee manieren opvatten letterlijk: "ik leef" of figuurlijk je leeft of sterft maar dan heb je het over je "ziel". Je kunt ook leven terwijl je dood bent zeg maar maar dat is dan wel erg diep gezocht.
||
![]() |
Citaat:
De dood is wel een plicht omdat omdat je lichaam ophoud, oftewel ermee stopt en dat doe je dus min of meer zelf (alleen niet bewust) ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Wordt de dood van je geeist? Zo ja, door wie? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Leven is niet jouw keuze, en sterven is inderdaad een plicht, of verlossing, hoe je het wil noemen/zien. Maar het moment kan je tot op zekere hoogte zelf bepalen.
Niet doen hoor! het leven is veel te mooi. NIET STREVEN MAAR LEVEN: "De zin die wel de waarheid heeft"(acda en de munnik, laat me slapen) Nouja niet het eerste gedeelte dan [Dit bericht is aangepast door Mr. Chaos (28-12-2001).] |
![]() |
|
![]() |
Sorry dat ik het zeg , maar ik vind het geen goede stelling. het kan namelijk twee kanten op sterven is een plicht je kan niet anders uiteindelijk, maar ook een keuze omdat er euthanesie is. en leven is een plicht je hebt niet zelf besloten om te gaan leven , maar het is een keuze zodra je dood wil wand daar kan je zelf voor kiezen. toch?
|
denk wel dat leven een keuze is, maar niet dat sterven een plicht is. sterven is een deel van het leven, dus ik vat leven en dood samen. zonder het een is het andere niet mogelijk. het is een keuze wat je maakt van je leven, uiteindelijk sluit je je leven af met de dood, dit is geen plicht, je kunt het alleen niet uit de weggaan.. het is een deel van je leven.
denk ik. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
VWO |
Filosofie Upior | 79 | 06-06-2005 09:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoofddoekjes, II Joostje | 152 | 07-10-2004 17:57 | |
Massagraf met 3000 Koerden in noorden Irak gevonden Rabbi Daniel | 86 | 18-06-2003 15:48 | |
Toch nog maar een keer BUSH!! Verwijderd | 27 | 13-03-2003 22:07 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 | |
Psychologie |
Stelling: Leven is een keuze sterven een plicht! timonx | 17 | 19-12-2001 22:22 |