Advertentie | |
|
![]() |
|
lees het een keer helemaal door
daarna een of twee keer 'skimmend' alleen de tussenkopjes eerste en laatste zin van een alinea schuin gedrukte woorden. als iets belangrijk genoeg lijkt lees dan het stuk erna ook. en leer vooral alles uit je samenvatting (16% -> 10% ![]() als het om geschiedenis gaat (je schrijft jaartallen) leer dan vooral de verbanden lijkt me veel plezier! ![]()
|
het is maatschappijleer 2...
![]() kweet wel dat 't heel veel snappen is, maar 't zijn dit keer véééééél meer rijtjes dan normaal, echt één en al factoren die meespelen bij dit, factoren die meespelen bij dat, jaartal waarin zus is ingevoerd, jaartal waarin blablabla... Kheb het hele boek dus al een keer doorgelezen, een samenvatting gemaakt en toen wis k'het dus niet meer. Ik zou hem over anderhalve week hebben, maar hoorde vandaag dat ik hem woensdag heb, terwijl ik behalve vanavond alleen zondag thuis ben :/ En aangezien 't dossier is wil ik het goed leren! ------------------------------------------------------------------- Dr.Oetker, wat bedoelde je met 16% -> 10%? Dat 't teveel blz zijn ofzo? Dat komt voornamelijk omdat ik alle rijtjes puntsgewijs onder elkaar heb gezet en uit 't (kleine lettertype) zinsverband heb gehaald. Korter kan echt niet!
||
Citaat:
Leg eens uit wat je daarmee bedoelt..?
|
Verwijderd
|
Ik zou het proberen om het eerst een paar keer goed door te lezen. Dus niet ff vlug, maar er wel bij nadenken soms.
En daarna de samenvatting (voor een deel) uit je hoofd te leren, door te proberen om de onthouden wat er staat op een bepaalde bladzijde van je samenvatting. Weet je het niet, dan kijk je ff op je samenvatting. Of je leest telkens een regel en probeert dan de regels die daarna komen en over hetzelfde onderwerp gaan, er zelf bij te bedenken. En als je echt zin hebt ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Wat kan je helpen beter te leren? Layla Leert | 1 | 15-12-2016 15:54 | |
Algemene schoolzaken |
Wat kan je helpen beter te leren? Layla Leert | 1 | 15-12-2016 07:32 | |
Algemene schoolzaken |
Motivatie om te leren? Max.Roegiest | 3 | 26-10-2014 22:41 | |
Eindexamens 2013 |
[HAVO] Kunst algemeen leren Flying bird | 6 | 18-05-2013 12:39 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Hoe te leren voor Maatschappijleer 1 Examen? Manutjee | 2 | 19-03-2008 17:23 | |
Algemene schoolzaken |
De juiste manier om te leren? Donny18 | 10 | 03-11-2003 18:49 |