Advertentie | |
|
![]() |
|
hihi, je gaat dan wel tegen mn standpunt in, Ben (die wel goeje argumenten heeft), maar je argumenten zijn beter dan die van oppervlakkige, blinde, domme, christenen. die denken dat satanisme duivel aanbidden en bloederige rituelen iz.. dat izzut duz niet!!
||
![]() |
Citaat:
Please, enlighten me, wat is het dan wel?? ![]() Groetjes Ben(die benieuwd is ![]()
|
Het gehele woord Satanisme moet geschrapt worden. Het is net zoals het Swastika-symbool totaal vernietigd.
Ik stel voor een nieuwe benaming en een serieuzere benadering. Anton LaVey propte zijn boek vol met rituelen en Enochian(?)-gezwam. Het had een boek met een zin moeten worden. Doe wat je wil maar schaad niet je medemens, in welke vorm dan ook, tenzij die jouw wil schaden. Om dit te laten slagen zal de hele wereld satanist moeten worden. [Dit bericht is aangepast door legatus (17-01-2002).]
|
http://www.truesatanisthorde.nl ik kannut mensen nie kwalijk neme om zow te denke, ik d8 t eerst oowk (kwas zelfs christen *schaam*) maar alz je die site goed hep doorgeleze, dan ga je heel anderz erover denke.. oowk over t leven in t algemeen. je voelt je egt veel lichter, als je es ophoud met rekening houde met anderen en gwoon je egte eerlijke mening geeft. mensen zijn bang om te kwetsen, zow kun je je niet uiten..
|
Waarom zou je je schamen om Christen te zijn? Ik zou me dan net zoveel schamen als een Satanist.
[Dit bericht is aangepast door legatus (17-01-2002).]
|
[QUOTE]legatus schreef:
Om dit te laten slagen zal de hele wereld satanist moeten worden. vet.. heel de wereld satanist ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als je zelf 'chrsiten' was mag jij me uitleggen waarom in vredesnaam de kerk een crimineel danwel hypocriet instituut is.....!!! ------------------ Ik ben een Mannetje ja ![]() ![]() [Dit bericht is aangepast door MetalliCat (17-01-2002).] |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
2. Satan vertegenwoordigt een vitaal bestaan, in plaats van spirituele luchtkastelen.
Wat houdt dit in?? ![]() 3. Satan vertegenwoordigt onbezoedelde wijsheid, plaats van schijnheilig zelf bedrog Aha, en waarom zou blijken uit het feit dat je in Satan gelooft?? Dat je dan onbezoedelde wijsheid krijgt. 4. Satan vertegenwoordigt goedheid jegens hen die dit verdienen, in plaats van liefde te verspillen aan ondankbare. Wie ben jij om te bepalen wie wat verdient? het probleem is dat mensen soms wel ondankbaar zijn, maar de actie die je verricht hebt wel goed is. Dat is een moreel standpunt die je dan hanteert. Denk je werkelijk dat artsen zonder grenzen in Afrika allemaal dankbare mensen heeft? Daar hoef je niet op te rekenen. Jij geeft daar gratis medische hulp, dat is voor hen voldoende. Maar dat maakt het nog wel goed...dat wat je gedaan hebt. 5. Satan vertegenwoordigt wraak in plaats van de andere wang toe te keren! Wraak is voor de simpele zielen. Als we een samenleving zouden creeeren gebaseerd op vergelding, dan zouden we niet eens meer een samenleving hebben. Stel je voor dat één ieder als rechtertje kan spelen...schuil je dan, want dan ben je je leven niet meer zeker. 6. Satan vertegenwoordigt verantwoordelijkheid voor de verantwoordelijken, in plaats van aandacht voor psychische vampiers. En dat houdt in? 7. Satan vertegenwoordigt de mens als ieder dier, soms beter, doch meestal slechter dan de dieren op vier poten lopen, en die vanwege zijn “goddelijk, spirituele en intellectuele ontwikkeling” het ergste en wreedste beest van allen is geworden! Het waren toch spirituele luchtkastelen? Illusies dus? 9. Satan is de beste vriend die de kerk ooit had, aangezien Hij de kerk al die jaren draaiende heeft gehouden! *grin* dit is waar!! ![]() Ik moet zeggen dat jullie nu geen haar beter zijn dan de kerk. Jullie stellen regels van hoe je wel moet leven om een satanist te zijn. Dus ik vind het goed dat je je ogen open hebt gedaan en de 'fout' van het Christelijk geloof hebt ingezien, maar om je meteen te storten in een andere 'religie'(??), daar schiet je ook niet veel mee op. Wees liever jezelf, er zijn al genoeg anderen. Groetjes Ben(die het allemaal vaag onnodig vindt ![]()
|
![]() |
beperkingen is zoals anderen dat zien,
maar als je echt gelooft en van God houd zie je dat niet als een beperking. vergelijk het met een gewone relatie als ik een vriendin heb bijvoorbeeld, dan houd ik rekening met haar en moet je dus bepaalde dingen laten, een ander ziet dat misschien als beperkingen. maar ik zelf zou dat niet zo zien, omdat je het uit liefde voor de ander laat.
|
Ik zie het Satanisme eerder als iemand die de groep creëerde en daarmee of zoveel mogelijk aangangers wou, of tegen Christenen/Moslims/Joden was of beide.
De zogenaamde 9 belangrijkste regels van het Satanisme (of het waren er meer) zijn veel te veel oproepend tot "wij zijn de beste, en we gunnen je het beste", lijkt op een reclamecampagne en tevens lijkt het tegengesteld aan geboden van geloven die op één God zijn gericht en daarbij min of meer ernaar verwijzen
|
![]() |
Dat het Satanisme beter doordacht is kan ik direct verwerpen. Één boekje van een zekere LaVay die zich verkleed alsof hij prins carnaval is wint het niet van 2000 jaar ervaring en litaratuur in de Christelijke kerk.
Wat tegenover elkaar staat is bevrediging <--> onthouding Voor beide is iets te zeggen. De beste manier om bij God te komen (misschien een beetje een verkeerde uitdrukking in het satanisme) is het nastreven van je behoeftes. Doorje behoeftes te bevredigen krijg je andere behoeftes en door die weer na te strijven bereik je een hoger niveau, je ziet dat je niet meer gelukkig wordt van seks, een jointje of elke zaterdag zat zijn en gaat andere dingen proberen. Dit is een goede methode. De theorie van onthouding werkt anders. De kerk zegt: promiscuïtiteit, overmatig alcoholgebruik enz brengen je niet bij het eeuwige geluk, dat weten we al, dus je moet het niet meer proberen, leef ascetisch en je bereikt het geluk. Vanuit de wijsheid van Jezus Christus kan dit natuurlijk een goede methode zijn, maar zodra je je verplicht gaat voelen, zodra je een druk van een man in de hemel op je gaat voelen en angst krijgt bij elke keer dat je je aftrekt dan zit je duidelijk op het verkeerde pad. Dit is waar het Christendom de afgelopen is is geweest en misschien wel nog steeds is. Daarom krijgt een stroming als het satantisme zoveel aanhangers, en dus niet geheel onterecht. Fout echter is dat de wijsheid te knullig is, er geen echte meester aan ten grondslag ligt en het een provocerend symbool draagt, namelijk de naam Satan.
|
ietz provocerend noemen iz censuur. vind ik dan. waarom zou je als satanist respect hebben voor t christendom. houden christenen dan rekening met satanisten? nee! die pesten satanisten weg. niet zegge dat dit niej waar iz, want ze pesten satanisten weg die in de buurt wonen omdat ze hun alz een bedreiging zien.. dan ben je gwoon ziek.. egt ziek..
||
Citaat:
![]() Christenen pesten Satanisten weg dus mogen Stanisten ook zoiets dergelijks doen? Als niemand ooit Satanist werd, dan was onmogelijk om als Christen een Satanist weg te pesten... Aargh dis lastig uit te leggen ![]()
|
christenen zijn hypocriet. leert god of whatever niet om mensen te accepteren zoals ze zijn?? en dan mag je wel goths bestempelen alz depressieve engerds?? je lult gwoon. want alz satanisten christenen zouden wegpesten, zoude ze gwoon opgepakt worde, maar die verfukte kut-christenen kome dr gwoon mee weg..
||
Citaat:
![]() enne, jah, ik weet verder niets over wegpesten en al die shit, ik gaf hierboven ergens gewoon mijn mening en ik ga er verder niet op in want ik ben geen Christen ![]()
|
![]() |
|
Jij bent echt dom en weet niet waar je over praat. Je kraakt het christendom af met non-argumenten. je beweert dat christenen als een kudde achter elkaar aanlopen en een god waarvan je niet weet of dat hij bestaat aanbidden. Maar christendom gaat niet alleen over geloof, ook over naastenliefde en rationeel denken, bovendien, weet je wel zeker dat Satan bestaat? En loop jij niet acher de kudde Satanisen aan? Als jij tegen geloof bent, waarom ben je dan bekeerd tot het Satanisme en ben je niet gewoon een atheist? Bovendien ben je nog maar 12 en nog niet geestelijk ontwikkeld. Ik wil wel weten of je over 5 jaar met betere argumenten komt. Als je dan nog Satanist bent tenminste. Of heb je dan al zelfmoord gepleegt in de naam van de prins der Duisternis?
||
![]() |
Citaat:
In de Satanic Bible staat toch ook "Do what thou want"? Waarom zou dat alleen voor Satanisten gelden en niet voor christenen? Ik ben het met je eens dat de christenen niet bepaald positief tegen onze religie staan, en dat ze ons afkraken. Maar is dat een reden voor ons om hetzelfde te doen? Als wij ze lekker "terug gaan pesten", houdt het nooit op!!!! Dan zullen er alleen maar meer vooroordelen en breuken ontstaan. Dus doe es ff rustig aan en zit niet meteen alles waar jij niet mee eens bent, de grond in te boren. Je moet openstaan voor anderen, dan doen zij dat voor ons!!! Hail Satan Rianne
||
![]() |
Citaat:
Wanneer worden de mensen wakker en leren ze hun eigen neus te volgen in plaats van een geloof aan te hangen. Je kunt zelf ook wel bepalen dat als je je na de seks niet goed voelt, dat je het dan teveel doet, of met de verkeerde persoon, of wat dan ook. Waarom zouden we dan de kerk volgen? Maar waarom zouden we dan een tegengesteld geloof aan gaan hangen om alleen maar van de kerk af te zijn? Ik ben heel even op die site geweest, maar ik ging heel even over m'n nek toen ik las dat de kerk zonder satan nooit zolang bestaan zou hebben. Ben je een geloof, of ben je een antigeloof? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Satan is ook een naam, en die gebruik jij. 2 totale verschillende dingen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik leef mijn hele leven al volgens die regels, grotendeels tenminste, maar ik noem het daarom ook logica. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|