Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
sorry, ik vind dat echt heel kortzichtig. Net alsof iedereen zo volgzaam is enzow. Ik geloof omdat ík geloof en niet omdat iemand mij dat verteld. En omdat jij niet gelooft en het onzin vind, wil niet zeggen dat iedereen die wel gelooft ziekelijk is enzow. een beetje respect zou wel leuk zijn!
|
Hmja. Geloof: Als je je niet vóór dat je met geloof in aanraking bent geweest hebt afgevraagd waarom mensen geloven ben je er vatbaar voor. Als het dan eenmaal toeslaat kom je er niet meer uit.
Wat ik daarmee bedoel is dit: Mensen geloven omdat ze dingen niet kunnen verklaren, of omdat ze wanhopig zijn. In het eerste geval kan het geloof een verklaring geven. Geen goede, maar als je eenmaal iets denkt zit het vast in je hersens. In het tweede geval zoeken mensen hoop (hoop is overigens altijd vals) in god, of ze zoeken een verklaring waarom het niet goed gaat (zie eerste punt). Als je je dat niet eenmaal beseft hebt voordat je er zelf in belandt (waarna dat onmogelijk is), blijf je erin. Als je echter dit wél beseft, dan kunnen zich situaties voordoen dat je in de put zit en je plotseling begint te geloven. Je realiseert je dan echter dat je in dezelfde valkuil bent gevallen als anderen, en kunt er dan nog uit klimmen. Dat is mij een keer gebeurd, en het was gelijk een bewijs van de verklaring waarom mensen geloven. [Dit bericht is aangepast door L Boksha (25-01-2002).]
||
![]() |
Citaat:
Dus de aarde is 5600 jaar oud? En de aarde is plat?? Ik zal maar niet doorgaan, want anders heb je straks een trauma. Maar als je deze onzin gelooft, dan mankeert er toch wel iets aan je. Groetjes Ben(die hele goeie redenen heeft om aan te nemen dat het niet klopt ![]()
|
![]() |
Overgens was vroeger wat in de bijbel staat allemaal echt en moest letterlijk genomen worden.
Waarom denk je dat iedereen die iets zei dat niet in de bijbel stond of afgemaakt werd of in de gevangenis gegooid werd? Daarnaast is het dus het hypocriete van religie om nu allemaal te zeggen van het is maar symbolisch. Ze graven zich in, in hun eigen leugens. Groetjes Ben(die geen respect kan hebben voor iets dat schuldig is aan volkerenmoord, onderdrukking, slavernij, inquisities, kruistochten etc. ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
Ik geloof dat de Bijbel geinspireerd is door God, voor mij is de Bijbel dus de waarheid. De één vind het onzin de ander niet. Beetje jammer dat jullie dan zo reageren, want dit is nu eenmaal wat ik geloof.
Over het scheppingverhaal (en dus de leeftijd van de aarde) kunnen we ook heel lang discussieren, over of die 7 dagen wel dagen waren, over alles zeg maar. Ik ga daar nu niet over discusieren omdat ik denk dat het daar niet om gaat, het gaat erom (en dit is wat ik geloof) dat God er aan het begin was en alles heeft gemaakt. Dus niet over hoelang het duurde en hoe het ging, Hij was er aan het begin en heeft alles geleidt. Voor mij zijn een heleboel dingen in de Bijbel wel letterlijk, maar je hebt gelijk, niet alles kan zo opgevat worden. Er staan namelijk ook visioenen in de Bijbel en zijn dus niet letterlijk bedoeld. Maar het is zeker niet zo dat alle verhalen in de Bijbel figuurlijk zijn.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wetenschap in de Bijbel ~> Eilidh <~ | 253 | 28-06-2008 13:25 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De koran, de bijbel, Wilders en tolerantie voor de geschriften Daevrem | 196 | 10-10-2007 23:18 | |
De bijbel, interpretatie van controversiële verzen LB06 | 43 | 07-08-2007 16:17 | |
Is de bijbel waar? Saraï_h | 165 | 20-07-2004 21:42 | |
de bijbel klopt niet Korsakoff | 122 | 21-10-2003 17:18 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |