Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2002, 11:25
ABrules
ABrules is offline
Ik heb dus een beste vriendin echt een geweldige meid, maar goed nu is het probleem, een hele tijd terug heeft ze mij gezoend bij het uitgaan enzo en we hadden iets, maar anderhalve dag later heeft ze het uitgemaakt, de reden was dus heel onduidelijk en kwam dus gewoon neer op dat zij geen idee heeft van wat ze wil. Toen heeft ze me heel diep gekwetst enzo maar goed ben ik weer goed en wel bovenop gekomen en was alles weer goed met ons. Alleen is het zo dat we nooit echt normale vrienden zijn geweest en we tja, meer als vriendschap hebben. Afgelopen zaterdag hebben we weer gezoend en daarna weer met elkaar gesproken, we hadden weer niks... Het probleem is dat we elkaar echt helemaal willen, het is wederzijds de gevoelens, het is geen verliefdheid maar het lijkt nog dieper te liggen... dan zegt ze: jaa, dan kijk je me zo aan en dan ben je gewoon weer onweerstaanbaar en dan gebeurt het weer, maar als ik je dan heb zeg maar dan weet ik het niet meer zo goed. We willen en kunnen geen afstand van elkaar nemen en er komen geen andere mensen in ons leven... het is echt zo frustrerend, het is gewoon onbegrijpelijk dat er iets ons tegenhoud, maar we weten niet wat, van de ene kant willen we zo graag, het gevoel is goed, maar iets houd ons tegen, het meeste ligt dan aan haar kant, maar op een of andere manier begrijp ik heel goed wat ze voelt... nu was dit zaterdag weer gebeurt dat zoenen dan enzo, alleen wil ik het dan wel proberen om echt 'iets' te hebben ofzo en alleen zij niet. gevolg dat zij zich weer heel slecht voelt en verdrietig dat ze mij weer zo kwetst ( dat lukt haar niet meer zo ik vind het jammer maar voor de rest niet zo erg omdat ik weet hoe het van haar kant zit) Het is alleen als we elkaar aankijken dan is die vonk daar, dat vuur diep in ons en dan lukt het maar niet op een of andere manier dit is echt heel vervelend . Ze geeft ook vaak aan dat ze intimiteit van een vriend mist ofzo, maar geen andere jongen ziet ze nog staan dan mij *zucht* het is zo moeilijk en het lijkt erop dat het altijd zo door kan gaan.

Mensen hier ervaring mee?? ik wilde uit haar leven verdwijnen op een gegeven moment, maar ja ik kies nooit de makkelijke weg dus dat kan ik ook niet doen net zo min als zij dat kan... we geven gewoon te veel om elkaar... het is net alsof we te veel hebben om gewoon vrienden te zijn, maar van de andere kant lukt het ook niet...
ze zegt ook altijd van: het kan nooit iets tussen ons worden en dan zoent ze mij weer, en daarna blijft ze dat maar weer zeggen, alsof ze het zelf niet gelooft...
tja, ik wil graag weten wat jullie hiervan denken... alvast bedankt.
Oud 18-11-2002, 11:34
Verwijderd
Oh mylord, let me get this straight.

- Jij wil met haar.
- Zij doet moeilijk, maar zoent wel met jou.
- Ze zoekt intimiteit, maar niet in jou.

Kortom: het lijkt van 1 kant te komen.

Hmm. Uit haar leven verdwijnen is misschien een beetje cru, maar ik zou wel wat afstand nemen in jouw geval. Je moet gewoon op een gegeven moment voor jezelf kiezen denk ik. Ze doet je momenteel meer pijn dan goed en er lijkt geen verandering in te komen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 11:39
dark spirit
dark spirit is offline
Oei, dit is heel moeilijk. Ik begrijp dat je haar wel wilt, en zij jou ook, maar zij deinst elke keer terug.
Afstand nemen zou denk ik wel zin hebben, maar ik denk niet dat je jullie bijzondere vriendschap op wilt geven.
En dus blijf je maar tobben op deze manier.
Het nuttigst zou het zijn als je haar nog een keer vraagt wat ze wil: ja of nee.
En laat nee dan ook echt nee zijn. Reageer niet meer op haar versiertrucs en ga niet meer met haar zoenen. Als je zo blijft zweven maak je het jezelf ook maar moeilijk. Probeer het uit je hoofd te zetten als ze nee zegt. Accepteer dan (hoe moeilijk ook) dat het nooit wat zal worden.
Oud 18-11-2002, 11:42
ABrules
ABrules is offline
Ja, ze zoekt dus WEL intimiteit in mij, ze doet zichzelf meer pijn dan goed en dat afstand nemenis dus al geprobeert na die eerste keer dat het mis ging, nu kwetst ze me niet meer op de manier dat jij denkt, ik zie haar zo moeilijk met zichzelf doen en dat vind ik vervelend, ze wil dus ook met mij, het is echt helemaal wederzijds, maar als we dan iets hebben, dan is er iets, een angst misschien. Het komt dus niet van 1 kant, en dat is echt niet omdat ik dat graag zo wil zien, een hele goede vriendin die ziet het ook allemaal gebeuren en heeft wel vrij objectieve kijk en die zegt ook dat we gewoon tja, het is wederzijds... dat is het moeilijke nu juist
Oud 18-11-2002, 11:44
Verwijderd
Heeft ze weleens een vriend gehad?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 11:46
dark spirit
dark spirit is offline
Probeer eens (als dat kan) in een goed gesprek erachter te komen WAT haar dan tegenhoudt, waar ze bang voor is. Als ze het eenmaal vertelt heeft, is die angst vaak al minder, omdat jij er vanaf weet. En als ze je echt vertrouwt, dan zal er misschien wel met je over willen praten.
Vertel haar ook hoe jij je voelt, dat je het zo moeilijk vind dat zij het zo moeilijk heeft.
Laat de intimiteit even op de achtergrond, vertrouwen en respect is nu belangrijker
Oud 18-11-2002, 11:47
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
dark spirit schreef:
Oei, dit is heel moeilijk. Ik begrijp dat je haar wel wilt, en zij jou ook, maar zij deinst elke keer terug.
Afstand nemen zou denk ik wel zin hebben, maar ik denk niet dat je jullie bijzondere vriendschap op wilt geven.
En dus blijf je maar tobben op deze manier.
Het nuttigst zou het zijn als je haar nog een keer vraagt wat ze wil: ja of nee.
En laat nee dan ook echt nee zijn. Reageer niet meer op haar versiertrucs en ga niet meer met haar zoenen. Als je zo blijft zweven maak je het jezelf ook maar moeilijk. Probeer het uit je hoofd te zetten als ze nee zegt. Accepteer dan (hoe moeilijk ook) dat het nooit wat zal worden.
je hebt gelijk, ik heb dat al gevraagd en nee voor nee genomen, daarom doet het mij nu ook niet zoveel verdriet, maar ja, dat we zoenen is allebei onze schuld, ik kijk haar op een bepaalde manier aan zegt ze ofzo, ik kan er echt niks aan doen ik zie haar gewoon en dan... tja, en dan gaat zij zoenen en dan is die... euh... die passie ofzo in ons weer los kunnen we allebei geen nee meer zeggen. dan voelt zij zich weer rot, begrijpt ze niet dat ik niet zeg dat ze maar een end op moet rotten enzo, praat ik weer met haar en dan is alles weer goed, en vallen we weer in herhaling ofzo... maar als ik ook vraag ja of nee: dan is het ik weet het niet, ik wil wel, maar iets houd me tegen... dat zijn haar woorden dan
Oud 18-11-2002, 11:51
dark spirit
dark spirit is offline
Ik denk dat het echt belangrijk is dat jullie het erover hebben. Wat haar dan tegenhoudt enzo. Anders kom je gewoon niet verder
Oud 18-11-2002, 12:02
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
******** schreef:
Heeft ze weleens een vriend gehad?
ze heeft al een hele rits vriendjes gehad, ik ben een van de velen,maar zoals mij heeft ze het nog niet meegemaakt zegt ze. ze is ouder dan mij zelfs, maar ze heeft het nooit langer dan 3 maanden volgehouden omdat ze... bang is voor echte liefde
en dit zou het kunnen zijn, ik heb gevraagd waar ze bang voor is, maar ja dat ging dan via msn, kan ik beter in irl doen, maar we wonen 3 kwartier fietsen van elkaar en hebben niet zo heel veel tijd, dus dat is lastig en als we uitgaan dan hebben we het daar niet zo over, maar je hebt gelijk Dark Spirit ik probeer daar achter te komen, het probleem is echt dat ze niet weet wat het is, of dat zegt, ik heb haar vertrouwen , maar misschien idd nog niet genoeg, ik wil er alleen niet om gaan zeuren ofzo, daar pas ik voor, dat ik maar door blijf vragen terwijl ze het echt niet weet.

Laatst gewijzigd op 18-11-2002 om 12:10.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 12:29
Verwijderd
Citaat:
ABrules schreef:
ze heeft al een hele rits vriendjes gehad, ik ben een van de velen,maar zoals mij heeft ze het nog niet meegemaakt zegt ze. ze is ouder dan mij zelfs, maar ze heeft het nooit langer dan 3 maanden volgehouden omdat ze... bang is voor echte liefde
Of andere theorie: ze wil de vriendschap niet riskeren.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 13:12
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
******** schreef:
Of andere theorie: ze wil de vriendschap niet riskeren.
nou, die heeft ze nu dus al een aantal keren geriskeert en wat dus bleek de vriendschapsband is enorm sterk, ze is niet bang om mij te verliezen want dat gebeurt dus gewoon niet, ze zegt ook van: ik flik jou dit al een aantal keer en nog steeds zeg je niet van flikker op met je moeilijk gedoe , ikzelf had dat al lang gedaan, dus het is duidelijk dat ze hier niet bang voor is, en dat heeft ze ook nog zelf gezegd... dat is dus helaas het probleem niet want dan zou het heel wat makkelijker zijn
Oud 18-11-2002, 18:50
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Heej Bruultje... Goed dat je even je verhaaltje op t forum heb gegooid, kan je even kijken hoe andere mensen er op reageren. Ik reageer ook nog eens, want ik heb nu de tijd om dat eens goed te doen.
Nogmaals mijn tipje, probeer eens echt afstand te nemen, het helpt om over de gevoelens voor haar heen te komen of om ze een plaatsje te geven en na te denken over hoe alles is gegaan. Je weet dat ik dat ook heb gedaan en dat me dat wel goed gedaan heeft met af en toe wat dalen. Het is moeilijk maar ik denk voor haar ook makkelijker om zo eens na te denken over wat ze nou echt met je wil. Wil ze nou echt alleen die vriendschap of meer? Een ander idee is zoals Dark spirit al zei, praat erover... wat houdt haar tegen en waarom? En voer dat gesprek face to face want ogen/gezichtsuitdrukkingen/gedrag zeggen een hoop.
Nouja goed ik ken je situatie en het heeft tijd nodig... En onthoud....misschien ooit he...
Succes en we spreken elkaar weer!

Kuzzje IK
Oud 19-11-2002, 18:15
ABrules
ABrules is offline
Ja, je hebt gelijk It's Moi, en je weet ook dat ik heel even dacht dat het voorbij was, er misschien een ander meisje was, hierdoor kon ik afstand nemen, helaas... bleek weer het tegendeel .

Als ik moet kiezen van de oplossingen hier denk ik toch dat het praten wordt. Ze is ten slotte ook me beste vriendin, *zucht* ik zie wel hoe het verder loopt.
Oud 23-11-2002, 11:30
ABrules
ABrules is offline
We hebben gepraat...
Ze zegt dat ze niet snapt waarom ze zo interessant is, ze kan niet geloven dat ik haar gewoon wil zoals ze is... ze is zo onzeker .

Het verklaart wel alles, nou ja we zien wel verder hoe het loopt.
Oud 23-11-2002, 11:39
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Citaat:
ABrules schreef:
We hebben gepraat...
Ze zegt dat ze niet snapt waarom ze zo interessant is, ze kan niet geloven dat ik haar gewoon wil zoals ze is... ze is zo onzeker .

Het verklaart wel alles, nou ja we zien wel verder hoe het loopt.
Nu is t eindelijk duidelijk! Wel beter voor jou, maar het wordt nu tijd dat ze een flinke lading zelfvertrouwen over zich heen krijgt, zoveel dat ze begrijpt dat jij haar wél leuk vind!
Nogmaals sterkte!

Dikke kuzz IK

*ik reageer maar ff zo, ben op t werk en t is dus niet allowed om te msnen*
Reageren

Regels voor berichten