Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2002, 19:05
GeritoDM
GeritoDM is offline
Wat is niets? Niets is niet.
Maar, kan je niets waarnemen? Want je neemt iets waar. Maar bestaat het dan wel? Of is dat een verkeerde vraagstelling?

Mijn broer zei dat als je een soort gat in de ruimte zou hebben, maar geen atomen zijn en geen straling is, dan is dat niets. Ik ontkende dat, want er kan wel iets zijn, dus is er ruimte voor iets, en is het niet iets meer. Er kan ook iets geweest zijn, en misschien komt er wel iets.

Mijn vraag is: kan er dan wel niets zijn?

(Beetje vaag allemaal gloof ik, maar ik weet niet echt hoe ik het duidelijker moet doen... )
Oud 04-02-2002, 19:08
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
In een staat van vacuüm (dus zonder atomen en straling) ontstaan en verdwijnen er sub-atomaire deeltjes, dus volledig niets is niet mogelijk.

Wat dus wel raar is, dat vanuit het niets, deeltjes ontstaan en verdwijnen.

Niets is niets, simpelweg omdat het een tegenhanger is van 'iets'. Als je het woord niets een realiteitsvorm geeft, dan betekent het woord ook niet meer 'niets', maar is de juiste omschrijving 'iets'.

Groetjes
Ben(die het hopelijk duidelijk omschreven heeft
Oud 04-02-2002, 19:12
Silindistani
Silindistani is offline
Niets bestaat niet, niet alleen omdat er deeltjes verdwijnen en verschijnen in een vacuum. Wat je hebt is immers ruimte voor de deeltjes.

De enige goede omschrijving die je kan geven van niets is niet iets (Goh, waar zou die naam vandaan komen?) Non-ruimte zou ook een leuke zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 19:19
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Niets bestaat niet, niet alleen omdat er deeltjes verdwijnen en verschijnen in een vacuum. Wat je hebt is immers ruimte voor de deeltjes.

De enige goede omschrijving die je kan geven van niets is niet iets (Goh, waar zou die naam vandaan komen?) Non-ruimte zou ook een leuke zijn.

Stel dat we die deeltjes die te voorschijn komen en verdwijnen er weghalen...ik vraag me ten zeerste af wat ruimte dan eigenlijk is.

Want ruimte is geen deeltje en geen straling...het is een dimensie, wat dat ook mag inhouden...En het heelal wordt groter, dus ook de dimensie, het is wel iets, maar toch ook weer niet. Je kunt het niet beetpakken etc. En toch doet het iets?

Groetjes
Ben(die nu wel erg ingewikkeld wordt
Oud 04-02-2002, 19:28
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:

Stel dat we die deeltjes die te voorschijn komen en verdwijnen er weghalen...ik vraag me ten zeerste af wat ruimte dan eigenlijk is.0

Want ruimte is geen deeltje en geen straling...het is een dimensie, wat dat ook mag inhouden...En het heelal wordt groter, dus ook de dimensie, het is wel iets, maar toch ook weer niet. Je kunt het niet beetpakken etc. En toch doet het iets?

Groetjes
Ben(die nu wel erg ingewikkeld wordt

Maar toch is het iets, want het is mogelijk er iets in te plaatsen. Voila, ruimte
Of wordt het pas ruimte zodra je er iets indoet? Volgens mij niet
Ruimte is in ieder geval iets volgens mij, want het is ruimte.

Ugh, ik krijg een div 0 error in mijn hoofd.

Niels (Die zometeen MASH gaat kijken op Anal+)
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 16:10
GeritoDM
GeritoDM is offline
Ghehehe, heb ik toch gelijk.
Non-ruimte lijkt me eigenlijk geen goeie definitie, want dan zeg je alleen dat het niet ruimte is, en de rest dan?
En ruimte is denk ik gewoon een medium waar je dingen in kunt douwen. Simpel gezegd. Het hangt wel af van dimensies maar is geen dimensie. Toch? Anders kan jue ook niet over ruimtelijke dimensies praten...

------------------
Achter dood staat geen punt maar een komma | I'm happy, when you're happy | God Rulz | Life is a sucking challenge

[Dit bericht is aangepast door Gerito_Di_Mare (05-02-2002).]
Reageren

Regels voor berichten