Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2002, 14:27
Severus
Severus is offline
Hoi mensen!

Wat voor opleiding moet je doen om vertaler (= dus géén tolk, maar vertaler van teksten) te kunnen worden? Naar wat voor hogeschool moet je dan gaan?

Ik zou het graag willen weten!

Alvast héél erg bedankt!

Groetjes,

Ripper
Oud 22-11-2002, 15:06
amor
amor is offline
Weet niet op welke 'gewone' hbo school je dat kan doen weet alleen dat mn moeder pas zo'n hbo opleiding bij NTI (hbo) heeft gedaan alleen jammer dat ze in die sector geen werk kan vinden want ze heeft Spaans gedaan en daar is niet zo veel werk in. Welke taal wil jij graag doen?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 16:05
Verwijderd
damn, ik had een link geplaatst etc, staat hij er niet
Ik wilde het eerst ook gaan doen, maar 't bleek niet echt iets voor mij te zijn...

Nog een keertje:

Vertaalacademie Maastricht

Opleidingsinformatie

De Vertaalacademie leidt je in vier jaar op tot vertaler, ondertitelaar, softwarevertaler of gesprekstolk. De werktalen zijn Engels en Nederlands, plus een taal naar keuze: Frans, Duits of Spaans. Het onderwijs is student- en taakgericht. De toekomstige vertaalpraktijk staat centraal. De toepassingsgebieden zijn daarom recht, economie en techniek. En natuurlijk leer je omgaan met de computer, een onmisbaar hulpmiddel voor vertalers.

Meer hier!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 17:43
20marianne12
20marianne12 is offline
Volgens mij is het ook mogelijk om gewoon een taal te studeren. Ik ken tenminste iemand die engels en russisch heeft gestudeerd en die werkt nu als vertaler... Misschien weet je decaan op school er iets meer van?!
Oud 22-11-2002, 17:45
Verwijderd
Citaat:
20marianne12 schreef:
Volgens mij is het ook mogelijk om gewoon een taal te studeren. Ik ken tenminste iemand die engels en russisch heeft gestudeerd en die werkt nu als vertaler... Misschien weet je decaan op school er iets meer van?!
Maar dat is universitair niveau...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 19:15
Verwijderd
Als je Engels, Duits, Spaans of wat dan ook gaat studeren kun je ook altijd vertaler worden in die taal...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 20:56
Severus
Severus is offline
Okee, hartstikke bedankt voor de informatie allemaal (en dan vooral Andijvie)!

Ripper
Oud 22-11-2002, 20:56
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Maar dat is universitair niveau...
Ja das waar ja, maar is dat dan met HBO-niveau niet mogelijk? Wat kan je dan worden met een taal op HBO niveau? Leraar onderbouw kan, maar dan moet je er toch nog lerarenopleiding doen?!
maar goed als het alleen kan op universitair niveau, maar het heel graag wil, kan je natuurlijk overwegen om na je 1e (gehaalde) jaar HBO over te stappen op WO.
Oud 22-11-2002, 21:20
Verwijderd
Citaat:
20marianne12 schreef:
Ja das waar ja, maar is dat dan met HBO-niveau niet mogelijk? Wat kan je dan worden met een taal op HBO niveau? Leraar onderbouw kan, maar dan moet je er toch nog lerarenopleiding doen?!
Op het hbo bestaan ook alleen de 'talen lerarenopleidingen'. Als je bv. Duits wilt doen op hbo niveau, dan is er (voor zo ver ik weet) alleen de lerarenopleiding Duits. Engels, Frans, Turks, ed net zo.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 21:56
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Op het hbo bestaan ook alleen de 'talen lerarenopleidingen'. Als je bv. Duits wilt doen op hbo niveau, dan is er (voor zo ver ik weet) alleen de lerarenopleiding Duits. Engels, Frans, Turks, ed net zo.
Ja dat klopt ja Sorry voor al mijn domme replay's dan. Had ik eigenlijk wel moeten weten, mijn zus studeert duits (wo) en heeft het ook wel eens gehad over de HBO lerarenopleiding ja oeps
Oud 24-11-2002, 21:04
damaetas
damaetas is offline
in belgië is dat 1 opleiding, 3 jaar voor vertaler en 1 extra voor tolk

dat was het toch vroeger, ik heb gehoord dat er in A'pen een school is waar je gewoon in het 2de jaar moet kiezen wat je neemt.
Reageren

Regels voor berichten