Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben tegen de doodstraf.
Misdadigers kunnen beter wegrotten in de cel, dan dat ze door een pijnloos spuitje doodgaan. Ook is de doodstraf definitief. Je kunt het niet terugdraaien. Als later blijkt dat diegene onschuldig is, dan kun je hem niet meer vrijlaten want hij is dood. Kijk maar naar de Putten-moord. Die zaak wordt nu heropend omdat de degene die de moord zou hebben gepleegd, misschien toch niet de dader zou zijn. Als je daarbij de doodstraf had toegepast, dan had je misschien wel een onschuldig iemand vermoord |
![]() |
||
Citaat:
met doodstraf kan je ook voorkomen dat anderen gaan moorden of wat dan ook. en het moet natuurlijk wel goed bewezen zijn...
|
Tegen. Heeft geen positief effect. Het zorgt voor een verharding van de criminaliteit, de preventieve werking is niet meetbaar (in de meeste landen waar men de doodstraf toepast is het percentage criminelen beduidend hoger en is de vorm van criminaliteit 'harder').
Ook is het IMHO niet onze, als mens, taak te beslissen over levens. Noch een moordenaar, noch een overheid, noch een individu heeft dat recht. Men kan zeggen dat mensen met een bepaalde leefstijl hun recht op leven hebben verspilt. Enigzins kan ik het daar in vinden maar ben dan voor levenslange opsluiting met gratie mogelijkheid. (k ben tegen definitief levenslang) Het geldelijk aspect vind ook niet zwaar tellen. De doodstraf lijkt mij niet veel goedkoper en al was het goedkoper dan heb ik nog het idee dat mensen vermoorden (want dat gebeurd er) uit financieel gewin zeer kwalijk is.
|
http://forum.scholieren.com/Forum29/HTML/003577.html
Daar is inmiddels al een discussie over hetzelfde onderwerp....
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Ik geloof! Lekker-chickie | 220 | 24-09-2010 16:04 | |
Verheerlijken van geweld en oorlog door intellectuelen AsianDF | 14 | 19-03-2006 13:40 | |
Psychologie |
aangifte Giovanna | 41 | 20-08-2004 12:06 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
debat, doodstraf SkAnOuK | 7 | 09-11-2003 19:04 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Voor of tegen het invoeren van de doodstraf? funky | 252 | 08-10-2003 16:43 | |
Wanneer mag iemand gedood worden? Rerisen Phoenix | 36 | 05-10-2002 21:50 |