Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
maar dan zal de hoogste toestand, de toestand die perfectie dus het dichtste benadert, automatisch het perfecte worden in het beeld van de mogelijke toestanden maar omdat perfectie niet mogelijk is, is die toestand ook niet mogelijk en zo voort |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik snap hem ja. net zoiets als dat 1 millimeter bijna net zo lang is als een kilometer, want 1 millimiter lijkt op 1,5 en 1,5 mm op 2 en zo ga je door.
Dat verhaal met die renner en die schildpad is ook zon soort verhaaltje. Ik denk dat een onderscheid is tussen perfect en meest-perfect. Perfectie wordt nooit bereikt, dus ook niet met een benadering. een benadering is zo perfect mogelijk, dus is eigenlijk alles "niet perfect". Dit is het omgekeerde van de stelling eigenlijk. Perfectie wordt nooit bereikt, het blijft altijd een benadering. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik bedoelde eerder, dat een mens nooit zal zeggen dat zijn toestand perfect is. Hij zal altijd wel iets kunnen bedenken wat nog niet perfect is. meer dan perfect kan ook niet, het is onbereikbaar. Ik bedoel te zeggen dat je bijna-perfect niet perfect mag noemen (vind ik.)
Je hebt gelijk, er bestaat niet iets van precies 2 millimeter, maar van sommige dingen kun je wel met zekerheid zeggen dat het meer dan 2 mm is. En met perfectie kan dat niet. Ik heb bewijs voor dat leven mogelijk is ![]() Een precieze afstand is praktisch gezien niet mogelijk ja, maar theoretisch wel. En we zijn nu wel theoretisch bezig volgens mij. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
John Locke's uitspraak Verwijderd | 3 | 13-06-2007 14:00 | |
Studeren |
Voor mensen die Journalistiek overwegen Hempo | 1 | 07-02-2007 08:52 | |