Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2002, 18:27
Verwijderd
ik vond dit wel een goede uitspraak:

Wie zijn verdriet probeert te verdrinken moet bedenken dat verdriet kan zwemmen.

(als je vind dat hij hier niet past, verplaats 'm maar of zet er een slotje op.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2002, 18:54
Gothic
Gothic is offline
Als men hierover een zinnige discussie kan voeren, mag hij hier blijven...

Ik vind hem wel sterk... Maar ik denk dat dit topic niet diepere reactie oproept dan: ik vind hem sterk/waar of juist niet...
Oud 19-11-2002, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Als men hierover een zinnige discussie kan voeren, mag hij hier blijven...

Ik vind hem wel sterk... Maar ik denk dat dit topic niet diepere reactie oproept dan: ik vind hem sterk/waar of juist niet...
een zinnige discussie zal er wel niet van komen. ik hoop alleen dat mensen na gaan denken voordat ze gaan drinken.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 21:43
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Jadie schreef:
een zinnige discussie zal er wel niet van komen. ik hoop alleen dat mensen na gaan denken voordat ze gaan drinken.
ow ik vatte verdrinken op als wegstoppen, maar drinken kan idd ook...
Oud 19-11-2002, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
ow ik vatte verdrinken op als wegstoppen, maar drinken kan idd ook...
multifunctionele uitspraak
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 02:50
Unexplained
Unexplained is offline
En, rebel dat ik ben, ben ik het er niet mee eens.

Iets verwerken stel ik gelijk aan het over iets nadenken.
Denken is zelfcommunicatie.

Drank neemt remming weg. Dus ook in de communicatie met jezelf. Daardoor kan het soms best heel zinnig zijn om te drinken waardoor je je zelfcommunicatie in een nieuw perspectief zet. En mogelijk op nieuwe inzichten komt.

Bovendien is het prima afleiding, en kun je uitstekend slapen nadat je wat van Opa's hoestdrankje hebt gesnoept.
Oud 20-11-2002, 07:51
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Iets verwerken stel ik gelijk aan het over iets nadenken.
Ja hier ga je de fout in waardoor de rest niet meer klopt. Je kan nog zoveel over iets nadenken en het van alle mogelijke kanten bekijken maar dat wil volgens mij niet meteen zeggen dat je het dan verwerkt.
Verwerken is het accepteren van wat er gebeurd is en dat hoeft niet automatisch te gebeuren als je erover nadenkt. IMHO.

En verder ga je van drank toch echt niet beter met jezelf communiceren...ik iig niet
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 08:08
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Verwerken is het accepteren van wat er gebeurd is en dat hoeft niet automatisch te gebeuren als je erover nadenkt. IMHO.
True.

Er zijn genoeg dingen waar ik dagelijks over nadenk, maar die ik nog lang niet helemaal verwerkt heb.

Alleen denk ik dat je hier met het mens/zoogdier-dilemma te maken hebt Om iets te verwerken, zul je erover na moeten denken. Acceptatie komt niet uit de lucht vallen. Anderzijds is nadenken niet per se verwerken, je kunt ook over andere dingen nadenken.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 16:01
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Ja hier ga je de fout in waardoor de rest niet meer klopt. Je kan nog zoveel over iets nadenken en het van alle mogelijke kanten bekijken maar dat wil volgens mij niet meteen zeggen dat je het dan verwerkt.
Tja, ik ben het niet met je eens.
Wat is dan 'verwerken' volgens jou? Acceptatie komt toch echt vooruit uit het nadenken over iets, en iets rationaliseren.
Citaat:
En verder ga je van drank toch echt niet beter met jezelf communiceren...ik iig niet
Ik heb het niet over beter, ik heb het over anders.
Oud 20-11-2002, 19:13
framboosje
framboosje is offline
Citaat:
Jadie schreef:

Wie zijn verdriet probeert te verdrinken moet bedenken dat verdriet kan zwemmen.

oké, ik ben het hier niet mee akkoord... als je drinkt, helpt dat om er niet aan te denken, om weer ff wat fun te hebben... ik heb zelf ook een tijdje véél alcohol gedronken omdat ik me zo klote voelde en eerlijk gezegd, hielp het... ik vergat het op dat moment, maakte plezier en achteraf dacht ik er gewoon niet meer aan (ik had soms wel genoeg aan m'n hoofd met m'n kater de dagen nadien)...

ik heb maar 1 raad voor iedereen die veel verdriet heeft of zich gewoon erg klote voelt... ga niet drinken en wat dan ook... oké, ik zeg wel dat het helpt, maar het is vreselijk ongezond... je kan er zelf aan sterven! ik ben ook al een keer in het zieknhuis beland daarvoor, dus je doet het beter niet! praten met iemand of alles opschrijven blijven nog steeds de beste manieren denk ik!

dikke kuzzzzzzz
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 19:27
Verwijderd
unexplained
Citaat:
Drank neemt remming weg. Dus ook in de communicatie met jezelf. Daardoor kan het soms best heel zinnig zijn om te drinken
en rebel dat je bent, denk jij nog zou helder na 2 flessen whiskey?

alicia silverstone
Citaat:
Je kan nog zoveel over iets nadenken en het van alle mogelijke kanten bekijken maar dat wil volgens mij niet meteen zeggen dat je het dan verwerkt.
yep. soms blijven mensen door schuldgevoel etc rondjes draaien. ze lossen niets op en blijven zich omwentelen in hun verdriet. (niet iedereen is zo rationeel als jij unex)

framboosje
Citaat:
oké, ik zeg wel dat het helpt
drank is een simpele een verdoving maar het lost niets op.
Als je je roes uitgeslapen hebt, heb je niet alleen problemen maar ook nog eens een verschrikkelijke kater.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 19:45
WolterB
WolterB is offline
ik heb vandaag iets waar ik al een hele tijd mee zit (maar wat ik aan de buitenwereld niet heb laten merken) van me afgeschreven, dat helpt bij mij het beste. Het heeft me heel erg goed gedaan en ik voel me nu weer stukken prettiger

verder vind ik dat drinken altijd de verkeerde oplossing is

[edit]typo[/edit]

Laatst gewijzigd op 22-11-2002 om 16:06.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 08:11
Herrie
Herrie is offline
Citaat:
WolterB schreef:
ik heb vandaag iets waar ik al een hele tijd mee zit (maar wat ik aan de buitenwereld niet heb laten merken) van me afgeschreven, dat helpt bij mij het beste. Het heeft me heel erg goed gedaan en ik voel me nu weer stukken prettiger

verder vind ik dat drinken altijd de verkeerd oplossing is
Ik vind drinken geen oplossing. Praten erover met een goede vrien(in) of je gewoon uitleven in de sportschool helpt bij mij veel beter.

Als je drinkt verdring je alleen maar tijdelijk je problemen, omdat je te laf bent om ze aan te zien!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 14:55
Saraï_h
Saraï_h is offline
Bij mij heeft het altijd gewerkt hoor. K krop het altijd op, als het op een hoogtepunt kwam dan zuip ik me klem (of ga ik een paar dagen depressief lopen doen en veel harde muziek luisteren, en daarna voel ik me weer lekker vrij, opgelucht ofzo.. heel vaag, iig werd ik er later niet mee geconfronteerd..

Vroeger moest ik weleens spontaan huilen als k veel had gedronken, maar tegenwoordig nooit. Maar ik kan ineens ook goed tegen alcohol.

btw het is niet echt lafheid, het kan wel een manier van weglopen zijn.. maar het hoeft niet

Als ik verdrietig ben ga ik altijd na waarom ik dat ben, dan komen er heel veel gedachtes, dan ontdek je een vicieuze circel, dat accepteer je dan maar, dan vergeef je jezelf. en dat vergeven doe ik dan door heel veel te gaan zuipen zeg maar.... uh ik kan t niet uitleggen en ik snap het eigenlijk ook niet meer.. alleen weet ik gewoon zeker dat het drinken van alcohol niet altijd slecht is als je verdriet hebt.

alleen is alcohol gewoon slecht voor je lichaam en geest.

Laatst gewijzigd op 22-11-2002 om 15:04.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 15:30
Q
Q is offline
Persoonlijk denk ik wel dat het even goed is om de remmen los te laten en de problemen weg te laten rollen. Maar er een gewoonte van maken is niet goed. Zelf wordt ik alleen maar ziek van drank dus ik drink niet of weinig, maar t was wel altijd heel lollig (met elkaar) en alle problemen waren wel even weg en dat was best prettig.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 00:18
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Q schreef:
en alle problemen waren wel even weg en dat was best prettig.
Dat je niet denkt aan de problemen betekend niet dat ze weg + opgelost zijn.
Oud 23-11-2002, 01:43
Verwijderd
Ach. Als ik me kut voel, ga ik echt wel bier drinken. Natuurlijk verandert de situatie er niet door. Maar toch voel ik me althans op dat moment dan echt wel beter. Het is gewoon tijdelijke 'verlossing'.

Zolang je maar in de gaten houdt dat je in het echte leven je problemen zélf moet oplossen is er weinig aan de hand
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 07:56
Anne
Anne is offline
Maar 'verdriet verdrinken', moet dat altijd met drank gebeuren? Vergeef me als ik stomme dingen zeg hoor, ik vroeg het me gewoon af.
Oud 23-11-2002, 09:31
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Maar 'verdriet verdrinken', moet dat altijd met drank gebeuren? Vergeef me als ik stomme dingen zeg hoor, ik vroeg het me gewoon af.
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet, sommigen gaan juist heel erg hard werken, anderen automutileren, etc.
Oud 24-11-2002, 05:37
JJzD
JJzD is offline
eigenlijk zouk het best wel eens willen uitproberen hoe de wereld eruit ziet na 2 flessen whiskey
maar ja icm medicijnen met medicijnen gaat dat niet

en dan heb ik ruzie met een aantal mensen

en drank verergert je stemming dus als je in de probs zit worden ze all1 maar groter
maar je bent je er niet bewust van
en miss zijn ze volgende ochtend ook niet meer zo van belang door de kater
en als de kater voorbij is heb je de kans gehad te relativeren
Oud 24-11-2002, 10:55
TwiSt
TwiSt is offline
Citaat:
WolterB schreef:

verder vind ik dat drinken altijd de verkeerde oplossing is

[edit]typo[/edit]
Heel soms drink ik ook meer dan de bedoeling is om mijn problemen te vergeten, alleen dan wisselen mijn emoties soms zo sterk dat ik het ene moment heel vrolijk ben en het andere momnet voel ik me zo kut, omdat door de drank bij mij mijn gevoelens sterker worden en aangezien ik me toch al zo kut voel is dat niet erg prettig

De laatste tijd schrijf ik ook teksten en dat lucht toch wel een klein beetje op.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten