Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
En, rebel dat ik ben, ben ik het er niet mee eens.
Iets verwerken stel ik gelijk aan het over iets nadenken. Denken is zelfcommunicatie. Drank neemt remming weg. Dus ook in de communicatie met jezelf. Daardoor kan het soms best heel zinnig zijn om te drinken waardoor je je zelfcommunicatie in een nieuw perspectief zet. En mogelijk op nieuwe inzichten komt. Bovendien is het prima afleiding, en kun je uitstekend slapen nadat je wat van Opa's hoestdrankje hebt gesnoept.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verwerken is het accepteren van wat er gebeurd is en dat hoeft niet automatisch te gebeuren als je erover nadenkt. IMHO. En verder ga je van drank toch echt niet beter met jezelf communiceren...ik iig niet ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zijn genoeg dingen waar ik dagelijks over nadenk, maar die ik nog lang niet helemaal verwerkt heb. Alleen denk ik dat je hier met het mens/zoogdier-dilemma te maken hebt ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Wat is dan 'verwerken' volgens jou? Acceptatie komt toch echt vooruit uit het nadenken over iets, en iets rationaliseren. Citaat:
||
Citaat:
ik heb maar 1 raad voor iedereen die veel verdriet heeft of zich gewoon erg klote voelt... ga niet drinken en wat dan ook... oké, ik zeg wel dat het helpt, maar het is vreselijk ongezond... je kan er zelf aan sterven! ik ben ook al een keer in het zieknhuis beland daarvoor, dus je doet het beter niet! praten met iemand of alles opschrijven blijven nog steeds de beste manieren denk ik! dikke kuzzzzzzz |
![]() |
||||
Verwijderd
|
unexplained
Citaat:
alicia silverstone Citaat:
framboosje Citaat:
Als je je roes uitgeslapen hebt, heb je niet alleen problemen maar ook nog eens een verschrikkelijke kater. |
![]() |
|
ik heb vandaag iets waar ik al een hele tijd mee zit (maar wat ik aan de buitenwereld niet heb laten merken) van me afgeschreven, dat helpt bij mij het beste. Het heeft me heel erg goed gedaan en ik voel me nu weer stukken prettiger
verder vind ik dat drinken altijd de verkeerde oplossing is [edit]typo[/edit]
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose. Laatst gewijzigd op 22-11-2002 om 16:06. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je drinkt verdring je alleen maar tijdelijk je problemen, omdat je te laf bent om ze aan te zien! |
![]() |
|
![]() |
Bij mij heeft het altijd gewerkt hoor. K krop het altijd op, als het op een hoogtepunt kwam dan zuip ik me klem (of ga ik een paar dagen depressief lopen doen en veel harde muziek luisteren, en daarna voel ik me weer lekker vrij, opgelucht ofzo.. heel vaag, iig werd ik er later niet mee geconfronteerd..
Vroeger moest ik weleens spontaan huilen als k veel had gedronken, maar tegenwoordig nooit. Maar ik kan ineens ook goed tegen alcohol. btw het is niet echt lafheid, het kan wel een manier van weglopen zijn.. maar het hoeft niet Als ik verdrietig ben ga ik altijd na waarom ik dat ben, dan komen er heel veel gedachtes, dan ontdek je een vicieuze circel, dat accepteer je dan maar, dan vergeef je jezelf. en dat vergeven doe ik dan door heel veel te gaan zuipen zeg maar.... uh ik kan t niet uitleggen ![]() alleen is alcohol gewoon slecht voor je lichaam en geest. Laatst gewijzigd op 22-11-2002 om 15:04. |
![]() |
|
Persoonlijk denk ik wel dat het even goed is om de remmen los te laten en de problemen weg te laten rollen. Maar er een gewoonte van maken is niet goed. Zelf wordt ik alleen maar ziek van drank dus ik drink niet of weinig, maar t was wel altijd heel lollig (met elkaar) en alle problemen waren wel even weg en dat was best prettig.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ach. Als ik me kut voel, ga ik echt wel bier drinken. Natuurlijk verandert de situatie er niet door. Maar toch voel ik me althans op dat moment dan echt wel beter. Het is gewoon tijdelijke 'verlossing'.
Zolang je maar in de gaten houdt dat je in het echte leven je problemen zélf moet oplossen is er weinig aan de hand |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
eigenlijk zouk het best wel eens willen uitproberen hoe de wereld eruit ziet na 2 flessen whiskey
maar ja icm medicijnen en dan heb ik ruzie met een aantal mensen ![]() en drank verergert je stemming dus als je in de probs zit worden ze all1 maar groter maar je bent je er niet bewust van en miss zijn ze volgende ochtend ook niet meer zo van belang door de kater en als de kater voorbij is heb je de kans gehad te relativeren
||
![]() |
Citaat:
De laatste tijd schrijf ik ook teksten en dat lucht toch wel een klein beetje op. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|