Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2002, 15:32
Da Girl
Da Girl is offline
-

Laatst gewijzigd op 23-09-2018 om 22:57.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 15:54
dreadje
dreadje is offline
Calendulan tinctuur....dat zegt m'n vader tenminste (is alternatieve 'geneeswijzer'..) want sterilon en alcohol ontsmetten het 'wondje' en bijten het vuil eigenlijk weg, en het wondje moet juist verzorgd worden.....dus je kunt beter iets van calendulan (tinctuur bijvoorbeeld...zijn druppeltjes) gebruiken...
Oud 19-02-2002, 15:59
@pie
@pie is offline
Citaat:
dreadje schreef:
Calendulan tinctuur....dat zegt m'n vader tenminste (is alternatieve 'geneeswijzer'..) want sterilon en alcohol ontsmetten het 'wondje' en bijten het vuil eigenlijk weg, en het wondje moet juist verzorgd worden.....dus je kunt beter iets van calendulan (tinctuur bijvoorbeeld...zijn druppeltjes) gebruiken...
what the hell is calendulan dan weer???
Oud 19-02-2002, 17:40
dreadje
dreadje is offline
Citaat:
Da Girl schreef:
vraag ik me ook af, maar is het fout dan om het te ontsmetten? is dat niet ook verzorgen?
Calendulan is een plant waar ook geneesmiddelen van worden gemaakt. Alcohol kun je ook gebruiken maar dat verzorgt minder en 'bijt' het eigenlijk schoon..het verzorgt dus niet zo goed..het ontsmet maar dat is het

Oud 19-02-2002, 19:26
Oen
Oen is offline
Doe niet zo lastig met je calendula, een calendula is gewoon een goudsbloem, en goudsbloemen zijn gewoon crewl. Ze hebben veel medische toepassingen, ik ken een oud vrouwtje uit een dorp in de buurt en zij is een soort uuh, een soort heks, zij fabriceert veel dingen met de natuur als haar basis, en die spullen verkoopt zij dan ook, o.a. de calendula (of de goudsbloem) aan het ziekenhuis van Heerlen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 21:13
dreadje
dreadje is offline
Citaat:
Oen schreef:
Doe niet zo lastig met je calendula, een calendula is gewoon een goudsbloem, en goudsbloemen zijn gewoon crewl. Ze hebben veel medische toepassingen, ik ken een oud vrouwtje uit een dorp in de buurt en zij is een soort uuh, een soort heks, zij fabriceert veel dingen met de natuur als haar basis, en die spullen verkoopt zij dan ook, o.a. de calendula (of de goudsbloem) aan het ziekenhuis van Heerlen.
Sooo....sorry hoor....ze vraagt wat het beste is en ik zeg wat mij het beste lijkt...dit is toch een topich om advies te geven?
En waarom is iemand die spullen uit de natuur gebruikt een heks?

Oud 20-02-2002, 09:33
Verwijderd
calendulan zalf is goed spul, dat het werkt is totaal GEEN onzin, het werkt precies voor de dingen die op verpakking genoemd worden. Bij kleine wondjes enzow helpt het te genezen, het werkt verzachten, etc.

Wat ik zou doen, toch voorzichtig met die 70% beetje schoonhouden, daarna die calendula erop

gewoon bij de etos te halen volgens mij, anders apotheek.
xxx

Alicia
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Oen schreef:
probeer het zelf eens zou ik zeggen

Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 21:10
dreadje
dreadje is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
probeer het zelf eens zou ik zeggen

Thank you ....sommige mensen willen alleen dingen geloven die ze van de dokter horen...

Oud 23-02-2002, 14:07
-huktie-
-huktie- is offline
Citaat:
dreadje schreef:
Thank you ....sommige mensen willen alleen dingen geloven die ze van de dokter horen...
Volgens mij zei Oen alleen maar wat van de naam en gaf ze geen oordeel over de werkzaamheid ervan...
Oud 23-02-2002, 15:56
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Ik heb het persoonlijk wat meer op de agressieve manieren, dan voel ik tenminste dat het iets doet. ( ik zeg dus niet dat het beter is he )

Ik gebruik voor ontsmetten, dus ook voor gaatje, alcohol oplossing van 80%. Dit wordt namelijk ook in het ziekenhuis gebruikt en mijn moeder neemt dit dus gewoon mee van haar werk . . .
Oud 23-02-2002, 17:22
dreadje
dreadje is offline
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:
Ik heb het persoonlijk wat meer op de agressieve manieren, dan voel ik tenminste dat het iets doet. ( ik zeg dus niet dat het beter is he )

Ik gebruik voor ontsmetten, dus ook voor gaatje, alcohol oplossing van 80%. Dit wordt namelijk ook in het ziekenhuis gebruikt en mijn moeder neemt dit dus gewoon mee van haar werk . . .

Ik gebruikte dat ook meestal hoor, maar toen ik mijn tweede neusknopje had en dat ging zweren vertelde m'n vader dat ik beter calendula kan gebruiken omdat dat geneesd en niet alleen ontsmet..
Oud 24-02-2002, 12:09
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Ach ieder zo zijn eigen methode's he

Regels voor berichten