Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2002, 22:18
bambykill
bambykill is offline
Waarom zijn mensen zo blind voor wat er met hen gebeurd. Alles wat ze denken wordt hun opgelegd, alles wat ze zeggen wordt hun ingefluisterd. Ze raken afgestompt voor een maatschappij waar ze zogenaamd zelf voor gekozen hebben. Ze leven en sterven ervoor en het kan ze geen reed schelen. Ze zijn vergeten hoe het is om echt vrij te zijn.
Dood maar toch ademend. Levend, maar zonder ziel.

Dood aan ons...
Oud 01-03-2002, 22:48
Verwijderd
Reet met een t.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 23:35
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Ze zijn vergeten hoe het is om echt vrij te zijn.
En ik neem aan dat je ons de echte manier om goed te leven kan vertellen ?
In groten en klein groepjes terwijl we onze met pijl en boog dood geschoten rendier aan het eten zijn.
De mens is een sociaal wezen en in elk sociaal stelsel bij welk dier dan ook worden meningen opgelegd en ingefluisterd.
Wat is je probleem ? Als je er neit blij mee bent heb je pech want het is mens eigen om dat te doen.

Citaat:
Dood aan ons...
nou nou , wat zijn we toch weer pessimistisch. Ik vraag me trouwes hoe jij een ziel ziet.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 01:02
soulless
soulless is offline
Jim Morrison...
Oud 02-03-2002, 15:52
Mysticus
Mysticus is offline
jahaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!! dood aan ons! LoL
Oud 03-03-2002, 12:55
Uhmpra
Uhmpra is offline
Citaat:
bambykill schreef:
Waarom zijn mensen zo blind voor wat er met hen gebeurd. Alles wat ze denken wordt hun opgelegd, alles wat ze zeggen wordt hun ingefluisterd. Ze raken afgestompt voor een maatschappij waar ze zogenaamd zelf voor gekozen hebben. Ze leven en sterven ervoor en het kan ze geen reed schelen. Ze zijn vergeten hoe het is om echt vrij te zijn.

Dood aan ons...
mmm pessimistisch zijn is begrijpelijk,
helaas kan de mens nooit vrij zijn, als we kappen met de samenleving op het niveau dat we kennen en gaan leven als duizenden jaren geleden ofzo, dan is er weer het probleem dat je de slaaf zou zijn van je eigen behoeftes (jezelf voorzien van eten en onderdak en overleven),
wat ik dus wil zeggen: der is altijd wel iets wat de mens onvrij maakt, is het niet de samenleving of een dictator dan zijn het wel de eigen behoeftes
Oud 03-03-2002, 15:03
bambykill
bambykill is offline
Ik wil alleen maar fucking zeggen dat deze fucking kutwereld beter af is als we allemaal dood zijn.
Oud 03-03-2002, 15:17
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Ik wil alleen maar fucking zeggen dat deze fucking kutwereld beter af is als we allemaal dood zijn.
LOL .
waarom dat dan , als de mens er niet was waren er geen mooie dingen zoals ferraris en frietje met.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 15:31
bambykill
bambykill is offline
Ja dat zijn allemaal mooie dingen. Maar door mooie auto's gaat de wereld wel kapot. Je snapt het gewoon niet.
Met alles wat we doen proberen we het voor ons zelf beter te maken maar daarvoor moeten alle andere wezens die hier leven er minder van worden. Waarom doen we dat als we ook met zoveel minder een gewoon leven kunnen hebben. We zijn gewoon een virus op deze wereld (matrix). Het kan jullie gewoon niks schelen.

p.s Soulless, vet strak. Jim morrison.
Oud 03-03-2002, 16:05
jenny13
jenny13 is offline
True

verder nix...
hmpf
geen zin om lang verhaal te tiepen
Oud 03-03-2002, 16:28
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Met alles wat we doen proberen we het voor ons zelf beter te maken maar daarvoor moeten alle andere wezens die hier leven er minder van worden.
Mens is mooiste wezen wat er is. En zo werkt de natuur ook , als je wilt dat jij er beter van wordt moet iemand anders daar onder leiden . Want vind je daar zo erg aan ?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 17:00
Kruymeldtje
Kruymeldtje is offline
Citaat:
bambykill schreef:
Ja dat zijn allemaal mooie dingen. Maar door mooie auto's gaat de wereld wel kapot. Je snapt het gewoon niet.
Met alles wat we doen proberen we het voor ons zelf beter te maken maar daarvoor moeten alle andere wezens die hier leven er minder van worden. Waarom doen we dat als we ook met zoveel minder een gewoon leven kunnen hebben. We zijn gewoon een virus op deze wereld (matrix).
zit wat in: Het enige verschil tussen een mens en een dier is volgens mij het ego.
Dier handelt uit instinct en mens uit ego.
Een ego dat ie immer streelt en voor destructie zorgt, zowel bewust als onbewust...klinkt redelijk

Oud 07-03-2002, 18:04
!!0p3n
!!0p3n is offline
Citaat:
bambykill schreef:
... Alles wat ze denken wordt hun opgelegd, alles wat ze zeggen wordt hun ingefluisterd...
Maar wie fluistert in de oren van de influisteraars? Ons wordt iets ingefluisterd, wij fluisteren iemand anders dat weer in, die dat weer iemand anders enz. enz. Misschien is uiteindelijk alles teruggekomen en wordt onze EIGEN mening gewoon weer opnieuw ingefluisterd, maar zijn we intussen vergeten dat het onze eigen mening was, misschien denkt iedereen hetzelfde, misschien is het een grote kringloop misschien...Misschien word ik duizelig, ik ga wat eten, want ik heb honger.. Of denk ik dat maar...?

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten