Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2002, 09:35
what may come
what may come is offline
Zijn er ook mensen die iets anders doen dan voetbal oid?
Toevallig iemand die aan een vechtsport doet?

Ik zou wel willen wat mensen over het algemeen over vechtsporten denken, en waarom ze dat denken.
Oud 16-11-2002, 11:32
Blisz
Blisz is offline
ik ga het allebei doen....
voetbal en kickboksen...

KuzZzZz....

tja zal je veel aan hebben
Oud 17-11-2002, 10:21
diane
diane is offline
Ik geef lekker over de 2 sporten MIJN mening

Voetbal:
Is best leuk om te zien mits de mensen wat minder overtredingen maken

Vechtsport:
Nutteloos wat is er zo leuk aan om een ander pijn te doen je bereikt daar niets mee en het zorgt op straat voor meer agressie

Nogmaals dit is Mijn mening dus voel je niet aangesproken als je het er niet mee eens bent maar ik wil best jou argumenten horen als je vindt dat ik ongelijk heb.
Oud 17-11-2002, 11:00
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
diane schreef:
Vechtsport:
het zorgt op straat voor meer agressie

maar ik wil best jou argumenten horen
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 11:19
Verwijderd
Ik doe (waarschijnlijk bijna 'deed') aikido. De sport opzich is heel gaaf, maar het is ook absoluut een sport die verkeerd gebruikt kan worden. We moeten in de les altijd heel voorzichtig zijn, want we leren klemmen en grepen die je arm in 1x op 3 plaatsen kan breken.. Het is dus zeker een gevaarlijke sport. En kwaadwillende mensen kunnen deze sport dus ook gebruiken op straat. Ik vind het een mooie sport. Respect voor de leraar en voor de oprichter van aikido komen iedere les terug. Elkaar groeten dmv een buiging gebeurd ook steeds weer.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 17:23
AGH
AGH is offline
En als je naar voetbal gaat om te vechten dan?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 13:18
Verwijderd
Citaat:
AGH schreef:
En als je naar voetbal gaat om te vechten dan?
uuhhh ja dat gebeurd toch ook zeker één keer in de maand
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 23:03
Tofke_H
Tofke_H is offline
ik kies dan voor voetbal... vechten doe ik wel met mijn vriendinnetje, al spelend
Oud 21-11-2002, 23:29
Verwijderd
Pfff, voetbal is gewoon alles in een
Vechten en voetballen Wat wil je nog meer
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 16:31
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
diane schreef:
Ik geef lekker over de 2 sporten MIJN mening

Voetbal:
Is best leuk om te zien mits de mensen wat minder overtredingen maken

Vechtsport:
Nutteloos wat is er zo leuk aan om een ander pijn te doen je bereikt daar niets mee en het zorgt op straat voor meer agressie

Nogmaals dit is Mijn mening dus voel je niet aangesproken als je het er niet mee eens bent maar ik wil best jou argumenten horen als je vindt dat ik ongelijk heb.
Ik vind dat je ongelijk hebt. En waarom? Ik doe aan jui-jitsu. Niet bepaald een sport voor watjes, maar je gaat anderen echt niet hard slaan. Het gaat erom dat je de ander raakt, en daar krijg je in een wedstrijd punten voor. Je hoeft dus alleen maar iemand te raken, en zeker niet hard. Je buigt ook voor je tegenstander om respect te tonen.

De ideologie is (achter (aziatische) verdegingssporten) ook dat het een verdedigingssport is, dus er komt geen aggressie op straat. Natuurlijk zijn er uitzondering, maar dat is toch bij iedere sport zo? Een goed voorbeeld zijn voetbal en hooligans. Die veroorzaken meer agressie op straat dan alle andere sporten bij elkaar! Ik wil nu niet voetbal gaan afzeiken, er zijn natuurlijk ook voetballers die helemaal niet agressief zijn en die het leuk spelen. Maar toch is het een goed voorbeeld.

Bij vechtsporten is het niet zozeer leuk om een ander pijn te doen. Het kan natuurlijk wat pijn doen, maar dat valt nogal mee. het is natuurlijk ook erg van de vechtsport afhankelijk. Het is zo leuk om de techniek te leren, misschien ook wel eluk om te winnen. Je gebruikt praktisch al je spieren bij de meeste vechtsporten. Hierdoor neemt je kracht erg snel toe, en is het ook zeer inspannend. Hierdoor krijg je weer conditie, je komt snel van je lichaamsvet af. Natuurlijk traint het ook je reflexen. In wedstrijden moet je natuurlijk snel actie kunen ondernemen en aanvallen van je tegenstander blokkeren. Natuurlijk ook erg belangrijk is dat je het kan gebruiken om jezelf te verdedigen.

Jij schijnt vooral kritiek te hebben omdat het 'pijn doet'. Ik heb een aantal jaren judo gedaan, dat doet helemaal niet pijn, je probeert elkaar alleen maar te werpen. Ik vond het te soft en in de praktijk heb je er ook niks aan, dus ben ik jui-jitsu gaan doen.

Ik ben het ook voor een heel erg klein deel met je eens. Neem nou bijvoorbeeld boksen, je hebt niet erg veel respect voor de tegenstander en het is een iets grovere vechtsport.

Ik heb vooral het idee dat jij helemaal niks afweet van vechtsport en dat jij gewoon met domme vooroordelen zit te strooien. Verdiep je in dingen voordat je er over oordeelt. Je argumenten zijn buitengewoon zwak.

Schoenmaker blijf bij je leest.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 22:00
MVVSupporter
MVVSupporter is offline
voetbal!!!!!!
Reageren

Regels voor berichten