Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
![]() Ik ben ervoor omdat ik vind dat een mens het recht op zijn eigen dood heeft, wij hebben het vermogen keuzes te maken en als een mens in een hopeloze situatie wil sterven vind ik dus dat hij daar het recht op heeft.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Als mensen heel erg ziek zijn en het niet meer zien zitten om te blijven leven omdat ze niemand meer hebben om hun heen die om hun geeft, dan vind ik het wel goed.
Maar mensen die het gewoon niet meer zien zitten, en suïcidale gedachten hebben vind ik dat het niet mogen, want dan neem je de makkelijke uitweg. Ik heb zelf ook een tijdje met de gedachte gespeeld enzo, maar ik ben er weer bovenop gekomen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
- Ik ben voor passieve euthenasie - Maar TEGEN actieve euthenasie Passief = dat je je leven niet gaat rekken door medicijnen, maar dat je niets tegen de ziekte doet. Zo kan je dus thuis wel vredig sterven (en ook eerder). actief: met een spuitje of whatever. Het leven is nou eenmaal ingewikkeld, en ik denk dat er misschien wel een uitzondering op kan bestaan, maar op de eerste plaats ben ik er dus tegen. Ennuuh, ff een nieuw aspect: Wat vind men van de pil? Er is namelijk gepleit voor een pil waarmee je thuis je einde kan beslissen. (legaal; en iedereen zou het in huis moeten kunnen hebben) Ik ben er zelf fel op tegen!
||
Citaat:
||
Citaat:
ben het met je eenz...
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
sjonge wat kun jij zeuren zeg ongelooflijk. ik ben voor euthanasie als je alleen nog maar in leven kunt worden gehouden dmv extreme medicijnen (dus niet een griepje of suikerziekte) bijvoorbeeld nou dan zou ik persoonlijk ook niet willen leven. ik vind het beter dat het toegestaan wordt dan niet. de mensen die er tegen zijn hoe denk je dat het is om machinist te zijn??? staan jullie daar wel bij stil???? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar volgens mij is het zo dat je eerst naar de huisarts zou moeten, heel veel gesprekken met 'mensen die er verstand van hebben' moet hebben, en dat je dan die pil zou kunnen krijgen. Dat vind ik wel redelijker.
||
Citaat:
mee eens. het moet kunnen als die persoon echt ongeneeselijk ziek is, heel erg lijdt en er dan dus zelf voor kiest er mee te kappen. maar zolang er nog hoop is, moet het niet kunnen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
En dus? Als ik dood wil wil ik dood. En daar heb jij met je religieuze gezeur geen donder tegen in te brengen. Ik val jullie toch ook niet lastig, laat mij dan ook met rust.
Het probleem met jullie gelovigen is dat je altijd je mening aan anderen op moet dringen en dat iedereen altijd maar rekening moet houden met je zwakzinnige argumentloze gezuer, terwijl jullie nog geen moment rekening kunnen houden met anderen. Christenen mn neus.
||
![]() |
Citaat:
Maak er nou niet weer een Religieuse Flamewar van M'kay? Wat ik me afvraag is: Waarom iemand zijn recht over zijn eigen leven afnemen? Ook vanuit religieus oogpunt. Als je naar de Hel gaat als je zelfmoord pleegt, dan heeft het toch geen nut om die persoon ervan te weerhouden? De intentie blijft en hij is in de kern dan toch al 'slecht'. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
waneer is iest trouwens hopeloos?? |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
ff een dipje,loopt naar de kast en je bent klaar!! geen klans om na te denken!! en wat als je dronken bent!! ik bedoel flink dronken?? woops, ongelukje?? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
En ik wil helemaal niemand kwijt, ik wil gewoon het recht over mijn eigen leven hebben, zonder dat iemand daar wat over te zeggen heeft. Bovendien, wat is er mis met het verwijderen van zwakken? Ik vind een maatschappij die moedwillig zwakke onderdelen in stand houdt een heel stuk zieker dan een maatschappij die ze verwijdert. Maar ja, de hele christelijke leer is een ziekelijke zwakteleer. Niet dat ik zin heb daar nu op in te gaan. Ga er maar mee door, niet mijn probleem. Ik eis alleen het recht op om over mijn eigen leven te beslissen en dat waardig te doen. Ik wil geen anderen lastig vallen door hun trein vertraging te bezorgen.
||
Citaat:
Het is te gevaarlijk.Mensen die het even niet meer zien zitten door een depressie mogen niet zomaar de kans krijgen om zo'n pilletje te slikken en er zomaar een eind aan te maken.Als je ernstig ziek bent is het wat anders,dan moet het kunnen,maar niet dat iedereen het zomaar mag krijgen. Ook handig voor moordenaars trouwens,1 zo'n pilletje in iemands drinken,en hij is dood,en de moordenaar kan gewoon zeggen dat diegene zelfmoord heeft gepleegd! Nee,gewoon absurt is dat |
![]() |
|
![]() |
Ik ben voor euthanasie.
Het verbieden van Euthanasie op religieuze gronden is dus eigenlijk het opdringen van religieuze waarden en normen op anderen. Euthanasie is een keuze. En die keuze is aan mij om te maken, met mijn eigen waarden en normen. Dit wil zeggen dat iemand die Christelijk is en terminaal ziek, niet de keuze hoeft te maken tot euthanasie. Ontneem die keuze dan niet van een ander, omdat je eigen waarden en normen er niet meer overeenstemmen. Daarmee gezegd dat Euthanasie toegestaan moet worden naar mijn mening. Wil ik benadrukken dat euthanasie een keuze is. Ik heb een lichaam, en die behoort mij toe. Ik heb een verantwoordelijkheid en beslissingsrecht over dit lichaam. Dit is alleen geldig wanneer men toerekeninsvatbaar is. In de gevallen waarbij dit niet kan zijn, is het een moeilijke kwestie. Ik vind dat het vastgelegd moet worden of er euthanasie gepleegd mag worden bij een geval waarin iemand niet voor zichzelf de keuze kan maken. Dit wil dus zeggen dat in alle andere gevallen waarin eventuele sprake van euthanasie zou kunnen zijn, en waarbij niet is vastgelegd dat iemand gemachtigd is deze keuze te maken, er ook geen euthanasie gepleegd mag worden. Daarnaast vind ik dat ook het vastleggen van euthanasie bij de notaris, in gevallen waarin geen sprake van toerekeningsvatbaarheid is, geldig moet zijn. Als ik vastleg dat ik bij een zekere mate van dementie euthanasie wil laten plegen, dat dat dan ook moet gebeuren. Je kunt nu zeggen wanneer is zo'n moment dan aangebroken? Ik denk persoonlijk dat er vast en zeker bepaalde symptomen zijn die stroken met een bepaalde fase van dementie. Als je dat zou vastleggen, en zo'n moment zou zijn aangebroken, dan zou er niks van mogen worden weerhouden tot het plegen van euthanasie. En dan is er nog een phenomeen. Euthanasie bij levensmoeheid. Ik vind dat dit ook geldig moet zijn. Vaak zijn het de oudere mensen die uitgekeken zijn op het leven. En simpelweg aan het aftellen zijn. En overgens nog steeds toerekeningsvatbaar zijn. Ik zie in zo'n geval geen reden tot het weigeren van euthanasie. Die persoon is gemachtigd te oordelen over zijn/haar leven en kan daarmee zelf aangeven wanneer men er genoeg van heeft. Een keuze tot leven hebben we niet, maar een keuze tot de dood wel. Laat ons die ene keuze dan behouden, en ook maken wanneer iemand dat nodig acht. Iedereen ziet de dood als iets ergs. Ik niet, als ik dood ben dan ben ik dood. En voor mij persoonlijk is er niks onethisch aan.Het is voor 1 ieder een hele persoonlijke kwestie en dus ook een persoonlijke keuze. Groetjes Ben(die zelf nog twijfelt of hij ooit euthanasie zou kunnen plegen ![]()
|
Voor, tis heel zielig als iemand bijvoorbeeld kanker heeft en zo rond de 80 is en al onwijs veel chemo's heeft gehad en dat als hij dan niet verder wil, er geen eind aan mag maken. Zo'n iemand kan het toch ook zat zijn na al die rotzooi?
|
![]() |
ik ben blij dat het mag, ik heb verschillende gevallen in de familie die sloopend aan kanker zijn gestorven. ik zou dat absoluut niet willen dan trek die stekker er bij mij maar eerder uit zolang ik leef wil ik fatsoenlijk kunnen leven. kan ik dat niet meer dan maar dood.....
nee ik ben niet levensmoe (integendeel) maar heb geen zin om een langzame pijnlijke dood te hebben als gevolg van jaren/maanden kanker of iets in die zin......
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Welke coalities zie jij op het toneel graag verschijnen & bepaalt dit je stemgedrag? Gatara | 230 | 21-11-2006 00:05 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Europese Grondwet Verwijderd | 491 | 16-05-2005 16:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Gaat Euthanasie te ver? A Narrator | 40 | 30-01-2005 15:52 | |
Klonen, goed <> slecht? 2079 | 150 | 14-12-2004 09:39 | |
Psychologie |
misbruik qngel | 24 | 13-11-2002 10:48 | |
De dood...God beslist? NCS | 15 | 12-03-2002 20:38 |