Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2002, 21:49
Undeclinable
Undeclinable is offline
Je hoort bestwel vaak verhalen van mensen die op wonderbaarlijke wijze uit een benadre situatie zijn gekomen nadat ze gebeden hebben tot God..

Vaak gaan mensen door dit soort voorvallen (nog sterker) in God geloven..

Maar, hoe verschrikkelijk veel mensen bidden er wel niet in een benarde situatie (ze zoeken een houvast) en komen NIET uit deze benarde situatie.....

Maw, word een gebed verhoord of is het gewoon puur toeval .. (niet eens zoveel toeval als je bekijkt hoe een klein dat percentage is wat uit die benarde situatie komt..), en is zoiets voor jou een reden om niet meer te twijfelen..of juist wel aan het bestaan van een god?

[ik zelf denk dus dat veel gevallen volledig uit hun context geplukt worden, en als een vorm van propaganda gebruikt worden... toeval of gewoon een puur statistisch getalletje van mensen die uit een lastige situatie komen. Ik geloof niet, maar denk wel erg veel over geloof na..]
Oud 01-01-2002, 21:53
D@mien
D@mien is offline
Zulk soort dingen zijn echt gewoon geluk...God is een weerspiegeling van de gedachten. Je kan niet verklaren waarom je uit zo'n situatie komt, dus zeg je gewoon dat God et heeft gedaan, omdat je geen bewijs hebt..
Oud 02-01-2002, 22:56
Euforian
Euforian is offline
Jongeens.. Wie maakt zich nou nog druk om God ?
Maak je liever druk om je toekomst ..
en laat god in zen waarde zoals ik
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 15:04
H.A.M
H.A.M is offline
God helpt niet alleen als er gebeden wordt, maar ook zomaar. Dat doet hij dan om mensen bewust te maken van Zijn bestaan. Zo'n verhoring is absoluut geen toeval.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 18:50
jimmyO
jimmyO is offline
elke keer als mijn gebeden verhoort worden (en dat gebeurt vaak), heb ik wel weer het idee van "ja, Hij is bij mij!".
Oud 09-03-2002, 17:43
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Mijn gebeden zijn nog nooit verhoord, terwijl ik toch veel keer tot God heb gebeden.... rede genoeg om te denken dat 'ie óf niet bestaat óf gewoon best wel de pik op mij heeft...
Oud 09-03-2002, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Rufus Lee schreef:
Mijn gebeden zijn nog nooit verhoord, terwijl ik toch veel keer tot God heb gebeden.... rede genoeg om te denken dat 'ie óf niet bestaat óf gewoon best wel de pik op mij heeft...

Mocht hij bestaan, had hij niet de pik op jou

do the math
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 18:08
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Mocht hij bestaan, had hij niet de pik op jou

do the math

nouw, dan bestaat dat lulletje tulpenwater van een god dus niet

Enne.... do the math

*is blondt, snapt ut niet *
Oud 09-03-2002, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Rufus Lee schreef:
nouw, dan bestaat dat lulletje tulpenwater van een god dus niet

Enne.... do the math

*is blondt, snapt ut niet *

je zei: of hij bestaat niet, of hij heeft de pik op mij

mocht hij bestaan en niet de pik op je hebben... ohnee, das nie mogelijk volgens jou

dus hij bestaat niet

Kvin het net zo goed slap dat Christelijken niet met wat concretere bewijzen komen van iets waar ze hun hart en ziel in leggen (lees: aan verkopen)

Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 18:31
Silindistani
Silindistani is offline
Bid liever niet en probeer zelf de situatie op te lossen. Kost alleen maar tijd, dat gezever naar God.

Mocht hij bestaan, dan heeft hij toch geen reden om voor jou partij te kiezen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 19:25
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Het heeft geen nut tot God te bidden omdat de Christelijken onder ons ook moeten inzien dat God geen nadekend mens is dat jou opeens aardiger vindt en jou uit benarde situaties zal redden als jij bidt en zegt dat je Hem of Haar zo fantastisch vindt. God kan niet nadenken maar vindt energinetisch iedereen even aardig en vergeeft iedereen. Ik denk dat bidden niet noodzakelijkerwijs tot de meest positieve energie leidt in een dergelijke situatie. Je kunt beter kalm blijven en positieve energie aantrekken denk ik.

Het is inderdaad uit zijn verband getrokken.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 07:56
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
je zei: of hij bestaat niet, of hij heeft de pik op mij

mocht hij bestaan en niet de pik op je hebben... ohnee, das nie mogelijk volgens jou

dus hij bestaat niet

Kvin het net zo goed slap dat Christelijken niet met wat concretere bewijzen komen van iets waar ze hun hart en ziel in leggen (lees: aan verkopen)

jah, dat christelijke geode vind ik ook best wel gelul.... God haalt hen weg wier tijd is gekomen... Ja vast, maar pas geboren kinderen sterven ook vaak, zonder een kans te hebben gehad te leven...

God bestaat voor mij totaal niet, wel een andere hogere macht, maar god is totaal uitgesloten!!
Oud 10-03-2002, 18:58
sase
sase is offline
Ik geloof wel, en ik heb ook weleens gemerkt, dat ik, als ik om bepaalde dingen vroeg, dat die dan ook gebeurde. Dat heeft mij ook aan het denken gezet, en nou bid ik ook echt, vroeger deed ik het meer zo van: het hoort erbij. Nou neem ik de tijd ervoor, en ik moet zeggen, ik voel me rustiger als ik klaar ben, dat ikg ewoon alles bij Hem neer kan leggen. Het is idd een houvast. mMaar de meeste wonderbaarlijke reddingen enzo zijn idd overdreven.
Reageren

Regels voor berichten