Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ben niet tegen eutanisie, God geeft je die middelen, waarom zou je ze niet gebruiken? Hetzelfde geldt voor reanimeren. Als de God de wijsheid heeft om die kennis aan ons te schenken, waarom zouden wij het dan in de wind slaan en zeggen: hij bepaalt alles? Want Hij gaf ons juist de middel om te blijven leven!
||
Citaat:
He's got the whole world, in His hands..weet je wel.
|
![]() |
Het zou paradoxaal en hypocriet zijn om te zeggen dat God beslist over jouw dood en dat je daarom geen euthenasie mag plegen. Dat is natuurlijk flauwekul omdat als je dat gelooft, je ook moet geloven dat euthenasie door God bepaald wordt en dat dat dan ook de wil van God is. Persoonlijk ben ik van mening dat je je eigen dood bepaalt.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
- Ten eerste; als je een hart-aanval krijgt wil God heus niet dat je dood gaat. - Ja: wel reanimeren. God heeft ons ook hersenen gegeven, en medicijnen mag dus ook. Toch logisch? - Als je moet respecteren dat God mensen dood wil, dan zit je bij de verkeerde God. Ken jij christenen die WEL beweren wat er in dat verhaatje van je staat?
|
Verwijderd
|
Oh, soms wordt die christelijke dwaasheid me teveel.
Ik zou zeggen, verdiep je eens in het christendom zoals het oorspronkelijk was. Gooi die bijbel eens weg en kijk eens naar de oorspronkelijke woorden van jullie aller Jezus. Die had maar 1 boodschap en dat was liefde. Bedenk gewoon wat nu liefde zou zijn... (in dit geval dus dat iemands recht op zijn leven groter is dan zijn door christenen opgelegde schuld en eis om pijn te lijden) |
![]() |
|
![]() |
Idd. verdiep je eens in de oorsprong van het christendom/jodendom. En praat niet meteen de neo-evangelisten na. Kijk in de oudste geschriften en lees wat daar staat en plaats het in de tijd wanneer het geschreven is. Stel dat er staat: 'Gij zult niet moorden'. Op de stenentafelen stonden heus geen subgeboden, dus die kun je allereerst niet uitsluiten. Daarbij: 'moorden' is iets wreeds, en is iets anders dan 'laten sterven'. Iemand die zoooveel pijn lijdt van zijn pijn verlossen, is alleen maar het leven (voor zover...) ontnemen in het belang van het goede. Het zou eigenlijk een recht van de mens moeten zijn: het leven en daarmee ook het niet leven. Als die eventuele hogere macht wil dat wij geen euthanasie plegen, dan zorgt hij/zij/het daar wel voor. Volgens mij vind 'ie het niet leuk dat jullie over hem/haar beslissen...
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
ja, je kan altijd verder gaan
inenten is verkeerd, want als God wil dat jij ziek wordt moet dat gewoon gebeuren, je mag je er zelf niet mee bemoeien. Zo werkt het dus niet. Als jij ziek wordt/ een hartaanval krijgt, hoeft God nog niet te willen dat je dood gaat! Hij geeft mensen de kennis om andere mensen te genezen, hij weet ook dat wij dat kunnen. Als hij graag jou naar de hemel wil halen, doet hij dat. Artsen zullen machteloos staan als God wil dat iemand niet beter wordt, en artsen zullen ook perplex staan als God iemand beter wil maken waar zij geen hoop meer voor zagen. Beslissen over je eigen dood is iets anders, want dan drijf je je eigen wil door. Als God wil dat jij dood gaat zorgt hij daar op een andere manier voor, je mag niet zelf die beslissing nemen. Zo kijk ik er tegenaan...
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
En wat je zegt over 'eis om pijn te lijden': Ik ken geen mensen die dat zeggen. (nee, ook geen christenen).
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Jehova's getuigen indie-gurl | 348 | 10-04-2007 14:28 | |
Verhalen & Gedichten |
WEDSTRIJD-POLL: Predikt de waanzin en de zwartgalligheid! xineof | 231 | 22-01-2006 15:10 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
God kan wel over leven en dood beslissen??!!?? Grandiozo | 44 | 27-05-2003 18:16 | |
God?? harrie the 5th | 16 | 13-02-2003 22:00 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |