Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2002, 13:47
Roxanne
Roxanne is offline
Waarvoor leef jij??

Voor jezelf???

Voor je familie misschien??

Of voor God, Allah, Boeddha of een ander geloof?

Of leef je omdat je geboren ben, en je daar nou eenmaal nx aan kon doen??

Waarvoor leef jij en waarvoor denk je dat anderen leveN???
Oud 28-02-2002, 14:00
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik leef.

Is de vraag waarom ik leef nou zo relevant? Ik vind van niet, je leeft om te leven.
Oud 28-02-2002, 14:05
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Roxanne schreef:
Waarvoor leef jij??

Voor jezelf???

Voor je familie misschien??

Of voor God, Allah, Boeddha of een ander geloof?

Of leef je omdat je geboren ben, en je daar nou eenmaal nx aan kon doen??

Waarvoor leef jij en waarvoor denk je dat anderen leveN???
Ik geloof in Allah, de Enige God.

Ik geloof, nee ik ben er zeker van, dat de mens hier op aarde neergezet is om te kijken wie onder de mensen God Hem het meest aanbidt en goede werken verricht!

=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 14:35
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Ik geloof, nee ik ben er zeker van, dat de mens hier op aarde neergezet is om te kijken wie onder de mensen God Hem het meest aanbidt en goede werken verricht!
Ik ben hier op aarde om het sprookje van roodkapje aan zo veel mogelijk mensen te vertellen zodat roodkapje kan zien dat ik haar meest trouwe onderdaan ben en ik respect voor haar heb zodat ik later als ik dood ben samen met haar in grootmoeders huisje koekjes mag eten.

maar nu ff serieus , ik leef omdat mn ouders zo nodig een kind wilden en ik leef nu voor datzelfde. Zoals elk dier op de wereld trouwes.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 14:37
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
mitsj schreef:

Ik ben hier op aarde om het sprookje van roodkapje aan zo veel mogelijk mensen te vertellen zodat roodkapje kan zien dat ik haar meest trouwe onderdaan ben en ik respect voor haar heb zodat ik later als ik dood ben samen met haar in grootmoeders huisje koekjes mag eten.

Ik lig in een deuk zeg, tenminste als je het grappig bedoeld hebt....

[Dit bericht is aangepast door Mirage2000 (28-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 14:48
Not for Sale
Not for Sale is offline
voor geluk voor iedereen ?
Oud 28-02-2002, 14:51
Roxanne
Roxanne is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
Ik leef.
Jah, dat is een feit, maar niet waarom gevraagd werd!

Citaat:
martijn1985 schreef: Is de vraag waarom ik leef nou zo relevant? Ik vind van niet, je leeft om te leven.
Jah ik vind die vraag wel relevant. Als je voordat je bestond 2 minuten mocht denken en er werd gevraagd: Of je blijft niks, en je kan niet leven/denken/plezier, JE BENT NX of je mag nu gaan leven, geboren worden en een voet op aarde zetten. Dan zou jij toch willen leven? Of niet? En dan heb je toch ook een reden? Je kan mij niet wijsmaken dat je er nog nooit over heb naged8 waarvoor je leeft en wat het belangrijkste is in je leven!

[Dit bericht is aangepast door Roxanne (28-02-2002).]

[Dit bericht is aangepast door Roxanne (28-02-2002).]
Oud 28-02-2002, 15:45
***DKNY'ke***
***DKNY'ke*** is offline
ik leef voor liefde, vriendschap en familie
als er iets is wat ik echt wil doen, dan ga ik er ook voor, mijn lijfspreuk is : doe waar je zin in hebt, je leeft tenslotte maar 1 keer!! alleen zijn mn ouders daar niet altijd akkoord mee

ik weet eigenlijk niet echt WAAROM ik leef, ik bedoel maar, ik heb er zelf niet voor gekozen, het gebeurde voor mij nu ook eenmaal zomaar!! net zoals voor iedereen!!

xELSx
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 16:17
Roxanne
Roxanne is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Het lijkt wel of je andere mensen hun geloof niet echt respecteert. Je gelooft in Allah. Á la, je bent vrij omdaar in te geloven. Maar begrijp je dan niet dat andere mensen, andere geloven, een andere God kunnen hebben? Dat mensen in Jehwah o.i.d. geloven? Is hij wel de enige god? Der zijn ook mensen die in heel veel goden tegelijk geloven. Of mensen die in dezelfde God of hoger "iets" geloven, maar die dat anders noemen? Ik zou voorzichtig zijn met bepaalde uitspraken, want een forum is bedoeld om te discussiëren, bij een discussie sta je ook open voor andere mensen hun mening. Probeer dus ook in je posts duidelijk te maken dat je voor andere dingen open staat. Anders kan je net zo goed niet mee-discussiëren.
Dit is niet gemeen bedoeld, maar als opbouwende kritiek
Oud 28-02-2002, 16:39
jenny13
jenny13 is offline
ik leef omdat ik op de wereld ben gezet
nog niet een echt doel in het leven
NOG NIET
ik bedoel ik kan gaan zeuren over vanalles en nog wat... maar tja.. Dat vind ik het nog niet waard...

En nee ik geloof niet, hoewel ik wel gedoopt ben en mijn communie heb gedaan... Ik denk niet dat alles voorbestemd is... Dat iemand daar boven alles regelt en ziet wat wij doen...
6,5 miljard mensen op deze bol, als het er niet meer zijn...

Ik heb "de ontdekking van de hemel" gelezen maar in zoiets geloof ik niet...

Ik wil later:
alleen een eilandje zoeken
om lekker alleen op te zijn
te relaxen..... (simpleminded i know)

[Dit bericht is aangepast door jenny13 (02-03-2002).]
Oud 28-02-2002, 16:47
Verwijderd
Ik leef om wat ik lief heb.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 16:48
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Ik probeer mijzelf te beteren als mens zijnde.
Mezelf kritisch durven te benaderen en aan de hand van die bevindingen conclusies kunnen trekken waarop ik verder kan werken.

Groetjes
Ben(die dat al zo'n 6,5 jaar doet
Oud 28-02-2002, 19:03
punkyfish
punkyfish is offline
voor mijn vriend, voor vrienden/vriendinnen, en voor datgene wat mitsj zei:

Citaat:
mitsj schreef:

ik leef omdat mn ouders zo nodig een kind wilden en ik leef nu voor datzelfde.
Oud 28-02-2002, 19:20
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Roxanne schreef:
Het lijkt wel of je andere mensen hun geloof niet echt respecteert.
Voor hem is dat de enige God. Snappie? Hij kan toch niet zeggen dat er meer goden zijn, want dan zou 't allemaal niet kloppen, zijn geloof enzo.

Ik leef om dood te gaan .
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 19:21
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
hopelijk bedoelde jij het ook grappig , want ik lag ook in een deuk
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 19:37
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Roxanne schreef:
Het lijkt wel of je andere mensen hun geloof niet echt respecteert. Je gelooft in Allah. Á la, je bent vrij omdaar in te geloven. Maar begrijp je dan niet dat andere mensen, andere geloven, een andere God kunnen hebben? Dat mensen in Jehwah o.i.d. geloven? Is hij wel de enige god? Der zijn ook mensen die in heel veel goden tegelijk geloven. Of mensen die in dezelfde God of hoger "iets" geloven, maar die dat anders noemen? Ik zou voorzichtig zijn met bepaalde uitspraken, want een forum is bedoeld om te discussiëren, bij een discussie sta je ook open voor andere mensen hun mening. Probeer dus ook in je posts duidelijk te maken dat je voor andere dingen open staat. Anders kan je net zo goed niet mee-discussiëren.
Dit is niet gemeen bedoeld, maar als opbouwende kritiek
En ik dacht dat ik vrij mild was in mijn bewoordingen . Ik begrijp waar je naar toe wilt, misschien was ik een beetje onzorgvuldig in mijn woordkeuze, maar zo bedoelde ik het niet. Ik heb geen intentie om andere geloven belachelijk te maken of voor valse godsdiensten uit te maken. Iedere gelovige denkt de waarheid in pacht te hebben, zo ik ook. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik alle andere godsdiensten afkraak. Ik heb respect voor andere godsdiensten, zoals de Islam dat ook gebiedt.

PS: Joden, Christenen en Muslims aanbidden allen dezelfde God. Allah is eenvoudigweg het Arabisch woord voor dezelfde Ene God.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 19:41
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
mitsj schreef:
Citaat:
Dan hou je er wel een vreemde humor op na. Waarschijnlijk moest jij net zo hard lachen als ik...

Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 20:01
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Ik leef om geleerd hebbend en gelukkig te kunnen sterven.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 20:04
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Dan hou je er wel een vreemde humor op na. Waarschijnlijk moest jij net zo hard lachen als ik...
ja dat zal wel , alleen het zielige is dat het bij mij een grap was en bij jouw een manier van leven.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 20:48
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
mitsj schreef:
ja dat zal wel , alleen het zielige is dat het bij mij een grap was en bij jouw een manier van leven.
Bidden is productiviteit. Bezinning is goed voor de geest en voor het eenheidsgevoel.
Daar is opzich dan ook niets mis mee.

Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 21:07
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Bidden is productiviteit. Bezinning is goed voor de geest en voor het eenheidsgevoel.
het enige wat het tot nu toe opgebracht heeft is dat je nog steeds gelooft in een sprookje en onrationeel ben , dat kan ik niet productief noemen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 07:49
Roxanne
Roxanne is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
En ik dacht dat ik vrij mild was in mijn bewoordingen . Ik begrijp waar je naar toe wilt, misschien was ik een beetje onzorgvuldig in mijn woordkeuze, maar zo bedoelde ik het niet. Ik heb geen intentie om andere geloven belachelijk te maken of voor valse godsdiensten uit te maken. Iedere gelovige denkt de waarheid in pacht te hebben, zo ik ook. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik alle andere godsdiensten afkraak. Ik heb respect voor andere godsdiensten, zoals de Islam dat ook gebiedt.

PS: Joden, Christenen en Muslims aanbidden allen dezelfde God. Allah is eenvoudigweg het Arabisch woord voor dezelfde Ene God.
Okay, sorry je heb gelijk

Oud 01-03-2002, 11:41
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
mitsj schreef:

maar nu ff serieus , ik leef omdat mn ouders zo nodig een kind wilden en ik leef nu voor datzelfde. Zoals elk dier op de wereld trouwes.

Dit is wel zo vermoeiend..
In iedere discussie die ook maar iets in de richting van religie gaat wil je even laten merken hoe dom jij gelovigen wel niet vind.
Dit is in dit topic echter totaal niet relevant, de vraag was: 'waarvoor leef jij?' en niet: 'wat vind je van religies?'.
Verder help het ook niemand, het leidt alleen maar tot vermoeiende welles-nietes spelletjes en kinderachtig geruzie.
Probeer eens te respecteren..

On topic:

Ik leef omdat het zo is, en ik leef eigenlijk om te begrijpen.
Oud 01-03-2002, 12:11
Silindistani
Silindistani is offline
Ik leef om mezelf te verbeteren en dan te sterven. Ik leef om het menselijk ras te verbeteren/redden.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 12:50
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Dit is in dit topic echter totaal niet relevant, de vraag was: 'waarvoor leef jij?' en niet: 'wat vind je van religies?'.
Het was inderdaad niet on topic maar ik zit net zoals iedereen op dit forum om mijn mening te laten zien en te kijken wat de meningen van andere zijn. Als jij het een probleem vind om meningen te zien die niet 100% bij het topic passen dan begrijp ik niet waarom je eigelijk op dit forum bent ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2002, 17:16
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
mitsj schreef:

Het was inderdaad niet on topic maar ik zit net zoals iedereen op dit forum om mijn mening te laten zien en te kijken wat de meningen van andere zijn. Als jij het een probleem vind om meningen te zien die niet 100% bij het topic passen dan begrijp ik niet waarom je eigelijk op dit forum bent ?
Het gaat mij niet zozeer daarom dat het niet on-topic was, door zulk gezanik vervalt ieder topic in een atheïsme-theïsme discussie en verliest het topic zijn waarde..
Iedereen kent elkaars mening onderhand wel en ik snap niet wat je überhaupt met zulke cynische posts bereiken wilt..
Oud 01-03-2002, 17:53
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Ik leef om mezelf te verbeteren en dan te sterven. Ik leef om het menselijk ras te verbeteren/redden.

Something we have in commen.

Groetjes
Ben(die dat ook doet en erg belangrijk vind, maar op eerste plaats voor zichzelf
Oud 01-03-2002, 18:12
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Het gaat mij niet zozeer daarom dat het niet on-topic was, door zulk gezanik vervalt ieder topic in een atheïsme-theïsme discussie en verliest het topic zijn waarde..
dus het gaat je er wel om dat het off-topic was. Kijk , dit is een filosofie forum en athrin betrekken we de opvattingen die wij belangrijk vinden, als iemand religie belangrijk vind maakt hij/zij daar een opmerking over en als ik dat niet belangrijk vind maak ik daar ook een opmerking over. Mensen tonen hun mening en als je wilt dat er geen meningen worden gegeven over atheisme-theisme dan ben je hier niet op de juiste plek of je moet de forumbasen overhalen om het te verbieden.

Citaat:
Iedereen kent elkaars mening onderhand wel en ik snap niet wat je überhaupt met zulke cynische posts bereiken wilt..
In de politiek kent ook iedereen elkaars mening maar daar gaan ze ook nog verder met discussieren. Dus blijkbaar is dat niet zo gek. En ja het is cynisch maar hopelijk zie jij nu in dat jouw opmerking ook niet zo op een filosofie forum past.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 18:50
jimmyO
jimmyO is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:

uit alle nieuwsgierigheid hoor; En dan? Gaan jullie dan aan Allah vertellen wie wat doet? Want waarom zou Allah dat zelf niet kunnen onderscheiden?

En waar ik zelf om leef, week nog nie echt. Om mensen een blije boodschap te vertellen en voor mijn ouders en kameraden, en voor mijn naaste, en om een keuze te maken, maar goed, dit is niet helemaal een compleet, lekvrije kijk op mijn leven denk ik....

Oud 01-03-2002, 19:00
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
jimmyO schreef:
uit alle nieuwsgierigheid hoor; En dan? Gaan jullie dan aan Allah vertellen wie wat doet? Want waarom zou Allah dat zelf niet kunnen onderscheiden?

Naieve vraag hoor. Allah kan dat juist onderscheiden.

Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 20:28
Bluesummers
Bluesummers is offline
ik leef voor mezelf. en om anderen blij te maken met de dingen waar ik goed in ben.
Oud 01-03-2002, 21:18
Uhmpra
Uhmpra is offline
leef om eens weer dood te gaan
Oud 02-03-2002, 14:42
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
mitsj schreef:

dus het gaat je er wel om dat het off-topic was. Kijk , dit is een filosofie forum en athrin betrekken we de opvattingen die wij belangrijk vinden, als iemand religie belangrijk vind maakt hij/zij daar een opmerking over en als ik dat niet belangrijk vind maak ik daar ook een opmerking over.
Wat wil je dan met zoiets bereiken?--> nog even op een rijtje..

Citaat:
Mirage2000 schreef:

Citaat:
mitsj schreef:

Citaat:
Mirage2000 schreef:
Citaat:
mitsj schreef:

Citaat:
Mirage2000 schreef:

Citaat:
mitsj schreef:

Citaat:
Mirage2000 schreef:

Citaat:
mitsj schreef:

het enige wat het tot nu toe opgebracht heeft is dat je nog steeds gelooft in een sprookje en onrationeel ben , dat kan ik niet productief noemen.
De cynische post aan het begin leidde alleen maar tot respectloos gezanik, iets wat je met ogen dicht had kunnen voorzien..
Als jij het zo belangrijk vindt je mening aan mensen op te dringen, [zo noem ik het omdat je er mee blijft komen, ook al kent vrijwel iedereen jouw mening al en is deze volledig irrelevant in het betreffende topic] doe het dan tenminste op een redelijke manier want dit leidde eerder tot kinderachtig geruzie als tot een uitwisseling van opvattingen--

Citaat:
Mensen tonen hun mening en als je wilt dat er geen meningen worden gegeven over atheisme-theisme dan ben je hier niet op de juiste plek of je moet de forumbasen overhalen om het te verbieden.
..
Atheïsme-theïsme discussies lopen er genoeg, lijkt mij zo..
Feit is dat dit geen enkele verbinding met dit topic heeft.

Citaat:
In de politiek kent ook iedereen elkaars mening maar daar gaan ze ook nog verder met discussieren.
Een discussie kan ik het amper noemen.
Als je -zoals ik al zei- je mening dan zo graag wilt geven, doe het dan op een redelijke manier, zodat er misschien nog een discussie uit kan komen..

Citaat:
maar hopelijk zie jij nu in dat jouw opmerking ook niet zo op een filosofie forum past.
de pot verwijt de ketel

--Ik ben niet de enige die dit gezeur zat is, een discussie, fine (ook al zijn er meer dan genoeg dergelijke discussies en heeft het in dit geval niets met het topic te maken) maar 'discussies' als deze zijn eerder flamewars en verpesten interessante topics..
Oud 02-03-2002, 14:42
amahoewla
amahoewla is offline
Ik heb er niet voor gekozen om op deze wereld neergezet te worden.. toch wel cool dat dat wel is gebeurd. Laat ik mijn verblijf op de wereld dan ook maar zo leuk mogelijk maken toch??
Oud 02-03-2002, 15:06
jimmyO
jimmyO is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Naieve vraag hoor. Allah kan dat juist onderscheiden.

ja okey, maar waarom moeten jullie je er dan nog druk om maken?
Oud 02-03-2002, 15:28
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Wat wil je dan met zoiets bereiken?--> nog even op een rijtje..
met discussieren wil je bereiken dat iemand jouw mening overneemt.

Citaat:
De cynische post aan het begin leidde alleen maar tot respectloos gezanik, iets wat je met ogen dicht had kunnen voorzien..
Ik gebruik cynisme in mn posts om argumenten te bekrachten. Iedereen heeft andere stijl om dat te doen en ik gebruik deze dus. Als dat jowu niet aanstaat kan ik daar niks aan doen.

Citaat:
doe het dan tenminste op een redelijke manier want dit leidde eerder tot kinderachtig geruzie als tot een uitwisseling van opvattingen--
ik zag het niet als kinderachtig geruzie , gewoon een discussie met cynsme in het verwerkt. Als jij dat anders opvat kan ik daar wederom niks aan doen.

Citaat:
Atheïsme-theïsme discussies lopen er genoeg, lijkt mij zo..
Feit is dat dit geen enkele verbinding met dit topic heeft.
Wel , iemand ging een god in deze discussie vermelden dus was het gedoemt een atheisme-theisme discussie geworden. En dat er al genoeg lopen is een onzin argument.
Er worden ook genoeg arrestaties gepleegd in Nederland maar dat is geen reden om ermee op te houden.

Citaat:
Ik ben niet de enige die dit gezeur zat is,
Waarom ben je hier dan in godsnaam.
Als je er neit tegen kan dan raad ik je aan om naar het lifestyle board te gaan.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 15:34
Mysticus
Mysticus is offline
Ik leef om ooit op een dag tegen het koningshuis in opstand te komen.
(srry maar net de franse revolutie bij geschiedenis gehad)
ff serieus ben ik op aarde om nieuwe dingen te leren en nieuwe ervaringen op te doen.
Oud 02-03-2002, 15:53
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
mitsj schreef:

met discussieren wil je bereiken dat iemand jouw mening overneemt.
Oh ja?

Ben je nu niet net zo erg bezig als de christelijke missionarissen van vroeger?
Je visie aan iemand opdringen in de hoop dat hij jouw geloof overneemt?

Er is trouwens ook een verschil tussen discussieren en moddergooien..

Citaat:
Ik gebruik cynisme in mn posts om argumenten te bekrachten. Iedereen heeft andere stijl om dat te doen en ik gebruik deze dus. Als dat jowu niet aanstaat kan ik daar niks aan doen.
Met zo een respectloze en neerbuigende houding maak je jezelf eerder belachelijk als je argumenten (waar?) te bekrachten..

Citaat:
ik zag het niet als kinderachtig geruzie , gewoon een discussie met cynsme in het verwerkt. Als jij dat anders opvat kan ik daar wederom niks aan doen.
nog een keer:

Citaat:
mitsj schreef:

Citaat:
Mirage2000 schreef:

Citaat:
mitsj schreef:

Citaat:
Mirage2000 schreef:

Citaat:
mitsj schreef:

Dit lijkt toch meer op een zinloze flamewar als een discussie, je boort hem in de grond omdat hij gelooft [waar zijn je redenen, bewijs eerst maar eens dat er niets goddelijks bestaat]..

Citaat:
Wel , iemand ging een god in deze discussie vermelden dus was het gedoemt een atheisme-theisme discussie geworden.
Net zoiets als: 'toen die vrouw de straat overstak moest ik haar wel overrijden'

Citaat:
En dat er al genoeg lopen is een onzin argument.
Er worden ook genoeg arrestaties gepleegd in Nederland maar dat is geen reden om ermee op te houden.
Grandioze vergelijking..

Citaat:
Waarom ben je hier dan in godsnaam.
Als je er neit tegen kan dan raad ik je aan om naar het lifestyle board te gaan.
Je draait er alweer omheen..
Oud 02-03-2002, 16:41
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Ben je nu niet net zo erg bezig als de christelijke missionarissen van vroeger?
Je visie aan iemand opdringen in de hoop dat hij jouw geloof overneemt?
Volgens mij zit ik nog niemand aan het onderdrukken en houdt ik een gewone discussie dus dit is een belachelijke vergelijking.

Citaat:
Dit lijkt toch meer op een zinloze flamewar als een discussie, je boort hem in de grond omdat hij gelooft [waar zijn je redenen, bewijs eerst maar eens dat er niets goddelijks bestaat]..
Iemand is onschuldig tot dat zn schuld bewezen is. Deze vergeljiking gebruik ik hierbij altijd graag. Er is dus niks totdat bewezen is dat er wel iets is. En het is als atheist zijnde niet mijn taak om dat te bewijzen.

Citaat:
Net zoiets als: 'toen die vrouw de straat overstak moest ik haar wel overrijden'
Wederoom een belachelijke vergelijking.

Citaat:
Grandioze vergelijking..
lol ... tnx

Citaat:
Je draait er alweer omheen..
nee jij kan niet tegen filosofische onderwerpen in verschillende posts dus moet je het filosofie forum maar in totaal ontwijken , want er zijn mensen die het wel op prijs kunnen stellen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 18:48
Mujahideen
Mujahideen is offline
Mitsj, je bent een brutale aap en daarbij ook nog bijzonder kinderachtig. Je loopt wel in iedere topic te zaniken hoe onverdraagzaam gelovigen wel niet zijn en hoeveel oorlogen ze volgens jou wel niet veroorzaakt hebben, maar zelf geef je ook niet echt het juiste voorbeeld. Je doet ook net alsof je WEET dat God niet bestaat.
Ik zeg een ding:

Natuurkunde zegt: niets kan uit zichzelf ontstaan en niets kan in zichzelf verdwijnen.

Natuurkunde zegt: actie=reactie

Er is iets, en dat iets is zodanig dat wij dat niet kunnen omvatten. Dat kunnen we niet eens (en zullen we ook nooit kunnen) met betrekking tot het universum. Daar is het te groot voor. Reizen van de aarde naar het verste melkwegstelsel die we kunnen zien zou met lichtsnelheid nog langer duren dan 1000.000.000x de maximale leeftijd van onze eigen zon. Laat staan wat buiten onze werkelijkheid bestaat.

Dat "iets" is de oorzaak van ontstaan van alles wat wij beleven.

Ik moet zeggen dat geloof daar een realistischer en logischer antwoord op weet te geven dan de gepoliticeerde seculiere wetenschap.
Maar een ieder moet dat voor zichzelf uit maken. De accepatie of ontkenning is aan de mens en daar moet jij met je dikke kop niet mee bemoeien.

[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (02-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 19:07
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Mitsj, je bent een brutale aap en daarbij ook nog bijzonder kinderachtig
Ok mugshot , zoiets wat Mujahideen nu zegt is met modder gooien en flauw.

Citaat:
Je loopt wel in iedere topic te zaniken hoe onverdraagzaam gelovigen wel niet zijn en hoeveel oorlogen ze volgens jou wel niet veroorzaakt hebben, maar zelf geef je ook niet echt het juiste voorbeeld. Je doet ook net alsof je WEET dat God niet bestaat.
1. durf het maar eens te ontkennen dat er veel oorlogen door religie zijn gestart
2. ben ik onverdraagzaam omdat ik atheist ben ... of omdat je er niet tegen kan dat je niet met harde bewijzen tegen evolutie kan komen?
3. ik geloof niet in een hogere macht nee en er is niets maar dan ook niets dat erop wijst. Dus heb ik ook een reden om erin te geloven.

Citaat:
Natuurkunde zegt: niets kan uit zichzelf ontstaan en niets kan in zichzelf verdwijnen.
Natuurkunde zegt: actie=reactie
Natuurkunde heeft het hier over materie.
En als een god aan deze eisen moet voldoen is elk molecuul een god volgens jouw.

Citaat:
Er is iets, en dat iets is zodanig dat wij dat niet kunnen omvatten.
het heelal heet dat.

Citaat:
Reizen van de aarde naar het verste melkwegstelsel die we kunnen zien zou met lichtsnelheid nog langer duren dan 1000.000.000x de maximale leeftijd van onze eigen zon.
Zon bestaat 5 miljard jaar , heelal 14 miljard , dus hier overdrijf je wat.

Citaat:
Laat staan wat buiten onze werkelijkheid bestaat.
hm buiten onze werkelijkheid ... zozo dat klinkt leuk maar in feite is het onzin.

Citaat:
Dat "iets" is de oorzaak van ontstaan van alles wat wij beleven.
ja dat iets heet materie.

Citaat:
Ik moet zeggen dat geloof daar een realistischer en logischer antwoord op weet te geven dan de gepoliticeerde seculiere wetenschap.
ja anders zou je niet religieus zijn he.
en daarom wil je ook niet toegeven aan harde bewijzen die het tegenspreken.

Citaat:
Maar een ieder moet dat voor zichzelf uit maken.
Inderdaad maar je zit op een filosofie forum om dat te bespreken en meningen uit te wisselen.

Citaat:
De accepatie of ontkenning is aan de mens en daar moet jij met je dikke kop niet mee bemoeien.
Als jij niet wil dat ik me daarmee bemoei begrijp je het nut niet van een filosofie forum en jij slaat net zo goed theistisch gezeik uit als ik dat over atheisme doe.
Dus je hebt geen recht van spreken.
En je hebt zeker geen recht om mensen persoonlijk aantevallen zoals je in elke post doet als je je niet lekker voelt bij eerder genoemde discussies.

Citaat:
[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (02-03-2002).]
Ja en je mag hem nog wel een keer aanpassen om de persoonlijke beledigingen eruit te halen en lever voortaan alleen commentaar op argumenten en kom met bewijzen alsteblieft.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 20:13
Silindistani
Silindistani is offline
Gut, gut... Wordt dit toch weer een flamewar over het wel of niet bestaan van God.

Mitsj vindt ik net zo'n blind paard als Mujahideen, beide klampen ze zich met alle macht vast aan hun eigen denkbeelden en sluiten ze zich compleet af voor denkbeelden die ook maar iets afwijken.

Het gaat hier over het intelligentie-niveau van een gelovige, niet over het bestaan van God. Nu begrijp ik wel dat het ietwat relevant is, maar kom dan asjeblieft met bewijzen aan die niet terugvallen in een cirkelredenatie (Het staat in de Koran/Bijbel dus het is zo, of God bestaat niet omdat de evolutie bewezen is).

Discussieer liever normaal... Ik erger me er nu al dood aan dat ieder topic verzand in dit soort welles nietes verhalen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 20:34
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Mitsj vindt ik net zo'n blind paard als Mujahideen, beide klampen ze zich met alle macht vast aan hun eigen denkbeelden en sluiten ze zich compleet af voor denkbeelden die ook maar iets afwijken.
Dit is nou het probleem , ik sta er open voor maar er zijn compleet geen bewijzen ervoor dus dat kan jij zien als het klampen aan. Als er nou een fatsoenlijk bewijs was behalve de koran en bijbel ( ) dan zou ik er zeker voor openstaan.

Citaat:
Het gaat hier over het intelligentie-niveau van een gelovige, niet over het bestaan van God. Nu begrijp ik wel dat het ietwat relevant is, maar kom dan asjeblieft met bewijzen aan die niet terugvallen in een cirkelredenatie (Het staat in de Koran/Bijbel dus het is zo, of God bestaat niet omdat de evolutie bewezen is).
Ok dat vind ik dus ook.

Citaat:
Discussieer liever normaal... Ik erger me er nu al dood aan dat ieder topic verzand in dit soort welles nietes verhalen.
in een discussie is er toch altijd sprake van wellus nietus .
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 16:13
commodo
commodo is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:

Als God (of allah) zo goed is dat hij alles hier gemaakt heeft, dan kan hij toch zelf wel zien 'wie onder de mensen God Hem het meest aanbidt en goede werken verricht'???
Ik geloof niet dat je daarom leeft, er moet 'n andere reden zijn. (welke week nognie)
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 19:10
jimmyO
jimmyO is offline
.

[Dit bericht is aangepast door jimmyO (03-03-2002).]
Oud 03-03-2002, 19:11
jimmyO
jimmyO is offline
Citaat:
commodo schreef:
Als God (of allah) zo goed is dat hij alles hier gemaakt heeft, dan kan hij toch zelf wel zien 'wie onder de mensen God Hem het meest aanbidt en goede werken verricht'???
ja, die vraag had ik dus ook al (duizenden replys geleden)

Oud 03-03-2002, 19:26
commodo
commodo is offline
sorry
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 10:22
jimmyO
jimmyO is offline
Citaat:
commodo schreef:
sorry
excuses is niet nodig lijkt me...
Oud 04-03-2002, 10:27
PrackaH
PrackaH is offline
Ik heb er nooit zo bij nagedacht...maar ik leef, want ik heb geen keuze en dus leef ik nergens voor...ik leef zeker niet voor anderen. Okee, als ik dan voor iemand leef, ben ik het zelf...als dat kan.
Oud 04-03-2002, 13:50
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
mitsj schreef:

Volgens mij zit ik nog niemand aan het onderdrukken en houdt ik een gewone discussie dus dit is een belachelijke vergelijking.
Vervang die missionarissen in de christenen met drang tot bekeren en je hebt je zinnige vergelijking.

Citaat:
Iemand is onschuldig tot dat zn schuld bewezen is.
Dit kunnen gelovigen net zo goed tegen jou gebruiken

Citaat:
Wederoom een belachelijke vergelijking.
Lijkt mij niet..
Als jij een drang hebt over iedereen heen te walsen die het woord 'god' in zijn mond neemt, ligt dat bij jou en is het niet 'gedoemd zo te zijn'.

Citaat:
lol ... tnx
Je geeft met zo een vergelijking (wellicht zelfs onbewust) aan dat je religie als iets ziet wat bestreden moet worden, net als criminaliteit.

Citaat:

nee jij kan niet tegen filosofische onderwerpen in verschillende posts dus moet je het filosofie forum maar in totaal ontwijken
Nee, ik kan niet tegen respectloos en blind geblaat in interessante topics.
Als jij dat niet kunt laten moet je het filosofieforum maar in totaal ontwijken ..-

Citaat:
mitsj schreef:

Ok mugshot , zoiets wat Mujahideen nu zegt is met modder gooien en flauw.
Bravo..
Je begint het te leren..

Citaat:
1. durf het maar eens te ontkennen dat er veel oorlogen door religie zijn gestart
Durf het maar eens te ontkennen dat dezelfde oorlogen zonder religie niet om een andere reden gestart zouden zijn..

Citaat:

En als een god aan deze eisen moet voldoen is elk molecuul een god volgens jouw.
Want hij gelooft in een alomvattende god

Citaat:
hm buiten onze werkelijkheid ... zozo dat klinkt leuk maar in feite is het onzin.
Natuurlijk klinkt dat binnen onze werkelijkheid als onzin..
Hij zegt niet voor niets buiten onze werkelijkheid.

Citaat:
Inderdaad maar je zit op een filosofie forum om dat te bespreken en meningen uit te wisselen.
Je weet dus wel waar een filosofie forum voor is.
Gebruik die wetenschap in het vervolg dan ook..

Citaat:
Silindistani schreef:

Het gaat hier over het intelligentie-niveau van een gelovige, niet over het bestaan van God.
Volgens mij ben je met dat andere topic in de war , de vraag hier was 'waarvoor leef jij?'

Citaat:

You and me both

Reageren

Regels voor berichten