Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Voedsel is niet het enige probleem. Stel je voor dat je voor 24*10^9 mensen eten hebt, heb je (ik neem aan dat er sprake was van een neo-Malthusiaanse berekening) al je goede grond gebruikt en eet iedereen water met rijst. Moet je echter ook nog iedereen van een onderbroek voorzien, is er al niet genoeg meer te eten. Kwaliteit versus kwantiteit, gaan we weer. Ik denk niet dat onze grootste roeping is het op de wereld zetten van mensen die water en rijst eten, mmm?
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
We moeten er echter niet rekenen dat zoiets wel op tijd wordt gevonden, kunnen beter een beetje goed bestuur verzorgen overal, zowel in de VS als in de 3e wereld. Iets zekerder.
||
Citaat:
|
![]() |
Het CBS voorspelde geloof ik al dat de Ned. bevolkingsgroei nog wel even door zou gaan maar ergens in 2010-2020 zou stagneren.
Die voedseltekorten in de wereld... Het komt natuurlijk ook door het westerse imperialisme waarmee we die ontwikkelingslanden verkloot hebben. Aan de andere kant is het niet onze schuld dat ze daar de hele tijd oorlogen aan het voeren zijn en ze niet goed kunnen regeren. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Joostje heeft gelijk met het hoogtepunt in 2050, het is dan maar te hopen dat we dan klaar zijn met de wereldwijde duurzame ontwikkelingen, opdat we klaar zijn voor de 2de helft van deze eeuw. REIE
|
Het is wel erg maar we doen er toch niks aan, hoe vaak zien we hongerige magere afrikaantjes over ons tv scherm kruipen van de honger, terwijl wij lekker ons ossenhaasje met championnensaus eten, onze resten eten weggooien e.d.
Geld geven doe ik niet omdat er al genoeg mensen zijn die dat doen maar vooruitgang komt er ook niet zo een, twee, drie. Het liefst zou ik ze elke dag persoonlijk mijn etensresten brengen, of een compleet maaltijd, maar dat gaat ook niet. Als Bill Gates, met zijn miljarden nou eens 1 of 2 miljard afstaat voor afrika, maar dan daad werkelijk voor voedsel, geen geld geven, maar eten en medicijnen geven. Het is de schuld van de regeringen daar dat de mensen honger hebben, het geld wat ze krijgen steken ze weer in wapens e.d.
|
![]() |
als we hier zuinig aan doen met eten, en niet alels werspillen, ook qua energie enz, dan zijn we al op de goede weg. Als iedereen dat doet,dan kunnen al die kleine weggegooide etensrestjes allemaal naar afrika worden gestuurd, en dan kunne ze wat eten...Ennewe sturen meteen een paar emmers mee
|
![]() |
|
Die man heeft iig genoeg geld om anderen te helpen, en zo zijn er natuurlijk veel meer, het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat hij alleen alles steunt (ook al heeft hij daar een groot genoeg vermogen voor).
Ik zag gisteren avond laat op het nieuws beelden van kindertjes in argentinie, daar zag ik een pas geboren kindje, en geloof mij zoiets erg heb ik nog nooit gezien ![]()
|
Wij rijken mogen best wat inleveren om de buiken van de armen te vullen, vind ik.
(dus de geldstromen moeten beter verdeeld worden over de aarde, zodat de armere landen rijker worden en zo hun gezinnen niet iedere dag zich af hoeven te vragen of ze de volgende dag wel te eten hebben). Overigens is www.globalissues.org een interessante pagina die aan dit onderwerp (poverty) veel aandacht besteedt. |
![]() |
|
![]() |
Mensen vergeet het maar, gisteren verkondigde Erica Terpstra (VVD) in een debat met Sharon Dijksma (PvdA) Buitenhof verder te willen bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking. Zo lang er een CDA-VVD-kabinet mogelijk is wordt er dus niet omgekeken naar dit soort problemen.
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hamas aan de macht T_ID | 500 | 30-01-2006 18:44 | |
Verhalen & Gedichten |
WEDSTRIJD-POLL: Predikt de waanzin en de zwartgalligheid! xineof | 231 | 22-01-2006 15:10 | |
Verhalen & Gedichten |
Een mythe SiemdeCyper | 25 | 13-07-2004 22:42 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Leven: "Evolutie of schepping?" BiL@L | 13 | 03-12-2003 11:02 | |
Verhalen & Gedichten |
Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!) Tantalus | 31 | 02-02-2002 10:36 | |
ARTistiek |
Vorproefje: binnenkort in de winkels: Jantje zonder Reclame! Verwijderd | 3 | 05-09-2001 08:05 |