Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik begrijp wel wat je bedoeld hoor. Ik zeg ook niet dat pijn moet verdwijnen, contrast is ook essentieel voor ervaring, maar soms heb je pijn wanneer je de boodschap allang begrepen hebt. Soms is pijn nutteloos. Of denk je van niet? Okee nog een voorbeeld dan... Iemand verliest z'n been en heeft enorme pijn daarvan. Wat voor nut heeft het dan dat die pijn maar blijft duren en duren? Hij weet dat z'n been er af ligt en dat het flink fout zit, maar hij hoeft geen actie te ondernemen. |
![]() |
||
Citaat:
Waarneming is altijd relatief, omdat het altijd door de hersenen bewerkt wordt. Genesis |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Pijn helpt ook bij het verwerken van pijn, Of bij het verwerken van de oorzaak van pijn Door sommige hevige pijnstoten kun je zelfs buiten westen raken, dat is op dat moment beter voor je. ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan. Laatst nog een hoofdpijn of zo gehad? Probeer dat maar eens weg te willen. Misschien bestaan er wel mentale routines en patronen waarmee het makkelijker is, maar die zijn mij niet bekend. Citaat:
Pijn ter verwerking? Hoe bedoel je dat? [Dit bericht is aangepast door KontraDix (23-03-2002).] |
![]() |
|
Er zijn mensen die door een een of andere aandoening geen pijn meer voelen, ze sterven meestal op vroege leeftijd aan een of andere infectie en weefselbeschadigingen... niet zo prettig dus.
Pijn kan je negeren, er is ergens in Engeland een groep "artiesten" die zichzelf of door iemand anders vrijwillig pijn doen. Maar omdat ze zich er op voorbereiden "voelen ze niks"... ze weten het wel, maar reageren dr niet op zeg maar. Beetje maf stel mensen maar goed, ze leveren iig het bewijs dat je pijn kan negeren.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Gewoon uitgeput -SoloWolf- | 8 | 31-03-2005 20:41 | |
Psychologie |
citalopram Verwijderd | 20 | 03-01-2005 20:06 |