Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2002, 19:24
SugarBox
SugarBox is offline
Was net op het nieuws.. Ze willen allerlei maatregelen gaan treffen om het aantal zelfmoorden per jaar willen terugdringen. D.m.v. Hekken bij de spoorwegovergang enz.

Wat vinden jullie ervan?

Ik persoonlijk vind het belachelijk, want :

-Mensen moeten zelf kunnen beslissen of ze dood willen of niet, wie zijn wij om dat voor iemand anders te bepalen?
-Ze kunnen het probleem van suicidale mensen beter bij de bron aanpakken door ze betere psychiatrische hulp te bieden.
Oud 28-11-2002, 19:35
TwiSt
TwiSt is offline
Citaat:
SugarBox schreef:
Ze kunnen het probleem van suicidale mensen beter bij de bron aanpakken door ze betere psychiatrische hulp te bieden.

Ik vind het niet belachelijk, maar ik denk dat het niet veel zal helpen om hekken neer te zetten, maar als mensen een einde willen maken aan hun leven, zoeken ze wel een andere manier.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 19:54
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
SugarBox schreef:

-Mensen moeten zelf kunnen beslissen of ze dood willen of niet, wie zijn zij om dat voor iemand anders te bepalen?
-Ze kunnen het probleem van suicidale mensen beter bij de bron aanpakken door ze betere psychiatrische hulp te bieden.
Mee eens.
Maar als iemand voor de trein springt..
Btje aso is dat wel, je bezorgt er alleen maar meer
mensen rotte herinneringen mee denk ik.

Nouja.. het lijkt me behoorlijk nutteloos, aangezien mensen
wel iets anders vinden als ze echt willen.
Mja.. misn kan het iemand wel weer op het laatste
moment tegenhouden..
Oud 28-11-2002, 19:54
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
TwiSt schreef:

Ik vind het niet belachelijk, maar ik denk dat het niet veel zal helpen om hekken neer te zetten, maar als mensen een einde willen maken aan hun leven, zoeken ze wel een andere manier.
ja precies. ik heb het niet gezien op journaal, maar dit lijkt me wel beetje zinloos. Op zich hekken vink niet verkeerd, is eigenlijk alleen maar goed. maar zou je daarmee echt het aantal terug dringen???

Maar goed, idee is goed, maar het zal niet echt werken zoals bovenstaande zei: ze vinden wel andere manieren....
Oud 28-11-2002, 20:21
SpiT
SpiT is offline
Waarom zou je hekken bij spoorwegovergangen gaan plaatsen? Er zijn nog veel meer manieren om zelfmoord te plegen, mensen die echt zelfmoord willen plegen die zullen die manieren ook wel weten. Wat kan je er tegen doen? Je vind waarschijnlijk altijd wel 'n manier.

Ze kunnen idd beter psychiatrische hulp ofzoiets bieden, dat heeft waarschijnlijk meer effect.
Oud 28-11-2002, 21:00
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Ze kunnen beter rockmuziek verbieden...

Dat heeft pas echt een slechte invloed op de jeugd!
Oud 29-11-2002, 00:34
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef:
Ze kunnen beter rockmuziek verbieden...

Dat heeft pas echt een slechte invloed op de jeugd!
Sorry hoor, maar van die bagger dat ze afkorten met R&B wordt ik juist gillend gek. En van die grafmuziek die ze hardcore noemen helemaal. Ik moet altijd lekker de agressie er FF uit kunnen gooien op goede lekkere harde rock/metal.
Oud 29-11-2002, 10:06
Verwijderd
Met het hekken plaatsen bij spoorwegen ben ik het wel eens, als mensen zelfmoord plegen door voor de trein te springen, bezorgen ze daarmee de machinist trauma's (ik heb een tijd terug een stuk gelezen in de Telegraaf, over een machinist die al 9 keer (geloof ik, ik ben niet helemaal zeker van dat aantal, tenminste wel redelijk veel) had meegemaakt dat er iemand voor zijn trein was gesprongen, daar had hij trauma's aan overgehouden, was een heel indrukwekkend stuk om te lezen).

Maar ik denk (of eigenlijk weet ik dat wel zeker) niet dat het werkt om het aantal zelfmoorden terug te dringen, de mensen die echt zelfmoord willen plegen, doen dat toch wel, maar dan op een andere manier, er zijn daar manieren genoeg voor.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 13:30
dystopia
dystopia is offline
- Brug tussen hulp en slachtoffer verkleinen.
- Werkgevers en leerkrachten ed. er (beter?) op laten attenderen en verschijnselen laten herkennen; ook van psychoses ed. (een leerkracht mag wat mij betreft meer verdienen en een soort van amateur-psycholoog opleiding erbij krijgen. Een leerkracht moet ook vertrouwen en liefde uitstralen tov. de leerlingen imo. Maar goed dit gebeurd in princiepe al met contactpersonen iic)
- Van kinds af aan duidelijk maken op school dat generalisaties (over psychologen) niet kloppen.

Ik ben voor preventie en niet van die maatregelen om mensen ervan te weerhouden wanneer ze het willen doen. Die vinden wel een andere reden ben ik bang. Maar goed. Het gaat hen gewoon om de cijfers (die tov. het buitenland goed zijn). Men wil gewoon nog beter zijn dan het buitenland. Triestig...
Oud 29-11-2002, 17:55
vampire_esje
vampire_esje is offline
Citaat:
SugarBox schreef:

-Mensen moeten zelf kunnen beslissen of ze dood willen of niet, wie zijn wij om dat voor iemand anders te bepalen?
helaas is zelfmoord nog steeds strafbaar.... dus je mag het niet bepalen!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 18:04
Verwijderd
Citaat:
vampire_esje schreef:
wat nou strafbaar??? je krijgt toch zeker geen boete of gevangenis straf als je zm-pleegd???

maargoed, dat zze dat geld van al die hekken maar steken in betere psychische hulp en het sneller opsporen van mensen met problemen en alles. en de keuze om dood te willen moet je bij de persoon zelf laten vind ik.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 21:03
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
wat nou strafbaar??? je krijgt toch zeker geen boete of gevangenis straf als je zm-pleegd???

maargoed, dat zze dat geld van al die hekken maar steken in betere psychische hulp en het sneller opsporen van mensen met problemen en alles. en de keuze om dood te willen moet je bij de persoon zelf laten vind ik.
Juist
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 22:49
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
vampire_esje schreef:
..gelukkig bedoel je. Euthanasie kan overigens wel; maar daar zitten nogal strikte regels aan (weer gelukkig).
Oud 29-11-2002, 23:04
dawnie
dawnie is offline
Citaat:
vampire_esje schreef:
hoe kan zoiets nou strafbaar zijn? alsof er ook maar iets aan te doen is als je het gedaan hebt, en als je een poging doet hoor je er van de wet ook echt niks meer van hoor...
Oud 30-11-2002, 04:21
MrOizo
MrOizo is offline
Wat dacht je ervan dat mensen elkaar meer in hun waarden laten? dat je niet iemand hoeft te negeren of af te zeiken of te pesten om hoe hun zijn?

ohja trouwens als iemand dood wil kan je alles wel beveiligen op straat, maar iemand die echt wil vind toch wel het geschikte plekje, echt onzin dus, inderdaad het probleem zelf aanpakken, zoals een voorbeeld wat ik zelf gaf
Oud 30-11-2002, 12:19
Verwijderd
Citaat:
SugarBox schreef:

Dat is wel zo, maar als ze dan zo nodig dood moeten, doen ze dat maar op een iets minder traumatische manier voor de medemens.

Ik ben wel voor hekken bij spoorwegen en dat soort dingen, maar niet om de aantallen terug te dringen, maar om machinisten en dergelijke te beschermen. Iemand die dood wil, vind wel een andere manier, een manier waarbij een ander geen trauma oploopt..
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 20:22
moenbase
moenbase is offline
Wat het vaak is:

Op hét moment willen ze dan graag dood.
Maar vaak als het 'mislukt', en ze geholpen worden denken ze ook vaak van "jeetje, gelukkig leef ik nog!".

Maar door het tegen te houden door hekken te plaatsen enzo...ik denk dat het wel iets tegenhoud, maar niet genoeg.
Oud 01-12-2002, 09:49
Southraider
Southraider is offline
als iemand echt zelfmoord wil plegen dan lukt dat toch wel, dat is gewoon niet tegen te houden.
En door hekken langs spoorwegen te plaatsen los je het probleem niet op.
Oud 01-12-2002, 11:16
BlackMystery
BlackMystery is offline
als ze inplaats van hekken te plaatsen
nu is zien dat het een meer leefbare wereld word
en er minder mensen zijn die zelfmoord willen plegen
want mensen die het echt niet meer zien zitten die hou je niet tegen met hekken, al moeten ze zich opdenduur ophangen met hun eigen broeksriem
dus ik vind het maar bullsh*t van die hekken
en ik vind dat je gelijk hebt
mensen moeten het recht hebben om te kiezen over hun eigen leven en zo ook dood
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 11:34
Verwijderd
Citaat:
BlackMystery schreef:

mensen moeten het recht hebben om te kiezen over hun eigen leven en zo ook dood
en dan mogen ze ook maar even voor anderen beslissen dat die een trauma overhouden aan hun dood?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 11:52
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
en dan mogen ze ook maar even voor anderen beslissen dat die een trauma overhouden aan hun dood?
Als iemand zelfmoord pleegt houd er altijd
wel iemand een trauma aan over imo.
Mja, om er dan voor te zorgen dat mensen
naast je familie ed er iets aan overhouden.. :\
Oud 01-12-2002, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Betamethason schreef:
Als iemand zelfmoord pleegt houd er altijd
wel iemand een trauma aan over imo.
Mja, om er dan voor te zorgen dat mensen
naast je familie ed er iets aan overhouden.. :\
Tuurlijk, je omgeving houdt er verdriet aan over, maar daar doel ik niet op..

Ik doel op de machinist die ineens een persoon voor zn trein ziet, heel hard remt, vervolgens de klap voelt van het raken van die persoon, en met een beetje pech ook nog de 'restjes' ziet...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 18:22
Sysy
Sysy is offline
Ik denk dat het voor de mensen die het in een vlaag doen wel nuttig is, als het dan opeens moeilijker is dan ze eigenlijk dachten geven ze het misschien wel op ofzo...

uh ja lomp verwoord, maar begrijpt iemand het?
Oud 01-12-2002, 18:25
Sysy
Sysy is offline
Citaat:
SugarBox schreef:

Die mensen zien geen andere uitweg terwijl er wel ééntje is, die zouden wij hen toch moeten laten zien?
Oud 03-12-2002, 13:56
revolucia
revolucia is offline
Van mij mogen ze die hekken er wel neer zetten... de mensen die het echt willen doen het toch wel en de meeste mensen die het echt willen hebben dan vaak ook nog wel het gevoel in hun donder om andere mensen er geen trauma mee te bezorgen.

Wat ik bedoel is dat veel mensen een zelfmoordpoging doen in een opwelling, een impuls. En als je dan 10 km moet lopen voor je bij de spoorwegovergang bent....misschien ben je wel van gedachten veranderd! You never know...en ook al voorkomt het per jaar maar een van de zelfmoorden die in een impuls zijn gepleegd...je redt er mensen mee en je houdt families bij elkaar...
Oud 03-12-2002, 18:19
Violence Fetishist
Violence Fetishist is offline
Citaat:
SugarBox schreef:

of iedereen met zelfmoordneigingen doodschieten
tja hier komen vast geen replies op
Oud 03-12-2002, 18:42
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
rysdigital schreef:
of iedereen met zelfmoordneigingen doodschieten
tja hier komen vast geen replies op
Laten we het wel even serieus houden graag...
Mensen die zelfmoord willen plegen zullen zich ook niet door die hekken tegen laten houden. Ik bedoel daarmee niet zozeer dat ze er overheen zullen proberen te klimmen om alsnog voor een trein te springen, maar dat ze het dan mogelijk wel op een andere manier zullen proberen. Wat dat betreft sluit ik me aan bij de eerste reply van dystopia en de laatste van SugarBox.
Oud 03-12-2002, 18:47
Violence Fetishist
Citaat:
mathfreak schreef:
Laten we het wel even serieus houden graag...
[/hap mode]
wrom? censorship = evil
zelfmoord (willen) plegen = zielig :/
in my not so humble opinion; dus
:b

[/provoke mode]
Oud 03-12-2002, 19:28
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
rysdigital schreef:
wrom? censorship = evil
zelfmoord (willen) plegen = zielig :/
in my not so humble opinion; dus
:b

[/provoke mode]
Misschien vind jij het zielig om zelfmoord te plegen, maar je dient je dan wel te realiseren dat er heel wat aan een beslissing van zo iemand vooraf is gegaan en dat iemand op zo'n moment niet in staat is om de invloed van de gevolgen van zijn of haar zelfmoord op anderen te realiseren. Ik vind het dan ook niet echt gepast als je dergelijke opmerkingen meent te moeten maken.
Oud 03-12-2002, 21:33
Disturbed
Disturbed is offline
Een betere opvoeding lijkt me effectiever.
Oud 03-12-2002, 22:48
Saraï_h
Saraï_h is offline
ben t eens met hierboven

preventie

btw goeie topic, en kheb weleens met treinchauffeur hierover gesproken (nadat een vriendin foto's liet zien van ons liggend op een treinrails hehehe)

en die zei dat ie al tig zelfmoorden had meegemaakt, een paar keer in de week springt er wel iemand voor een trein, en dat is echt waar, en er zijn harstikke veel machinisten echt ziek geworden hiervan.. niet echt gek denk ik zo he.

Dus goed dat ze daaraan denken, ik ken wel een aantal psychiatrische inrichtingen naast spoorwegovergangen dus ja is misschien wel een goed idee.

maarrr als iemand zelfmoord wilt plegen doet diegene dat toch wel.. dus werken aan preventie.. meer geld steken in de zorg bla bla politiek dus.

Laatst gewijzigd op 03-12-2002 om 22:52.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 12:13
Verwijderd
ik vind dat ze het gewoon moeten doen
zelfmoordplegen in de zin van voor de trein springen is gewoon super egoistisch
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 12:14
Verwijderd
en de meeste mensen die zefmoord plegen willen niet eens dood, als je ECHT DOOD WIL is dat helemaal niet zo moeilijk
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 13:20
Violence Fetishist
Citaat:
mathfreak schreef:
Ik vind het dan ook niet echt gepast als je dergelijke opmerkingen meent te moeten maken.
vette pech 4 u
ik ben obviously bored
hehe
Oud 04-12-2002, 18:30
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
rysdigital schreef:
vette pech 4 u
ik ben obviously bored
hehe
Als je je zo verveelt raad ik je aan om een forum te zoeken dat interessanter voor je is en dergelijke opmerkingen hier voortaan achterwege te laten.
Oud 08-12-2002, 10:45
Violence Fetishist
Citaat:
mathfreak schreef:
Als je je zo verveelt raad ik je aan om een forum te zoeken dat interessanter voor je is en dergelijke opmerkingen hier voortaan achterwege te laten.
lol :b
neh
Oud 08-12-2002, 10:50
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
rysdigital schreef:
lol :b
neh
Ik heb het idee dat je tamelijk hardleers bent. Als je dan zo graag een confrontatie met anderen wenst aan te gaan door dergelijke uitspraken te doen is dat jouw keuze, maar het is in ieder geval geen verstandige.
Oud 08-12-2002, 10:56
PsychoBoy
PsychoBoy is offline
SugarBox,
ik vind ook inderdaad dat ze dat zelf mogen beslissen,
Maar niet voor de trein springen, of van een hotel springen, etc.
Dit vind ik niet kunnen..
Je doet hier mensen mee pijn..
Je kunt mensen beter laten inslapen, of soorten pillen geven.
Dat is wat ik ervan vind.
Je snapt toch ook wel dat voor de trein springen alleen maar meer pijn doet??
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 11:05
Verwijderd
Laten we weer terug gaan naar het onderwerp van de topic:
'Maatregelen om het aantal zelfmoorden terug te dringen.' En niet enkel of mensen het zelf mogen beslissen of niet en hoe ze het het beste zouden kunnen doen ed. Dat zijn andere discussies, en vooral die laatste staan we niet meer toe op het forum.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten