Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Als we niet zo veel wisten en konden. Was er ook niet zo veel milieuvervuiling. De mensheid is al lang de kringloop ontsprongen en weet nog niet hoe het daar mee om moet gaan. Door allerlij technologiën weten we nu hoe we ons zelf langer in leven moeten houden. Is dat nogig? nut? nee. Onze tanden zijn we al kwijt als we 50 zijn. Zelfs ons eigen lichaam is nog niet gewend aan de technologie. Waar zijn we dan mee bezig?
||
Citaat:
Egoisme en macht dat zijn de boosdoeners. We zijn verkeerd begonnen en nu zullen we het afmaken ook, tenzij we eens alles lieten vallen en solidair waren in het veranderen van de wereld. Technologie is verbazingwekkend en we kunnen geheel milleuvriendelijk leven als we eens ons goed achter de oren krabben, maar het grootste gedeelte van de massa is zich hier niet bewust van... lekker makkelijk de schuld afschuiven en laks zijn.
|
![]() |
deze maatschappij leidt tot geluk , dankzij de technologie en wetenschap is het mogelijk om je leven zo lang mogelijk en plezierig mogelijk te maken.
Het leven is er wel complex door geworden en dat moet je ervoor over hebben. Egoisme is trouwens de drijfveer geweest naar ontwikkeling. Het is de mens eigen. Macht is trouwens ook het resultaat van egoisme. En als sommige van jullie het zo leuk zouden vinden als alles weer prehistories was dan mogen jullie nu van mij naar het archeon en lekker in een grot bij een vuurtje zitten en buiten buffels gaan neer schieten , als ze die daar hebben ![]() |
![]() |
|
Good old Plato zei het al, er moet een evenwicht zijn tussen Mythos en Logos. Dus wat men met de rede doet en met religie of dans etc.
En nu lijkt het er dus op dat het evenwicht is verstoord. Wij hebben te veel Logos, en worden materialist, respecteren dus alleen het materiele, en doen te weinig sociaal, en ergens anders is er teveel Mythos, met als resultaat religieuze fanatici. REIE
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
muziek zingen jeweetwel15 | 5 | 30-08-2013 19:22 | |