Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2002, 10:13
bambykill
bambykill is offline
Ik las laatst in de krant dat Nederlanders een van de verwendste mensen waren. Maar dan vraag ik me toch af of de mensheid ooit tevreden kan zijn (Op de lange termijn dan) want we willen steeds meer en meer. In 3e Wereld landen klagen ze over niet eten, en hebben ze dat dan klagen ze over geslachtsziektes en huizen. Ik zou zo denken, Hoe meer je oplost, hoe meer problemen er voor de mens bijkomen omdat je je levensstandaard na het opgeloste probleem gewoon een stukje hoger zet. Hier zitten we namelijk voortdurend te klagen over file's, slecht telefoon verbindingen en vooral depressie's. Depressie's, kijk maar eens bij psychologie. Ik snap niet wat wij nou te klagen hebben.

Wanneer zal de mens nou wel tevreden zijn of kan zoiets gewoon niet.
__________________
Life is beautifull, it really is, without it, you're dead
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2002, 12:33
Uhmpra
Uhmpra is offline
ik weetniet of er meer problemen bijkomen, wanneer je meer oplost, maar iig blijven er 'problemen' bestaan en zal er altijd wel iets zijn wat de mens niet zint,
ik denk niet dat de mensheid ooit echt tevreden of gelukkig kan zijn (althans niet als de mens zo blijft als ie nu is)
__________________
Let maar niet op mij, ik wacht en vul slechts mijn tijd... || bleh
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 13:18
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
bambykill schreef:
Hier zitten we namelijk voortdurend te klagen over file's, slecht telefoon verbindingen en vooral depressie's. Depressie's, kijk maar eens bij psychologie. Ik snap niet wat wij nou te klagen hebben.

wat hebben wij te klagen? eenzaamheid denk ik.
dat hebben de mensen in de derde-wereld landen niet, die hebben vaak hechte families of vrienden. hier is dat veel minder juist door onze welvaart. saamhorigheid/liefde is veel belangrijker dan al die weelde van ons wat depressie betreft. weelde werkt tenslotte als een drug, je went aan wat je hebt en beleeft geen plezier meer aan iets wat je te vaak doet. en dan wil je meer en daar wen je ook weer aan en dan wil je nog meer.
in beverly hills wonen veel depressieve mensen, juist doordat ze de top bereikt hebben, want daar wennen ze aan.

Wanneer zal de mens nou wel tevreden zijn of kan zoiets gewoon niet.
'de mens' bestaat niet. er zijn 6 miljard mensen op de aarde weet je.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Ik snap niet wat wij nou te klagen hebben.
Meer eten en minder ziektes maken het leven draaglijker, niet per definitie leuk...

Wat klagen over telefoonverbindingen en files betreft heb je gelijk, maar depressies hebben volgens mij niet echt iets te maken met een al dan niet luxe leventje.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 19:15
LittleLucille
LittleLucille is offline
Ik vindt persoonlijk dat mensen niet meer zo snel tevreden zijn met dingen *goederen gezondheid....*
Ze gaan sneller klagen over de dingen die ze nog niet hebben en de beuren wel...(als je begrijpt wat ik bedoel)
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

'de mens' bestaat niet. er zijn 6 miljard mensen op de aarde weet je.
Dat vind ik nou onzin, mensen zijn heus niet saamhoriger in derde wereld landen. Dan zouden ze allang over hun problemen heen zijn. Mensen zijn overal eenzaam.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 19:57
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Ik denk niet dat er ooit een punt zal komen waarop iedereen gelukkig is. Niet alleen door de alsmaar toenemende levensstandaard, maar ook door puur toeval (een natuurrampje ofzo verziekt het al weer aardig).
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 19:59
Uhmpra
Uhmpra is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

'de mens' bestaat niet. er zijn 6 miljard mensen op de aarde weet je.
nee das waar, maar anders wordt het een beetje lastig praten, dus praat je over 'de mens', ook omdat er toch wel enige algemene kenmerken zijn
__________________
Let maar niet op mij, ik wacht en vul slechts mijn tijd... || bleh
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 20:22
tacidvs
tacidvs is offline
Misschien is ontevreden zijn de sleutelmotivatie tot vooruitgang?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 21:36
Danny
Avatar van Danny
Danny is offline
Citaat:
bambykill schreef:
Wanneer zal de mens nou wel tevreden zijn of kan zoiets gewoon niet.
Het kan wel! , ik ben hééél erg tevreden met mezelf, met mijn leven en met mijn wereld. Het is maar wat je er van maakt.. een beter milieu begint bij jezelf zal ik maar zeggen.

Danny
__________________
Red Red Wineeee
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 22:13
Uhmpra
Uhmpra is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Misschien is ontevreden zijn de sleutelmotivatie tot vooruitgang?
ja en vooruitgang is in sommige gevallen misschien weer de oorzaak van ontevredenheid?
__________________
Let maar niet op mij, ik wacht en vul slechts mijn tijd... || bleh
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 10:47
bambykill
bambykill is offline
Citaat:
Danny schreef:
Het kan wel! , ik ben hééél erg tevreden met mezelf, met mijn leven en met mijn wereld. Het is maar wat je er van maakt.. een beter milieu begint bij jezelf zal ik maar zeggen.

Danny
Ja Danny, ik ben ook wel tevreden met mezelf en met alles wat ik heb, maar ik snap niet zo veel van de mensen hier in Nederland die dat niet hebben, terwijl ze toch best veel hebben.

Het is precies zoals Uhmpra het zegt. Een kringloop die omhoog lijkt te gaan maar naar mijn idee eerder daalt. Want wat is het punt om steeds welvarender en rijker te worden als je er helemaal niet gelukkig van wordt?
__________________
Life is beautifull, it really is, without it, you're dead
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 11:38
Uhmpra
Uhmpra is offline
geluk (als ik dat mag gelijkstellen aan het tevreden zijn dat in de stelling gebruikt werd) zit zeer zeker niet in bezit (misschien wel juist niet), maar zit in jezelf, je moet zelf een manier kunnen vinden gelukkig te worden of tevreden te zijn, maar ga dat maar eens aan de massa (of de doorsnee Nederlander) vertellen,
ik wil hiermee niet zeggen dat het makkelijk is om gelukkig te worden ofzow, ik ben ook niet altijd gelukkig, maar het ligt toch aan jezelf...

mmm ik vraag me nu opeens af of geluk eigenlijk niet meer is dan gewoon niet méér willen, dan 'tevreden' te zijn, dus als je je maar niet al te hoge eisen stelt, kan je makkelijker gelukkig worden, wat een lamers zouden al die gelukkige mensen dan zijn, lekker afgestompt... (zal wel niet altijd zo zijn denk k, maartoch)
wat is nu eigenlijk geluk?
__________________
Let maar niet op mij, ik wacht en vul slechts mijn tijd... || bleh
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 15:02
cyb@gurl
cyb@gurl is offline
Citaat:
bambykill schreef:
Ik las laatst in de krant dat Nederlanders een van de verwendste mensen waren. Maar dan vraag ik me toch af of de mensheid ooit tevreden kan zijn (Op de lange termijn dan) want we willen steeds meer en meer. In 3e Wereld landen klagen ze over niet eten, en hebben ze dat dan klagen ze over geslachtsziektes en huizen.


Sorry maar je praat als een kind van 6.

Tuurlijk klagen mensen over (geslachts)ziektes en slechte huizen, ben jij nog nooit in een land met armoede geweest ofzo???? Die huizen daar zijn zo slecht, jij hebt nu wel makkelijk praten van : hebben ze eten dan klagen ze over huizen maar die huizen zijn vet slecht! En wie nergens over te klagen heeft, streeft ook niet naar beter, en streven naar beter zit toch in de mens. Gelukkig maar.
En je doet net of jij nooit klaagt, en dat geloof ik dus nooit. Mensen in het westen kunnen ook tegenslagen hebben als het verlies van een dierbaar iemand, en als er veel nare dingen gebeuren kan iemadn depressief worden, maar dat kan je zelf ook wel bedenken hoop ik?
Oke iemand die zelfmoord wil plegen kan ik (vaak) niet begrijpen, maar dat is weer een ander verhaal. En dat nederlanders verwend zijn ben ik het 100% mee eens.
met vr. gr. Denise
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Klassieke Muziek
Verwijderd
85 04-08-2009 15:44
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Anti amerikaans...
iceball
452 02-02-2006 17:21
Werk, Geld & Recht Waar spaar je voor?
Shitonya
87 10-09-2004 19:24
Psychologie [stelling] Veel gevallen van psychische problemen zijn te wijten aan verwendheid.
cyb@gurl
51 02-07-2004 08:44
Levensbeschouwing & Filosofie Nederlandse cultuur?
WanderingSpirit
41 20-04-2003 16:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Irritaties!!!!!!!!
suze02
48 24-06-2002 16:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.