Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Om te wetem waarom mensen een bepaalde religie aanhangen moeten we maar eens kijken hoe zo'n religie ontstaat. Mensen proberen altijd een verklaring te vinden voor wat er om hen heen gebeurt en waarom, en dit is tevens de basis voor het ontstaan van een religie. Mensen meenden eens dat alle natuurverschijnselen die ze zagen aan goden moesten worden toegeschreven en dat deze goden door middel van offers (soms gebeurde dat zelfs door middel van mensenoffers) tevreden gesteld moesten worden. Pas in het oude Griekenland ontstond het denkbeeld dat men de dingen om zich heen ook zou kunnen verklaren zonder een beroep op godheden te hoeven doen. Dit vormde de basis voor het ontstaan van de wetenschap en de filosofie. Ik kan me voorstellen dat jij het naïef vindt dat sommige mensen een bepaalde religie aanhangen, maar het kan ook zijn dat ze vinden dat jij naïef bent omdat jij dat niet doet. Ik vind wel dat gelovigen zich dienen te realiseren dat hun godsdienst geen absolute waarheid vertegenwoordigt, maar dat de basis van hun godsdienst net zo hypothetisch is als welke wetenschap dan ook. Het zal echter niet meevallen om bijvoorbeeld streng orthodoxe gelovigen en de geestelijke leiders van een religie daarvan te kunnen overtuigen.
||
Citaat:
ik heb er ook zeker overna ged8 en omdat ik me afvroeg hoe andere mensen hier tegenaan kijken heb ik dit gepost. als je het geen goede argumenten vind voel je vrij om degene die ik heb gegeven te weerleggen of juist wel passende argumenten te geven want deze reply die je hebt gepost heeft idd nu geen zin nee.
|
Verwijderd
|
Ik ben het volkomen met je eens, hoewel je niet erg goede argumenten hebt - ik begrijp wat je bedoelt.
En het is gelul dat je hier mensen mee zou kwetsen, heb je tegenwoordig geen recht meer op een eigen mening? Dan kwetsen die 95 % gelovigen ons atheisten met hun bord voor de kop. *heeft een God shaped hole in haar hoofd* |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Allah en God MaxiDirk | 3 | 23-01-2011 21:10 | |
IS JEZUS(vzmh),'GOD' ? Paulo | 7 | 11-08-2006 22:17 | |
Why science fails to explain God gallil | 11 | 02-01-2006 12:21 | |
Jezus, de hindoeistische Zoon van God. KingOfGod | 7 | 06-10-2005 15:09 | |
Waarom zou god bestaan? akumabito | 1 | 28-08-2005 09:39 | |
bewijzen tegen het bestaan van een christelijke god samoth | 153 | 06-05-2004 10:16 |