Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
maar je kan toch eig niet echt geen rechten hebben want er zijn toch zoveel dingen die je mag doen. Als je die niet zou hebben zou alles wat je doet een plicht zijn omdat je nix zelf mag bedenken/doen(dat zijn nl rechten) dus zal je wel plichten moeten hebben als je geen rechten hebt.
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Er zijn culturen waar kannibalisme normaal is, en dat is hun goed recht. Onze waarden en normen zijn per definitie niet superieur aan die van anderen. Citaat:
Citaat:
![]() Binnen een democratie heb je bij je rechten ook je plichten, wil ik die rechten niet meer hebben die zich in een democratie gevestigd hebben, waarom zou ik mij dan nog wel aan de plichten moeten houden? In feite heb ik mij nu gedistantieerd van de democratie zoals die geldig is dan. Groetjes Ben(die dus stelt dat de stelling wel klopt, maar er persoonlijk geen gebruik van zal maken ![]()
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik had het alleen over morele plichten; er zijn dus ook niet morele plichten... Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Je hebt het RECHT om je van je rechten te ontdoen. Dit neemt niet weg dat je ja aan de PLICHTEN kunt onttrekken... Citaat:
![]() |
![]() |
|||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wie ben jij of wie is de cultuur om mij die plichten op te dringen? Zolang ik niks van jullie verwacht of als recht ontrek, waarom zou ik mij dan nog aan de plichten houden? Ik ben een zelf denkend individu en kan uitstekend voor mezelf beslissen wat ik wel en niet wil, en heb niemand anders nodig die dat voor mij moet/zal bepalen. Distitantieer ik mij van een cultuur en daarmee de rechten, dan automatisch distantieer ik mij ook van de plichten die zich aan de cultuur hebben gebonden. Want ik ben op het moment wanneer ik dat bepaal geen onderdeel meer van de heersende waarden en normen binnen een cultuur en de rechten en plichten dus. Groetjes Ben(die hoopt zo wat duidelijker te zijn geweest ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Schrappen van verbod op godslastering niekjuh | 112 | 29-03-2008 20:44 | |
Verhalen & Gedichten |
Dit is het brieventopic dat ik Postzegel noem. CSN | 244 | 09-07-2006 17:20 | |
Verheerlijken van geweld en oorlog door intellectuelen AsianDF | 14 | 19-03-2006 13:40 | |
mannen slimmer dan vrouwen? dragonstorm | 61 | 18-09-2005 16:16 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Mopje Deugenietje | 11 | 07-03-2001 20:51 |