Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2002, 13:43
Verwijderd
Hey,

Zonet heb ik in mijn computer, een Pentium I met 32 MB ram, extra 64mb SDRam bijgeplaatst Echter na het rebooten herkent de computer het nieuwe RAM niet. Ik draai Win98.

Het rare is dat ik bij mn pa op zn werk dit ook wel eens heb gedaan. Daar klikte ik het geheugen in het mobo en bij het opstarten herkende de comp meteen zn nieuwe ram.. (pc met WinXP)

Misschien is het nodig om te zeggen dat in mijn pc het originele ram in andere, kortere sloten zit dan het nieuwe ram (ISA-sloten?) Ik heb het geheugen goed vastgeklikt (het klikte, dus..)

Kortom: Ik ben benieuwd of ik iets fout gedaan heb, of dat simpelweg het geheugen nog geactiveerd moet worden oid, en zoja, hoe en waar?

Wie kan mij helpen??

Bvd,
Toeter!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2002, 13:52
Koen
Koen is offline
RAM kan maar in 1 soort slot. Prop je 'm in een andere soort, dan hoort ie daar niet en zou ik 'm er als de wiederweerga weer uithalen. Zeker als je 'm in een ISA slot gepropt hebt, want daar horen ISA kaarten in, zoals video en geluidskaarten, zeker geen RAM

In een P1 hoort volgens mij nog EDO, en geen SD Ram, wat jij waarschijnlijk hebt.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 13:53
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Toeter! schreef:
Hey,

Misschien is het nodig om te zeggen dat in mijn pc het originele ram in andere, kortere sloten zit dan het nieuwe ram (ISA-sloten?) Ik heb het geheugen goed vastgeklikt (het klikte, dus..)

ehh, heb je je geheugen in een isa slot gedaan :\ of begrijp ik je nu verkeerd. dat gaat dus niet werken. het ram dat je er in je computer bij doet moet van het zlefde type zijn als het oude ram. een pentium 1 zal denk ik geen sdram willen maar eerder edo oid. dus, haal het nieuwe ram uit dat isa slot kijk wat voor ram er wel in moet er doe dat op de daarvoor bestemde plaats in je mobo.

-de postbode-
Oud 09-12-2002, 14:23
Verwijderd
OK, laat ik het duidelijk zeggen. Het SDRam kan in het Mobo, daar zijn 2 goede sloten voor. Dezelfde als op de P700 van pa. Het SDRam past er dan ook prima in. Alleen het oude ram, zit in andere sloten. EDO-ram zal dat wel zijn dan.

Wat ik begrijp moet ram in 1 zelfde soort sloten. Dus het EDO ram verwijderen en het SDRam alleen overhouden zou wel kunnen?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 14:24
Verwijderd
Kom kom, jullie denken toch niet echt dat hij dimmetjes in een ISA slot gepropt heeft hč?

Toeter! heeft naar alle waarschijnlijkheid een moederbord waar zowel SIMM als DIMM in past. Dit kan je echter lang niet altijd tegelijk gebruiken. Ik zou het dus een keer alleen met het nieuwe geheugen proberen. Het oude haal je er dus uit.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 15:00
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
PIE schreef:
Kom kom, jullie denken toch niet echt dat hij dimmetjes in een ISA slot gepropt heeft hč?

Toeter! heeft naar alle waarschijnlijkheid een moederbord waar zowel SIMM als DIMM in past. Dit kan je echter lang niet altijd tegelijk gebruiken. Ik zou het dus een keer alleen met het nieuwe geheugen proberen. Het oude haal je er dus uit.
dat al in een pI ??
Oud 09-12-2002, 15:19
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
CryptapiX schreef:
dat al in een pI ??
Ja hoor, in de P I van mijn vader kan het ook. Maar zoals eerder gezegd, je kan vaak maar één van de twee tegelijk gebruiken. Dus óf EDO-Ram óf SDRam, en niet alletwee tegelijk.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 15:45
Koen
Koen is offline
Citaat:
PIE schreef:
Volgens mij was er laatst op S&M eentje die een AGP kaart in een ISA slot had gepropt, dus ik sta tegenwoordig echt nérgens meer van te kijken.

Ik wacht op het moment dat iemand een diskette in een flashcard reader frommelt.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
Volgens mij was er laatst op S&M eentje die een AGP kaart in een ISA slot had gepropt, dus ik sta tegenwoordig echt nérgens meer van te kijken.

Ik wacht op het moment dat iemand een diskette in een flashcard reader frommelt.

ROFLMAO !!!

Als het niet past, past het toch niet Rare mensen, die computer-crack-wannabee's
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Ikedea schreef:
ROFLMAO !!!

Als het niet past, past het toch niet Rare mensen, die computer-crack-wannabee's
Dat zie je verkeerd; als het niet past pak je de voorhamer d'r bij :> -- Of anders wil de ijzerzaag wel helpen :>
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
RAM kan maar in 1 soort slot. Prop je 'm in een andere soort, dan hoort ie daar niet en zou ik 'm er als de wiederweerga weer uithalen. Zeker als je 'm in een ISA slot gepropt hebt, want daar horen ISA kaarten in, zoals video en geluidskaarten, zeker geen RAM

Ooh wat een held ben jij! Wat goed. Denk je nou echt dat anderen zó stom zijn en jij zó slim? Denk je nou echt dat ik zo stom ben als jij in bovenstaande tekst suggereert? Denk je dat echt?
"Ik de master, verder de rest stom, want ik ben Forumbaas +"

Go Koen
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 05:58
Koen
Koen is offline
Citaat:
Toeter! schreef:
Ooh wat een held ben jij! Wat goed. Denk je nou echt dat anderen zó stom zijn en jij zó slim? Denk je nou echt dat ik zo stom ben als jij in bovenstaande tekst suggereert? Denk je dat echt?

Go Koen
Ik heb mensen gezien die hun AGP kaart in een ISA slot probeerden te proppen. Nogmaals; als mensen dat soort acties uithalen kán het toch zijn dat mensen ook proberen om andere vreemde combinaties uit te voeren?

Ik ben niet zó slim, ik kan echter wel een EDO RAM slot van een SDRAM slot onderscheiden. Ik weet wat een DIMM en een SIMM is. Niet dat ik master ben (omdat ik Forumbaas ben), en de rest stom, maar ik vind het nogal vreemd als je bij je RAM verhaal ISA sloten betrekt; zoiets komt op mij (en waarschijlijk op vele anderen) niet erg snugger over.

Dat boeit verder ook niet, ik weet ook niet alles, maar ga me dan niet meteen af lopen zeiken omdat ik daar een grapje over maken. Ik probeer je echt niet te flamen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Toeter! schreef:

Go Koen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten