Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2002, 03:10
86dagreed
86dagreed is offline
beste clip van het jaar , naar mijn mening.

Waarom zul je denken, 'zo'n saaie clip'.

goed, ik zie een band die na het roskilde drama doorgaat, maar niet vergeet. Terugkijkt op de afgelopen jaren en een bepaalde melancholische soberheid heeft gekregen, een stuk sentiment is erin geslopen. Ze willen alleen nog maar goede nummers maken en durven of willen niets anders. Ik zie een band die puur leeft voor de muziek en daar ook plezier in heeft, maar het verleden toch wil verwerken, tekstueel en muzikaal.

Wat een clip. wat een band.
Oud 27-11-2002, 07:56
eliman
eliman is offline
mijn mening is gewoon dat alles van pearl jam goed is kben er al jaren een grote voorstander van haha

greetz eliman
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 09:47
Verwijderd
ik ken de clip niet, maar pearl jam is naar mijn mening een geweldige band. eigenlijk de enige band die ik ken die zich telkens blijft ontwikkelen, die muziek blijft maken om de muziek, dingen durft te proberen en... nouja, ik kan het weer eens niet beter zeggen dan 86dagreed
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 12:20
[dr3k]
[dr3k] is offline
*Bump*

Hier nog een voorstander van Pearl Jam! 86dagreed ik ben het helemaal eens met je. De mensen van Pearl Jam zijn gewoon survivors, en het Roskilde drama heeft ze nog sterker gemaakt als band denk ik. Oooh, wat heb ik in spanning gezeten rond die tijd, en ik ben zo blij dat ze doorgaan! De nieuwe cd is ook weer kippevel materiaal. Ze zingen in veel nummers ook over het Roskilde drama, zoals in Love Boat Captain; "Lost nine friends we'll never know, two years ago today"
De clip vindt ik opzich niet echt bijzonder, het is wel weer leuk om ze weer eens te zien op tv, maar de echte kick blijft toch het live gebeuren. Pearl Jam is gewoon energie. Ze hebben er ook een soort van nieuwe member in zitten, Boom heet hij. Hij verzorgt de orgel/piano stukken op Riot Act, en dit geeft de muziek nog meer diepte. Ik kan niet wachten tot er een nieuwe tour in Europa komt. Hopelijk volgend jaar nog, en zo niet. Dan in 2004 wel. Eddie heeft in een interview beloofd dat als de band in Europa gaat touren dat ze de tour beginnen in Belgie omdat ze daar door allerlei omstandigheden nog nooit hebben opgetreden. Oooh, I cannot wait!
Oud 29-11-2002, 13:06
machina82
machina82 is offline
Wat een onzin dit,,

ja pearl jam is goed zeker hoor je mij niet klagen, maar hun statement als persoon in de muziek of in interview maakt hun clip nog niet goed.

de clip is weinig bijzonder je ziet ed veel te vaak in beeld. En vindt het beetje zwak dat ze nu een clip maken, eerst nooit omdat je zelf als fan je mening over het nummer moest maken en daarom kon do the evolution wel omdat volgens hun extra was, maar dit is een performance video die verder nix zegt.. terwijl de tekst van i am mine wel degelijk iets zegt...
Oud 29-11-2002, 13:13
corduroy
corduroy is offline
ben het deels eens, deels oneens met jullie.
de clip vind ik mooi simpel en hij deed mij ook wel wat maar dat is eigenlijk idioot, want er gebeurt geen drol in. ik zie eddie gewoon graag zingen en uberhaput de band graag spelen.
ehm, wel raar vind ik het inderdaad dat ze nu wel weer clips maken.
verder hou ik van ze. amen.
Oud 29-11-2002, 14:18
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
machina82 schreef:
Wat een onzin dit,,

ja pearl jam is goed zeker hoor je mij niet klagen, maar hun statement als persoon in de muziek of in interview maakt hun clip nog niet goed.

de clip is weinig bijzonder je ziet ed veel te vaak in beeld. En vindt het beetje zwak dat ze nu een clip maken, eerst nooit omdat je zelf als fan je mening over het nummer moest maken en daarom kon do the evolution wel omdat volgens hun extra was, maar dit is een performance video die verder nix zegt.. terwijl de tekst van i am mine wel degelijk iets zegt...
ik vind die band juist de kracht, ik zie echt een band die verder wil gaan en niet kan vergeten, maar wel overheen is, nog 1x memoreert.

Maar om het nu af te doen als onzin, vind ik ook weer zo wat. De video vind ik juist wel iets zeggen, net als de tekst.
Oud 29-11-2002, 15:46
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Zeker respect voor PJ, na alles wat ze hebben meegemaakt, maar ik vind de clip weinig interessant. Misschien nog eens wat beter bekijken.

Citaat:
machina82 schreef:

Tja, hun mening over clips kan veranderen. Zeker na Roskilde zullen ze op bepaalde zaken een wat andere kijk hebben gekregen.
Reageren

Regels voor berichten