Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2002, 16:24
FireCracker
FireCracker is offline
waaorm loopt iedereen toch altijd zo te zeuren van:
"die schrijft dr eigen nummers niet!"
of
"die playbackt"
of.. enz.. enz..

boeiuh... en wat rukt het nou dat ze niet kunnen zingen ofzow... laat ze lekker... zolang daar op de cd maar genoeg aan gesleuteld word, zodat het goed klinkt maar dat toch geen zak uit? en wat geeft het dat de nummers door een ander geschreven worden? als de zanger/zangeres van zichzelf weet dat hij/zij voor geen meter nummers kan schrijven lijkt het me verstandig dat dat dan maar door anderen gedaan word.

(k.. nu ben ik er zeker van dat ik geen nederlands kan...)
Oud 01-12-2002, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Pherwilyaiel schreef:
waaorm loopt iedereen toch altijd zo te zeuren van:
"die schrijft dr eigen nummers niet!"
of
"die playbackt"
of.. enz.. enz..

boeiuh... en wat rukt het nou dat ze niet kunnen zingen ofzow... laat ze lekker...
Maw, je mag niet discussieren over de kwaliteiten van een artiest?
zolang daar op de cd maar genoeg aan gesleuteld word, zodat het goed klinkt maar dat toch geen zak uit? Oh? Ik vind het een beetje krom om een artiest te gaan aanbidden die zelf half niet is wat hij pretendeert te zijn..
en wat geeft het dat de nummers door een ander geschreven worden? als de zanger/zangeres van zichzelf weet dat hij/zij voor geen meter nummers kan schrijven lijkt het me verstandig dat dat dan maar door anderen gedaan word.

Kan ik nog wel inkomen.. t'is bij een aantal goede bands ook zo dat de zanger alleen maar zingt terwijl de rest van de band de nummers schrijft.. [/b]

(k.. nu ben ik er zeker van dat ik geen nederlands kan...) [/B]
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 18:00
NERD
NERD is offline
Ik heb er geen problemen mee als een artiest niet al zijn of haar nummers zelf schrijft. Kijk naar: Elvis, Sinatra, Robbie Williams, Madonna en vele anderen. Ook heb ik er geen probleem mee dat artiesten niet goed of in het geheel niet kunnen zingen (zowel op cd als live), zolang er maar oprechte emotie in zit. Luister naar: Neil Young, Lou Reed, Mark Knopfler, Roger Waters (Pink Floyd)Lemmy (Motorhead), Mark Linkous (Sparklehorse), Will Oldham (Palace, Bonnie Prince Billy).
Maar ik vind ook dat als je dan zo nodig "live" moet optreden je ook gewoon met de billen bloot moet (in principe alleen figuurlijk, maar voor Shakira maak ik graag een uitzondering) en niet sneu moet gaan playbacken.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 18:06
dr martens
dr martens is offline
doelloos
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 18:59
qghp
qghp is offline
als een artiest niet goed kan zingen ( of muziek maken op een andere manier) en hij schrijft zn eigen nummers ook al neit dan gaat het hem/haar waarschijnlijk maar om 1 ding en dat is geld

en daar ga ik ze dan niet mee helpen
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 19:07
DaKonium
DaKonium is offline
lemmy kan zeker wel zingen. noem me een artiest die qua zang beter bij motoheads muziek dan lemmy.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 19:08
Verwijderd
Citaat:
mat-ice schreef:
als een artiest niet goed kan zingen ( of muziek maken op een andere manier) en hij schrijft zn eigen nummers ook al neit dan gaat het hem/haar waarschijnlijk maar om 1 ding en dat is geld

en daar ga ik ze dan niet mee helpen
En als iemand niet zijn eigen nummers schrijft maar wel goed kan zingen?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 19:19
NERD
NERD is offline
Citaat:
DaKonium schreef:
lemmy kan zeker wel zingen. noem me een artiest die qua zang beter bij motoheads muziek dan lemmy.
Ik geloof niet dat je helemaal begrepen hebt wat ik probeerde te vertellen. Als je puur naar het technische aspect kijkt kan Lemmy zeer zeker niet zingen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Mariah Kerrie. Dus dat zegt volgens mij wel genoeg over het geringe belang van zangkwaliteit.

En volgens mij kan muziek maken om veel geld te verdienen best wel samengaan met artistieke integriteit, helaas zie je die combinatie niet al te vaak.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 19:19
qghp
qghp is offline
Citaat:
Milk schreef:
En als iemand niet zijn eigen nummers schrijft maar wel goed kan zingen?
dan vind ik het wel ok ( in de meeste gevallen dan )
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 19:20
TeethgrindeRRR!
TeethgrindeRRR! is offline
Citaat:
DaKonium schreef:
past
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 10:55
Maurice
Maurice is offline
ik zeur nooit.
Oud 02-12-2002, 11:07
oneMen
oneMen is offline
Ik wordt moe van al dat gezeur over gezeur.
Oud 02-12-2002, 11:24
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
M n M schreef:
Ik wordt moe van al dat gezeur over gezeur.
en ik helemaal van het gezeur daarover
Oud 02-12-2002, 12:38
Verwijderd
Dat 'gezeur', zoals jij 't noemt, heeft te maken met de trend van de laatste 10 (misschien zelfs 20) jaar door platenmaatschappijen in 't leven geblazen.

De ingredienten voor 'succes' zijn als volgt:

- Een leuk koppie
- Een lekker lijf
- Een paar andere bandleden met het liefst ieder een andere 'uitstraling' in de band (voorbeeld: het lieverdje, de stouterd, de 'ik heb overal schijt aan')
- Catchy standaardmelodietjes op voorraad
- Een hypermoderne studio waar foutjes mooi weggewerkt kunnen worden
- Een gigantische marketingsmachine

Alle ingredienten aanwezig? Lanceren die ster! -- Knal een flitsende single op de markt, koop radiostations om zodat ze 'm plenty airplay geven, laat ze op TV optreden, met andere woorden; indoctrineer de naieve 12-jarige dusdanig dat hij/zij deze CD gaat kopen, en de marketing haar werk dus goed gedaan heeft.

Welnu; dit was de meesten onder ons al bekend. Door de komst van 't internet zijn er een aantal zaken veranderd bij de consument, en belangrijker, de platenmaatschappijen. 12-jarige koters massaal aan de Kazaa, Imesh en voor sommige gevorderden zelfs IRC/FTP. Misschien onbewust merken ze dat 'de laatste Spears' het kopen niet eens waard is; waardoor de platenmaatschappijen hun centjes niet terugkrijgen uit hun peperdure investering. En dat is voor hun een kwalijke zaak. Wat krijg je? Méér marketing, andere "imago's" en de heksenjacht op 't fenomeen 'MP3'.

Het is dus zaak dat men blijft discussieren over de kwaliteiten van -ik noem een- Avril Lavigne. Zolang er ernstig aan haar kunde getwijfeld wordt door de mensen zullen de trucjes van -ik noem een- Sony gezien worden, en zullen ze uiteindelijk dat soort projecten aan de straatstenen niet meer kwijtraken waardoor de échte muzikanten (te weten mensen die hun muziek wél zelf schrijven en geen concessies willen doen voor 't grote geld) misschien eens aan de bak kunnen komen en zo een centje verdienen aan het doen van hun EIGEN ding. En pas dán praat je over échte muziek.

Want laten we wel wezen; -ik noem een- Avril Lavigne is gewoon een produkt wat je koopt. Geen muziek.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 12:45
Verwijderd
mooi lapje tekst, Dobermann.

zang is enigszins belangrijk voor mij (dat hoor je namelijk). daar zeik ik wél over. playbacken is niet zo erg, wel een teken van zwakte.

tekst vind ik echter absoluut niet belangrijk. de meeste teksten van Avril en Britney zijn vele malen inhoudelijker dan vele grind bands. dus daar hoor je mij niet over.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 13:12
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
snees schreef:

tekst vind ik echter absoluut niet belangrijk. de meeste teksten van Avril en Britney zijn vele malen inhoudelijker dan vele grind bands. dus daar hoor je mij niet over.
"he was a skaterboy
i said see ya later boy"

wat een inhoud
Oud 02-12-2002, 13:19
Verwijderd
Citaat:
a new noise schreef:
"he was a skaterboy
i said see ya later boy"

wat een inhoud
dan pak je ook net een van de slechtste voorbeelden. Britney heeft een aantal 'gevoelige' nummers.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 14:48
86dagreed
86dagreed is offline
Hmm, ik weet het niet, als ik naar een artiest luistert die (bijvoorbeeld boybads enzo)zo goedkoop en gemaakt overkomt gebeurt altijd het volgende:

a)Ik vind het te gemaakt klinken, te plastic, te goedkoop
b)het idee dat ze niets zelf hebben gedaan geeft me een naar gevoel

en daarnaast vind ik dat ik liever luister naar mensen die hun eigen creativiteit laten horen en het zelf uitvoeren, dat is het meest eerlijke.
Oud 02-12-2002, 19:58
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
a new noise schreef:
"he was a skaterboy
i said see ya later boy"

wat een inhoud
nu heb ik dat liedje in m'n hoofd
Oud 03-12-2002, 20:04
Verwijderd
Citaat:
a new noise schreef:
"he was a skaterboy
i said see ya later boy"

wat een inhoud
"he was a boy, she was a girl, can I make it any more obvious?"

ERMM.. JA! jonge, geen wonder dat ze haar eigen liedjes schrijft zeg.. zo kan ik het ook
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 21:15
a new noise
a new noise is offline
ja en het liedje is best vet (VOOR DE TOP40)
maja het blijft een zeikwijf
Oud 03-12-2002, 23:07
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
a new noise schreef:
Juist...beter dan een trancecover van een afgezaagd rapnummer door *
Oud 03-12-2002, 23:50
Verwijderd
Citaat:
snees schreef:
mooi lapje tekst, Dobermann.

zang is enigszins belangrijk voor mij (dat hoor je namelijk). daar zeik ik wél over. playbacken is niet zo erg, wel een teken van zwakte.

Iemand die playbackt is geen artiest. Klaar. Dan bedonder je je fans; kompleet respectloos. Mensen betalen voor een live-optreden, niet voor een CD'tje wat ze af gaan spelen. Maar goed; zo denk ik er dan over.

Grindbands mogen dan misschien wel lompe en vaak domme teksten hebben; maar het is in ieder geval wél van hunzelf. Daarvoor verdienen ze alleen al meer credits i.m.o.; al is het niveau erbarmelijk.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 23:52
Verwijderd
Oh; toevoeging; ik ben trouwens niet van mening dat er live perfect gezongen dient te worden hoor. Een toontje nét niet kunnen pakken hoort bij live. Dat heeft juist z'n charme.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 07:00
Verwijderd
Op de cd klinkt dat nummer beter dan op tv.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2002, 09:00
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
mensen zijn constant bezig met muziek judgen, een paar figuren hier extreem (no offense hoor 86dagreed maar je weet t altijd beter dan wie dan ook als we gaan zeggen wat voor soort muziek een of andere band is ) en tjah.. het gebeurt nu eenmaal ofzo
Oud 04-12-2002, 10:04
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
a new noise schreef:
En het is een nadeel dat het zo in je hoofd blijft hangen.
Oud 04-12-2002, 10:25
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Shah of Blah schreef:
mensen zijn constant bezig met muziek judgen, een paar figuren hier extreem (no offense hoor 86dagreed maar je weet t altijd beter dan wie dan ook als we gaan zeggen wat voor soort muziek een of andere band is ) en tjah.. het gebeurt nu eenmaal ofzo
dat is jammer, dan snap je mijn posts niet en lees je ze niet goed.
Ik veroordeel muziek juist helemaal niet en hou ook niet van de zogenaamde hokjesvorming. Maar goed.
Oud 04-12-2002, 14:07
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
dat is jammer, dan snap je mijn posts niet en lees je ze niet goed.
Ik veroordeel muziek juist helemaal niet en hou ook niet van de zogenaamde hokjesvorming. Maar goed.
als iemand deftones numetal noemt word je toch pissed
of als iemand de term emocore fout gebruikt

kijk dude, verder vind ik je wel een kerel met relaxte muzieksmaak maar ik zeg het maar ff gewoon
Oud 04-12-2002, 14:15
Ciao Che
Ciao Che is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef:
En het is een nadeel dat het zo in je hoofd blijft hangen.
idd... hatelijk
Oud 04-12-2002, 16:11
fruitmand
fruitmand is offline
het is niet erg dat mensen covers zingen
het erge is dat ze worden gezien als "sterren" of "origineel" of "getalanteerd" terwijl ze, als ze nummers van anderen stelen, dat dus niet zijn.
Oud 05-12-2002, 08:46
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Shah of Blah schreef:
als iemand deftones numetal noemt word je toch pissed
of als iemand de term emocore fout gebruikt

kijk dude, verder vind ik je wel een kerel met relaxte muzieksmaak maar ik zeg het maar ff gewoon
1 ding: ik word echt nooit pissed. Ik uit hoogstens kritiek, of uit (soms iets te veel) sarcasme en cynisme, maar kwaad worden niet, dat wordt ik ook niet snel. Het is een forum, daarop wordt altijd kritiek geuit.

Maar ik vind dat mensen zelf moeten weten wat en hoe ze alles beoordelen/interpreteren, maar dat betekent niet dat ik er geen kritiek op mag hebben, het is een forum (discussie staat o.a. centraal).
Oud 05-12-2002, 08:50
Verwijderd
ik heb nou les
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 16:01
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
1 ding: ik word echt nooit pissed. Ik uit hoogstens kritiek, of uit (soms iets te veel) sarcasme en cynisme, maar kwaad worden niet, dat wordt ik ook niet snel. Het is een forum, daarop wordt altijd kritiek geuit.

Maar ik vind dat mensen zelf moeten weten wat en hoe ze alles beoordelen/interpreteren, maar dat betekent niet dat ik er geen kritiek op mag hebben, het is een forum (discussie staat o.a. centraal).
in ieder geval het was geen aanval, meer ff een kutopmerking want ik ergerde me dr ff aan, maar verder no big deal ofzo
Oud 05-12-2002, 16:05
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
...
dus volgens jou kopen alleen 12 jarige kotertjes avril/britney/whatever en is het geen muziek... nou ja.. ik luister avril en britney, de cd van avril vind ik ronduit briljant, en goh! ik ben nieteens een 12jarige koter...
Oud 05-12-2002, 16:07
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Iemand die playbackt is geen artiest. Klaar. Dan bedonder je je fans; kompleet respectloos. Mensen betalen voor een live-optreden, niet voor een CD'tje wat ze af gaan spelen. Maar goed; zo denk ik er dan over.
nou ja.. de gemiddelde mens weet van de artiest waar ze heen gaan of het lie of niet zal zijn, en nou ja... als ze neit willen dat het niet live is, moeten ze dr gewoon niet heengaan.... ze doen het toch zelf ofniettan?

MORAAL VAN HET VERHAAL: luister allemaal maar gewoon naar intrumentale muziek (en dan geen dance ofzow...), dan heb je het hele gezeur niet...
Reageren

Regels voor berichten