Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2002, 09:17
Verwijderd
Zijn lifestyles volgens jullie iets hoe je de rest van je leven ook leeft OF echt steeds een fase in je leven? (ivm werk, vrienden blabalab). Ik zie vaak alternatievere personen die na hun examen zoiets hebben van, ja dat heb ik nu ook wel gehad, dreads eruit, wijde broeken in de prullebak, piercings eruit. Ook valt me op dat sommige mensen die net weer van de middelbareschool naar de universiteit gaan opeens een echte studenten stijl aannemen terwijl ik die mensen echt NOOOIT in bootschoenen (ed) zou hebben gezien.

Mijn nichtje is ook van zo'n wijde pijpen meisje opeens verandert in echt zo'n tuttig meisje met coltruitjes, kettinkljes, gewoon helemala nie tmeer het stoere meisje van vroeger...

Ik denk dat IK hieruit toch wel een beetje op kan maken (uit die mensen dus) hoe "true" ze ooit zijn geweest, dat ze dus zomaar overstappen naar een andere lifestyle of kleding stijl...

oKeee weer zo'n moraal looze topic maar ik hoop dat mensen hierover nadneken en hun mening geven of hoe ze hierover denken

Laatst gewijzigd op 05-12-2002 om 16:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2002, 09:30
the exploding boy
the exploding boy is offline
Je ziet het idd. wel vaak dat mensen als ze bijv. gaan studeren ineens "overstappen" op meer "kak" kleding. Het is toch wat volwassener kleding dan een 3/4 skatebroek met gekleurde streepjeskousen eronder. Je wordt toch beïnvloed door als die studerende kakkers om je heen en ik denk dat je je al gauw dan minder volwassen zou voelen als jij daar in je gekleurde kleding enzo rondloopt (dat heb ik tenminste, maar ik ben uiteraard niet stoer). Bovendien is bepaalde kleding toch meer een fase, ik bedoel, ik zie nauwelijks volwassenen in zwarte gewaden ronddolen met witt emake up op, of mijn moeder in een wijde skatebroek, ik noem maar wat. Waarschijnlijk kom je gewoon beetje uit de pubertijd en wil je weer lekker saai zijn .
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 09:34
Verwijderd
ik zal het zelfde blijven. Sommige pubers hebben de behoefte zich af te zetten tegen hun ouders, op een gegeven moment ben je over die fase heen, sommige blijven er in hangen en worden junkie
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 09:35
SpiT
SpiT is offline
Ik denk dat als je bijv. ouder wordt ofzo ook je smaak qua kleding etc. veranderd. Dat kan idd ook liggen aan medestudenten/collega's.
Ik denk sowieso dat "oudere/volwassen" mensen niet zo'n drukte maken om kleding. Jongeren zijn daar volgens mij toch meer mee bezig.
Oud 05-12-2002, 10:12
mood indigow
mood indigow is offline
je gaat zowiezo tog niet voor de rest van je leven met gekleurde streepjes sokken onder een 3 kwart broek lopen?!?!
mijn stijl is in de loop van de jaren ook verandert.,
het is veel minder provocerend geworden.

eerst vond ik het leuk om op te vallen enzow...

nu nog steeds wel, maar het is gewoon een stuk minder.. vaak zie ik ook van die "alto's"in de meest vage kleren..
sommigen overdrijven het zo..
naja ik denk dat het niet perse een fase is.. maar dat je tog als je ouder word.. dat je smaak daarmee verandert...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 11:40
Roxy
Roxy is offline
jah uiteindelijk zal het bij de meeste wel veranderen want je zit inderdaad weinig gothic huismoeders enzow... en omaas met een hanekam al helemaal nie

maar ik heb nog nie meegemaakt dat dat op het moment van 'gaan studeren' gebeurd... kzelf ook nie echt die behoefte gehad, vrienden zijn ook nog allemaal hetzelfde en ik zie nog meer punkers, alto's, gothic's en weet ik veel wat op deze school (heao) lopen dan op de havo....
Oud 05-12-2002, 12:20
Verwijderd
Ik blijf voorloppig zoals ik ben,
ga alleen later wel problemen vinden met werk misschien, of juist ook were niet..
ligt aan het werk
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 12:54
Esmée
Esmée is offline
Ik weet dat ik zal blijven zoals ik nu ben, omdat ik gewoon niks radicaals ben of zo... ik weet zeker dat 90% van de 'alto's hier over 10 jaar ook net zo 'burgerlijk' zal zijn als de mensen waartegen ze zich nu afzet. Ik denk dat dat dus idd een fase is.
Oud 05-12-2002, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Esmée schreef:
Ik weet dat ik zal blijven zoals ik nu ben, omdat ik gewoon niks radicaals ben of zo... ik weet zeker dat 90% van de 'alto's hier over 10 jaar ook net zo 'burgerlijk' zal zijn als de mensen waartegen ze zich nu afzet. Ik denk dat dat dus idd een fase is.
dat hoop ik tog niet..... dat ik ooit zo afschuwelijk walgelijk burgerlijk wordt...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 15:02
a new noise
a new noise is offline
lifestyle = niet aan kleding (voor de zoveelste keer)
Oud 05-12-2002, 15:03
coecie
coecie is offline
ik ben al eens geleidelijk aan van lifestyle veranderd, omdat mijn interessegebied zich verplaatste...
maar ik weet bijna zeker dat het een fase is, gewoon om het feit dat je veranderd, wat betreft muziek, interesse, vrienden, rondhangplekken enzo, met de verandering van je persoonlijkheid, zal je uiterlijk zeker meeveranderen

ja, behalve als je een niet al te radicaal uiterlijk hebt, dan blijft dat hetzelfde, maar je interesses veranderen dan alsnog

en je kan wel roepen dat het jou niet zal gebeuren, maar het gebeurt onherroepelijk, denk maar, als je gaat studeren, gaat samenwonen, kinderen krijgt, een belangrijke baan... dat heb je nu niet, dus gedraag je je daar niet naar, uiteindelijk zal iedereen hetzelfde zijn, daarom is er als er over lifestyles wordt gesproken ook altijd sprake van 'jongerencultuur' en niet van 'ouderencultuur'
Oud 05-12-2002, 15:06
RuffThugg
RuffThugg is offline
Euhm, sommigen doen idd hun lifestyle om zich af te zetten zeg maar.
Dan wordt je ouder en is het niet meer nodig om je af te zetten en doe je het dus niet meer.

Ik heb me eigenlijk nooit afgezet tegen mijn ouders.
Ik mag heel veel, heel veel meer dan de gemiddelde persoon op mijn school en van mijn leeftijd.

Dus hierna(als ik ga studeren) zal ik waarschijnlijk redelijk hetzelfde blijven.
Alleen nog meer eigen verantwoordelijkheid, vooral als ik op kamers ga.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 15:16
nenne
nenne is offline
Jongeren zijn veel meer bezig met hun uiterlijk, erbij horen, of juist niet. Zich afzetten tegen hun ouders. Zichzelf ontwikkelen en daar hoort denk ik dus ook het ontwikkelen van een eigen kledingkeuze bij. Volwassenen zijn al ontwikkeld, die hebben die fase al achter de rug. Het kan veel van die mensen ook meestal niet echt veel schelen wat ze dragen, zolang het maar representatief en functioneel is. En voor de nog oudere groep mensen (oma's en opa's) geldt denk ik ook dat ze op een veel andere manier zijn opgevoed. Toen zij jong waren (voor de oorlog) had je die verschillende lifestyles nog niet, dus kunnen zij er ook nooit in zijn blijven hangen.
En natuurlijk verandert je smaak qua kleding en ook qua andere zaken regelmatig. Kleding die ik een paar jaar geleden droeg, zou ik nu niet zo snel meer kopen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Esmée schreef:
Ik denk dat dat nog tegenvalt,
ik denk dat 90% hier gewoon alternatief wil blijven..

alleen de helft zal moeten veranderen om aan een baan te komen,
aangezien dat tegenwoordig zio werkt
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 15:31
Vice
Vice is offline
Ik denk dat je toch echt zelf in de hand hebt. Je bent niet verplicht om van lifestyle te veranderen als je ouder wordt.
Oud 05-12-2002, 16:36
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Ik denk dat dat nog tegenvalt,
ik denk dat 90% hier gewoon alternatief wil blijven..

dat wil je NU ja, over 10 jaar denk je daar echt wel anders over.. denk ik tenminste
Oud 05-12-2002, 17:02
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
sowieso qua muziek zou ik nooit veranderen, ok ik ontdek nieuwe dingen maar ik zou me altijd thuis blijven voelen tussen de mensen waar ik me nu tussen bevind.

wat betreft kleding verander ik sowieso vaak en ik vind ook niet dat mijn manier van leven iets te zeggen heeft over mijn kleding,ik voel me goed bij hiphop en soul maar daarom zie ik er niet als een stereotype bboy uit,want wie ik ben kan ik ook zijn in andere kleding.
Piercings heb ik wel maar eigenlijk niet direct problemen mee gehad dus wat mij betreft blijven die ook zitten.

Sowieso zie ik mezelf niet in sportieve kleding naar het werk gaan zoals ik dat nu nog wel eens deed,maar goed dat hangt er ook maar vanaf van wat voor werk ik ga doen.

Rat
Oud 05-12-2002, 21:01
Synonym
Synonym is offline
Citaat:
Esmée schreef:
qua kleding misschien niet meer, maar je kunt wel voor de rest van je leven dezelfde gedachten houden over bepaalde onderwerpen.
Oud 05-12-2002, 21:11
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
AnzjeboowN schreef:
qua kleding misschien niet meer, maar je kunt wel voor de rest van je leven dezelfde gedachten houden over bepaalde onderwerpen.
ja dat op zich wel, maar ook dat zal in de loop der tijd minder radicaal worden denk ik.
Oud 05-12-2002, 21:13
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Esmée schreef:
ja dat op zich wel, maar ook dat zal in de loop der tijd minder radicaal worden denk ik.
ik denk dat lifestyle op zich nu al niet zo radicaal is
Misschien de kleding wel, maar de lifestyle niet.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 21:14
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Esmée schreef:
statistisch bekeken zeer waar inderdaad
Oud 05-12-2002, 21:16
WishfulDreaming
Citaat:
a new noise schreef:
statistisch bekeken zeer waar inderdaad
ow en welke statistieken heb je dan wel niet bekeken?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 21:19
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
ow en welke statistieken heb je dan wel niet bekeken?
zie je toch wel dat bijna iedereen minder radicaal wordt
Oud 05-12-2002, 21:24
WishfulDreaming
Citaat:
a new noise schreef:
zie je toch wel dat bijna iedereen minder radicaal wordt
en dat noem jij statistisch?

och wat noem je radicaal? Het valt allemaal best wel mee in mijn ogen. Maarja puberteit he Andere stijlen willen leren kennen etc.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 21:46
Stevill
Stevill is offline
ik ben me rot aan het zoekn naar kleding............

ik bedoel wat draagt een wereld heerser?
Oud 05-12-2002, 22:23
Verwijderd
Nouja god, als ik die rotuitdrukking maar weer moet gebruiken.
Ik zal altijd wel richting 'kak' neigen.
Nu uit het zich in gedachtes maar ook zeker kleding.
M'n gedachtes zullen absoluut hetzelfde blijven, alleen de kleding zal wat minder prioriteit gaan krijgen...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 04:03
MazeMouse
MazeMouse is offline
Hmmmz, ik loop nu al 4 jaar in joggingbroeken. (hoe wijder hoe beter) en ik zie niet in waarom ik spijkerbroeken zou gaan dragen of een ander soort broek....
Vind het wel best zo.

Net als mijn chronische aanhang van weet ik veel T-Shirts

Als het al een merk heeft in mijn kast dan was het of gratis of ouder dan 7 jaar.
Oud 06-12-2002, 08:16
Eaglewing
Eaglewing is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Hmmmz, ik loop nu al 4 jaar in joggingbroeken. (hoe wijder hoe beter) en ik zie niet in waarom ik spijkerbroeken zou gaan dragen of een ander soort broek....
Vind het wel best zo.

Net als mijn chronische aanhang van weet ik veel T-Shirts

Als het al een merk heeft in mijn kast dan was het of gratis of ouder dan 7 jaar.
*Het gaat hier niet om merken geloof ik*

Trouwens, als je 10 jaar ouder bent ga jij dan ook in een joggingbroek en T-shirt naar je werk, of naar een schoolavond van je (eventuele) kind?
Dat je het nu best vind, betekent niet automatisch dat je er over 10 jaar ook nog in loopt...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 09:09
cha0s
cha0s is offline
er zit op zeker hoogte wel wat in, maar als ze zo makkelijk van lifestyle naar lifestyle hoppen zoals in die voorbeelden, hingen ze die lifestyle niet aan, maar ging 't ze enkel om de kleding en acceptatie. Als je een bep. lifestyle (kutwoord ) aanhangt/leeft/etc.. dan zullen de uiterlijke kenmerken mischien subtieler worden, of zelfs achterwege gelaten worden, maar de gedachten en ideeën/idealen/etc.. hetzelfde blijven, of zich uitbreiden.
Oud 06-12-2002, 09:13
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Esmée schreef:
mwah... ik had eens een leraar die een soortgelijke voorspelling deed... hehe, maar ik loop nog steeds niet in corduroy broek met streepjesoverhemd en stropdas (zo voorspelde hij 't en voor dit jaar ook , dat k burgerlijk zou zijn geworden, en dat soort kleding aan m'n lijf zou hebben.)

Laatst gewijzigd op 06-12-2002 om 09:15.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 09:13
Morphia
Morphia is offline
Ik kan nu wel gaan roepen dat ik er altijd zo uit blijf zien, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik hoop dat het me blijft lukken om me uit te drukken via mijn kleding. En als dat op een andere manier is dan nu, maakt het niet veel verschil. En zal het nog steeds moeilijkheden opleveren bij het vinden van een baan.
Oud 06-12-2002, 09:22
Verwijderd
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:

http://www.darksites.com/souls/horro...e/fashion.html

*grijnst*
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 09:25
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
mwah... ik had eens een leraar die een soortgelijke voorspelling deed... hehe, maar ik loop nog steeds niet in corduroy broek met streepjesoverhemd en stropdas (zo voorspelde hij 't en voor dit jaar ook , dat k burgerlijk zou zijn geworden, en dat soort kleding aan m'n lijf zou hebben.)
je bent nog jong hoor, nog tijd genoeg om te veranderen
Oud 06-12-2002, 09:32
Verwijderd
Citaat:
Esmée schreef:
dat wil je NU ja, over 10 jaar denk je daar echt wel anders over.. denk ik tenminste
jij denkt, ik weet zeker
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 09:35
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Esmée schreef:
je bent nog jong hoor, nog tijd genoeg om te veranderen
whehe, en als ik 't nu es omdraai

dat jij over 10 jaar 't idee hebt nooit echt geleefd te hebben en je ineens in wilde kledingcombi's uitdost en wild haar in allerlei kleuren verft.

en ontken het maar eens, 10 jaar is ver weg hoor, jij wil NU normaal blijven, maar daar denk je over 10 jaar echt wel anders over

Laatst gewijzigd op 06-12-2002 om 09:38.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 10:43
Verwijderd
mwah, ik zal wel wat gematigder worden denk ik, als ik 30 ben zal men piercing er wel uit zijn...maar nu vind ik het allemaal nog mooi, zodra dat veranderd, verander ikzelf
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 23:08
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Bij veel mensen is het wel een fase.

Maar ik denk dat mijn levensstijl wel bij me zal blijven.. Ik heb altijd een drang gehad om anders te zijn.. Misschien zal het nog wel veranderen maar zeker niet verdwijnen.. Ik moet er niet aan denken om later op te groeien en zo'n huisje-boompje-beestje-bestaan te gaan leiden en nooit meer de dingen doen die ik nu doe (naar concerten, kraakpandfeestjes en urenlang klooien met allerlei make-up, kleding maken etc.. ). Maarjah, wie zal het zeggen, ik ben nu ook heel anders dan een jaar geleden...
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 23:12
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Owjah.

Iig zal ik mn kleding wel aanpassen, maar dat is omdat ik er nogal waarde aan hecht dat kleding bij je lichaamsbouw en leeftijd enz. moet passen.. als ik bijv. oud en gerimpeld en dik ofzo ben, dan ga ik niet meer in mn mini-rokjes rondhuppelen
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 23:28
scala
scala is offline
Wat is er mis met verandering? Het leven bestaat toch alleen maar uit veranderingen? Je groeit, je leert telkens weer, je hebt telkens weer andere mensen om je heen en verschillende omgevingen en ga zo maar door. Het leven is een grote verandering, elke keer een stapje verder en soms een stapje terug.
Ik lees in dit topic voornamelijk reacties over de kleding(stijl). Kleding is toch alleen maar een uiting van alle veranderingen die je door maakt. Dus die veranderd ook met de jaren en daar is dus in feite niks mis mee.

Natuurlijk heb je van die wannabe's, maar dat zijn gewoon mensen die het niet helemaal begrijpen waar het echt om gaat. Maar ook die veranderen
Uiteindelijk is het allemaal maar een fase Het gaat om je levensinstelling, daar komt je lifestyle vandaan.. en die levensinstelling heeft tijd en ervaring nodig om zich te vormen en aangezien iedereen rond deze leeftijd daarmee bezig is, kan het gebeuren dat iemand wel eens van lifestyle veranderd. Niks mis mee toch

maarja zo zie ik het dus wat zijn we lekker filosofisch vanavond
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 01:06
Vice
Vice is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Misschien ben jij over 10 jaar wel zelf alto.
En zit je nu in een fase waar je probeert zo 'burgelijk' mogelijk te zijn.
Oud 08-12-2002, 21:19
Verwijderd
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:

?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 21:22
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Vice schreef:
Misschien ben jij over 10 jaar wel zelf alto.
En zit je nu in een fase waar je probeert zo 'burgelijk' mogelijk te zijn.
hehe, ja.. dat zei ik een paar posts terug ook wel
Oud 08-12-2002, 21:38
Avelon
Avelon is offline
ik weet wel zeker dat ik me anders ga kleden. ik ben nu toch ookal veranderd? fase klinkt alleen wel ontzettend neerbuigend..als iets minderwaardigs.
verder mn lifestyle zelf zal niet al te veel veranderen. ik zie aan mijn ouders dat je ook een normaal leven kan leiden zonder al te burgelijk te zijn. in dat opzicht hoef ik niet al te veel te veranderen. ik zal nog wat volwassener worden, wat gezonder gaan leven. wat verantwoordelijker. maar daar houdt het dan ook op.
Oud 08-12-2002, 21:59
rodina
rodina is offline
op de middelbare school maakt het niet zoveel uit hoe je er uit ziet, tuurlijk je wordt wel beoordeelt op je uiterlijk maar dan is het koel als je raar bent.
Op hogere scholen, en zeker op de werkvloer wordt er verwacht dat je er representatief uitziet, klaar.
Oud 08-12-2002, 22:12
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
rodina schreef:
Op hogere scholen, en zeker op de werkvloer wordt er verwacht dat je er representatief uitziet, klaar.
met zo'n instelling blijft die belachelijke ongeschreven (en vaak zelfs geschreven) regel bestaan.
Oud 09-12-2002, 09:07
Morphia
Morphia is offline
En trouwens.. Bij de instellingen/winkels waar ik wíl werken, heb ik juist 'een streepje voor'. Laatst bij een Fantasy-winkel vroeg ze me naar mijn telefoonnummer, voor als ze iemand nodig had om te komen werken.
Oud 09-12-2002, 10:54
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
ik denk dat ik nooit echt me totaal zal aanpassen als ik ouder word.. ik denk dat er altijd die 'bijsmaak' zal komen van een bandtruitje hier en daar, en naar shows gaan etc.

ik merk wel dat ik vanzelf me nu normaler kleed dan eerst, maar ik zal nooit in replay kleding gaan lopen of iets dergelijks.

bij mij is mn stijl(whatever die mag zijn) geen fase, maar het ligt meer parralel aan mn intresses.

en geverfd haar/piercings hoeven niet zo'n probleem te zijn voor werk zoeken overigens.. bij mij op mn werk zijn twee jongens met piercings. niemand doet moeilijk erover. en anders zoek je iets waar dat soort uiterlijk juist op prijs word gesteld (kapper, fantasywinkel wat al genoemd werd, concertzaaltjeswerk, etc.) of waar het niet uit maakt.. en anders kan je je nog altijd in het weekend zo kleden etc hoewel dat dan opzich wel weer een stomme bijsmaak kan hebben maargoed dan geef je in ieder geval niet 100% toe aan het studentenworden of whatever

...blah.
Oud 09-12-2002, 11:20
nps
nps is offline
Jaa daag cHa0s, over 10 jaar wonen wij in een rijtjeshuis met een opel voor de deur, 2.3 kind een een golden retriever!

ik denk niet dat lifestyle alleen maar een fase is. Het is namelijk niet alleen maar de goeie kleertjes dragen, maar ook je bijv. denkbeelden (imho hoor ).
Oud 09-12-2002, 14:29
Denise84
Denise84 is offline
het is een fase ja, naar mijn mening. Maar naarmate je ouder wordt kies je vanzelf 1 bepaalde richting dat je het mooist vindt (of waar je bij wilt horen).
Oud 09-12-2002, 15:18
substantial
substantial is offline
je veranderd beetje bij beetje
als je je hanekam er afscheert wil ook niet zeggen dat je meteen geen punk meer bent of whatever
tis ook niet dat je de s'ochtends wakker word en denkt
heej, vandaag heb ik een andere levensstijl!
Reageren

Regels voor berichten