Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vind dus dat dat woord 't hele verhaal verneukt. Ik kan er niks aan doen, ik ben zo'n lul die zich aan kleine dingen kan storen omdat ik ze anders zou doen. Verander dat woord en ik vind het een goed verhaaltje. Ik heb trouwens geen verstand van verhalen. |
![]() |
|
Het doet me denken aan Momo van Michael Ende (zelfde schrijver als van "Never ending story/ Het oneindige verhaal" [ik weet de Duitse titel even niet meer]). Daarin zijn er grijze mannen die tijd stelen...
||
Citaat:
Als dat woordje het hele verhaal verneukt heb je de boodschap niet helemaal begrepen. Grauw slaat grotendeels op de groep mensen waar het meisje het over heeft. Een grauwe massa die elke dag weer in de sleur van werk zit. Die grauwe, saaie shit waar veel mensen op dit moment in verkeren, het leven voor werk, is de ziekte.
||
![]() |
Citaat:
Zeg nou dat het meisje doelt op al die rigide en statische Nederlanders zonder kleur, zeg dat dat meisje meer Suriname en Turkije wil. Zeg dat je niet zo'n linkse wollen sok bent die altijd maar moet zeuren over de 'verdorven maatschappij'. Ontken! Ontken!
||
Citaat:
en ga jij me nu niet vertellen dat je het een goede maatschappij vindt ![]() hehehe ow sorry vind het grappig, want ik weet niet of ge sarcastisch bent of nie. en als ge da nie bent mag je van mij die mening hebben en een van die mensen zijn die lachend naar zijn werk gaat. (goed gekozen dude!)
||
![]() |
Citaat:
Nouja die 'Karel ende Elegast videoband' van vorig jaar was ook verdomde slecht, maar tijdens opnemen heb ik me wel ziek gelachen met Jasper, Mart en jij ![]() 'Wees liever optimistisch in slechte tijden; alleen dan mag ook de negatieve gedachtegang voortvloeien in goede tijden.' Net zelf bedacht, maar 't zou zo van Kafka kunnen komen ![]() Nee, ik vind 't in principe niet erg dat iemand schrijft over 'de maatschappij', maar het is niet origineel. De manier waarop is niet origineel, niet boeiend; het doel heiligt de middelen, maar het doel is al te vaak bereikt.
||
![]() |
Citaat:
(Hier in Brabant dan he) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat Jan-Diederik bedoelt dat dit verhaal veel weg heeft van klagen dat de NS vaak vertragingen heeft. Schoppen tegen een dood paard. Iedereen weet dat negertjes in Afrika doodvallen van de honger en als ze niet kapotgaan aan de AIDS, dan kunnen ze altijd nog een bloeiende carriëre als kindsoldaat aanvangen. Het is geen nieuws dat het leven een tranendal is.
Het probleem is dat Het Geweten Van Het Volk de mens al jarenlang aanspoort tot het beseffen van bepaalde dingen. Zo lang en zo intens dat ze niets nieuws meer vertellen en dat het evenveel impact heeft als een reclamespot voor de Ab-Flexer 3000 XB. Niemand doet er meer wat mee. Als je een boodschap als deze nog aan de man wil brengen op een effectieve manier, moet je met heel wat uit de kast komen. Ik denk dat 'het onschuldige kind' daarvoor niet genoeg is. LUH-3417 |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
En dat verhalen nazetten tot denken is een feit; reacties genoeg. |
![]() |
|
|