Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2002, 20:53
MrD
MrD is offline
hallow,

ik heb een eigen computer,( met windows XP) maar nu moet ik ook een gebruiker maken voor de andere.... daarom heb ik de optie/gebruiker "gast" ingesteld, maar nu wil ik dat ze niet in al me mappen kunnen. hoe kan ik dat doen?? ik heb al rechtermui op de mappen gedaan en dan op delen/beveilingen, maar daar kan ik niks doen...

heeft iemand tips/ideeen/antwoorden???

GRAAG!!!
Tjauu

MrD
Oud 29-11-2002, 18:10
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Je kunt de mappen delen door bestands en printerdeling aan te zetten als je tenminste een netwerkje hebt en dan aan die mappen een wachtwoord geven dan kunnen ze er ook niet op.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 20:06
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik heb de bestands/printerdeling aanstaan, maar zie niet hoe ik een wachtwoord op een map kan zetten. In win98 kon dit altijd via Delen (rechtermuisknop op de map) maar dat werkt in XP niet echt meer....
Oud 29-11-2002, 20:07
Martin
Martin is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
Ik heb de bestands/printerdeling aanstaan, maar zie niet hoe ik een wachtwoord op een map kan zetten. In win98 kon dit altijd via Delen (rechtermuisknop op de map) maar dat werkt in XP niet echt meer....
rechtsklikken -> eigenschappen -> tabblad delen
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 20:09
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
chatfreak schreef:
rechtsklikken -> eigenschappen -> tabblad delen
"maar dat werkt in XP niet echt meer"

Ik kan het ding wel delen, maar ik kan nergens vinden HOE ik er een wachtwoord op zet..
Oud 01-12-2002, 21:31
kikkerkut
kikkerkut is offline
hmmmzz, er staat me iets van bij dat je in een gast account geen verborgen bestanden/mappen ken zien, als je nou met rechts klikt op de map, naar eigenschappen gaat en dan onder het tabblad algemeen "verborgen" aanvinkt, dan zouden mensen die in je gast account inloggen de map niet kunnen zien.
moet je natuurlijk wel in je eigen account aangeven dat jij wel verborgen bestanden en mappen wil zien.[bij mapopties in het configuratiescherm]

try it out, it might work
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 22:06
niemand
niemand is offline
Beveiligen van mappen voor bepaalde gebruikers kan alleen als je NTFS hebt (onder windows dan).

Als je al NTFS hebt dan zou het standaard aan moeten staan dat ze niet in jouw documenten, instellingen, cookies en nog wat dingen kunnen komen, of wil je andere mappen dicht zetten??

Voor beveiliging op lokale pc moet je iig niet bij delen zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten