Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2002, 18:07
Broertje
Broertje is offline
hoi allemaal her doe eens allemaal niet zo dom. Cocaïne is niet voor niets de op een na meest verslavende drug. Mijn broer is verslaafd en daardoor kan hij niet werken, niet naar school en ligt dus de hele dag in bed. Dus begin er alsjeblieft niet aan want het verziekt je hele leven. HEt word niet voor neits de sluipende moordenaar genoemd!!
xx van mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2002, 18:47
Or~Not?
Or~Not? is offline
sommige mensen kunnen nou eenmaal beter hun grenzen bewaken dan anderen, en kunnen ook genieten van cocaine zonder hun toekomst te verknallen (:
Oud 27-01-2002, 19:17
joran
joran is offline
allemaal kutzooi harddrugs... ik ga nooit iets anders gebruiken dan hasj&weed. misschien een keertje paddo's, maar zeker niet vaak, want daar kun je ook errug vaag van gaan worden...
(tipje aan iedereen: ) begin er in godsnaam niet aan...
Oud 27-01-2002, 19:28
HOND!
HOND! is offline
ik denk dat ik in mijn leven zeker niet verder ga dan xtc.. cocaine is verslavend en dat is kut!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 20:05
Isa
Isa is offline
Citaat:
Broertje schreef:
hoi allemaal her doe eens allemaal niet zo dom. Cocaïne is niet voor niets de op een na meest verslavende drug. Mijn broer is verslaafd en daardoor kan hij niet werken, niet naar school en ligt dus de hele dag in bed. Dus begin er alsjeblieft niet aan want het verziekt je hele leven. HEt word niet voor neits de sluipende moordenaar genoemd!!
xx van mij
sluipende moordenaar? die naam heb je zeker zelf verzonnen.

maar eh, als 70% op een beetje party al harddrugs gebruikt denk ik dat je de verslavingskracht van cocaine overschat, ook al zou ikzelf waarschijnlijk wel verslaafd raken. (helaas)

Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 20:34
Broertje
Broertje is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Citaat:
Broertje schreef:
xx van mij
sluipende moordenaar? die naam heb je zeker zelf verzonnen.

maar eh, als 70% op een beetje party al harddrugs gebruikt denk ik dat je de verslavingskracht van cocaine overschat, ook al zou ikzelf waarschijnlijk wel verslaafd raken. (helaas)

Nee goeie heb ik zelf verzonnen! Jij weet er zo te horen nog niet zo veel vanaf (cocaine dan) Maar het echt gevaarlijk en je moet er echt niet aan beginnen

Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 20:37
Broertje
Broertje is offline
Citaat:
joran schreef:
allemaal kutzooi harddrugs... ik ga nooit iets anders gebruiken dan hasj&weed. misschien een keertje paddo's, maar zeker niet vaak, want daar kun je ook errug vaag van gaan worden...
(tipje aan iedereen: ) begin er in godsnaam niet aan...
Ik wil wel ff zeggen dat Hajs en weed op lange termijn ook verslavend is dat merk je nog niet meteen, maar ga maar eens naar een afkickkliniek (ben ik geweest) en vraag van welke verslaving het moeilijkst af is te komen en waarvan de meeste zijn binnengekomen dat is hasj en weed, Ik zeg niet dat het slecht is om af en toen te blowen zolang het maar bij af en toe blijft
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 14:06
Isa
Isa is offline
Citaat:
Broertje schreef:
Nee goeie heb ik zelf verzonnen! Jij weet er zo te horen nog niet zo veel vanaf (cocaine dan)

ik heb er anders wel ontelbare boeken ensites over gelezen maar al die bijnamen ken ik idd niet.

Maar het echt gevaarlijk en je moet er echt niet aan beginnen
doe ik ook niet. ik ken mezelf en mijn problemen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 16:11
SunShine 18
SunShine 18 is offline
Citaat:
Or~Not? schreef:
sommige mensen kunnen nou eenmaal beter hun grenzen bewaken dan anderen, en kunnen ook genieten van cocaine zonder hun toekomst te verknallen (:

Hier sluit ik me helemaal bij aan! Cocaine is pas verslavend als je het zelf allemaal zo ver laat komen...je moet jezelf gewoon in de hand kunnen houden, en weet je van jezelf dat je dat niet kan, OK..begin er dan NOOIT aan...

x
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 17:54
FDCP_Blitzkrieg
FDCP_Blitzkrieg is offline
Je moet helemaal niet aan de drugs raken. Hoe stoer het ook mag zijn! Verbieden die zooi!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 18:38
Broertje
Broertje is offline
Citaat:
SunShine 18 schreef:
Hier sluit ik me helemaal bij aan! Cocaine is pas verslavend als je het zelf allemaal zo ver laat komen...je moet jezelf gewoon in de hand kunnen houden, en weet je van jezelf dat je dat niet kan, OK..begin er dan NOOIT aan...

x
Misschien moet je eerst ontdekken of je bestand tegen bent, een ontdenkking kan lang duren waardoor je dus al verslaafd kan zijn. wat ik dus een slecht argument vind. Wanneer weet je of je jezelf in de ahnd kan houden, moet je daar niet eerst achter komen???

Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 20:14
SunShine 18
SunShine 18 is offline
Citaat:
Broertje schreef:

Misschien moet je eerst ontdekken of je bestand tegen bent, een ontdenkking kan lang duren waardoor je dus al verslaafd kan zijn. wat ik dus een slecht argument vind. Wanneer weet je of je jezelf in de ahnd kan houden, moet je daar niet eerst achter komen???

[/B]
Naja ik weet natuurlijk niet hoe dat bij andere mensen zit. Maar ik heb gewoon afspraken met mezelf gemaakt : GEEN harddrugs om buiten grote feesten ..en daar hou ik me aan. (dit zal hoogstens 5x per jaar zijn..)
ik heb de nachten van m'n leven! en kijk er altijd ontzettend naar uit...
ten eerste omdat de feesten gewoon tof zijn, maar ook omdat het gebruik van harddrugs gewoon uitzonderingen zijn, het IS en ZAL ook NOOIT gewoonte worden...als je DAT met jezelf afspreekt...is er niets aan de hand...vind ik..het is natuurlijk wel slecht..maja er is wel meer slecht? ja tog..

x

x
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 20:17
SunShine 18
SunShine 18 is offline
Nu wil ik er trouwens wel even bij zeggen dat ik cocaine zelf ook opzich behoorlijk ver vind gaan hoor...Ik gebruik zelf eerder xtc dan coke..

en ik bewonder mensen echt die NEE zeggen tegen hard drugs..

x
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 21:06
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
Broertje schreef:
Ik wil wel ff zeggen dat Hajs en weed op lange termijn ook verslavend is dat merk je nog niet meteen, maar ga maar eens naar een afkickkliniek (ben ik geweest) en vraag van welke verslaving het moeilijkst af is te komen en waarvan de meeste zijn binnengekomen dat is hasj en weed, Ik zeg niet dat het slecht is om af en toen te blowen zolang het maar bij af en toe blijft
Vind dat je opzich wel gelijk hebt, maar lichamelijk zijn hasj en wiet niet verslavend.

zie tekst hieronder.

Kun je er verslaafd aan raken?

Je kunt onderscheid maken tussen lichamelijke afhankelijkheid en geestelijke afhankelijkheid. We spreken van lichamelijke afhankelijkheid, als het lichaam protesteert wanneer met gebruik van een middel wordt gestopt (ontwenningsverschijnselen). Bij het gebruik van hasj en weed treedt dit niet op.
Ook heeft de gebruiker niet steeds meer nodig om hetzelfde effect te bereiken. Tenslotte leidt het gebruik niet automatisch tot een behoefte aan zwaardere drugs.
Geestelijke afhankelijkheid houdt in dat de gebruiker steeds sterker naar het middel verlangt en zich eigenlijk niet meer prettig kan voelen zonder. Bij een deel van de gebruikers is dit het geval, met name bij degenen die vaak gebruiken (bijvoorbeeld elke dag). Dit geldt nog sterker wanneer gebruikt wordt om de werkelijkheid te ontvluchten, bijvoorbeeld uit verveling of gebrek aan toekomstperspectief. Voor deze gebruikers kan de situatie ontstaan dat alleen hasj of weed nog belangrijk zijn, de rest is niet interessant.
Oud 30-01-2002, 07:00
Günther
Günther is offline
de grens ligt bij mij bij wiet, hasj & paddo`s (paddo`s niet zo vaak) maar dat is dan ook alles. wat anderen doen moeten ze zelf weten maar ik weet van mijzelf dat ik dan zeker verslaafd raak en dat wil ik niet. bij anderen ligt die grens misschien hoger en dat is dan toch hun keuze. ik vind wel dat je wel advies mag geven maar niet mag zeggen dat het dom, stom of wat dan ook is.
Oud 30-01-2002, 10:57
Isa
Isa is offline
Citaat:
FDCP_Blitzkrieg schreef:
Je moet helemaal niet aan de drugs raken. Hoe stoer het ook mag zijn! Verbieden die zooi!
zoals ik al zei.... een laag EQ.

vraagjerink je alcohol?

Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 10:59
Isa
Isa is offline
Citaat:
Broertje schreef:
Ik wil wel ff zeggen dat Hajs en weed op lange termijn ook verslavend is dat merk je nog niet meteen, maar ga maar eens naar een afkickkliniek (ben ik geweest) en vraag van welke verslaving het moeilijkst af is te komen en waarvan de meeste zijn binnengekomen dat is hasj en weed,
in de krant las ik een paar maanden geleden toch echt dat de meeste mensen juist niet in een afkickkliniek zitten wegens blowen.
1.alcohol
2.tabak

de rest weet ik niet meer.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 13:03
Broertje
Broertje is offline
Citaat:
Drexz schreef:
Vind dat je opzich wel gelijk hebt, maar lichamelijk zijn hasj en wiet niet verslavend.

zie tekst hieronder.

Kun je er verslaafd aan raken?

Je kunt onderscheid maken tussen lichamelijke afhankelijkheid en geestelijke afhankelijkheid. We spreken van lichamelijke afhankelijkheid, als het lichaam protesteert wanneer met gebruik van een middel wordt gestopt (ontwenningsverschijnselen). Bij het gebruik van hasj en weed treedt dit niet op.
Ook heeft de gebruiker niet steeds meer nodig om hetzelfde effect te bereiken. Tenslotte leidt het gebruik niet automatisch tot een behoefte aan zwaardere drugs.
Geestelijke afhankelijkheid houdt in dat de gebruiker steeds sterker naar het middel verlangt en zich eigenlijk niet meer prettig kan voelen zonder. Bij een deel van de gebruikers is dit het geval, met name bij degenen die vaak gebruiken (bijvoorbeeld elke dag). Dit geldt nog sterker wanneer gebruikt wordt om de werkelijkheid te ontvluchten, bijvoorbeeld uit verveling of gebrek aan toekomstperspectief. Voor deze gebruikers kan de situatie ontstaan dat alleen hasj of weed nog belangrijk zijn, de rest is niet interessant.

Nee dat zeggen ze ja... Maar ik heb het zelf gezien dat je zeker wel lichamelijk verslaafd kan raken aan blowen. Als je elke dag een blowtje nodig hebt omdat je lichamelijk dan wel geestelijk niet goed voelt en je begint te trillen noem ik dat toch wel degelijk lichamelijk verslaafd
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 13:07
Broertje
Broertje is offline
Ik zeg ook niet dat cocaine dom is maar hoe er op sommige onderwerpen over gepraat word noem ik dat dom, ik vind voor dat je ergens aan begint dat je er gewoon ook wat vanaf moet weten. Het lijkt hier wel alsof drugs gebruiken stoer is, maar de meeste gebruiken drugs niet om stoer te zijn maar gewoon omdat ze niet goed in het leven staan. Hier bedoel ik dan niet de mensen die op een party of zo iets gebruiken maar de mensen die dagelijks gebruiken...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 13:19
Isa
Isa is offline
Citaat:
Broertje schreef:
Nee dat zeggen ze ja... Maar ik heb het zelf gezien dat je zeker wel lichamelijk verslaafd kan raken aan blowen. Als je elke dag een blowtje nodig hebt omdat je lichamelijk dan wel geestelijk niet goed voelt en je begint te trillen noem ik dat toch wel degelijk lichamelijk verslaafd
die mensen beginnen gewoon te trillen omdat ze weer last krijgen van stress, stress die opgeheven word als ze stoned/high zijn. ik noem dat dus toch echt geestelijke verslaving.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 17:38
Euforian
Euforian is offline
Citaat:
SunShine 18 schreef:
Nu wil ik er trouwens wel even bij zeggen dat ik cocaine zelf ook opzich behoorlijk ver vind gaan hoor...Ik gebruik zelf eerder xtc dan coke..

en ik bewonder mensen echt die NEE zeggen tegen hard drugs..

x
SunShine .. begin er niet aan !! ... ik wil niet eens weten hoe t voelt ! Ik wil niet eens aan coke denken .. ik denk er eigenlijk ook niet aan ! Voorlopig doe ik het NIET. Maar ik zal het zeker ooit gaan doen, met mate natuurlijk ! Ik heb nog een lang leven voor me. Het hoeft niet meteen ! Ik hou voorlopig bij blowen en af en toe xtc en paddo's

Veel plezier met coke !
Veel sterkte tegen coke !

Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 17:46
Razza
Razza is offline
Citaat:
SunShine 18 schreef:
Cocaine is pas verslavend als je het zelf allemaal zo ver laat komen...je moet jezelf gewoon in de hand kunnen houden, en weet je van jezelf dat je dat niet kan, OK..begin er dan NOOIT aan...

x
Dat is m nou ! Ik vind coke gewoon niet nodig in me leven ! Want als ik eenmaal zo'n puure ervaring heb meegemaakt dan zal mijn leven daarna een stuk saaier lijken. Waardoor ik dan de neiging heb om steeds vaker coke te nemen. Je kan het wel op feesten gaan gebruiken .. maar dan is je verlangen naar de volgende feest veel te groot ! Totdat je domweg je grenzen gaat verlagen.. "ow naar Dieka, eff coken "

Je hebt al genoeg drugs binnen je grenzen .. verleng je grens niet tot coke ! Heb je niet nodig !!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 17:51
Razza
Razza is offline
Hehe .. coke !!?? Hoe kom je eigenlijk op t idee ??

Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 18:25
SunShine 18
SunShine 18 is offline
Citaat:
Euforian schreef:
SunShine .. begin er niet aan !! ... ik wil niet eens weten hoe t voelt ! Ik wil niet eens aan coke denken .. ik denk er eigenlijk ook niet aan ! Voorlopig doe ik het NIET. Maar ik zal het zeker ooit gaan doen, met mate natuurlijk ! Ik heb nog een lang leven voor me. Het hoeft niet meteen ! Ik hou voorlopig bij blowen en af en toe xtc en paddo's

Veel plezier met coke !
Veel sterkte tegen coke !

ben je dan niet nieuwsgierig na hoe het voelt en hoe het is enz.....?
ik wil je nergens toe aanzetten hoor, en ik vind het superknap van je als je er er nee tegen zegt!!!! alleen heb ik die ..ja hoe zeg je dat...dat 'hele sterke gevoel' tegen cocaine niet. wel tegen het gebruik in meerdere mate! maar niet tegen het heeeel af en toe eens gebruiken...

x
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 18:33
SunShine 18
SunShine 18 is offline
Citaat:
Razza schreef:
Dat is m nou ! Ik vind coke gewoon niet nodig in me leven !

Ik heb het ook absoluut niet nodig in men leven...en zover komt het ook niet!!

Want als ik eenmaal zo'n puure ervaring heb meegemaakt dan zal mijn leven daarna een stuk saaier lijken. Waardoor ik dan de neiging heb om steeds vaker coke te nemen. Je kan het wel op feesten gaan gebruiken .. maar dan is je verlangen naar de volgende feest veel te groot ! Totdat je domweg je grenzen gaat verlagen.. "ow naar Dieka, eff coken "

EN DAAAAAAAAAR zit em de fout !!! en die fout maak ik niet.. Ik sta echt wel zo sterk in men schoenen om NEE te zeggen tegen die zooi...

Je hebt al genoeg drugs binnen je grenzen .. verleng je grens niet tot coke ! Heb je niet nodig !!
ik moet toegeven inderdaad dat de grens wel erg ver ligt...coke is ook niet zomaar iets..
maja..wel spannend? en lekker..

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2002, 18:36
SunShine 18
SunShine 18 is offline
Citaat:
Razza schreef:
Dat is m nou ! Ik vind coke gewoon niet nodig in me leven !

Ik heb het ook absoluut niet nodig in men leven...en zover komt het ook niet!!

Want als ik eenmaal zo'n puure ervaring heb meegemaakt dan zal mijn leven daarna een stuk saaier lijken. Waardoor ik dan de neiging heb om steeds vaker coke te nemen. Je kan het wel op feesten gaan gebruiken .. maar dan is je verlangen naar de volgende feest veel te groot ! Totdat je domweg je grenzen gaat verlagen.. "ow naar Dieka, eff coken "

EN DAAAAAAAAAR zit em de fout !!! en die fout maak ik niet.. Ik sta echt wel zo sterk in men schoenen om NEE te zeggen tegen die zooi...

ik moet toegeven inderdaad dat de grens wel erg ver ligt...coke is ook niet zomaar iets..
maja..wel spannend? en lekker..

Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 18:46
Razza
Razza is offline

-Zeg dat nog 1 x !
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 20:49
SunShine 18
SunShine 18 is offline

EN DAT MEEN IK OOK! nu en ALTIJD!
als ik dat maar voor mezelf weet!!!

x
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 11:16
bong
bong is offline
Citaat:
Broertje schreef:
wiet en hasj zijn niet lichaamlijk verslavend hoor maar wel geestelijk en coke is wel lichaamlijk dus ik denk dat coke wel wat ergur is om vanaf te komen is
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 12:04
Razza
Razza is offline
Citaat:
SunShine 18 schreef:

EN DAT MEEN IK OOK! nu en ALTIJD!
als ik dat maar voor mezelf weet!!!

x
ok... als je maar weet wat je doet !

Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 11:08
Isa
Isa is offline
Citaat:
bong schreef:
Citaat:
Broertje schreef:
wiet en hasj zijn niet lichaamlijk verslavend hoor maar wel geestelijk en coke is wel lichaamlijk dus ik denk dat coke wel wat ergur is om vanaf te komen is
nee hoor, coke is zwaar geestelijk verslavend maar niet lichamelijk.

Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 15:15
tafel
tafel is offline
Citaat:
Or~Not? schreef:

dat is inderdaad wel zo maar de risico's bij cocaine VIND ik persoonlijk te groot.

Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 20:15
onzinnigegothic
onzinnigegothic is offline
wat denk je waarom ze het verboden hebben
Oud 01-02-2002, 23:40
Broertje
Broertje is offline
Citaat:
onzinnigegothic schreef:
wat denk je waarom ze het verboden hebben
ff een vraagje waarom alcohol wel legaal en cocaine niet???? Alcohol is zeker ook een harddrug!!!!!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 01:19
damaetas
damaetas is offline
C17H21NO14, was het dat?

dat ziet er niet gezond uit hoor

maar als je het verbrand kompt er h2O vrij, das ik heb altijd wat bij me, voor als ik dorst krijg.

(ja sorry, ik heb net examens gehad, ja ook scheikunde)
Oud 03-02-2002, 14:46
Isa
Isa is offline
Citaat:
Broertje schreef:
iets
keb je email gelezen. ik heb nu in de bieb weinig tijd, reageer er op zodra ik tijd heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten