![]() |
||
![]() |
In tegenstelling tot de VVD een progressief sociaal-liberale partij als je het mij vraagt. Volgens de peiling in de volkskrant staat D66 momenteel op 7 zetels. Enkele andere peilingen propageren echter naar een gering verlies van tussen de 1-2 zetels. Het gaat dus niet echt goed met D66. Waar zou dit door komen?
Volgens enkele kennisen van me is D66 de meest liberale partij, in de ruimste zin van het woord. Dit betoog ondersteunt dat. Hier staat meer info over hun uitgangspunten, opvattingen, ideeen etcetera welke wel essentieel zijn voor een discussie. Met name het beleidsprogramma. Is D66 ondergewaardeerd? Bijvoorbeeld: Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
'Wat het volk vindt, dat vindt Balkenende.'
Ik vind het een goede tekst van D66. Ze hebben onder Paars ook best veel bereikt. Ik steun ze bijna altijd met hun voorstellen. Vooral omdat ze grote nadruk leggen op OC&W, mijn belangrijkste ministerie. Misschien ga ik wel op ze stemmen.
|
Verwijderd
|
Ja volgens mij is D66 is sterk ondergewaardeerd. Het rare is mensen vinden D66 wel een sympathieke partij maar stemmen er niet op. Het is in mijn ogen een goede en vooruitstrevende partij.
Dat ze ieder discussiepunt appart behandelen en hun mening afhankelijk is van ieder punt is alleen maar goed. Je hebt ook partijen erbij zitten die meteen met een rechts of een links stnadpunt klaarzitten... Ik stem op Nummer 3 van de lijst (boris dittrich) , neemt goede iniatieven bij het indienen van wetten e.d |
![]() |
|
![]() |
Nordens Konge:
Sinds ik mag stemmen, doe ik dit op D66. Ik ben zelfs lid van de partij en van de Jonge Democraten. Het is inderdaad een gegeven dat D66 zich niet inlaat met het geven van weinig onderbouwde commentaren, maar alles wat "bedachtzamer" doet. Dit geeft de partij inderdaad het imago van "de partij die niets te melden heeft". Het is echt enorm jammer dat het gros van het electoraat zich niet wat meer verdiept in (bijvoorbeeld) partijprogramma's, maar afgaat op wat er op sbs6 word verteld. Neem alleen al het feit dat Thom de Graaf na zetelverlies de vorige keer, gewoon verder mag gaan. Ik geloof dat er andere partijen waren die de lijsttrekker meteen opzij schoven ![]() Over vertrouwen gesproken.
|
Tja..kiezers willen nou eenmaal graag bij winners horen, en niet bij losers (als in 'zetelverliezers').
Zou jij je graag met een partij willen affilieren dat onder het stof aan het raken is en steeds minder zetels overhoudt?
|
![]() |
Kijk, dat is naar mijn mening niet de juiste redenering! Moet je dan zeggen: Omdat die partij zetels verliest, stem ik er maar niet meer op? Als iedereen dat doet, zullen ze er inderdaad niet meer bovenop komen.....
|
![]() |
Omdat D'66 de partij is die het meeste wil investeren in het onderwijs vind ik het jammer dat ze zo klein zijn.
Maar aan de andere kant zijn ze voor bepaalde bestuurlijke vernieuwingen waar ik absoluut niet voor ben. Ook vind ik het een partij die zich niet duidelijk uitspreekt voor de richting die ze graag inwillen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|