Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2002, 14:58
kussie van Michelle
kussie van Michelle is offline
we hadden het op school erover.. en nee ik blow zelf niet.
maar lijkt me dat je na 1x toch nog niet meteen weer de neiging blijft hebbe om te willen blowen???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2002, 15:54
Lizz14
Lizz14 is offline
Na 1x ik weet et eigenlijk nie ligt er denk ik aan hoe je eerste keer was als je over je nek bent gegaan (kan gebeuren) dan verlang je er vast niet naar als je nou echt een super 1e x had misschien wel ik ben de 1e keer alweer vergeten
Oud 08-02-2002, 16:02
-huktie-
-huktie- is offline
Lichamelijk verslaafd raak je niet aan een blow. Geestelijk zou kunnen, maar de meesten kunnen makkelijk zonder. So... don't worry!
Oud 08-02-2002, 16:03
blackfairy
blackfairy is offline
verslaafd absoluut niet.. maar als het je bevalt zal je het waarschijnlijk nog wel een keer doen...

maar let wel op of je jezelf goed in de hand kan houde..qua blowen, want geestelijk kan je wel verslaafd worden...(het word dan als gewoonte gezien) maar dan moet je wel lang..elke dag geblowt hebben wil dat zo zijn.
Oud 11-02-2002, 15:03
MushrooM
MushrooM is offline
Citaat:
-huktie- schreef:
Lichamelijk verslaafd raak je niet aan een blow. Geestelijk zou kunnen, maar de meesten kunnen makkelijk zonder. So... don't worry!
niet lichamelijk he sukkel, dat dacht ik dus wel, ik blow zelf 3-4 jaar en probeer niet te stoppen, maar ken een kameraad die naar een afkickcentrum moest en moet jij maar eens opletten wat er met je lichaam gebeurt als je geen THC meer binnen krijgt.

Oud 11-02-2002, 15:06
MushrooM
MushrooM is offline
Citaat:
-huktie- schreef:
dacht ik dus wel he mafkees, zowel lichamelijk als geestelijk, hangt er alleen van af hoe je gebruikt, kijk, als je dagelijks blowt wordt je lichaam er van afhankelijk net als je geest, dan kunnen er wel mensen zijn die zeggen dat het niet zo is, maar ik weet uit ervaring (van mezelf en 3 kameraden) dat als je stopt met blowen na een aantal jaar, je lichaam en geest er aan kapot gaan...

Oud 11-02-2002, 15:24
Requiem II
Requiem II is offline
Citaat:
MushrooM schreef:
dacht ik dus wel he mafkees,
Je mag ook wel wat aardiger doen hoor .

Citaat:
zowel lichamelijk als geestelijk, hangt er alleen van af hoe je gebruikt, kijk, als je dagelijks blowt wordt je lichaam er van afhankelijk net als je geest, dan kunnen er wel mensen zijn die zeggen dat het niet zo is, maar ik weet uit ervaring (van mezelf en 3 kameraden) dat als je stopt met blowen na een aantal jaar,
Het staat opzich wel vast dat je bij *matig* gebruik er niet lichamelijk aan verslaafd raakt.

Het is natuurlijk wel wat anders als je langdurig zeer frequent blowd en dat zal waarschijnlijk in die onderzoeken ook niet echt naar voren komen omdat verreweg de meeste gebruikers toch wel met enige matiging blowen volgens mij.

Citaat:
je lichaam en geest er aan kapot gaan...
Dat blowen niet gezond is voor je - zowel voor de geest als het lichaam - is heel wat anders dan afhankelijkheid.

Maar ik twijfel er niet aan dat als jij idd zo'n frequente gebruiker bent en ik je in een kamer opsluit dat jij dan ook wel lichamelijke ontwenningsverschijnselen krijgt. Valt ook wel te verwachten als je dus eigenlijk jaren lang constant THC in je bloed hebt.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 16:41
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
Requiem II schreef:
.
ey.. ze heeft het hier over de 1e keer blowe.. logisch dat je als je lang en veel blowt er niet meer uitkomt.. maar als je een of twee keer blowt kan je nog niet eens geestelijk verslaafd zijn..en dat komt meestal eerder dan lichaamlijke verslaving bij blowe... denk ik..hehe

ff dat je dat niet vergeet....

[Dit bericht is aangepast door blackfairy (11-02-2002).]
Oud 11-02-2002, 16:57
Requiem II
Requiem II is offline
Citaat:
blackfairy schreef:
ey.. ze heeft het hier over de 1e keer blowe.. logisch dat je als je lang en veel blowt er niet meer uitkomt.. maar als je een of twee keer blowt kan je nog niet eens geestelijk verslaafd zijn..en dat komt meestal eerder dan lichaamlijke verslaving bij blowe... denk ik..hehe

ff dat je dat niet vergeet....
Vergeet ik niet hoor... Maar ik reageerde gewoon op MushrooM. En ik zei ook al in mn bericht dat je bij matig gebruik niet (lichamelijk) verslaafd raakt - en dus al helemaal niet bij 1x blowen .

Psychische verslaving laat ik er maar buiten.. Varieerd per persoon en kan je dus moeilijk uitspraken over doen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 02:15
substantial
substantial is offline
als je 10 keer blowt ben je nog niet verslaafd
als je 30 keer blowt ben je nog niet verslaafd
als je 50 keer blowt ben je nog niet verslaafd

of altans ligt eraan hoevaak je het op een dag of in de week doet
en dan valt het verder nog steeds wel meej
Oud 13-02-2002, 13:04
gekke
gekke is offline
na die ene keer dat ik had geblowt heb ik soms nog steeds van die buien dan ik er zin in heb, omdat het me erg goed beviel
maar het is bij die ene joint gebleven.. is voor mij denk ik wel goed omdat ik zelf het gevoel heb dat ik er aardig snel aan verslaafd raak, daar heb ik geen zin in.
Oud 13-02-2002, 14:52
zwartegeest
zwartegeest is offline
ik blow wel..maar toen ik net me eerste blowtje nam dacht ik een dag erna om nog een te nemen..maar ik ben niet verslaafd hoor..ik kan er best weken zonder het is gewoon een kick.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 16:50
Locke
Locke is offline
Lichamelijk verslaaft aan blowen dat kan geen eens ...
Oud 14-02-2002, 10:32
Verwijderd
neej je kennie verslaafd raken aan blowen, lichamelijk dan, geestelijk wel maar dan moet je egt een half jaar lang elke dag blowen ofzow
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 18:17
absurdmoncher
absurdmoncher is offline
Neej tis meer een kwestie van
willen....
Oud 19-02-2002, 18:49
eminemgirlxxxx
eminemgirlxxxx is offline
Ja, en vaak wil je dan wel....
Reageren

Regels voor berichten