Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2002, 15:11
PunkDiva
PunkDiva is offline
Ik ben toen ik 8 ofzo was ben ik door zo'n kerl op straat misbruikt die kerl heeft toen aan me kut gezeten enzo en ik moet vieze spelletjes met hem doen. Ik heb dat tot nu toe altijd nog binnengehouden omdat ik me er zo voor schaamte. Ik ben d'r 9 jaar later pas weer achtergekomen en ik zit er best wel mee enzo. Zijn er nog anderen hier die zoiets hebben meegegemaakt of denken jullie allemaal dat ik me aanstel....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2002, 15:33
Anne
Anne is offline
Ik denk zeker niet dat jij je aanstelt, want waarom zou ik het recht hebben dat te denken? Wat ik wel vind is dat je je verhaaltje in nogal heftige bewoording uitspreekt. Ik weet niet precies waarom je dat doet, het viel me op en het benadeelde het gevoel dat ik bij jou topic kreeg. Ik weet niet precies wat ik hier van moet denken.

Laatst gewijzigd op 08-12-2002 om 15:36.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 16:41
PunkDiva
PunkDiva is offline
Ik zie dat je je bericht hebt veranderd het is egg wel waar hoor wak d'r neer heb gezet misschien staat 't wel heel erg lomp maar ik voel me ook ontzettend lomp daarover, want 't was ook wel een beetje mijn eigen schuld mijn ouders hadden me zo vaak gewaarschuwd om niet met vreemde mannen mee te gaan, en dan was ik ook nog zo dom om met hem mee te gaan.

Ik wou echt wel dat ik dit allemaal verzonnen had dat denk ik elke avond als ik in bed lig dan hoop ik dat dit gewoon iets is wat ik verzonnen heb ik mijn eigen fantasie wereld waar ik de laatste tijd zo vaak in beland, maar dat is het fuckin niet
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 16:54
Verwijderd
Het is niet jouw schuld, je was 8 jaar...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 18:51
Verwijderd
Hoe bedoel je dat je er na 9 jaar weer achter bent gekomen?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 19:43
Anne
Anne is offline
Citaat:
PunkDiva schreef:
Ik zie dat je je bericht hebt veranderd
Ja, klopt. Ik begon een beetje op mijn avater te lijken, sorry. Weet je, ik geloof je best, maar het was gewoon mijn eerste gevoel. In ieder geval kon jij er niets aan doen, je was pas 8 jaar! Die man was fout, heel fout bezig...
Oud 08-12-2002, 20:03
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Hoe bedoel je dat je er na 9 jaar weer achter bent gekomen?
Vermoedelijk heeft ze het uit schaamte verdrongen wat er toen is gebeurd en is dat nu door bepaalde gebeurtenissen of iets dedrgelijks weer naar boven gekomen.

@PunkDiva: Zoals al is opgemerkt kon jij er niets aan doen wat er toen gebeurd is. Je was per slot van rekening nog maar 8 jaar en het is heel goed mogelijk dat je toen nauwelijks besefte wat die man met je deed en waarom. Hij is de enige wiens schuld het is wat er toen is gebeurd en niet de jouwe, dus je hoeft jezelf wat dat betreft geen enkel verwijt te maken. Laat ik je in ieder geval verzekeren dat je je absoluut niet aanstelt en dat ik het heel goed van je vind dat je het hier op het forum hebt durven vertellen. Het is een eerste stap in de richting van het verwerken van wat er is gebeurd. De volgende stap is om iemand te vinden die jou bij het verwerkingsproces kan begeleiden. Je kunt bijvoorbeeld proberen om hierover met je huisarts contact op te nemen, zodat hij of zij je kan doorverwijzen naar een hulpverlener.
Oud 08-12-2002, 21:21
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:
Vermoedelijk heeft ze het uit schaamte verdrongen wat er toen is gebeurd en is dat nu door bepaalde gebeurtenissen of iets dedrgelijks weer naar boven gekomen.
Mja, dat wil ik dus even van haar horen, omdat het toch immers is gebleken dat 'hervonden herinneringen' wat dit soort dingen betreft niet altijd waar zijn enzo? Ik vroeg me daarom dus af hoe en waardoor het dan weer naar boven is gekomen enzo..
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 13:15
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Mja, dat wil ik dus even van haar horen, omdat het toch immers is gebleken dat 'hervonden herinneringen' wat dit soort dingen betreft niet altijd waar zijn enzo? Ik vroeg me daarom dus af hoe en waardoor het dan weer naar boven is gekomen enzo..
Laten we er in dit geval maar van uitgaan dat het wel waar is zolang het tegendeel nog niet bewezen is.
Reageren

Regels voor berichten