![]() |
|
ow. op www.dokter.nl staan bij "slaapproblemen" wel wat dingetjes, maar het is nogal droog. Nou ja, in elk geval wel slaapverwekkend!
![]() als je www.vindex.nl intypt, en dan op "slaapproblemen" zoekt, komen er wat sites. Succes. ------------------ Love me or leave me! Hey, where's everybody going??! [Dit bericht is aangepast door snoopy/mamo (27-02-2002).]
|
Als ik niet in slaap kan komen ga ik altijd mediteren. Maar ik kom altijd in slaap want ik mediteer altijd voordat ik ga slapen
![]() |
![]() |
|
Wat bij mij hielp toen ik in die periode zat van niet-in-slaap-willen-komen, dat ik gewoon op mijn rug ging liggen en naar mijn ademhaling ging luisteren... en gewoon niet aan van alles denken en vooral niet zo van ik kan niet slapen kan niet slapen..
Wat bij mij ook werkte de wekker omdraaien zodat ik niet kon kijken: "hoelang kan ik nog slapen?" Succes
|
ik heb de laatste tijd ook weer dat ik veel wakker lig voordat ik in slaap val. Maar ik heb gisteren voor ik naar bed ging een warm bad genomen, en het hielp, binnen een kwartier sliep ik. Dus als je een bad hebt, ga daar even een tijd in zitten voel je je na een tijdje vanzelf slaperig worden.
||
Citaat:
liefs,
|
Dat probleem had ik 1,2 jaar terug ook heel erg en ik weet hoe vervelend het is! Wat bij mij wel hielp zijn die pilletjes waar valeriaan in zit die werken rustgevend. je kunt ze geloof ik gewoon bij de apotheek kopen ( die van het kruidvat vond ik niet zo goed werken) Ik hoop dat je er snel vanaf komt!
|
- je ogen heel wijd open proberen te houden, constant. dat is namelijk heel irritant. wie weet helpt 't.
- jezelf heel moe maken door steeds je spieren te spannen en daarna weer te ontspannen. daar word je 'uitgeput' van. - je helemaal concentreren op je eigen lichaam. dus eerst beginnen je tenen te voelen. dan voelen hoe je hak op je matras ligt. dan je enkel voelen, je kuit, je knie, knieholte, bovenbeen, enz. lekker vaag, maar dan is je aandacht afgeleid en dat kan nog wel 'ns helpen. dus gewoon alleen aandacht bij je lichaam, van beneden naar boven en dan weer van boven naar beneden. - tellen: je begint bijvoorbeeld bij honderd en dan ga je naar beneden tellen. ondertussen bedenk je dat je het getal op een schoolbord heel groot schrijft en daarna weer uitwist. en dan het volgende getal (dus het getal ervoor),enz. ik ben benieuwd of iets wil helpen. succes!
||
![]() |
Ohhh dat heb ik ook heel vaak en dan kan je niet in slaap komen en dan zit ik maar te denken van ja ik moet nu echt in slaap vallen hoor want als ik nog langer wakker lig ben ik morgen echt zo duf als 'n konijn... Is echt irritant
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
hey kippetje,
ik heb hetzelfde als jou gehad, lag vaak nachten wakker... nu heb ik nog heel soms! ik heb vroeger wel slaappillen gehad, dat werkt best goed! je moet alleen wel opletten dat je die pil niet te laat inneemt, anders ben je de volgende dag nog erg moe (zo ging het bij mij iig) ook moet je zorgen dat als je eraan begint, niet zeg maar gewend raakt aan die pillen! dat je er niet meer zonder kunt ofzo... heel veel sterkte! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ontspannen naar bed gaan.... leeg zijn in je hoofd werkt het beste |
![]() |
|
![]() |
als ik niet kan slapen, wat ik heel vaak heb, ga ik vaak in mn raamkozijn zitten, naar de maan kijken, nadenken over alles en proberen tot rust te komen
soms helpt het, maar soms ook helemaal niet, dan kan ik door dat denken juist helemaal niet meer slapen. xxx. [Dit bericht is aangepast door faded_beauty (02-03-2002).] |
![]() |
|
Ik kan altijd op zondag > maandag
heel erg KUT SLAPEN! Ik weet eigenlijk ook niet waarom.. maar ik voel me dan gewoon klote enz.. terwijl het naar mijn idee best wel goed gaat op school enz.. Soms slaap ik pas tegen 3.00... Op vrijdag en Zaterdag heb ik bijna nooit moeite om in slaap te komen ![]()
||
Citaat:
misschien komt dat omdat je in het weekend (vrijdag- en zaterdagavond) later naar bed gaat.
||
Citaat:
![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
niet kunnen slapen Parrhasis | 9 | 12-12-2004 12:33 | |
Lichaam & Gezondheid |
niet kunnen slapen - wel de hele nacht met gesloten ogen op bed liggen -> uitgerust? Ver Weg | 13 | 07-01-2004 16:06 | |
Psychologie |
's nacht niet kunnen slapen ~~dolce~~ | 32 | 14-08-2003 19:52 | |
Liefde & Relatie |
Niet kunnen slapen samen... Wolfje | 7 | 18-05-2003 20:26 | |
Lichaam & Gezondheid |
niet kunnen slapen, moe punkyfish | 11 | 27-05-2002 08:23 | |
Liefde & Relatie |
niet kunnen slapen groezel538 | 14 | 11-04-2002 16:47 |