Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2002, 19:21
Kippetje
Kippetje is offline
Als ik gestressed ben of met bepaalde problemen zit, uit zich dat altijd in mijn slaapgedrag. Ik kan dan gewoon niet in slaap komen en ik lig dan uren wakker. Als ik uit kan slapen is dat geen probleem maar als ik naar het werk moet of naar school moet is dat heel erg storend.

Ik weet vaak van tevoren vaak al dat ik een bepaalde nacht slecht ga slapen (als ik bijvoorbeeld een afspraakje heb met een jongen de volgende dag). Wat doen jullie als jullie niet in slaap kunnen komen? Iemand nog tips? Ik ga meestal een warme beker melk met honing drinken maar dat helpt niet altijd. Iemand ervaring met slaappillen?
Alvast heel erg bedankt!
greetzzzz,
Kippetje
Oud 27-02-2002, 20:44
snoopy
snoopy is offline
hi, wat mij altijd helpt is nog een rondje buiten lopen (als je een hond hebt, zou dat mooi uitkomen ). Echt. Zelfs als het koud is (eigenlijk vooral als het koud is, dan is m'n bed zo lekker warm...). Verder een uur voor je gaat slapen niet meer t.v. kijken o.i.d. euh.... een warm bad/douche wil nog wel 's helpen. Je raam open zetten (ik kan soms niet slapen als het te benauwd is in m'n kamer, die frisse lucht helpt echt!), en idd warme melk met honing.
Slaappillen lijken me niet nodig, aangezien jouw slaappatroon alleen verandert als je gestrest bent. Dat is heel normaal. Je krijgt pas slaappillen (daar moet je trouwens, geloof ik, voor naar de dokter) als je chronisch slecht slaapt.
Nou, ik hoop dat je hiermee een beetje geholpen bent. Slaap lekker!
Oh ja, er zijn heel veel boeken in de bieb (en dus waarschijnlijk ook wel sites op internet) over slapen, waar ook tips instaan. Succes
Oud 27-02-2002, 20:49
Kippetje
Kippetje is offline
Tnx! Heb ik echt wat aan! Maar dat naar buiten gaan midden in de nacht... BRRRR!! Ik zal eens kijken in de bieb!!
liefs,
Oud 27-02-2002, 20:56
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Kippetje schreef:
Tnx! Heb ik echt wat aan! Maar dat naar buiten gaan midden in de nacht... BRRRR!! Ik zal eens kijken in de bieb!!
liefs,
echt, dat naar buiten gaan helpt! Ook als ik midden in de nacht niet kan slapen, dan ga ik naar de badkamer, lekker koude voeten krijgen nou ja, dan is je bed ineens het lekkerste wat er is! Ik was net even voor je aan het kijken op internet, maar ik heb niet echt iets gevonden, sorry...
Oud 27-02-2002, 20:58
snoopy
snoopy is offline
ow. op www.dokter.nl staan bij "slaapproblemen" wel wat dingetjes, maar het is nogal droog. Nou ja, in elk geval wel slaapverwekkend!
als je www.vindex.nl intypt, en dan op "slaapproblemen" zoekt, komen er wat sites. Succes.
------------------
Love me or leave me! Hey, where's everybody going??!

[Dit bericht is aangepast door snoopy/mamo (27-02-2002).]
Oud 28-02-2002, 07:36
Choong
Choong is offline
Als ik niet in slaap kan komen ga ik altijd mediteren. Maar ik kom altijd in slaap want ik mediteer altijd voordat ik ga slapen http://www.learningmeditation.com is een goeie site. Hopelijk heb je er wat aan.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 09:19
aquafemme
aquafemme is offline
Wat bij mij hielp toen ik in die periode zat van niet-in-slaap-willen-komen, dat ik gewoon op mijn rug ging liggen en naar mijn ademhaling ging luisteren... en gewoon niet aan van alles denken en vooral niet zo van ik kan niet slapen kan niet slapen..

Wat bij mij ook werkte de wekker omdraaien zodat ik niet kon kijken: "hoelang kan ik nog slapen?"

Succes
Oud 28-02-2002, 09:32
Breg
Breg is offline
ik heb de laatste tijd ook weer dat ik veel wakker lig voordat ik in slaap val. Maar ik heb gisteren voor ik naar bed ging een warm bad genomen, en het hielp, binnen een kwartier sliep ik. Dus als je een bad hebt, ga daar even een tijd in zitten voel je je na een tijdje vanzelf slaperig worden.
Oud 28-02-2002, 12:32
Kippetje
Kippetje is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
echt, dat naar buiten gaan helpt! Ook als ik midden in de nacht niet kan slapen, dan ga ik naar de badkamer, lekker koude voeten krijgen nou ja, dan is je bed ineens het lekkerste wat er is! Ik was net even voor je aan het kijken op internet, maar ik heb niet echt iets gevonden, sorry...

Dat koude voeten krijgen helpt bij mij niet, word ik alleen maar wakkerder van! En misschien een warm bad nemen dan en daarna verder helemaal niks doen (geen radio e.d.), misschien dat dat wel helpt. Ik zal eens proberen. In ieder geval allemaal erg bedankt!!!
liefs,
Oud 28-02-2002, 13:19
amor
amor is offline
Dat probleem had ik 1,2 jaar terug ook heel erg en ik weet hoe vervelend het is! Wat bij mij wel hielp zijn die pilletjes waar valeriaan in zit die werken rustgevend. je kunt ze geloof ik gewoon bij de apotheek kopen ( die van het kruidvat vond ik niet zo goed werken) Ik hoop dat je er snel vanaf komt!
Oud 28-02-2002, 13:25
Kippetje
Kippetje is offline
Tnx, het is ook niet continu ofzow maar af en toe heb ik van die nachten....
Oud 28-02-2002, 14:35
ekki
ekki is offline
- je ogen heel wijd open proberen te houden, constant. dat is namelijk heel irritant. wie weet helpt 't.
- jezelf heel moe maken door steeds je spieren te spannen en daarna weer te ontspannen. daar word je 'uitgeput' van.
- je helemaal concentreren op je eigen lichaam. dus eerst beginnen je tenen te voelen. dan voelen hoe je hak op je matras ligt. dan je enkel voelen, je kuit, je knie, knieholte, bovenbeen, enz. lekker vaag, maar dan is je aandacht afgeleid en dat kan nog wel 'ns helpen. dus gewoon alleen aandacht bij je lichaam, van beneden naar boven en dan weer van boven naar beneden.
- tellen: je begint bijvoorbeeld bij honderd en dan ga je naar beneden tellen. ondertussen bedenk je dat je het getal op een schoolbord heel groot schrijft en daarna weer uitwist. en dan het volgende getal (dus het getal ervoor),enz.

ik ben benieuwd of iets wil helpen.

succes!
Oud 28-02-2002, 14:37
ekki
ekki is offline
http://www.vogel.nl/cgi/dyn/indicatie.pl?ind=splh
Oud 28-02-2002, 18:40
Kippetje
Kippetje is offline
Tnx allemaal! Volgende keer als ik weer eens niet in slaap kan komen ga ik eens experimenteren
Oud 28-02-2002, 20:07
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ohhh dat heb ik ook heel vaak en dan kan je niet in slaap komen en dan zit ik maar te denken van ja ik moet nu echt in slaap vallen hoor want als ik nog langer wakker lig ben ik morgen echt zo duf als 'n konijn... Is echt irritant

Citaat:
ekki schreef:
...bedenk je dat je het getal op een schoolbord heel groot schrijft en daarna weer uitwist. en dan het volgende getal (dus het getal ervoor),enz.
Klinkt inderdaad nogal slaapverwekkend
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 22:11
beertje16
beertje16 is offline
hey kippetje,
ik heb hetzelfde als jou gehad, lag vaak nachten wakker... nu heb ik nog heel soms!
ik heb vroeger wel slaappillen gehad, dat werkt best goed! je moet alleen wel opletten dat je die pil niet te laat inneemt, anders ben je de volgende dag nog erg moe (zo ging het bij mij iig) ook moet je zorgen dat als je eraan begint, niet zeg maar gewend raakt aan die pillen! dat je er niet meer zonder kunt ofzo...
heel veel sterkte!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 06:45
truman
truman is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
hi, wat mij altijd helpt is nog een rondje buiten lopen (als je een hond hebt, zou dat mooi uitkomen ). Echt. Zelfs als het koud is (eigenlijk vooral als het koud is, dan is m'n bed zo lekker warm...). Verder een uur voor je gaat slapen niet meer t.v. kijken o.i.d. euh.... een warm bad/douche wil nog wel 's helpen. Je raam open zetten (ik kan soms niet slapen als het te benauwd is in m'n kamer, die frisse lucht helpt echt!), en idd warme melk met honing.
Slaappillen lijken me niet nodig, aangezien jouw slaappatroon alleen verandert als je gestrest bent. Dat is heel normaal. Je krijgt pas slaappillen (daar moet je trouwens, geloof ik, voor naar de dokter) als je chronisch slecht slaapt.
Nou, ik hoop dat je hiermee een beetje geholpen bent. Slaap lekker!
Oh ja, er zijn heel veel boeken in de bieb (en dus waarschijnlijk ook wel sites op internet) over slapen, waar ook tips instaan. Succes

helemaal mee eens
ontspannen naar bed gaan....
leeg zijn in je hoofd
werkt het beste
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 15:12
miss Elise
miss Elise is offline
ik kan ook heel vaak niet slapen. dan probeer ik aan niks te denken. letterlijk niks. als je dat een tijdje vol houd (dat kost wel veel concentratie) dan wordt je zo moe dat je vanzelf in slaap valt. succes!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 18:27
faded_beauty
faded_beauty is offline
als ik niet kan slapen, wat ik heel vaak heb, ga ik vaak in mn raamkozijn zitten, naar de maan kijken, nadenken over alles en proberen tot rust te komen
soms helpt het, maar soms ook helemaal niet, dan kan ik door dat denken juist helemaal niet meer slapen.
xxx.

[Dit bericht is aangepast door faded_beauty (02-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 11:37
AMDFreak
AMDFreak is offline
Ik kan altijd op zondag > maandag
heel erg KUT SLAPEN!
Ik weet eigenlijk ook niet waarom.. maar ik voel me dan gewoon klote enz.. terwijl het naar mijn idee best wel goed gaat op school enz..
Soms slaap ik pas tegen 3.00...
Op vrijdag en Zaterdag heb ik bijna nooit moeite om in slaap te komen
Oud 02-03-2002, 12:43
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
AMDFreak schreef:
heel erg KUT SLAPEN!
Ik weet eigenlijk ook niet waarom.. maar ik voel me dan gewoon klote enz.. terwijl het naar mijn idee best wel goed gaat op school enz..

misschien komt dat omdat je in het weekend (vrijdag- en zaterdagavond) later naar bed gaat.
Oud 02-03-2002, 16:47
Kippetje
Kippetje is offline
Citaat:
AMDFreak schreef:
heel erg KUT SLAPEN!
Dat had ik eerder ook altijd van zondag op maandag. Bij mij had dat gewoon met school te maken, net weekend gehad en dan moet je weer in die sleur komen van school. Nu heb ik meestal dat ik vrijdags op zaterdag niet kan slapen. Afgelopen nacht ook weer hoor, echt hopelooooss! En dan kan ik gaan tekenen op het bord met krijtjes en van alles maar het werkt dan toch niet!! Na een tijdje komt het vanzelf wel maar het kostte me vanacht toch een flink aantal uurtjes . Beuhh, kheb nog geen 4 uur geslapen en dan moet ik vanavond nog weer stappen ook nog

Regels voor berichten