Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2002, 11:14
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik heb hier een klein netwerk liggen, waarbij de printers gedeeld staan. Een computer heeft windows ME, en daar hangt een HP Deskjet 710C aan. Een andere computer (een oudje, pentium 100 MHz) heeft Windows 95 en heeft problemen met het versturen van de data naar die printer. Als je het probeert krijg je een foutmelding dat er geen tweerichtingcommunicatie mogelijk is. De nieuwste drivers zijn op beide computers geinstalleerd. Heeft enig idee waar dit aan kan liggen?
Oud 30-11-2002, 13:08
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Het zou mogelijk kunnen zijn dat die nieuwste drivers , neem aan die van ME niet geschikt zijn voor 95.
Gewoon weg omdat de processor op die pc van 100Mhz dat niet goed aan kan.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 16:36
Verwijderd
Citaat:
B@RTOLI schreef:
Het zou mogelijk kunnen zijn dat die nieuwste drivers , neem aan die van ME niet geschikt zijn voor 95.
Gewoon weg omdat de processor op die pc van 100Mhz dat niet goed aan kan.
Het is natuurlijk gelul dat je de processor (p100) de schuld geeft. Als het ergens niet aan ligt, dan is dat het wel.

Als jij de printer en het netwerkgebeuren goed opnieuw geinstalleerd hebt, dan zou ik eigenlijk geen oplossing weten.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 17:03
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik heb wel ergens eens gelezen dat de 710C problemen heeft met via een netwerk printen. Maar je zou zeggen dat de andere computers (1x P2 233, winXP. 1x PIII 1,2 GHz, winME) er ook last van zouden moeten hebben, en dat is niet het geval.

Tis trouwens niet een écht netwerk. Alle computers zijn aangesloten op een router, en kunnen daarmee met elkaar communiceren.
Oud 30-11-2002, 17:23
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
PIE schreef:
Het is natuurlijk gelul dat je de processor (p100) de schuld geeft. Als het ergens niet aan ligt, dan is dat het wel.

Als jij de printer en het netwerkgebeuren goed opnieuw geinstalleerd hebt, dan zou ik eigenlijk geen oplossing weten.
Ik geef de pc met de processor van 100 mhz niet de schuld ik zeg alleen dat die waarschijnlijk de nieuwe drivers niet of niet goed ondersteund.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 17:25
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
Ik heb wel ergens eens gelezen dat de 710C problemen heeft met via een netwerk printen. Maar je zou zeggen dat de andere computers (1x P2 233, winXP. 1x PIII 1,2 GHz, winME) er ook last van zouden moeten hebben, en dat is niet het geval.

Tis trouwens niet een écht netwerk. Alle computers zijn aangesloten op een router, en kunnen daarmee met elkaar communiceren.
Als je meerdere pc's op een router aansluit met allemaal een netwerkkaart erin en het is alleen thuis dan heb je een Personal Area Network (PAN).
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 18:12
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
B@RTOLI schreef:
Ik geef de pc met de processor van 100 mhz niet de schuld ik zeg alleen dat die waarschijnlijk de nieuwe drivers niet of niet goed ondersteund.
De nieuwste drivers zijn wel geinstalleerd, en dat zonder dattie problemen gaf.

Citaat:
B@RTOLI schreef:
Als je meerdere pc's op een router aansluit met allemaal een netwerkkaart erin en het is alleen thuis dan heb je een Personal Area Network (PAN).
Prima, wat ik wilde zeggen is dat het niet een groot netwerk is, met een server en dergelijke.
Oud 30-11-2002, 19:09
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
De nieuwste drivers zijn wel geinstalleerd, en dat zonder dattie problemen gaf.

Prima, wat ik wilde zeggen is dat het niet een groot netwerk is, met een server en dergelijke.
Ok begrijp het. Dan weet ik ook nog niet zo snel wat het probleem dan moet zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten