![]() |
|
het vervelende is dat je psyche heel veel met je lichaam kan doen. als je heel sterkte denkt dat je ziek wordt, kan je dat ook best worden. ik zeg niet dat dat bij jou ook zo is, maar het constant bang zijn kan je lichaam wel slopen. je kunt er in eerste instantie al heel moe van worden.
ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel 'ns bang ben voor dat soort dingen. en ik vind het dom van mezelf, dus ik durf er ook niet zo snel iets over te zeggen. ik vind het ook niet gerechtvaardigd, want ik merk het dan wel weer, als ik ziek word ofzo. maar erover praten is denk ik wel goed om je angst voor een deel kwijt te raken. probeer in eerste instantie met vrienden, familie, kennissen of weet ik veel te praten en als dat niet lukt misschien met een professioneler iemand? want bang zijn sloopt je. succes enzo! groeten
|
![]() |
hey, wat voor een kanker was het? een deel van de soorten kanker is namelijk erfelijk!! k vind dat je een goede reden hebt om je zorgen te maken... misschien moet je bij je huisarts informatie aanvragen. dan kan je beslissen of je je wil laten testen... sterkte
mijn neef heeft nu ook een zware kanker, en hij is pas 17 ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Allereerst wil ik zeggen dat ik je heel goed begrijp. Het is immers vreselijk als er meerdere mensen uit je familie overlijden aan kanker. Zelfs je eigen moeder.
Om een eind te maken aan alle onzekerheid zou je bijvoorbeeld om de 6 maanden ofzo een keer naar de huisarts/ziekenhuis gaan. Die kunnen dan de boel goed in de gaten houden en misschien wel wat onderzoeken doen naar de erfelijkheid in jouw familie. Heel veel sterkte toegewenst iig! |
![]() |
|
![]() |
Ik weet nog niet of ik het heb,toch blijf ik mij zorgen maken!De kans op borstkanker bij vrouwen is nu veel groter dan vroeger,dus bij mij is die nog een beetje groter!Mijn mama had eerst borstkanker,dan borstbeen en dan over heel haar lichaam!Soms beklagen we het ons dat ze geen borst heeft afgezet,dan was het misschien een beetje beter,of was ze er nog!Ik weet dat ik ook niet al te gezond leef;ik rook!!!Soms maak ik mezelf wijs dat ik liever doodga aan longkanker dus door mijn eigen fout,dan aan een kanker waar ik niks aan kon doen!Mijn vriend(een stuk ouder en wijzer)zegt dat ik moet stoppen met roken voor mijn gezondheid!Stel dat ik doodga aan longkanker door die stomme sigaretten en anders tip top in orde zou zijn!Ik ben van plan om te stoppen met roken op mijn 16de verjaardag(14.04)!Ik hoop dat het lukt!Ahja mijn papa is dokter,hij zegt dat ik een speekseltest mag doen als ik wil,maar de grote, echte onderzoeken mag ik pas doen als ik 18 ben...dus nog eventjes afwachten!Stel dat ik het zou hebben zou ik dan mijn borst moeten afzetten,want ben bang dat het ook zal uitzaaien!En ik weet echt dat ik niet mag roken!!!!
x-jes aan iedereen die mij raad geeft en steunt |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
'Kanker' KaatW | 1 | 29-08-2013 15:40 | |
Lichaam & Gezondheid |
Help andere jongeren bij het omgaan met kanker! DeEik | 10 | 14-06-2013 20:25 | |
Lichaam & Gezondheid |
Gezocht:Mensen Die Kanker Hebben(Gehad)of mensen kennen met kanker! *Finding*Niki* | 13 | 17-02-2004 01:21 | |
Lichaam & Gezondheid |
Nationale kanker test G.T.C. | 25 | 11-03-2003 15:19 | |
Lichaam & Gezondheid |
wie heeft ervaring met kanker (of kent mensen die het hebben? ping | 8 | 30-11-2002 10:06 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Kanker Vlooienband | 5 | 01-11-2002 11:14 |