Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Face it, als je drie zware overtredingen binnen vijf jaar maakt, ben je gewoon te stom om een auto te besturen. Ze doen het om jongeren dwars te zitten?! "Ja shit, man. Ben je net lekker 160 aan het scheuren, terwijl je tien bier op hebt, loop je kans om je rijbewijs kwijt te raken. Klote regering."
|
Vindh et een goed besluit. Ik heb mn rijbewijs al, en zit bijna dagelijks op de weg. Onderzoek heeft uitgewezen dat het weggedrag wat autorijders de eerste paar jaar vertonen, toonaangevend is voor hun verdere leven. Strenger daarop toezien is niet onnodig. Ookal zouden ze de jongeren graag dwars willen zitten, dan hebben ze daar alle recht toe! Jongeren maken in het verkeer nu eenmaal veel ongelukken.
Ik ben het er echt mee eens. Genesis |
![]() |
|
Heel goed. Als je niet kunt rijden, dan doe je dat gewoon maar niet. 3 overtredingen in 5 jaar is wel ok denk ik. Bij dingen als met alcohol achter het stuur e.d. -> rijbewijs voor altijd kwijt. Klaar.
Er zijn al veel te veel auto's [Dit bericht is aangepast door drama (27-11-2001).]
|
![]() |
Ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande standpunten, ik vraag me alleen af of het niet nog een beetje strenger kan, zoals anderen al zeiden: bij 1 zware overtreding (heel zwaar dan, zoals ongeluk veroorzaken met dodelijke afloop of zwaar letsel) meteen rijbewijs innemen...
||
![]() |
Citaat:
Verder ben ik voor een maximaal toegestaan promille alcohol van 0,1, voor rijbewijs inleveren bij een overtreding van de maximumsnelheid met 10 km/h, bij het het rijden in eenrichtingswegen, e.d. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zou het echt niet erg vinden als het voor mij ook van toepassing word (heb m'n rijbewijs nu een half jaar)
||
![]() |
Citaat:
Als je dus denkt buiten de bebouwde kom te zitten en je rijdt 60 waar je 50 mag... hop weg rijbewijs. En over die eenrichtingswegen gaan we het helemaal maar niet hebben. Dat zou dus echt belachelijk streng zijn. |
![]() |
|
Mensen, is dit niet een beetje een inconsequent beleid?
Ik bedoel, ik vind het echt een prachtig idee, maar waarom moeten we onderscheid maken tussen beginnelingen en ervaren mensen? Tegen beginneling: "Voor het rijden onder invloed krijg je een strafpunt, want je bent net begonnen" Tegen ervaren automobilist: "Voor het rijden onder invloed krijg je geen strafpunt, watn daar heb jij al zooooveeel ervaring mee!" ![]() Waarom jongeren die zich schuldig maken aan zware overtredingen wel straffen, en oudere niet? Omdat het eerste vaker voorkomt? ![]() [Dit bericht is aangepast door Joël (27-11-2001).]
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En je weet echt wel of je in de bebouwde kom zit, dat is een idioot argument. Als jij niet bij kan houden of je wel of niet in de bebouwde kom rijdt, ben je te traag en dom om een rijbewijs te kunnen halen. En jij zegt dus dat het rijden door eenrichtingswegen helemaal geen echte overtreding is? |
![]() |
||
Citaat:
Dat zijn natuurlijk kansloze argumenten he! Iedereen maakt wel eens een vergissing, maar in dit geval zou je dan echt zwaar de lul zijn, dat vind ik niet kunnen. 1 maal = scheepsrecht, yeah right!
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik had op 2vandaag ofzow gezien dat ze nog verder willen gaan om het verkeer veiliger te maken
-jongeren mogen niet 's nachts rijden -geen passagiers (ik weet niet of dat in combinatie met 's nachts is) -Wegen aanpassen bij overgang naar bebouwde kom -scooters verbieden of leeftijd ervan verhogen naar 18 jaar (geldt ook voor brommers) en meer van dat soort gedoe. Alsof het bijna een misdaad is om jongere te zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
gewoon van alles doen om het verkeer "veiliger" te maken terwijl er genoeg zwaardere delicten opgelost/verkomen kunnen/moeten worden.
||
Citaat:
|
Ik zit er niet mee. Het gaat om 3 zware overtredingen. De gewone mens die gewoon autorijdt begaat echt niet 3 zware overtredingen in een jaar.
Het is natuurlijk wel zo dat ze het doen omdat ze denken dat jongeren onveiliger rijden, maar verzinnen ze heus niet. Op zich wel weer negatief naar de jongeren toe.. Ik word over een half jaar 18 maar ik ga er echt niet mee zitten, want als ik auto rijd ben ik toch van plan om geen zware overtredingen te maken..ik ga er niet van wakker liggen.
|
Tja.. dan zorg je toch dat je dat soort overtredingen gewoon niet begaat?
Als je denkt dat je kunt rijden heb je toch niets te vrezen? Of geef je toe dat je eigenlijk denkt dat jij een van de 'slachtoffers' van die regel zal worden? (wie de schoen schoen past trekke hem aan in dit geval)
||
![]() |
Citaat:
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Andere dingen hebben nie zoveel met jongeren te maken... maar deze 2 zijn echt belachelijk te noemen.
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn punt is dat 10 km te hard = rijbewijs kwijt gewoonweg BELACHELIJK streng is. Hebben jullie eigenlijk wel 60 km/uur zones of niet? Hebben jullie 30 km/uur zones? Ik geloof dat ze daar hier mee aan het experimenteren zijn en heb het verder nog nergens gezien. Citaat:
Als we jou de regels op laten stellen dan zijn we straks allemaal afhankelijk van de NS en dat is een te grote straf voor wie dan ook ![]() [Dit bericht is aangepast door ^Duke^ (28-11-2001).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
bij deze discussie gaat iets fundementeels mis. Er is in het artikel sprake van beginnende automobilisten, dus niet alleen jongeren. Beginnende automobilisten zijn wel overwegend jongeren, maar het is dus geen maatregel tegen jongeren specifiek. Daarnaast zijn het wel de jongeren die in de auto de meeste ongelukken veroorzaken door met name onverantwoord rijgedrag.
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
maar als je nagaat hoeveel verkeer er elke dag op de weg is vind ik 400 wel meevallen.
||
![]() |
Citaat:
Voor mij is het door een eenrichtingsweg rijden (in de verkeerde richting ![]() Over de NS: dat is off-topic, maar als ik het voor het zeggen had, zou de NS worden omgevormd naar Duits voorbeeld. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
-stoptreinen rijden 160 ipv. 120 -sneltreinen en intercitys rijden 200 ipv. 140 -hogesnelheidslijnen voor 250 tot 350 km/h door het hele land -prijzen met 30% omlaag -het geld dat nu aan wegen wordt verspild aan de spoorwegen en overig OV besteden -meer ruimte voor gehandicapten in het OV -Luxer OV en meer scheiding tussen korte en lange-afstandsverkeer -voltage verhogen van 1500V naar 3000V -oude spoorlijnen heropenen -meer internationaal treinverkeer, en goedkoper -meer soorten treinen invoeren -treinen ook s'naachts laten rijden Allemaal dingen in Duitsland al succesvol zijn gedaan. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ze willen naar 25kV, zoals onder zuiderburen. Dit zou echter zo'n dikke 4 miljard gaan kosten, en dat is, net zoals je andere maatregelen, niet zomaar ff op te hoesten. |
![]() |
|
Op zich lijkt me het een goede maatregel, alleen misschien is 5 haar wel erg lang... Dan kunnen ze beter 2 ernstige overtredingen in 3 jaar doen ofzo.
En de maximumsnelheid op de snelweg in die eerste drie jaar terug naar 100kph en buiten de bebouwde kom naar 70kph. Want met zo'n "extra beperking" let je meer op je snelheidsmeter dan bij de normale snelheidslimiet lijkt me... |
![]() |
||
Citaat:
Een elektriciteitscentrale levert stroom met een spanning van 1500 volt. Waarom denk je dat dat omhooggetransformeerd wordt naar 380kV? Omdat je als je het als 1500V zou vervoeren je het grootste gedeelte kwijt zou raken. Stroom = Spanning / Weerstand. De NS heeft problemen omdat de treinen teveel stroom trekken, de leidingen kunnen dat niet aan. Als een trein meer stroom trekt dan aangeleverd kan worden, zakt de spanning in, en komen de elektromotoren in de problemen. Nu zijn er twee opties. Een: meer tussenstations plaatsen. Op dit moment de enige mogelijkheid, maar werkt niet op drukke stations. Twee: De spanning verhogen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Aangehouden, maar geen boete gekregen SuperS | 32 | 18-12-2005 15:33 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Hulp: Nederlands Documentaire LaurensG | 4 | 25-03-2004 21:49 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Stelling: Het puntenrijbewijs is een goede manier om verkeersongevallen tegen te gaan **schildpaddo** | 24 | 11-09-2002 19:59 | |
Stelling: Het proefrijbewijs is belachelijk twiety | 57 | 11-04-2002 11:20 | |
Algemene schoolzaken |
Puntenrijbewijs perzik | 3 | 28-12-2001 12:48 | |
Puntenrijbewijs perzik | 5 | 27-12-2001 15:22 |