Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2002, 16:10
Verwijderd
Ik las vandaag het artikel in de krant over het feit dat Prins Harry (16) alcohol en drugs heeft gebruikt (in lichte mate)... Iets wat niet geheel verrassend is voor een jongen van zijn leeftijd, maar ivm zijn status toch een beetje gevaarlijk.

Nu verbaasde de reactie van zijn vader, prins Charles, mij echt enorm... Ik vroeg me af, wat jullie ervan vinden, en citeer:

"Alom wordt Charles' reactie volop geprezen. Hij heeft een rustig, goed gesprek met zijn zoon gevoerd en hem een dagje naar de heroinekliniek gestuurd, om zijn zoon te laten zien waat uit de hand gelopen drugsgebruik uiteindelijk toe kan leiden....."

Sorry hoor, maar ik vind dit écht niet kunnen!! Natuurlijk prima, dat goede gesprek, en ik begrijp heel goed, dat Charles zijn zoon duidelijk wilde maken, dat drugs gevaarlijk zijn...

Maar mag hij zijn zoon naar een drugskliniek sturen? "Ga daar maar eens kijken jongen , naar de mensen die daar zitten... Zo triest wil je toch niet worden...?"
De mensen die daar zitten hebben toch ook enig recht op privacy... Of mag iedere ouder zijn zoon of dochter meenemen naar zo'n kliniek om eens even te laten zien hoe het NIET moet...

Goed, ik ben van mening dat het anders kan, maar dezelfde krant vermeldde "Die vond dat Charles en de koninlijke familie de zaak uitstekend hadden opgepakt" (Blair)
... dus begon ik toch te twijfelen!
Meningen graag!!!

t-t-t... prins harry-huana huhu grapjuhhhh

xXx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2002, 16:19
J-roen
J-roen is offline
Ik vind de reactie van heel tabloiend engeland eerlijk gezegd nogal sneu, laat hem, de jongen is 17/18, de gemiddelde jongere van die leeftijd (in NL) is bijna zeker wel eens dronken en/of stoned geweest...
Oud 14-01-2002, 16:29
soulless
soulless is offline
Ach ja, wat een gezeur, en dan nog wel over iemand die een tikkie zn best doet om een leuke tijd te hebben...

Over hun eigen malafide praktijken hoor je ze niet, maar o wee als de openbare moraal aangevallen wordt...
Oud 14-01-2002, 16:31
Demi
Demi is offline
Ik vind het allemaal een beetje hypocriet, iedereen verbieden om drugs te gebruiken omdat het zo gevaarlijk is en ondertussen gebruikt iedereen het.
Maar O wee als een prinsje van hoge status een keer van het leven probeert te genieten, dan is het ineens een doodzonde!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 16:53
Verwijderd
Zelfde als met Bush (zie ook andere topic):
er zijn gigantisch veel jongeren die alcohol drinken en softdrugs gebruiken, maar daar hoor je zelden iemand over. Iemand komt erachter dat Harry wel eens wiet heeft gerookt en heel GB staat op z'n kop. 'Schande!' wordt er dan gesproken, terwijl hun eigen kinderen misschien wel op datzelfde moment lekker stoned op bed zitten.
En dat met die kliniek: dan ben je eindelijk van de stuff af, zijn je ontwenningsverschijnselen minder geworden, ben je weer klaar om helemaal met een schone lei te beginnen, komt zo'n Charles er met z'n zoon aan en zegt -terwijl hij naar je wijst-, 'Kijk zoon, zo wordt je dan als je drugs gebruikt, een mislukkeling'. Dan zou je toch gelijk weer beginnen?!?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Demi schreef:
Ik vind het allemaal een beetje hypocriet, iedereen verbieden om drugs te gebruiken omdat het zo gevaarlijk is en ondertussen gebruikt iedereen het.
Maar O wee als een prinsje van hoge status een keer van het leven probeert te genieten, dan is het ineens een doodzonde!
Op zich is het natuurlijk niet goed om drugs te gebruiken en op dat terrein heeft het koningshuis natuurlijk wel een voorbeeldfunctie...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 17:41
Demi
Demi is offline
Voorbeeldfunctie? Sorry?
Heb je de grote prins Harry al wel eens gezien? Je bent denk ik wel erg ver heen als je je aan hem spiegelt...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 17:47
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
Demi schreef:
Voorbeeldfunctie? Sorry?
Heb je de grote prins Harry al wel eens gezien? Je bent denk ik wel erg ver heen als je je aan hem spiegelt...
neeeeee!! het koningshuis zou een voorbeeldfunctie [/i]moeten[/i] hebben!! en daar moet prins Harry (zowel jr. als sr.) zich gewoon bij neerleggen. of hij moet écht zorgen dat niemand er achter komt ofzo...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 18:06
klinkguppie
Ach the UK loopt nog beetje achter met sommige zaken, zoals het drugbeleid, Hier in Nederland groeit elke baby eigenlijk op tussen de drug dampen, oftewel, elke baby is hier eigenlijk al stoned of aan de drug gewent!

zo ist toch of zie ik het een beetje verkeerd
(ja, k weet t k heb wel beetje overdreven, maar loop maar eens door centrum van A'dam enje ruikt allerlei luchten de coffeeshops uitkomen, ja toch?)
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 18:26
sanne60
sanne60 is offline
Ik vind t zielig voor de jongen. Sjonge, laat m ook n x jong zijn. Doet ie 1x in zijn leven iets wat niet mag, krijgt ie gelijk heel GB op zn nek..Ik zou t r bijna om gaan doen
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 19:59
OO-PIN
OO-PIN is offline
Ja, in GB lopen ze idd nogal achter kwa drugsbeleid. Het is niet meer dan normaal dat iemand van 17 af en toe een jointje blowt of een paar glaasjes drinkt. Maar daar staan ze al helemaal op hun kop als je alchohol drinkt onder je 18de.
En dat van die heroinekliniek is al helemaal belachelijk.

Als die jongen een beetje slim is, zal ie er over 2 weken wel weer stoned als een aap bijliggen (hoop ik voor hem)
Oud 15-01-2002, 08:25
Isa
Isa is offline
het ergste hieraan is dat dat de school waar dat jong op zit, eton, bij dit soort overtredingen onmiddelijk overgaat tot schorsing..., behalve bij meneer de prins.
dat bewijst maar weer hoe mensen uit het koningshuis zogenaamd hoger zijn dan anderen. en hoe ze daarmee de grondwet overtreden. Everyone is equal, but some are more equal than others.

Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 08:34
Dj Pjotr
Dj Pjotr is offline
ach, laat die jongen toch experimenteren. hoort er toch bij, of niet soms? Bekijk het eens zo, al die lui hebben er het grootste commentaar op drugs en alcohol, terwijl ze amper weten wat drugs is, laat staan dat ze zelf ervaring hebben....voor Harry is het gewoon een soort van veldonderzoek
Oud 15-01-2002, 09:18
PrackaH
PrackaH is offline
Ja, die jongen moet idd zelf weten wattie doet, eerste junk van adel is ook wel 's leuk. Maar de beginner van dit topic had het ook over de privacy van die junks...ik denk dat dat wel goed zit, zouden die niet helemaal gelukkig zijn als ze de 'leiders' van hun land zien...die willen zich echt wel laten observeren door hun...of heb ik het nu helemaal fout?
Oud 15-01-2002, 09:21
Verwijderd
Citaat:
PrackaH schreef:
Ja, die jongen moet idd zelf weten wattie doet, eerste junk van adel is ook wel 's leuk. Maar de beginner van dit topic had het ook over de privacy van die junks...ik denk dat dat wel goed zit, zouden die niet helemaal gelukkig zijn als ze de 'leiders' van hun land zien...die willen zich echt wel laten observeren door hun...of heb ik het nu helemaal fout?
helemaal fout zou ik niet willen zeggen, als de adel nou kwam om zijn bewondering uit te spreken, zou het wel ok zijn... Een steuntje in de rug ofzo...
Maar als ze Harry naar die kliniek sturen om eens even te laten zien hoe het NIET moet... Mhah... Misschien moet je het idd niet ïnbreuk op privacy" noemen, maar die mensen in die kliniek knokken keihard voor hun eigen geluk, komt daar zo'n kutjong (sorry) van 16 die alles mee heeft (in hun ogen) kijken hoe het niet moet...

Hm, ik weet het niet, hoor... Het klinkt niet echt politiek correct

Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 10:33
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
het ergste hieraan is dat dat de school waar dat jong op zit, eton, bij dit soort overtredingen onmiddelijk overgaat tot schorsing..., behalve bij meneer de prins.
dat bewijst maar weer hoe mensen uit het koningshuis zogenaamd hoger zijn dan anderen. en hoe ze daarmee de grondwet overtreden. Everyone is equal, but some are more equal than others.
Er staat een belachelijke straf op iets onschuldigs, ipv dat je blij bent dat iemand er zonder straf vanaf komt ga jij notabene zeggen dat hij ook gestraft moet worden???

Ik zie natuurlijk ook wel liever dat niemand daarvoor geschorst word, maar kun je niet gewoon blij voor em zijn?
Oud 15-01-2002, 11:30
Isa
Isa is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Er staat een belachelijke straf op iets onschuldigs, ipv dat je blij bent dat iemand er zonder straf vanaf komt ga jij notabene zeggen dat hij ook gestraft moet worden???

als anderen gestraft worden, waarom hij dan niet?

Ik zie natuurlijk ook wel liever dat niemand daarvoor geschorst word, maar kun je niet gewoon blij voor em zijn?
blij zijn om zo'n vuil kutjong van 'n dierenmishandelaar? dacht het niet.
ik ben nevernooitniet blij om jagers.

------------------
Only users loose drugs.

[Dit bericht is aangepast door Kenny McCormick (15-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 11:35
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
als anderen gestraft worden, waarom hij dan niet?
omdat het belachelijk is daarvoor te straffen en je gaat me nou toch zeker niet vertellen dat jij het met die straffen eens bent.

Citaat:
blij zijn om zo'n vuil kutjong van 'n dierenmishandelaar? dacht het niet.
ik ben nevernooitniet blij om jagers.
Hoe kun jij zo over hem oordelen zonder dat je hem ook maar enigzins kent?

Bovendien is het feit dat hij misschien wel eens ooit jaagd hier niet relevant
Oud 15-01-2002, 14:06
Isa
Isa is offline
Citaat:
autodropje schreef:
omdat het belachelijk is daarvoor te straffen en je gaat me nou toch zeker niet vertellen dat jij het met die straffen eens bent.

klopt, het is belachelijk en ik ben het er niet mee eens, maar ik vind het nog erger als bepaalde mensen vanwege hun afkomst niet/minder (of juist zwaarder) gestraft worden dan anderen die diezelfde misdaad begaan.

Hoe kun jij zo over hem oordelen zonder dat je hem ook maar enigzins kent?

doen rechters toch ook?

Bovendien is het feit dat hij misschien wel eens ooit jaagd hier niet relevant
opzich niet, maar dat zorgt er wel voor dat ik absoluut geen meelij met hem voel.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 16:16
crazzzy girl
crazzzy girl is offline
Laat die jongen toch. Al die dingen van het koningshuis worden zo opgeblazen. Het zijn ook maar mensen.
Waarom zou iedereen zich er druk over moeten maken? Doen ze toch ook niet als het om een onbekende gaat?
Volgens mij is er trouwens een wet dat iedereen gelijk behandeld moet worden...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 16:42
drama
drama is offline
Als ik Harry zou ik m'n reet laten zien aan die hele fokmedia in engeland en nog een joint rollen.

Dat soort dingen bepaal je zelf.
Oud 15-01-2002, 16:43
drama
drama is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

Oftewel, hetzelfde als in Nederland met de bruine Oranjes.
Oud 15-01-2002, 16:54
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
drama schreef:
Als ik Harry zou ik m'n reet laten zien aan die hele fokmedia in engeland en nog een joint rollen.

Dat soort dingen bepaal je zelf.
Daar denkt zijn vader anders over.

Hoeveel ouders in Nederland denk je dat er blij zijn als ze erachter komen dat hun kind 'drugs gebruikt en buitensporig veel alcohol drinkt' (zoals het ongeveer in de krant staat)? Ik denk dat dat er maar heel weinig zijn.

Conan... die er maar weinig denkt te kennen
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 17:06
drama
drama is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Daar denkt zijn vader anders over.

Hoeveel ouders in Nederland denk je dat er blij zijn als ze erachter komen dat hun kind 'drugs gebruikt en buitensporig veel alcohol drinkt' (zoals het ongeveer in de krant staat)? Ik denk dat dat er maar heel weinig zijn.

Conan... die er maar weinig denkt te kennen

Dan maar schijt aan je vader.

Oud 15-01-2002, 17:07
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
klopt, het is belachelijk en ik ben het er niet mee eens, maar ik vind het nog erger als bepaalde mensen vanwege hun afkomst niet/minder (of juist zwaarder) gestraft worden dan anderen die diezelfde misdaad begaan.
dit is toch stapje in de goede richting. Andere leerlingen die daarvoor geschorst worden zullen zich hier zeker op beroepen.

Citaat:
doen rechters toch ook?
Ik hoor een rechter niet zo snel met dingen als 'vuil kutjong' gooien

Citaat:
opzich niet, maar dat zorgt er wel voor dat ik absoluut geen meelij met hem voel.
dat vraagt toch ook niemand van je?
Oud 16-01-2002, 07:44
Isa
Isa is offline
Citaat:
autodropje schreef:
dit is toch stapje in de goede richting. Andere leerlingen die daarvoor geschorst worden zullen zich hier zeker op beroepen.

ik hoop het.

Ik hoor een rechter niet zo snel met dingen als 'vuil kutjong' gooien

wat heeft dat er nou weer mee te maken?
een rechter doet dat niet omdat het tegen de regels is, en ik ben hier niet aan die regels gebonden. ik durf te wedden dat sommige rechters vaak genoeg in hun gedachten mensen, hun verdachten bedoel ik dus, de huid vol schelden.

dat vraagt toch ook niemand van je?
Het is slechts een verklaring waarom ik zo reageerde in dit topic.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 14:25
Dikkie
Dikkie is offline
hahaha grappig in nederland zijn de meesten jongeren van zijn leeftijd meerdere malen dronken geweest en hebben meestal ook wel een jointje geprobeert.

waar daar zo super moeilijk over gedaan?
nee
waarom bij hem wel dan?
weet ik niet
Oud 16-01-2002, 14:57
agnosticus
agnosticus is offline
Citaat:
Dikkie schreef:

waar daar zo super moeilijk over gedaan?
nee
waarom bij hem wel dan?
weet ik niet
eh, misschien wel omdat ie een prins is.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 23:42
sSaArRaA
sSaArRaA is offline
IK ben het wederom met Nare Man eens, het koningshuis heeft een voorbeeldfunctie. Dst is het keyword

Daarom is de hele wereld geschokt als Bush flauwvalt door een Pretzel, en is de hele wereld, via media, erbij als Chelsea Clinton afstudeert op Stanford. Dat is het lot van mensen (met ouders) met zo'n functie.
Ik vind in dit geval dat Prince Harry's ouders het goed hebben aangepakt omdat het voor 'de wereld' duidelijker is dat je boos/geschokt bent als ouders als je hem meeneemt naar een kliniek. Als zijn ouders ons hadden verteld dat ze onderling een gesprekje hadden gevoerd hadden we het 'slappe hap' gevonden toch? Er zijn uiteraard andere manieren naast deze twee maar hun manier vind ik persoonlijk geschikt in dit geval.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 20:05
OO-PIN
OO-PIN is offline
Citaat:
PrackaH schreef:
[B]Ja, die jongen moet idd zelf weten wattie doet, eerste junk van adel is ook wel 's leuk.[B]
Hij zou dan niet de eerste junk van adel zijn. Ik geloof dat de broer van prins charles ofzo aan de cocaine zit en al verschillende keren in een afkickcentrum is geweest, maar die hebben niet echt geholpen, want hij is nog steeds junk....
Oud 19-01-2002, 18:02
basje!
basje! is offline
tja. naar nederlandse maatstaven was de reactie van charles wel een beetje erg overdreven. maar hij moet ook een beetje een voorbeeld geven voor heel engeland natuurlijk en volgens mij zijn die mensen best wel gestressed op drugs enz...
Reageren

Regels voor berichten