Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Misschien heb je hier iets aan. http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/index.html
|
![]() |
|
![]() |
Hierrrr...
http://www.cia.gov/cia/publications/...owth_rate.html Netherlands: 0.55% (2001 est.) Vergelijk eens... Somalia: 3.48% (2001 est.) Sudan: 2.79% (2001 est.) Mauritania: 2.93% (2001 est.) Mali: 2.97% (2001 est.) Madagascar: 3.02% (2001 est.) Laos: 2.48% (2001 est.) Ethiopia: 2.7% (2001 est.) Eritrea: 3.84% (2001 est.) Djibouti: 2.6% (2001 est.) Congo, Republic of the: 2.2% (2001 est.) Chad: 3.29% (2001 est.) (Tsjaad) Afghanistan: 3.48% (2001 est.) En die Arabieren kunnen wat zeg... ![]() Yemen: 3.38% (2001 est.) West Bank: 3.48% (2001 est.) United Arab Emirates: 1.59% (2001 est.) Saudi Arabia: 3.27% (2001 est.) Qatar: 3.18% (2001 est.) Oman: 3.43% (2001 est.) Iraq: 2.84% (2001 est.) Gaza Strip: 4.01% (2001 est.) Laten we dit eens vergelijk met de Westerse wereld. Australia: 0.99% (2001 est.) Austria: 0.24% (2001 est.) Belgium: 0.16% (2001 est.) Cuba: 0.37% (2001 est.) (als we Cuba westers noemen ![]() Finland: 0.16% (2001 est.) France: 0.37% (2001 est.) Germany: 0.27% (2001 est.) Iceland: 0.54% (2001 est.) Italy: 0.07% (2001 est.) Japan: 0.17% (2001 est.) Netherlands: 0.55% (2001 est.) Dat zegt 't denk ik wel... Die enorme groei van de wereldbevolking komt niet uit Nederland, of de westerse wereld. Nee, de domme Afrikanen en Arabieren die maar lekker doorne*ken hun hele leven lang! Dáár hebben we die groei aan te danken! Maw: jouw stelling slaat nergens op. Wél in een van die andere landen natuurlijk. |
![]() |
|
![]() |
Ja en? Goed voorbeeld doet goed volgen. BOvendien zou een verbetering van de levensomstandigheden daar direkt tot gevolg hebben dat mensen niet zoveel kinderen meer nemen.
Er zijn ook genoeg Nederlands gezinnen met 4, 5 kinderen, Ons cijfer is zo laag omdat er heel veel mensen zijn die helemaal geen kinderen hebben.
|
Zwaar oneens.
Men heeft niets te zeggen over hoeveel kinderen een gezin mag tellen! Door de pil enzo zijn de gezinnen al veel kleiner en we hebben in Nederland niet eens ruimtegebrek. waar nog bij komt is dat wanneer je nog maar één kind mag hebben, dit voor het kind niet echt leuk is, Wat nog VEEL belangrijker is, dat meisje en kinderen die een afwijking hebben dan in tehuizen worden gemieterd of vermoord. Edit= even voordat mensen gaan zeiken. We hebben niet zoveel ruimtegebrek dat we de gezinnen moeten gaan inperken.. [Dit bericht is aangepast door marlies (14-01-2002).]
||
Citaat:
|
![]() |
Als je realistisch bent en in overweging neemt dat veel mensen niet eens kinderen nemen zal een max van 3 zo ongeveer tot een stabiele situatie leiden.
Jammer dat je de grens alleen maar discreet kunt leggen, zo van 3 en half kind wil niet echt ![]() Hey, misschien kunnen we wel gaan handelen in kind-quota ![]()
||
Citaat:
Dat jij ermee kan leven wil nog niet zeggen dat andere dat ook kunnen. Ik vind dat je mensen de vrijheid om zelf het aantal kinderen te bepalen niet voor zo ver mag afnemen. Nederland is absoluut nog niet vol, hier is zeker nog plaats genoeg! En overbevolking? Die is er zeker niet door Nederland. Het aannemen van zulke wet in Nederland is niet echt nuttig.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
En dus? Dat kunnnen we er toch van maken?
Ik snap dit niet, al dat gezeur van 'ergens anders doen ze het ook niet en daar is het nog veel erger'. Nou en? Je mag toch wel onafhankelijk je verstand tonen? We lopen hier toch zeker ook tegen de hele wereld in voor met het drugsbeleid (thank god)? Bovendien heeft dat beleid in China ernstig geholpen. Stonden ze eerst bovenaan, kwa groei gaat India nu hevig aan de top en zal al snel ook de grootste zijn. Ik weet ook wel dat het veel crap heeft opgeleverd, maar het lijkt m,e niet dat voor Nederlanders de keuze jongen/meisje zoveel uitmaakt als voor een of andere religieuze Chinees van het platteland aldaar.
||
![]() |
Citaat:
PS Je bedoelde dit ironisch mag ik hopen?
|
![]() |
Ik vind het trouwens knap dat we hier in Nederland 1,7 kinderen hebben/krijgen per gezin. Dat zou betekenen dat we per gezin 1 compleet kind hebben en 1 kind zonder hoofd ofzo, of zonder armen of benen. Als iemand dan vraagt hoeveel kinderen je hebt, zou kunnen antwoorden: "Ja, ik heb 0,7 kind....."
![]() ![]()
|
![]() |
als we dat max 1 kind echt gaan doen dan moeten we ook de grenzen dichtgooien en hekken op de grens om mensen te controleren.
in de troonrede van 1979 werd het al gezegd. "ons land is vol,ten dele overvol". maar iedereen is laf en blind dus we maken zelf onze ghettovorming. er werd in Almere gezegd dat ze aparte buurten voor allochtonen gaan bouwen want de autochtonen trekken weg uit buurten waar het uit de hand gelopen is. je kan het beter multiculturele naast-elkaar samenleving noemen. als ze in de meerderheid komen dan komen er rassenrellen en burgeroorlog.(en dat gaat onze of de volgende generatie zeker meemaken). multicultuur is in veel landen fout gegaan en hier is het ook al een drama. er zijn voorbeelden genoeg van fatale situaties die onstaan. bijvoorbeeld het orthodox-christelijke Kosovo dat in 1910 slechts 7% islamieten telde,een bevolkingsaandal dat in 1960 opliep tot 60%! de voormalige bewoners werden een minderheid in eigen land en voelde zich steeds meer in het nauw gedreven,met alle vreselijke gevolgen van dien. zover is het nog niet,maar de spanningen lopen wel op in de komende jaren. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
FA, eerst dacht ik bij mezelf, waarom baren die afrikanen zoveel kinderen, om ze dan terrecht te stellen in die klote wereld daar, daar heeft het kind ook niks aan, toen dacht ik, de afrikanen willen ook sex, hebben daar evenveel recht op, maar jah, als ze daar niet eens voedsel en water hebben, laat staan dan de vrouwen aan de pil kunnen of de man ff een paar durexjes bij de drogist kan halen... daar ooit aan gedacht?
Om even terug te komen op de stelling, ik ben het er niet mee eens, laat ze maar eerst (zoals Pimmetje zegt) "de kraan dichtdraaien" en niet meer zoveel mensen binnenlaten. Dat zou al een hoop schelen.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Hier ben ik echt faliekant tegen, want dan krijgen we dezelfde situatie als in China! Echt niet dat we dat willen! En trouwens één kind in de tien jaar slaat echt helemaal nergens op, want dan wordt het eerste kind geboren en tien jaar later de tweede en dat is zo'n gigantisch leeftijdsverschil! Heb je dus gewoon geen broertje of zusje, want dat leeftijdsverschil is te groot!
|
![]() |
|
![]() |
Tuurlijk krijgen we die niet want hier zijn de mensen toch net even wat beter opgeleid en geemancipeerd.
En zoals al eerder gezegd een kind is wat overdreven, twee of drie best. Als je je neus even uit de Telegraaf haalt denk je misschien ff na voordat je 'net als in Chna' gaat posten en dan denkt dat je een beresterk argument te pakken hebt.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() en niet door alleen geld, maar op een andere manier, en je moet niet om dingen gaan zeiken, want hun kunnen er ook niet veel aan doen, wees blij dat jehier leeft! |
![]() |
|
![]() |
Wrom? Ik heb totaal geen problemen met die mensen? Als zij nou ook die regel aan hun broek krijgen is er toch nix aan 't handje?
*gaat naar zn buurvrouw Joegoslavische pizza halen* Lekker man, en weet je wat? Twee kinderen maar ![]()
|
![]() |
Ik heb niet zo veel zin om op alle agressieve figuren hier te reageren, die weigeren de feiten onder ogen te zien.
Wat in die eerdere posts staat, is een conclusie, een FEIT. Geen mening. Geen discussie mogelijk, ik blijf bij dat standpunt. De cijfers bewijzen het, of ga jij de CIA vertellen dat jij het beter weet? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waarom zou de CIA hier slechte informatie geven? Bovendien, het CBS maakt geen statistieken over de bevolkingsgroei in ieder land ter wereld. Plus nog veel meer andere gegevens (zie link). |
![]() |
|
![]() |
Waarom zou je niet zoveel kinderen mogen krijgen als je wilt? OMdat je met je kinderen de hele wereld naar de klote helpt natuurlijk.
Een kind is wel erg weinig, hier nergesn voor nodig, meer dan drie lijkt me weer veel worden (voordat je begint te zeiken, ik bedoel niet dat het vierde kind van je ouders nu kapot moet ofzo). En ja, in het buitenland is het erger.. En dus? Daarom kun je iets toch wel nog beter doen? Slap argument hoor. En waarom adopteren wij niet gewoon allemaal? Er zijn zoveel kansloze kinderen op de wereld, als we die hier gewoon zouden adopteren zou alles er al een stuk op vooruit gaan. Zou er nog iemand hierop in willen gaan nadat ik het voor de honderdste keer zeg of komt er weer iemand schreeuwen dat je dat zelf moet weten?
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
|