![]() |
|
Uitgegeven: 22-1-2002 15:07 Laatst gewijzigd: 22-1-2002 15:12 ROTTERDAM - Maar 1 procent van de vorig jaar gepakte straatrovers in het centrum van Rotterdam is van Nederlandse afkomst. Uit dinsdag gepresenteerde cijfers van de gemeente Rotterdam en de politie blijkt dat 99 procent van de vorig jaar gearresteerde straatrovers van origine buitenlands is. Bij de politie Rotterdam kwamen vanuit het centrumgebied vorig jaar 1166 aangiften van straatroof binnen. De politie hield 223 verdachten aan. Ongeveer 45 procent van de verdachten, blijkt uit de politiecijfers, is van Antilliaanse afkomst, 38 procent komt uit Marokko. Een 16 procent heeft zijn wortels in Turkije dan wel Oost-Europese landen, 1 procent is van Nederlandse origine. De politie zegt moeilijk greep te kunnen krijgen op de straatrovers. Een doelstelling om het aantal berovingen met 25 procent te laten afnemen is onlangs bijgesteld. De praktijk gaf volgens de politie, ondanks de vele inspanningen, een forse toename van straatroven te zien. Gemeente en politie hebben besloten het Nederlands Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving onderzoek te laten doen naar de Rotterdamse straatroven. Het centrum gaat onderzoek doen naar de karakteristiek van de de daders, de plaatsen en de slachtoffers. Hierbij wordt ook de sociale achtergrond van de daders in beeld gebracht. Bron: www.Nu.nl Hier schrok ik toch well ff van. (1%???) Wat denken andere forumers hierover? Houd de reacties wel clean mensen. We willen geen lock toch? thnx. -Raptor |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ja ach allochtoon of autochtoon wat is het verschil ... het enige verschil is dat allochtonen het land uit zouden kunnen worden gezet als ze crimineel zouden zijn..
Het mag dan misschien triest zijn vaN die allochtonen , en storend dat het in een grotere mate (procenten dan) voorkomt bij allochtonen. Maar ik vind het net zo triest als autochtonen jongeren dat doen. En dit soort artikelen laten mij altijd de indruk wekken dat het erger is als een allochtoon dat doet. Ik wordt dus strontziek van dit soort media...
|
1%
![]() als het illegale buitenlanders zijn die meer dan 3 keer in aanraking met justitie zijn geweest zou ik ze het land uit gooien, cellen probleem misschien ook opgelost...
|
![]() |
Ik vind dat er best allochtonen in dit land mogen komen maar dat ze werk moeten zoeken en nederland moeten leren en zich moeten aanpassen aan ons land zoals wij dat ook moeten doen in anderen landen. Zowiezo vind ik dat de allochtonen zich moeten gedragen in n ander land.
[Dit bericht is aangepast door star1 (22-01-2002).]
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Dit wou ik dus ook net posten. Ik zag het net op teletekst staan.
Ik schrok er eerlijk gezegd ook wel wat van. Ik wist dat het meer dan 90% zou zijn, maar dat het tegen de 100% aan lag dat had ik idem niet verwacht. En Dutchy15, in de bovenstaande post doe je nu precies hetzelfde wat wij al tijden doen, namelijk: de schuld op andere allochtone groepen afschuiven. |
![]() |
|
![]() |
Ja de geschiedenis moet geleerd worden.
Wij leren toch ook jarenlang geschiedenis op school? Nou dan mag iemand die hier wil WONEN, best wel een cursus geschiedenis doen. Als zo'n persoon dat niet wil doen weet je gelijk dat ie puur voor het geld hier is. En economische vluchtelingen mogen wel ergens anders heen. |
![]() |
|
Ja, het is schrikbarend.
Het moet opgelost worden. Maar, zoals sommigen dat al zeiden, gaat dat eigenlijk alleen maar door een betere integratie. En daarmee bedoel ik de Nederlandse taal goed beheersen. Bijv. door een eerder genoemd examen te moeten afleggen(dit moet al in de azc's). Als je de Nederlandse taal goed beheerst, en dus geen taalachterstand hebt, kom je al veel hoger qua scholing. Door betere scholing krijg je een betere baan. Door een betere baan komen die mensen in een beter financiele en dus sociale positie en gaan ze niet de criminaliteit in. Maar wat ook wel handig zou zijn is, als de mensen hun examen der Nederlandse Taal hebben gehaald, hen de Nederlandse Wet uitleggen. De belangrijkste dingen dan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ps ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ik zeg alleen dat t bij die groepen wel erg veel is, ivm turken, dat is toch zo, zo een 3x zoveel, feit is feit toch? nou.... ik probeer absoluut niet een bepaalde groep de schuld te geven, want dat vind ik fout! netzoals jij doet ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ja moet zeker aangepakt worden en niet met plannen als ze het land uitgooien. Want als allochtoon kan je gewoon nederlandse indentitiet hebben. Ik vraag me af of het wel met integratie te maken heeft. Want het zijn meestal jongeren en die zijn vaak 2e generatie of zelfs 3e. Eerlijk gezegd zouk ni weten hoe je ze moet aanpakken. Of gewoon heel lang in de cel zetten. In bejaardenhuis werken gehandicapten werk. Gewoon om ze af te schrikken om zulk soort dingen te doen
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() en zoals nu, aangezien t een feit is, en ik ook vind dat er zeker wat aan gedaan moet worden, spreek ik t niet tegen, waarom zou ik.. ik wil toch ook een veilig land! |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
de politie is ook wel lekker bezig.
bijna 1200 aangiften en dan maar 223 verdachten aanhouden die toch zo weer vrij komen. we krijgen Amerikaanse toestanden hier. er komen steeds meer mensen die pistolen aanschaffen omdat ze niet als blanke in een zwarte wijk kunnen lopen. er zijn al no go area`s in Nederland. want denk je nou echt dat ze hun broeders pakken? |
![]() |
|
![]() |
precies !!
en dan zeg je "is vast een buitenlander" en dan wordt je gelijk uitgescholden dat je discrimineert nu zijn de harde bewijzen er dat die kut buitenlanders altijd alles jatten ! goeie regels ! 1.asielvoer stop zetten, het zit al vol genoeg 2.als een turk of weet ik veel wat jat en hij wordt gepakt gelijk trug naar turkijen 3.niet echt veel met topic te maken maarja, als asiel zoekerts hiero komen laat ze eerst maar de taal spreken. soms zit ik in de tram ofzo komt er zo'n vrouw met snor naar me toe en die begint me toch de brabbelen jongen waar je neer van valt.... maarja ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ben het met 1+2 eens, alleen zou k 1 wat genuanceerder zeggen!! Met 2 ben k het in zekere vorm ook wel eens, mensen die hier al zijn behoren zich te gedragen, en zo niet terug!
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Damn, we hebben dus een heel groot probleem hier in Nederland.... Maar als er Antillianen nu naar Nederland komen, en hier willen wonen, moeten ze gewoon eerst de taal etc. leren. Als ze bv. tijdens een bepaalde proefperiode dan iets uithalen, moeten ze zonder pardon terug gestuurd kunnen worden. Zo hebben ze toch een kans. Als ze zich gedragen, hebben weinig mensen er problemen mee, maar als ze zich misdragen, (Zoals dit vaak blijkt) kunnen ze weer lekker terug, wij hebben deze mensen niet nodig, zelfs de grootste voorstanders niet. Natuurlijk helpt dit niet bij een 2e generatie, maarja het is in ieder geval iets. |
![]() |
||
Citaat:
En noem dan es wat van die "no go areas"? |
![]() |
||
Citaat:
Iemand die deze buurt kent of er misschien in de buurt woont? Ik weet namelijk niet of dit 100% waar is. Ik heb er alleen over gehoord. [Dit bericht is aangepast door Raptor (22-01-2002).] |
![]() |
||
Citaat:
Ik wil alleen ding zeggen(ik doe het dus toch na een paar minuten afkoelen) "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet!". Hoe kun je van asielzoekers verlangen dat ze de taal goed gaan leren als je zelf de grootste moeite hebt om enige regels ABN te schrijven??? |
![]() |
||
Citaat:
Weet iemand dat? Een bron? |
![]() |
|
![]() |
over 4 jaar komt er een nieuwe stempartij
SDP was m'n eerste naam die ik in gedachte had als die nog niet bestaat (Sociale Demaocatische Partij) of ander NDP NSDP SNDP of iets anders -veel hardere aanpak voor vandalisme etc. -iedereen moet een chip ingeplant krijgen en zo op te sporen zijn met sateliet bij misdaad od iets anders
||
![]() |
Citaat:
Niet breeddenkend als het gaat over "vreemdelingen" ( zie 'Vincent Vega , Finntroll , .. ) argumenten zijn niet nodig , bekijk hun replies maar .. '
||
Citaat:
Hmz, k zou je haast terugsturen naar de inburgeringscursus!!!! En als je daar faalt, mag je vrolijk terug naar de oorsprong van alle cultuur!!!
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik kijk in een kubus vorm. Ok, je hebt helemaal gelijk, sorry, mijn argumenten en dit nieuws bericht valt in het niets vergeleken met jouw worden. Het is maar goed dat we zulke slimme mensen als jij hier hebben. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Fijn dat je je verdedigt tegen apen als NNP, maar dan moet je niet van dit soort gelul uitslaan. De eerste nederzetting met stadspatroon is weliswaar een Turkse plaats (ben de naam ff kwijt), maar daar lagen beslist geen kasseien en het was ook niet in de buurt van Istanbul, dat toen nog bij lange na niet bestond. En de enige 'cultuur' van die laats was landbouw en pottenbakkerij, dus 'alle cultuur' is al helemaal BS.
||
Citaat:
T gaat toch best lekker zo, lekker andere afzeiken, een hekel krijgen aan..., etc ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
allochtonenstop in Rotterdam, jullie mening? Sangria | 140 | 23-09-2003 16:47 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Massale vechtpartij in Tilburg kainie | 194 | 16-08-2003 14:52 |