Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
kdenk dat et wel hierbij kan
![]() http://forum.scholieren.com/Forum32/HTML/002214.html |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
damn wat een idioot..
waarom wil hij de wet tegen discriminatie verbieden?? [edit] domme verspreking [/edit] ------------------ 'Those Who Know Don't Talk , And Does Who Talk Don't Know A Thing' [Dit bericht is aangepast door TygerStyle2001 (09-02-2002).]
||
Citaat:
![]() ik zal dat ff veranderen anders staat dat zo dom ![]() maar eh waarom wil hij die wet tegen discriminatie dan schrappen?(dat bedoelde ik) [edit] domme moet met een e ![]() ------------------ 'Those Who Know Don't Talk , And Does Who Talk Don't Know A Thing' [Dit bericht is aangepast door TygerStyle2001 (09-02-2002).]
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
hahah check dit:
Westbroek: Fortuyn helpt de partij om zeep Uitgegeven: 9-2-2002 15:14 UTRECHT - Pim Fortuyn moet onmiddellijk geschorst worden als lid, en dus ook als lijsttrekker van Leefbaar Nederland. Dat zegt medeoprichter van Leefbaar Nederland Henk Westbroek. "Het afschaffen van Artikel 1 van de grondwet is volledig in strijd met ons programma. Ik snap niet hoe Fortuyn het in zijn hoofd haalt." Westbroek, die gewoon lid is van Leefbaar Nederland en geen bestuurlijke functies meer vervult, zegt dat mede namens bestuurslid Broos Schnetz. Beiden kunnen zich niet voorstellen dat het partijbestuur zaterdagavond niet zal overgaan tot schorsing van Fortuyn. "Fortuyn zei 'At your service' en moet dus uitdragen wat de partij vindt. Maar wij zijn toevallig wel de enige partij die in het programma heeft staan dat discriminatie bestraft moet worden met de intrekking van zowel het passieve als het actieve kiesrecht", verklaarde Westbroek zaterdagmiddag. Schampschot "Discriminatie vinden we onaanvaardbaar, zeker als het gaat om een hele groep. Je mag nooit een hele bevolkingsgroep a priori buiten spel zetten." Westbroek vreest dat Fortuyn met zijn uitspraken de partij om zeep heeft geholpen. "Ik zeg dat met tranen in mijn ogen. Hebben we eindelijk een beweging die de bevolking serieus neemt en dan blijkt Fortuyn schijt aan de hele partij te hebben. Hij heeft ons een nekschot gegeven en we mogen hopen dat het een schampschot blijkt te zijn, maar ik vrees het ergste." Fortuyn werd eind november op een partijcongres massaal gekozen tot partijleider. Van de 445 stemmen waren er 394 in zijn voordeel. |
![]() |
|
![]() |
en nog wat nieuws:
Politiek hekelt uitspraken Fortuyn DEN HAAG Politiek Den Haag is geschokt door de uitspraken van Pim Fortuyn in de Volkskrant.Kamerbreed worden zijn uitspraken over asielzoekers verworpen. De VVD meent dat Fortuyn nu ontmaskerd is.De PvdA vindt dat het voor iedereen tijd is geworden om wakker te worden. D66 constateert dat Fortuyn "echt gek is geworden".Het CDA vindt dat hij problemen veroorzaakt in plaats van oplost. LN-voorzitter Nagel wil eerst Fortuyn spreken voor hij met een reactie komt. Vice-voorzitter Schnetz wil dat Fortuyn zijn woorden terugneemt."Anders is het: hij eruit of ik eruit." |
![]() |
|
Ik ben blij dat die halve zool zulke maffe uitspraken heeft gedaan
Deze uitspraken voorkomen namelijk dat er een halfgare idioot aan de macht komt.. want hij verliest hier denk ik namelijk een heleboel zetels door, en misschien wordt hij zoals hierboven wordt vermeld wel geroyeerd..
|
![]() |
De aanhang van Leefbaar Nederland blijft groeien.Op dit moment zegt 14,3 procent van de kiezers op de partij van Pim Fortuyn te gaan stemmen.Omgerekend komt dat neer op 22 Kamerzetels. Het CDA zit eveneens in de lift.In vergelijking met de politieke barometer van een week geleden,krijgt de partij er een zetel bij.Het CDA streeft met 29 zetels de VVD (28) voorbij,en is nu de tweede partij van het land. De positie van de PvdA is stabiel.Met in totaal 39 zetels blijft de partij veruit de grootste,al verliest de PvdA ten opzichte van de Kamerverkiezingen van mei 1998 wel 6 zetels.
--------------------- nu vat ik de bevolking helemaal niet meer |
![]() |
|
![]() |
toevoeging nieuws:
Gek geworden "Hij is echt gek geworden. Het is levensgevaarlijk wat die man doet." Met deze kwalificaties verdiende D66-minister Van Boxtel (Integratie) een lange staande ovatie van het partijcongres zaterdag in Amsterdam. Hij zei dat de uitlatingen van Fortuyn hem pijn doen. "Ik heb me de afgelopen vier jaar tegen de klippen op gewerkt om menswaardigheid en gelijkheid bovenaan de agenda te houden. Iedereen die hier legaal is, moet de kans krijgen op zelfredzaamheid en geluk", aldus de integratieminister, die de uitlatingen van Fortuyn "echt vreselijk" noemt. Gediskwalificeerd Ook D66-coryfee Van Mierlo vindt dat Fortuyn zich met zijn uitlatingen gediskwalificeerd heeft. "Als verstandige mensen onder elkaar kunnen we hem niet serieus nemen. Ik denk dat dit de Nederlanders ook te ver zal gaan en de wal het schip zal keren", liet de oud-partijleider in de marge van het congres weten. D66-leider De Graaf zei eerder al dat Fortuyn wat hem betreft ver over de schreef is gegaan. "Nu weten we waar we tegen vechten. Ik ben niet bang, maar boos dat iemand hiermee campagne wil voeren. Hij wil het fundament van de rechtstaat aantasten", aldus de Graaf. Onfris Ook GroenLinks-lijsttrekker Rosenmöller noemde de partij extreemrechts. "Het is een partij met onfrisse politiek en een ondoorzichtig budget. Zo'n partij noem ik Onleefbaar Nederland." |
![]() |
||
Citaat:
Daag Pim! ![]() [Dit bericht is aangepast door Tampert (10-02-2002).]
|
![]() |
Leefbaar Nederland en Fortuyn uit elkaar
Uitgegeven: 10-2-2002 12:34 Laatst gewijzigd: 10-2-2002 17:33 AMSTERDAM - Het bestuur van Leefbaar Nederland gaat de verkiezingen in zonder Pim Fortuyn als lijsttrekker. Dat heeft voorzitter Jan Nagel zondagmiddag gezegd in het tv-programma het Buitenhof. De partij moet op 10 maart een nieuwe lijsttrekker kiezen. Het partijbestuur komt dinsdag bij elkaar. Dan wordt besloten welke procedure gevolgd zal worden om een nieuwe lijsttrekker te kiezen. "Wat mij betreft zal het een open inschrijving worden", zegt LN-voorzitter Jan Nagel. "Iedereen mag zich kandidaat stellen." Hij sluit uit dat hij zelf de nieuwe lijsttrekker wordt. Op 10 maart zullen de leden van de partij de knoop doorhakken. Leefbaar Nederland wil zichzelf met de nieuwe lijstaanvoerder een ander imago geven, zo zei voorzitter Nagel. "De partij kreeg de laatste maanden langzaam maar zeker een rechts imago." Nagel gaf de schuld gedeeltelijk aan de Nederlandse journalistiek die volgens hem zat te wachten op een grote fout van Fortuyn. Maar volgens Nagel heeft Fortuyn zelf ook fouten gemaakt. Door zijn felle uitspraken in interviews heeft Fortuyn de pers de kans gegeven negatief te schrijven over Leefbaar Nederland, zo zei Nagel. Pim Fortuyn houdt zich zondag schuil in zijn woning in Rotterdam en is niet voor commentaar bereikbaar. Hij liet weten dat hij zondagavond in het televisieprogramma Netwerk een verklaring zal afleggen. Hetze In het RTL5-programma BusinessClass van Harrie Mens, dat zondagmorgen werd uitgezonden, zei Fortuyn nog dat "niemand erin zal slagen een splitsing te veroorzaken tussen mij en Leefbaar Nederland". Volgens Fortuyn is er een publicitaire hetze tegen hem aan de gang. Hij noemde met name de VVD en de Telegraaf. Maar ook de Volkskrant zou "een opzetje" hebben gemaakt om hem te diskwalificeren. Er is grote ophef ontstaan over een interview met Fortuyn dat de Volkskrant zaterdag publiceerde. Hij zei daarin dat de grenzen dicht moeten voor islamieten en dat het verbod op discriminatie uit de Grondwet moet worden geschrapt. Het bestuur van Leefbaar Nederland nam afstand van de uitspraken van Fortuyn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Blijkbaar heb je ook nog niet echt begrepen wat de mening van Fortuyn is. Lager kan je in ieder geval niet bezig zijn [Dit bericht is aangepast door Tampert (10-02-2002).]
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Vandaag heeft LN-partijvoorzitter dhr. Nagel laten weten dat Fortuyn de partij uit moest. Lijkt mij een goede beslissing, LN kan beter niet zo groot zijn met normale kiezers, dan groot met veel stemvee voor de rechts-extremistische ideeën van Pim.
||
![]() |
Citaat:
ik vind t niet ziek, jij wel, tja jouw probleem. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Media en de islam juno | 20 | 25-11-2005 10:35 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Verwijderd | 488 | 20-08-2005 23:14 | |
Flora & Fauna |
vlees eten .... sicilion | 323 | 12-04-2003 21:33 | |
Pim Fortuyn had toch gelijk!!!!! suze02 | 98 | 15-06-2002 15:00 | |
Psychologie |
Heeft Fortuyn psychopatische trekjes??? Verwijderd | 4 | 30-03-2002 14:12 | |
'Nederland is vol, dus de grenzen dicht'! Nieuwe Nationale Partij | 150 | 02-03-2002 19:46 |