Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2002, 10:56
Verwijderd
dit was een stelling van radio 1: voor de duidelijkheid, dit gaat niet over mensen die niet kunnen werken, dit gaat over mensen die herhaaldelijk nix van zich laten horen na diverse brieven. het gaat ook niet over mensen die niet kunnen lezen ofzo (hierbij doelende op asielzoekers). De gemeente Rotterdam heeft zo in een keer 3750 uitkeringen ingetrokken. BTW: ik laat hier nergens mijn menig doorschemeren, dus al die linkse heksenjagers en andere linkse onverdraagzame types: noem me geen nazi!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2002, 11:04
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Daar ben ik het 100% mee eens.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 11:05
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
ik ben het er zwaar mee eens, iemand die geen moeite doet, te lui is o.i.d. moet het maar moeilijk krijgen, i.p.v. lekker geld krijgen en niks doen, zo kan iedereen het wel, voor de mensen die niet kunnen lezen, moet je toch iets anders bedenken, verplichte curcus NL o.i.d.
Oud 25-01-2002, 11:08
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
dat is het probleem een beetje.... tzijn vooral rechtse lui die echt gemoedwillig profiteren van de uitkering...

echt linkse mensen denken meer aan anderen (stereotiep?) en maken dus geen misbruik van de uitkering.. omdat dat gewoon ontzettend asociaal is.

oei heb ik toch veel stereotiepen gebruikt...

ik ben t er wel mee eens.. niet WILLEN werken EN een uitkering krijgen is asociaal
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 11:08
C'est moi!
C'est moi! is offline
Ik ben het hier ook mee eens. Mensen die niet kunnen werken, omdat ze lichamelijk/geestelijke problemen hebben, hebben IMHO wel recht op een uitkering, maar mensen die te lui zijn, en die gewoon kunnen werken, moeten zichzelf maar zien te redden...
Oud 25-01-2002, 11:09
Nieuwe Nationale Partij
Citaat:
Silent Enigma schreef:
dat is het probleem een beetje.... tzijn vooral rechtse lui die echt gemoedwillig profiteren van de uitkering...

echt linkse mensen denken meer aan anderen (stereotiep?) en maken dus geen misbruik van de uitkering.. omdat dat gewoon ontzettend asociaal is.

ik ben t er wel mee eens.. niet WILLEN werken EN een uitkering krijgen is asociaal

En waar baseren wij dit op Mr. S.E.?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Silent Enigma schreef:

kweet niet waar je dat vandaan hebt, maar volgens mij hebben die uitkeringzuigers geen politieke voorkeur, en als ze dat zouden hebben, dan toch een linkse, want rechtse partijen proberen uitkeringen te beperken :mad !

Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 11:16
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Nieuwe Nationale Partij schreef:
En waar baseren wij dit op Mr. S.E.?

haha stereotiepen let er maar nie op
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 11:17
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:

en waar heb je die onzin vandaan?
Oud 25-01-2002, 11:19
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
[quote]FEYENOORDvakX schreef:
Citaat:
kweet niet waar je dat vandaan hebt, maar volgens mij hebben die uitkeringzuigers geen politieke voorkeur, en als ze dat zouden hebben, dan toch een linkse, want rechtse partijen proberen uitkeringen te beperken !

voel je je maar niet aangesproken

het principe van uitkeringen vind ik GOED...
ik vind niet dat je mensen die om de een of andere reden arbeidsongeschikt zijn zomaar moet laten stikken

maar ik ben het wel met je eens hoor.. uitkeringszuigers zijn asociale klootzakken.. maar ze zijn zeker niet ECHT links
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 11:19
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:

en waar heb je die onzin vandaan?

stereotiepen.. was niet zo bedoeld *zucht*
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 11:21
Isa
Isa is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
dit was een stelling van radio 1: voor de duidelijkheid, dit gaat niet over mensen die niet kunnen werken, dit gaat over mensen die herhaaldelijk nix van zich laten horen na diverse brieven. het gaat ook niet over mensen die niet kunnen lezen ofzo (hierbij doelende op asielzoekers). De gemeente Rotterdam heeft zo in een keer 3750 uitkeringen ingetrokken. BTW: ik laat hier nergens mijn menig doorschemeren, dus al die linkse heksenjagers en andere linkse onverdraagzame types: noem me geen nazi!

niet mee eens. dwz, wie weet wat voor een geestelijke problemen zo'n uitkering-mens wel niet heeft. dat moet eerst onderzocht worden per persoon.

bovendien lijkt het me logisch dat je niet reageert op brieven waarin je een kutbaan word aangeboden waarvan het loon een honderdje per maand meer is dan de uitkering.

Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 11:22
Isa
Isa is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:

er zijn 2 soorten linksen. mensen die links zijn omdat ze denken aan anderen en dus gelijkheid belangrijk vinden en mensen die ultra-links zijn omdat ze zelf arm zijn en van uitkeringen etc. willen profiteren.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 11:23
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

er zijn 2 soorten linksen. mensen die links zijn omdat ze denken aan anderen en dus gelijkheid belangrijk vinden en mensen die ultra-links zijn omdat ze zelf arm zijn en van uitkeringen etc. willen profiteren.

en dat ultralinks vind ik dus niet links meer
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

niet mee eens. dwz, wie weet wat voor een geestelijke problemen zo'n uitkering-mens wel niet heeft. dat moet eerst onderzocht worden per persoon.

bovendien lijkt het me logisch dat je niet reageert op brieven waarin je een kutbaan word aangeboden waarvan het loon een honderdje per maand meer is dan de uitkering.

neej, het gaat niet om het aannemen van een k*tbaan, maar om adreswijzegingen door te voeren, en gewoon op te dagen als de sociale dienst erom vraagt, en mensen die geestelijk niet in orde zijn zijn andere uitkeringen voor (men is wijs totdat men spreekt)

Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 11:29
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:

neej, het gaat niet om het aannemen van een k*tbaan, maar om adreswijzegingen door te voeren, en gewoon op te dagen als de sociale dienst erom vraagt, en mensen die geestelijk niet in orde zijn zijn andere uitkeringen voor (men is wijs totdat men spreekt)

99% mee eens
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 11:30
pienie
hoi klasgenoot...die nu 2 meter van me vandaan zit en over uitkeringen blaat ...
Met citaat reageren
PrackaH
PrackaH is offline
Lijkt me wel een goed idee...Maar dan moet het wel ALLEEN gelden voor mensen die dus niet WILLEN werken, dus er mogen geen fouten gemaakt worden...
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
pienie schreef:
hoi klasgenoot...die nu 2 meter van me vandaan zit en over uitkeringen blaat ...

*kots*
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 11:31
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
PrackaH schreef:
Lijkt me wel een goed idee...Maar dan moet het wel ALLEEN gelden voor mensen die dus niet WILLEN werken, dus er mogen geen fouten gemaakt worden...

en dát is even moeilijk te realiseren als het gelden van uitkeringen voor mensen die niet kúnnen werken
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 12:28
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ik weet niet waar jullie het nou allemaal over hebben, maar zo zitten de ww en bijstands wetten al in elkaar hoor...
Oud 25-01-2002, 12:35
Nieuwe Nationale Partij
Citaat:
waaromniet? schreef:
Ik weet niet waar jullie het nou allemaal over hebben, maar zo zitten de ww en bijstands wetten al in elkaar hoor...

Dan mag jij me uitleggen waarom de gemeente Rotterdam de uitkering van 3700 mensen heeft stopgezet? Dat ging om mensen die niet wilden werken.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 10:04
Gitty
Gitty is offline
een vriendin van me heeft een uitkering, wil wel werken, maar als ze op het arbeidsbureau komt zeggen ze daar, sorry maar je mag nog niet werken, ze moet eerst een trede hoger komen en dan mag ze pas werken. nou lekker belachelijk toch
Oud 26-01-2002, 10:13
Maffie
Maffie is offline
Als links persoon kan ik zeggen dat iedereen zijn veplichtingen heeft. Een werknemer heeft de verplichting om te werken om uiteindelijk zijn loon te kunnen krijgen. Een uitkeringstrekkerheeft de "verplichting" om 1x in de maand zijn briefje in te leveren en zo af en toe op gesprek te komen. Wie niet aan zijn verplichtingen voldoet moet daar uiteindelijk ook de consequenties van trekken. Is het terecht om een uitkering volledig te stoppen? In de eerste instantie vind ik van niet maar er zijn grenzen en vroeg of laat kom je bij de grens dat je inderdaad niets anders meer kunt dan het stop te zetten.

Bij de actie van Rotterdam heb ik echter mijn bedenkingen, ik heb het gevoel dat het eerder een soort publicitijdstunt is waarvan een hoop mensen nu de dupe worden. Ook hoe het door de minister van Sociale zaken werd gebracht gaf mij even de indruk dat hij opeens de minister van asociale zaken was geworden. Het beeld dat hij mij in ieder geval schetste was dat het toekomstige doel van de sociale dienst niet meer was om uitkeringen te verlenen en mensen weer aan het werk te helpen, maar om de uitkeringen zo mogelijk te beeindigen als ze 1x niet aan hun verplichtingen voldoen.

[Dit bericht is aangepast door Maffie (26-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 11:06
Verwijderd
Ik ben het er volledig mee eens. Niet KUNNEN werken is heel iets anders (zoals je al zei), want dan kan iemand er niks aan doen. Niet WILLEN werken is a-sociaal, dan teer je toch op andermans geld zonder reden IMHO.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2002, 11:28
Verwijderd
Daar ben ik het helemaal mee eens. Het stelsel van sociale zekerheid is in Nederland nu eenmaal zo dat er niet echt veel controle mogelijk is. Dus zal de participatie van de kant van de werklozen moeten komen. Als die nog bereid zijn om te werken, ook al is dat in een baan voor maar 20% van de normale uren per week, dan moeten ze dat laten merken door regelmatig te solliciteren en een bewijs daarvan aan het Rijk te sturen. Anders moet hun uitkering worden stopgezet.
En in zo'n geval geldt nalatigheid van informatieverstrekking (dus wel willen werken maar niet reageren op brieven enz), fraude, onwilligheid e.d. allemaal als grond om de uitkering stop te zetten.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 12:59
drama
drama is offline
Dat mensen niet willen werken snap ik heel goed, maar ik snap niet dat ze zo afhankelijk willen zijn van de overheid...

Ik prefereer loonslaaf boven uitkeringsslaaf.
Oud 26-01-2002, 13:02
drama
drama is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
en mensen die ultra-links zijn omdat ze zelf arm zijn en van uitkeringen etc. willen profiteren.
Nee, dat is ook niet per definitie zo, veel so-called extreemlinksen die een uitkering hebben en dat uit principe doen willen niet werken in een kapitalistische maatschappij, waar je voor je baas werkt, die de winst jat van de werknemers. Of, ze willen autonoom blijven en dus niet werken...alleen dan snap ik dus niet dat je je gelukkig voelt met een uitkering.

Oud 26-01-2002, 13:04
drama
drama is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:

en dat ultralinks vind ik dus niet links meer

Zolang het ultralinks progressief is blijft het gewoon links, klaar.

Oud 26-01-2002, 13:16
Unexplained
Unexplained is offline
Maar wie bepaalt waar de grens ligt tussen niet willen werken en niet kunnen werken?

Er zijn genoeg mensen die mentaal niet in staat zijn om te werken.
Oud 26-01-2002, 13:24
^AmArU^
^AmArU^ is offline
ik ben bijvoorbeeld mentaal niet in staat om mij te mengen tussen mensen, om te gaan werken
voor een dokter ben ik gek, voor een psychiater een hopeloos geval, neem ik aan
ik zal gezien worden als iemand met ernstige maatschappij vrees en zal worden afgeschreven als iemand die niet wel werken, terwijl mijn argumenten terecht zijn
bovendien vind ik het dat iemand een goed recht moet hebben om gewoonweg niet te willen werken
waarom zou ik de overheid en de maatschappij willen laten profiteren van mijn energie? Fuck toch een eind op! en dan zou deze bekrompen maatschappij mij ook nog niet een uitkering waardig oordelen
in vroegere tijden was het toch zo dat wij water konden halen uit bronnen, eten uit het bos (ja ik heb het over de steentijd whatever)...zou mij nu het recht op fatsoenlijk voedsel en dergelijke door de overheid ontzegd moeten worden? niet dus.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 14:00
Verwijderd
De vruchten uit het bos en het water uit de beek kwam niet van andere mensen. Als je niet wilt werken en toch een uitkering ontvangt, teer je dus op het werk dat een ander eigenlijk heeft gedaan.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 14:04
Isa
Isa is offline
Citaat:
drama schreef:
Nee, dat is ook niet per definitie zo, veel so-called extreemlinksen die een uitkering hebben en dat uit principe doen willen niet werken in een kapitalistische maatschappij, waar je voor je baas werkt, die de winst jat van de werknemers. Of, ze willen autonoom blijven en dus niet werken...alleen dan snap ik dus niet dat je je gelukkig voelt met een uitkering.

onzin, dat is typisch het soort linksen dat waarschijnlijk extreem-rechts word als ze ooit eens het geluk zullen hebben zelf 1 van die ozo erge kapitalistische bazen
te worden.

Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 14:04
^AmArU^
^AmArU^ is offline
nee precies
*is voor communisme*
werken is slecht
de maatschappij is slecht
allemaal fucked up
ik moet toch gewoon kunnne eten als ik geen reet wil uitvoeren
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 14:22
1337
1337 is offline
mee eens
Oud 26-01-2002, 14:25
PropheX
PropheX is offline
Ik ebn met deze stelling eens! Zulke mensen parasiteren de nederlandse maatschapij. Een baas betaald geen geld als zijn werknemer niet werkt.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 16:05
drama
drama is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

onzin, dat is typisch het soort linksen dat waarschijnlijk extreem-rechts word als ze ooit eens het geluk zullen hebben zelf 1 van die ozo erge kapitalistische bazen
te worden.

Dat valt smerig tegen.
Oud 26-01-2002, 16:48
Verwijderd
Citaat:
^AmArU^ schreef:
nee precies
*is voor communisme*
werken is slecht
de maatschappij is slecht
allemaal fucked up
ik moet toch gewoon kunnne eten als ik geen reet wil uitvoeren
neej wat mij en heel wat anderen betrefd mag je dan gewoon verhongeren...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 17:09
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Nieuwe Nationale Partij schreef:
Dan mag jij me uitleggen waarom de gemeente Rotterdam de uitkering van 3700 mensen heeft stopgezet? Dat ging om mensen die niet wilden werken.

omdat dat de wet is?

Ik snap echt je hele opmerking niet... Je spreekt jezelf tegen en versterkt hetgeen wat je quoot. De megabanenmarkt is ook zo'n goeie ... Er zijn misschien maar 5000 werklozen geweest ofzo. Nu raken alle mensen die er niet zijn geweest hun uitkering kwijt ... Das eehm... best veel eigenlijk

Verder kan ik mij wel in de stelling vinden.
Oud 26-01-2002, 19:28
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Tampert schreef:
omdat dat de wet is?

Ik snap echt je hele opmerking niet... Je spreekt jezelf tegen en versterkt hetgeen wat je quoot. De megabanenmarkt is ook zo'n goeie ... Er zijn misschien maar 5000 werklozen geweest ofzo. Nu raken alle mensen die er niet zijn geweest hun uitkering kwijt ... Das eehm... best veel eigenlijk

Verder kan ik mij wel in de stelling vinden.
Ach boeiend, m'n moeder heeft er een nieuwe baan aan overgehouden
Oud 27-01-2002, 11:55
Verwijderd
Door domweg uitkeringen stop te zetten los je de problemen niet op, je veroorzaakt alleen nieuwe. Kijk verder dan je neus lang is, zoek naar de oorzaak waarom iemand niet wil werken.

Stel;
Je bent tandards in Iran en het regime bepaalt dat je iets te luchtig over over ze spreekt. Je moet vluchten voor de doodseskaders en komt uiteindelijk in Nederland terecht. Je diploma's zijn hier niets waard. Dan ga je naar de sociale dienst en ze bieden je een baantje als magazijnbeambte oid aan. Natuurlijk weiger je dat als je in je thuisland tot de gegoede middenstand behoorde!

Nu nog iets: als het je enige doel is snel zo veel mogelijk mensen aan het werk te krijgen, (en het lijkt er op dat dat geldt voor de heersende klasse van tegenwoordig) moet je het werk aanpassen aan de mensen, en niet andersom!

En dan de antikapitalisten:
Neem ik mezelf als voorbeeld, dan concludeer ik dat ik steeds op zoek ben naar de minst kapitalistische baantjes. Alles is relatief, moet je maar denken.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Pash Cracken schreef:

Stel;
Je bent tandards in Iran en het regime bepaalt dat je iets te luchtig over over ze spreekt. Je moet vluchten voor de doodseskaders en komt uiteindelijk in Nederland terecht. Je diploma's zijn hier niets waard. Dan ga je naar de sociale dienst en ze bieden je een baantje als magazijnbeambte oid aan. Natuurlijk weiger je dat als je in je thuisland tot de gegoede middenstand behoorde!
Hebben ze geen tolken nodig? Het is moeilijk om tolken in het varsi (=taal van Iran) te krijgen. De gegoede middenstand in Iran is denk ik wel iets anders dan de gegoede middenstand in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 16:20
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Pash Cracken schreef:
Door domweg uitkeringen stop te zetten los je de problemen niet op, je veroorzaakt alleen nieuwe. Kijk verder dan je neus lang is, zoek naar de oorzaak waarom iemand niet wil werken.

Stel;
Jah. Het klinkt hard, maar je moet op een gevgeven moment het werk doen wat je aangeboden krijgt (nouja... binnen een bepaalde keuzemarge natuurlijk). Als je hier tandarts wil worden dan kun je vast we ergens een bijscholingscursus doen zodat je diploma's ook hier gelden. Vind ik ook prima, misschien zelfs beter.

Citaat:

Nu nog iets: als het je enige doel is snel zo veel mogelijk mensen aan het werk te krijgen, (en het lijkt er op dat dat geldt voor de heersende klasse van tegenwoordig) moet je het werk aanpassen aan de mensen, en niet andersom!
Mjah, zolang er mensen zijn die zihch laten uitbuiten door werkgevers zullen er werkgevers zijn die hun personeel uitbuiten. Ik vind trouwens ook niet dat zoveel mogelijk mensen moeten gaan werken. Als je rond kan komen zonder geld te verdienen, dan hoef je van mij niet te werken hoor.

Citaat:

Neem ik mezelf als voorbeeld, dan concludeer ik dat ik steeds op zoek ben naar de minst kapitalistische baantjes. Alles is relatief, moet je maar denken.
Mja... dus?
Ik ben geen antikapitalist, maar ik weet wel dat ik na mijn studie níét bij een commercieel bedrijf ga werken.
Oud 27-01-2002, 20:47
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Hebben ze geen tolken nodig? Het is moeilijk om tolken in het varsi (=taal van Iran) te krijgen. De gegoede middenstand in Iran is denk ik wel iets anders dan de gegoede middenstand in Nederland.
Farsi. En er is volgens mij een groot overschot aan tolken, behalve bij de rechtbank. En daarvoor heb je nu weer die diploma's nodig.

En wat, qua status, is dan het verschil tussen de gegoede middenstand in NL en in Iran? Qua relatieve geldbesteding is het ong. gelijk...
Oud 27-01-2002, 21:45
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Pash Cracken schreef:
Stel;
Waarom zou je dat baantje dan niet aannemen? Je kan dan in die tijd toch nog bijleren.

En dat je dan nu omlaag gaat in stand, ja dan had je je in je thuisland maar braaf moeten gedragen. Als je dat niet doet weet je wat de gevolgen kunnen zijn. En het is niet erg al kom je hier wonen, maar dan moet je er wel wat voor doen.
Oud 27-01-2002, 22:50
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

Onzin. De gemiddelde uitkeringstrekker heeft geen politieke voorkeur/orientatie. Je 'bent' pas iets als je nadenkt en keuzes maakt m.b.t. de politiek, en dat doen die lui dus echt niet.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 01:17
drama
drama is offline
Citaat:
Pash Cracken schreef:
Ja maar, sommige antikapitalisten zien werk als iets zwaar fouts...en om dan nog ene beetje gelukkig te kunnen zijn kun je beter niet gaan werken......

Oud 28-01-2002, 01:20
drama
drama is offline
Even iets anders hoor, even schijt aan hoe het systeem in elkaar zit, met kunnen werken etc. maaruhm, wat als ik nu puur uit overtuiging, principes, kortom geloof alleen vrijwilligerswerk wil doen, en me dus wel de pokke werk maar er geen achterlijke eurocent voor krijg...Krijg ik dan een beetje zakgeld van het rijk?

Oud 28-01-2002, 03:25
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
drama schreef:
Even iets anders hoor, even schijt aan hoe het systeem in elkaar zit, met kunnen werken etc. maaruhm, wat als ik nu puur uit overtuiging, principes, kortom geloof alleen vrijwilligerswerk wil doen, en me dus wel de pokke werk maar er geen achterlijke eurocent voor krijg...Krijg ik dan een beetje zakgeld van het rijk?

Mjah, daarom zie ik wel wat in het principe van burgerloon. Een loon wat je krijgt als je minimaal een x aantal uur per week in vrijwilligerswerk steekt, en waar iedereen recht op heeft. Hier kan je van afzien als je een "normale" baan neemt (dit ter vervanging van uitkeringen).
Oud 28-01-2002, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Tampert schreef:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Pash Cracken schreef:
Stel;

--------------------------------------------------------------------------------

Jah. Het klinkt hard, maar je moet op een gevgeven moment het werk doen wat je aangeboden krijgt (nouja... binnen een bepaalde keuzemarge natuurlijk). Als je hier tandarts wil worden dan kun je vast we ergens een bijscholingscursus doen zodat je diploma's ook hier gelden. Vind ik ook prima, misschien zelfs beter.

quote:

Mjah, zolang er mensen zijn die zihch laten uitbuiten door werkgevers zullen er werkgevers zijn die hun personeel uitbuiten. Ik vind trouwens ook niet dat zoveel mogelijk mensen moeten gaan werken. Als je rond kan komen zonder geld te verdienen, dan hoef je van mij niet te werken hoor.

quote:

Mja... dus?
Ik ben geen antikapitalist, maar ik weet wel dat ik na mijn studie níét bij een commercieel bedrijf ga werken.

[/B]
mee eens, bovendien kan je als tandarts uit Iran je WEL maandelijks komen melden bij de sociale dienst. en natuurlijk kan je diploma's halen en taalcursessen doen..

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten