Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en waar heb je die onzin vandaan?
||
![]() |
[quote]FEYENOORDvakX schreef:
Citaat:
voel je je maar niet aangesproken ![]() het principe van uitkeringen vind ik GOED... ik vind niet dat je mensen die om de een of andere reden arbeidsongeschikt zijn zomaar moet laten stikken maar ik ben het wel met je eens hoor.. uitkeringszuigers zijn asociale klootzakken.. maar ze zijn zeker niet ECHT links |
![]() |
||
Citaat:
niet mee eens. dwz, wie weet wat voor een geestelijke problemen zo'n uitkering-mens wel niet heeft. dat moet eerst onderzocht worden per persoon. bovendien lijkt het me logisch dat je niet reageert op brieven waarin je een kutbaan word aangeboden waarvan het loon een honderdje per maand meer is dan de uitkering. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en dat ultralinks vind ik dus niet links meer |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Als links persoon kan ik zeggen dat iedereen zijn veplichtingen heeft. Een werknemer heeft de verplichting om te werken om uiteindelijk zijn loon te kunnen krijgen. Een uitkeringstrekkerheeft de "verplichting" om 1x in de maand zijn briefje in te leveren en zo af en toe op gesprek te komen. Wie niet aan zijn verplichtingen voldoet moet daar uiteindelijk ook de consequenties van trekken. Is het terecht om een uitkering volledig te stoppen? In de eerste instantie vind ik van niet maar er zijn grenzen en vroeg of laat kom je bij de grens dat je inderdaad niets anders meer kunt dan het stop te zetten.
Bij de actie van Rotterdam heb ik echter mijn bedenkingen, ik heb het gevoel dat het eerder een soort publicitijdstunt is waarvan een hoop mensen nu de dupe worden. Ook hoe het door de minister van Sociale zaken werd gebracht gaf mij even de indruk dat hij opeens de minister van asociale zaken was geworden. Het beeld dat hij mij in ieder geval schetste was dat het toekomstige doel van de sociale dienst niet meer was om uitkeringen te verlenen en mensen weer aan het werk te helpen, maar om de uitkeringen zo mogelijk te beeindigen als ze 1x niet aan hun verplichtingen voldoen. [Dit bericht is aangepast door Maffie (26-01-2002).] |
![]() |
|
Verwijderd
|
Daar ben ik het helemaal mee eens. Het stelsel van sociale zekerheid is in Nederland nu eenmaal zo dat er niet echt veel controle mogelijk is. Dus zal de participatie van de kant van de werklozen moeten komen. Als die nog bereid zijn om te werken, ook al is dat in een baan voor maar 20% van de normale uren per week, dan moeten ze dat laten merken door regelmatig te solliciteren en een bewijs daarvan aan het Rijk te sturen. Anders moet hun uitkering worden stopgezet.
En in zo'n geval geldt nalatigheid van informatieverstrekking (dus wel willen werken maar niet reageren op brieven enz), fraude, onwilligheid e.d. allemaal als grond om de uitkering stop te zetten. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
ik ben bijvoorbeeld mentaal niet in staat om mij te mengen tussen mensen, om te gaan werken
voor een dokter ben ik gek, voor een psychiater een hopeloos geval, neem ik aan ik zal gezien worden als iemand met ernstige maatschappij vrees en zal worden afgeschreven als iemand die niet wel werken, terwijl mijn argumenten terecht zijn bovendien vind ik het dat iemand een goed recht moet hebben om gewoonweg niet te willen werken waarom zou ik de overheid en de maatschappij willen laten profiteren van mijn energie? Fuck toch een eind op! en dan zou deze bekrompen maatschappij mij ook nog niet een uitkering waardig oordelen in vroegere tijden was het toch zo dat wij water konden halen uit bronnen, eten uit het bos (ja ik heb het over de steentijd whatever)...zou mij nu het recht op fatsoenlijk voedsel en dergelijke door de overheid ontzegd moeten worden? niet dus. |
![]() |
||
Citaat:
te worden. |
![]() |
||
Citaat:
Ik snap echt je hele opmerking niet... Je spreekt jezelf tegen en versterkt hetgeen wat je quoot. De megabanenmarkt is ook zo'n goeie ![]() ![]() Verder kan ik mij wel in de stelling vinden.
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Door domweg uitkeringen stop te zetten los je de problemen niet op, je veroorzaakt alleen nieuwe. Kijk verder dan je neus lang is, zoek naar de oorzaak waarom iemand niet wil werken.
Stel; Je bent tandards in Iran en het regime bepaalt dat je iets te luchtig over over ze spreekt. Je moet vluchten voor de doodseskaders en komt uiteindelijk in Nederland terecht. Je diploma's zijn hier niets waard. Dan ga je naar de sociale dienst en ze bieden je een baantje als magazijnbeambte oid aan. Natuurlijk weiger je dat als je in je thuisland tot de gegoede middenstand behoorde! Nu nog iets: als het je enige doel is snel zo veel mogelijk mensen aan het werk te krijgen, (en het lijkt er op dat dat geldt voor de heersende klasse van tegenwoordig) moet je het werk aanpassen aan de mensen, en niet andersom! En dan de antikapitalisten: Neem ik mezelf als voorbeeld, dan concludeer ik dat ik steeds op zoek ben naar de minst kapitalistische baantjes. Alles is relatief, moet je maar denken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben geen antikapitalist, maar ik weet wel dat ik na mijn studie níét bij een commercieel bedrijf ga werken.
||
Citaat:
En wat, qua status, is dan het verschil tussen de gegoede middenstand in NL en in Iran? Qua relatieve geldbesteding is het ong. gelijk...
||
Citaat:
En dat je dan nu omlaag gaat in stand, ja dan had je je in je thuisland maar braaf moeten gedragen. Als je dat niet doet weet je wat de gevolgen kunnen zijn. En het is niet erg al kom je hier wonen, maar dan moet je er wel wat voor doen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Even iets anders hoor, even schijt aan hoe het systeem in elkaar zit, met kunnen werken etc.
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |