Advertentie | |
|
![]() |
|
ik ben niet tegen op euthenasie, ik vind alleen dat er erg strenge regels aan verbonden moeten zijn. als iemand doodziek is en alleen nog maar als een kasplantje oid kan leven en het niet beter wordt maar alleen slechter, dan vindt ik dat die mensen rcht hebben om een eind te maken aan hun leven. maar mensen die depri zijn vind ik niet dat ze meteen zich zelf van kant mogen maken. maar zommige mensen zijn zo depri dat t mischien "wel beter is"maar eigenlijk ben ik erop tegen mensen mensen die gezond zijn, of in iedergeval niet bijna dood, euthenasie te laten plegen.
maar dan kan je er weer over dicusseren of die mensen niet doodziek zijn. anyway, ik weet t niet... ![]()
|
![]() |
Waarom is volgens jullie een "geestelijke" ziekte zo anders als een lichamelijke? Die geestelijke zit toch in je hersens, das dus in principe dus toch ook op "een" manier fysiek?
Verder vind ik dat het absoluut mogelijk moet zijn om ook bij levensmoeheid "goed" zelfmoord te kunnen plegen. Natuurlijk moet dit niet bij de drogist om de hoek mogelijk zijn, maar ik ben ook tegen eindeloos testen, aangezien dat in mijn ogen een nodeloze marteling is...
|
![]() |
Wat mij betreft is er geen grens en mag iedereen beslissen over zijn/haar eigen leven. Gezond of niet. Als dit echter, bijv. door de Pil van Drion toegestaan wordt, pleit ik wel voor een paar maatregelen. Zo ben ik eigenlijk voor een zelfmoord-huis o.i.d.
- loop naar binnen - pak pil - ga dood - de juiste instanties ruimen het lijk op
|
ben ik het niet mee eens, zo wordt t wel erg makkelijk, ik vind dat je voor eennn groot deel wel zelf over je eigen leven mag beschikken maar als er zo'n huis zou komen vind ik dat je wel eerst een gesprek met een psyg ofzo moet hebben, zadat je niet als je ff in een dip zit er zomaar een eind aan aan kan maken. dan zouden heel veel mensen in een opwelling zo'n huis in lopen, die eigenlijk helemaal nog niet dood willen maar het op dat moment ff niet meer zien zitten.
|
![]() |
"Verder vind ik dat het absoluut mogelijk moet zijn om ook bij levensmoeheid "goed" zelfmoord te kunnen plegen"
Kommentaar: Als men levensmoe is, kan dit ook verzoorzaakt zijn door alleen het ontbreken of een teveel van een bepaalde stof in de hersens. Voordat dus tot euthanasie besloten wordt, moet absoluut eerst worden uitgezocht, of door overeenkomstige behandeling (medicamenten) verbetering optreedt!! In mijn geval was het zo. Ik moet deze medicamenten mijn hele leven nemen, maar daar heb ik geen moeite mee daardoor dat ik me doorgaans goed voel. Groetjes Morse
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind euthanasie bij levensmoeheid wel een goed plan, het is toch een humane manier van sterven, beter dan voor de trein springen of van het Hilton duiken. Ik vind dat je zelf moet kunnen beslissen over je leven en je manier van sterven, als je dat wil. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Tja, zo was dat bij mij, en ik ben erg blij dat het zo afgelopen is. Overigens was het zo, dat ik niet dood wilde maar dacht het te moeten! Om van al die ellende af te zijn zoals ademnood, paniek-attacken en 's nachts geen oog dicht kunnen doen, zodat de oververmoeidheid ook nog opspeelde. Ik dacht dat geen genezing mogelijk was... Dit is dus effies wat anders dan "zelf willen".... Voor de buitenwacht kan het zo uitzien dat men het wil! Grote kans op vergissingen! groetjes Morse
|
![]() |
hee ik ben volkomen voor , maar dan moet er idd wel een soort van test gedaan worden , en bij die alhalfdode bejaarden moeten ze ze gewoon gratis proefpakketjes door de deur gooien dan hebben we ook geen last meer van vergrijzing!!
![]() [Dit bericht is aangepast door mat-ice (12-02-2002).] |
![]() |
|
ik ben ook tegen, want wie bewijst nou dat je levensmoe ben.. moet het nou in de toekomst zo gaan dat als je bij een doktertjuh kom en je zegt goh ik ben levensmoe ik wil graag euthanica zodat ik dood ga.. mag dat????
ik vind dit totaal verkeerd.. want als je ziek ben en dood gaat dan kan dat wetenschappelijk bewezen worden.. maar levensmoe.. tja psygiathers in schakelen bij dat soort dingen kan je zeggen.. maar ik vind dat euthanasie bij nood situaties zoals veel pijn lijden en op sterfen liggen gebruikt moet worden.. en alsn iemand echt zo levensmoe is dan pleegt die persoon wel zelfmoord als die persoon echt dood wil! ik vind het veen onnodig iets in ieder geval! kuz
||
Citaat:
|
![]() |
|
|